Care a fost ideea concursului și cum a fost el împărțit?
ATA Racing Show a fost un eveniment gândit pentru spectacol și a avut un format similar cu Race of Champions. Concursul a fost împărțit în patru clase: 2 roți motrice și traseu de asfalt, traseu mixt doar pentru modelele Dacia, traseu mixt pentru mașinile cu două roți motrice și, clasa regină, mașini de concurs 4x4 pe traseu mixt. Acestea din urmă au fost și favorite la victorie, fiind cele mai performante din ambele campionate. Din lipsa unui număr suficient de piloți înscriși la proba de asfalt cu mașini cu tracțiune integrală, nu s-a format și o clasă dedicată piloților din Campionatul Național de Viteză în Coastă care aleargă cu asemenea automobile.
Cea mai spectaculoasă parte a întregii întreceri a fost felul în care a fost gândită cursa: o piramidă formată din perechi de doi concurenți, care alergau în paralel pe trasee diferite și schimbau între ei traseele fără posibilitatea întâlnirii. Câștigătorul fiecărui duel din calificări mergea mai departe să se înfrunte cu echivalentul său din altă pereche, până când s-a ajuns la patru concurenți care au intrat în cele două finale: finala mică și finala mare. În cazul celei din urmă, piloții rămași în concurs se luptau pentru prima poziție, locul doi fiind asigurat, pe când la finala mică se dădea lupta pentru locul trei, cei clasați în finala mică având locul patru asigurat în baza calificărilor.
Au fost patru manșe de calificări la fiecare clasă, pentru ca fiecare concurent să plece din ambele poziții de start și a exclude discuțiile ulterioare privind eventualele avantaje de traseu. Spre deosebire de toate etapele competiționale din acest an, la ATA Racing Show nu s-au adunat puncte în niciun campionat național, fie el de raliuri sau de viteză în coastă, fiind o gală competițională de final de an.Cum au văzut concurenții traseul și ce a fost mai dificil?
Niciun concurent nu a participat până acum la o competiție oficială pe Circuitul Titi Aur și puțini dintre cei participanți aveau idee despre cum va fi traseul pregătit de Titi Aur. Așadar, după o sesiune de recunoașteri, toți piloții aveau o experiență similară pe acest traseu, ceea ce înseamnă că doar talentul, îndemânarea și materialul de concurs au determinat câștigătorul și nu familiaritatea cu traseul și experiența pe acesta. ”Am alergat cu toții pe același traseu, a fost la fel pentru toată lumea, nu avem de ce să ne plângem. Este un traseu tehnic, nu deosebit de plăcut pentru pilot - cum este Teliu sau Straja, unde pierzi timp la cea mai mică greșeală. Păcat că n-au fost mai mulți fani prezenți, avem un spectacol pe cinste aici”, a concluzionat Andrei Mitrașcă, singurul pilot român care a concurat la celebra cursă de la Pikes Peak, având două participări la acest prestigios eveniment, pe care l-a descris drept visul vieții sale.
Traseul a fost descris de mai mulți piloți drept unul tehnic, fără prea multe secțiuni de viteză, fiind concentrat pe viraje succesive cu un grad înalt de dificultate și schimbări ale suprafeței de rulare - ceea ce se prezintă drept rețeta perfectă pentru diferențierea concurenților pe bază de talent și îndemânare, nu doar pentru o ocazie norocoasă. În plus, condițiile meteo nu au fost favorabile unei întreceri automobilistice - temperatura exterioară era de câteva grade Celsius și atmosfera era cețoasă.Lista finală a câștigătorilor, pe categorii
Clasament traseu asfalt 2 roți motrice (traseu mai scurt decât cel mixt) | |||
Poziție | Pilot | Mașină | Cel mai bun timp în finală |
1 | Alexandru Filip | Renault Clio R3 | 1.59.2 |
2 | Gabriel Ene | Honda Civic Type R | 2.01.2 |
3 | Ciprian Solomon | Renault Clio R3 | 2.00 |
4 | Cosmin Vidican | Renault Clio | 2.02.5 |
Clasament traseu mixt clasa Dacia | |||
Poziție | Pilot | Mașină | Cel mai bun timp în finală |
1 | Alexandru Barbu | Dacia Logan | 2.53.9 |
2 | Janos Soos | Dacia Logan | 3.02.6 |
3 | Norbert Maior | Dacia Logan | 2.54.5 |
4 | Armando Battocchi | Dacia Logan | 2.56.9 |
Clasament traseu mixt 2 roți motrice | |||
Poziție | Pilot | Mașină | Cel mai bun timp în finală |
1 | Sebastian Barbu | Renault Clio | 2.41.4 |
2 | Adrian Răspopa | Citroen DS3 R3 | 2.44.8 |
3 | Mihai Manole | Peugeot 208 | 2.46.7 |
4 | Csongor Szabo | Suzuki Swift | 2.46.8 |
Clasament traseu mixt tracțiune integrală | |||
Poziție | Pilot | Mașină | Cel mai bun timp în finală |
1 | Simone Tempestini | Ford Fiesta R5 | 2.29.9 |
2 | Gergo Szabo | Mitsubishi EVO 10 | 2.33.3 |
3 | Marco Tempestini | Ford Fiesta R5 | 2.31.7 |
4 | Edwin Keleti | Mitsubishi EVO 10 | abandon, calificat în finala mică |
Finala mare ATA Racing Show 2015 - clasa tracțiune integrală, traseu mixt macadam/asfalt: Simone Tempestini versus Gergo Szabo
Simone este castigatorul ATA Racing Show 2015!
Posted by Napoca Rally Team on 7 Noiembrie 2015
ATA Racing Show 2015Entuziasm, performanță și pasiune văzute de la înălțime - ATA Racing Show!
Posted by Academia Titi Aur on 17 Noiembrie 2015
Comentarii (0)