Asul din mânecă: SUV-ul Tivoli duce Ssangyong pe profit după nouă ani de pierderi

de Mircea Meşter
Miercuri, 03.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marca sud-coreeană Ssangyong a revenit pe profit în prima jumătate a anului 2016 după ce în ultimul deceniu a trecut implicit printr-o reorganizare sub protecția falimentului. Cheia succesului: vânzările excelente ale SUV-ului Tivoli.

După 9 ani în care a terminat pe minus și a trecut printr-o procedură de faliment în urma căreia a fost achiziționată de indienii de la Mahindra, marca sud-coreeană SsangYong se laudă în prima jumătate a anului curent cu un profit brut de 24.4 milioane de dolari.

Conform cifrelor de vânzări, principalul motiv pentru revenirea Ssangyong în zona pozitivă este prestația excelentă a SUV-ului de clasă mică Tivoli, ale cărui vânzări au crescut în primele șase luni cu 51% la nivel mondial față de aceeași perioadă a anului anterior. Ssangyong Tivoli a fost cumpărat până acum în 2016 de 74.600 de clienți în condițiile în care SUV-ul sud-coreean a fost comandat de 63.700 de ori pe tot parcursul anului trecut.

Performanțele în vânzări ale lui Tivoli sunt ajutate de lansarea lui XLV, o versiune cu portbagaj mărit pe care Automarket a testat-o în premieră pentru România. De altfel, cifrele vin ca o surpriză chiar și pentru cei de la Ssangyong, care anunțau în martie că țintesc 80.000 de mașini vândute anual, target deja atins în 2016 după prima jumătate a sezonului.

Planurile mărcii sud-coreene pentru următorii ani sunt interesante și vizează atât lansarea unor modele noi pentru marcă, cât și facelift-uri sau generații noi ale SUV-urilor deja existente.

Noutatea absolută este lansarea unui SUV electric, care va fi prezent pe piață în 2019. Detalii despre calendarul de lansări Ssangyong puteți citi aici.

Comentarii (14)

  • Si cand ma gandesc cati cunoscatori i-au cantat prohodul inca de la lansare, mai ca-mi vine sa ma bucur si mai abitir de succesul micutului corean... Mi-aduc aminte cate lamentari... Ca-i urat, ca pe acelasi segment cu Juke nu mai e loc de o alta masina, ca nu e rupt din soare, ca n-are aripi si inotatoare.

    S-a dovedit inca odata ca nu exista adevar absolut si ca oamenii pot cumpara o masina chiar daca ea, la lansare, nu spune nimic spectaculos!
    10 0
  • @mishazaitev
    Trebuie sa mă recunosc învins, am fost unul dintre ei
    6 2
  • Deși văd că se vinde destul de bine, poate chiar surprinzător totuși nu este un cross-over de luat în calcul nici raportat la tehnologie, nici la insonorizare, motorizări și mai ales la calitatea materialelor folosite și finisare.
    2 7
  • Aceleasi opinii abordabile in comentarii destul de inepte si fara logica. Daca nu este un crossover de luat in calcul cum de se vinde atat de bine ? Tehnologia nu este factorul ''all'' al deciziei , iar un auto nu se analizeaza doar raportat la ''tehnologie'', ci și la alete capitole de o mai mare importanta. Cum ar fii suspensie, directie, sistem de tractiune, transmisie, fiabilitate, etc. Rolls Royce ofera tehnologii de anii 80'' dar masina este 100% mai scumpa decat o compacta moderna care se parcheaza si singura. Si asta fiindca, citez : '' simplitatea este sofisticarea absoluta'' ( Albert Einstein ) . La partea de insonorizare, e discutabil in acest segment in afara de Mazda CX-3 si Honda HR-V nu cred ca este mai slab fata de altele. Se poate rezolva cu fonomin, costa doar 500 euro. Calitatea materialelor folosite la bord, la fel, in afara de CX-3 si HR-V nu-i cu nimic mai prejos decat concurenta. Stiu ca plangi datorita faptului ca VW nu ofera nimic la clasa asta . Chiar daca ofereau probabil era cel mai inferior din clasa sa la multe capitole : fiabilitate, emisii scazute si consum de ulei, tehnica low-cost cum spunea cineva de aici la partea de suspensie .
    3 4
  • @xxx

