Strategia Tesla de a aduna 1000 de dolari de la fiecare potențial client care a dorit să se așeze la coadă pentru a primi viitorul Model 3 a fost privită de analiști ca un succes financiar major în condițiile în care compania americană a primit practic un "împrumut" fără dobândă din partea viitorilor clienți. Iar cum numărul celor înscriși pe lista de așteptare se apropie de 400.000, bugetul Tesla se-a îmbogățit brusc cu 400 de milioane de dolari.
Dacă financiar vorbim de o rețetă de succes, strategia Tesla Motors este o bătaie de cap neașteptată de șefii companiei, care probabil că nu vor putea să respecte termenele de livrare anunțate din cauza volumului de producție limitat pe care-l are un brand care până acum a produs 50.000 de mașini anual. Conform anunțului oficial al mărcii, primele mașini vor fi livrate pe Coasta de Vest a Statelor Unite în toamna anului 2017, urmând ca "valul" să avanseze ușor spre Estul SUA și apoi, din 2018, spre Europa.
Dar cum Tesla Motors are o istorie zbuciumată când vine vorba de respectarea startului producției, este de așteptat ca aceste date să fie împinse spre finalul de deceniu.Ei bine, BMW a ținut să profite de timpii de așteptare pe care clienții Tesla sunt nevoiți să-i înfrunte. În cea mai recentă campanie TV dezvoltată pentru piața din SUA, BMW promovează versiunea hibridă încărcabilă la priză a lui Seria 3, denumită oficial 330e, anunțând clienții Tesla că aceasta este disponibilă oricând la showroom-urile mărcii.
Evident, atacurile deloc voalate ale celor de la BMW la adresa clienților lui Tesla Model 3 sunt ușor forțate în contextul în care 330e este o mașină hibridă cu încărcare la priză (testul Automarket poate fi citit AICI), în timp ce viitorul Tesla Model 3 este o electrică 100%. Totuși, fanii BMW se vor simți pe alocuri răzbunați după ce unul dintre înalții oficiali Tesla Motors a declarat recent că BMW i3 și alte modele electrice concurente pe piață nu sunt decât "puțin mai mult decât simple aparate electrocasnice".
Avem deja BMW electric. Dar, cumva, nu în reclama asta.