Englezii de la Aston Martin promit să redevină profitabili din 2017. Aşteptările lor se bazează pe noua gamă de modele, care va fi finanţată de concernele de investiţii care deţin compania britanică.
Esential
85
la sută din modelele Aston Martin fabricate în istoria de 101 ani a companiei încă mai sunt în circulaţie.
Aston Martin, singura marcă exotică neafiliată unui constructor de automobile de volum, se aşteaptă la revenirea la profit începând cu 2016. Vânzările mărcii au cumulat 4.200 de unităţi în 2013 şi previziunile sunt de 3.700 de unităţi pentru anul curent, ceea ce înseamnă un volum redus la jumătate faţă de rezultatul din 2007, cel mai bun an pentru marca britanică.
Revenirea la profit a Aston Martin va fi realizată în urma unui plan de investiţii menit să asigure dezvoltarea de modele noi. Planul este finanţat de concernele private din Italia şi Kuweit şi implică o infuzie de 500 de milioane de lire sterline în cinci ani pentru compania din Gaydon. Pe lângă investiţia respectivă, dezvoltarea de noi modele Aston Martin va fi sprijinită de partenerii tehnici de la Mercedes-AMG, divizia de performanţă de la
Mercedes-Benz, cu care englezii au semnat un parteneriat tehnic şi un contract de achiziţie prin care
nemţii au cumpărat 5% din acţiunile Aston Martin.
Aston Martin nu renunţă la motoarele V12 şi refuză hibrizii
Odată ce planul de investiţii va fi derulat, englezii de la Aston Martin vor dezvolta şi lansa modele noi, care ar trebui să le readucă vânzările la nivelul din 2007.
Spre deosebire de competitorii de la Maserati şi Lamborghini, Aston Martin nu pregăteşte un SUV, dar şeful companiei se declară deschis la această categorie de model în cazul în care va fi dorit de clienţii mărcii. Până atunci, marca din Gaydon se va concentra pe lansarea de modele sport, după cum face de mai bine de 100 de ani, centenarul companiei fiind sărbătorit în 2013.
Şeful Aston Martin: "Am renunţat la Cygnet pentru că Toyota va renunţa la iQ"
Fiecare Aston Martin este construit manual în aproape 200 de ore şi poartă numele tehnicianului care i-a făcut verificarea finală. Din 70.000 de maşini construite în 101 ani, 85% încă sunt pe şosele.
Spre deosebire de anul 2007, valoarea de tranzacţionare a modelelor Aston Martin a crescut cu 55%, potrivit lui Hanno Kirner, Chief Financial Officer al companiei din Gaydon. Datorită acestei creşteri a valorii de tranzacţionare, Aston Martin va putea lansa modele noi cu până la 40% mai accesibile decât cele ale rivalilor, explică şeful companiei. Până atunci, compania britanică se aşteaptă la pierderi în 2014, deoarece au fost nevoiţi să recheme trei sferturi din producţia din ultimii şapte ani în service pentru a înlocui o piesă defectă provenită de la un furnizor din China.
POVEŞTI AUTO: 100 de ani de Aston Martin - între faliment şi One-77
Via AutomotiveNews (înreg.)
Comentarii (0)