După 9 ani în care a terminat pe minus și a trecut printr-o procedură de faliment în urma căreia a fost achiziționată de indienii de la Mahindra, marca sud-coreeană SsangYong se laudă în prima jumătate a anului curent cu un profit brut de 24.4 milioane de dolari.
Conform cifrelor de vânzări, principalul motiv pentru revenirea Ssangyong în zona pozitivă este prestația excelentă a SUV-ului de clasă mică Tivoli, ale cărui vânzări au crescut în primele șase luni cu 51% la nivel mondial față de aceeași perioadă a anului anterior. Ssangyong Tivoli a fost cumpărat până acum în 2016 de 74.600 de clienți în condițiile în care SUV-ul sud-coreean a fost comandat de 63.700 de ori pe tot parcursul anului trecut.
Performanțele în vânzări ale lui Tivoli sunt ajutate de lansarea lui XLV, o versiune cu portbagaj mărit pe care Automarket a testat-o în premieră pentru România. De altfel, cifrele vin ca o surpriză chiar și pentru cei de la Ssangyong, care anunțau în martie că țintesc 80.000 de mașini vândute anual, target deja atins în 2016 după prima jumătate a sezonului.
Planurile mărcii sud-coreene pentru următorii ani sunt interesante și vizează atât lansarea unor modele noi pentru marcă, cât și facelift-uri sau generații noi ale SUV-urilor deja existente.
Noutatea absolută este lansarea unui SUV electric, care va fi prezent pe piață în 2019. Detalii despre calendarul de lansări Ssangyong puteți citi aici.
S-a dovedit inca odata ca nu exista adevar absolut si ca oamenii pot cumpara o masina chiar daca ea, la lansare, nu spune nimic spectaculos!
Trebuie sa mă recunosc învins, am fost unul dintre ei
Oricum, e de apreciat faptul ca recunosti. Totusi mi se pare ca esti prea aspru cu tine... Nu cred ca ar trebui sa te recunosti invins pentru ca nu ai dat nicio lupta. Consider ca lumea auto ar trebui sa fie pentru noi un hobby despre care sa discutam fara incrancenare.... Asa am elimina toate sansele de a ne considera invinsi....
Pentru a nu face afirmații care nu au susținere îți precizez că sunt posesor de Mazda. Nu am auto din cadrul VAG și cel puțin 2 ani nu voi avea pentru simplul motiv că sunt adeptul auto de tip cross-over și SUV de clasă compactă, unde oferta lor nu mă determină să fac o astfel de achizitie. Prin tehnologie se înțelege tot ansablul la care te referi și tu și încă vreo 4 elemente de sorginte tehnică. Poți să fii sigur că am testat personal și m-am și documentat temeinic înainte de a lua o decizie referitoare la ofertele de crossovere și pot să afirm că nici Honda HR-V nu este forte. Referitor la insonorizare adiacente/ suplimentare, nimeni care dă peste 22.000 Euro nu ia în calcul astfel de... oportunități.
Am comparat vânzările într-o tara in care se vinde aceeași mașina, Coreea (este cam singurul loc unde putem compara mere cu mere) Tivoli 4409/Captur (Samsung)1066 in ultima luna, deși nu-mi place Tivoli si o găsesc inferioara lui Captur (când am comentat am făcut referire la Captur si Stepway), asta este rezultatul, nu pot sa neg evidenta (mă feresc sa fac o comparație cu Europa pentru ca aici este o alta viziune asupra mașinilor)
Când am spus învins considera cu ghilimelele de rigoare
In regula, eu nu faceam altceva decat sa ledez pentru mai putina incrancenare....-::)))
Hmmm.... Nici tu nu esti foarte bine informat... Captur este disponibil cu tractiune 4x4. E drept doar pentru piata din Rusia, motiv pentru care, probabil, se numeste Kaptur.
Momentan in Coreea este disponibilă numai varianta 4x2, din septembrie vor veni si cu varianta 4x4, de aceea am ales-o.
Am cochetat si cu Tivoli, recunosc, chiar daca m-ar fi costat cu vreo 4.000 EUR in plus fata de Vitara, insa, din pacate, in Romania Ssang Yong sta foarte prost la capitolul comunicare cu "amaratul" de client...
Pacat de calitatea si fiabilitatea masinii, cu asa vanzatori...