    Oricum, e de apreciat faptul ca recunosti. Totusi mi se pare ca esti prea aspru cu tine... Nu cred ca ar trebui sa te recunosti invins pentru ca nu ai dat nicio lupta. Consider ca lumea auto ar trebui sa fie pentru noi un hobby despre care sa discutam fara incrancenare.... Asa am elimina toate sansele de a ne considera invinsi....
    2 3
  • @Coco
    Pentru a nu face afirmații care nu au susținere îți precizez că sunt posesor de Mazda. Nu am auto din cadrul VAG și cel puțin 2 ani nu voi avea pentru simplul motiv că sunt adeptul auto de tip cross-over și SUV de clasă compactă, unde oferta lor nu mă determină să fac o astfel de achizitie. Prin tehnologie se înțelege tot ansablul la care te referi și tu și încă vreo 4 elemente de sorginte tehnică. Poți să fii sigur că am testat personal și m-am și documentat temeinic înainte de a lua o decizie referitoare la ofertele de crossovere și pot să afirm că nici Honda HR-V nu este forte. Referitor la insonorizare adiacente/ suplimentare, nimeni care dă peste 22.000 Euro nu ia în calcul astfel de... oportunități.
    3 3
  • Si scuze că am uitat să adaug și aprecierea AM care este de 3,6 la finalul analizei modelului ... cel mai mic dintre toate crossoverele pe care AM le-a testat...sau poate crezi și despre ei că au " comentarii/analize destul de inepte și fără logică... sau plâng datorită VW...iar inferior nu are grad de comparație în limba română.
    2 3
  • Cum sa revii pe profit dupa un deceniu in care aproape ai murit din cauza crizei economice? Simplu, baga la facut un hatchback inaltat
    0 1
  • @mishazaitev
    Am comparat vânzările într-o tara in care se vinde aceeași mașina, Coreea (este cam singurul loc unde putem compara mere cu mere) Tivoli 4409/Captur (Samsung)1066 in ultima luna, deși nu-mi place Tivoli si o găsesc inferioara lui Captur (când am comentat am făcut referire la Captur si Stepway), asta este rezultatul, nu pot sa neg evidenta (mă feresc sa fac o comparație cu Europa pentru ca aici este o alta viziune asupra mașinilor)
    Când am spus învins considera cu ghilimelele de rigoare
    0 2
  • @xxx

    In regula, eu nu faceam altceva decat sa ledez pentru mai putina incrancenare....-::)))
    0 1
  • Esti putin dezinformat. Captur este cea mai slaba alternativa din segment, Tivoli este net superior lui Captur numai cand ne gandim la sistemul de tracctiune 4x4 ( tractiune indisponibila pe Captur ) . Altceva ?
    0 1
  • @@xxx

    Hmmm.... Nici tu nu esti foarte bine informat... Captur este disponibil cu tractiune 4x4. E drept doar pentru piata din Rusia, motiv pentru care, probabil, se numeste Kaptur.
    0 0
  • @@xxx
    Momentan in Coreea este disponibilă numai varianta 4x2, din septembrie vor veni si cu varianta 4x4, de aceea am ales-o.
    0 0
  • De curand am semnat contractul pentru un Suzuki Vitara echipat Spirit cu 4x4 si cutie automatica...
    Am cochetat si cu Tivoli, recunosc, chiar daca m-ar fi costat cu vreo 4.000 EUR in plus fata de Vitara, insa, din pacate, in Romania Ssang Yong sta foarte prost la capitolul comunicare cu "amaratul" de client...
    Pacat de calitatea si fiabilitatea masinii, cu asa vanzatori...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru