Segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni este dominat de constructorii de modele accesibile cum ar fi Renault, Peugeot sau Nissan, însă lansarea Audi Q2 din toamnă anului trecut a adus și un contructor premium în această zonă.
Popularitatea de care se bucură SUV-urile în prezent are potențialul de a stârni interesul și altor producători premium pentru acest segment, iar oficialii Volvo au admis că se gândesc la un astfel de model.
De altfel, suedezii și-au făcut deja temele în această direcție și știu ce nume, ce platformă și ce motoare ar urma să aibă un astfel de model. Astfel, un viitor Volvo XC20 ar urma să folosească platforma CMA, dezvoltat în colaborare cu Geely pentru XC40, noua generație V40 și pentru modelele noului brand Lynk&Co.
"Nu este o problemă să avem un XC20, platforma CMA poate fi micșorată. Este mult mai ușor să micșorăm lungimea platformei decât lățimea", spune Henrik Green, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al Volvo.
În privința motorizărilor, Volvo ia în calcul în special un nou propulsor turbo cu 3 cilindri de 1.5 litri derivat din unitatea Drive-E cu 4 cilindri.
"Este aproape gata.
Poate fi implementat în orice vehicul, așa că este doar o decizie de marketing pe ce model îl adăugăm", a adăugat Green.Potrivit unor informații neoficiale, noul motor poate ajunge la peste 150 de cai putere în cea mai performantă versune a sa.
Via Autocar
Masinile lor, desi au preturi comparabile, pierd toate comparativele cu producatorii premium germani (ba chiat si cu Vw Alltrack, care numai premium nu este).
Noul XC90 este departe de a fi un success commercial , astfel ca au o scadere de 20% in ultimul an, iar din noul V90 CC s-au vandut in 9 luni de la lansare 1800 bucati:))
Ce-i mai tine in viata este XC60 (35% din total vanzari), care desi este vechi si va fi schimbat, vinde de 2 ori mai mult decat XC90 si V90CC impreuna.
De aceea mi se pare cel putin sinucigas sa lansezi un alt SUV concurrent pentru clasa germana premium (Audi/Mbz). Dar poate ca au chinezii bani de aruncat pe fereastra....