Aston Martin a început să dezvolte o versiune de curse de anduranță a modelului Valkyrie cu mult înainte ca mașina de stradă să intre în producție. Totuși, proiectul a fost abandonat la începutul anului 2020.
Acesta a fost reluat și de atunci s-au realizat peste 15.000 de kilometri de teste pe circuite de curse din întreaga lume. Este singurul hypercar de curse derivat dintr-un model omologat pentru drumurile publice și își va face debutul la cursa Qatar 1812KM pe 28 februarie.
Modelul de curse împărtășește multe elemente cu versiunea de producție Valkyrie și cu ediția limitată făcută pentru circuit, AMR Pro. Totuși, multe elemente au fost schimbate pentru ca vehiculul să fie în conformitate cu regulile competiției.
Valkyrie Hypercar Include panouri frontale și spate care pot fi rapid îndepărtate și înlocuite, un sistem pneumatic de cric pentru ridicare rapidă și numeroase elemente aerodinamice unice. Acestea includ o secțiune spate complet revizuită, cu un nou eleron și o nouă aripă.
De notat faptul că Valkyrie Hypercar este singura mașină care concurează în clasa de top a WEC și IMSA și folosește un motor V12. motor aspirat natural de 6.5 litri ca și mașina de stradă.
Folosește acelașiTotuși, în timp ce modelul de serie livrează peste 1.000 de cai putere, acest motor va fi limitat la 680 de cai pentru a respecta reglementările clasei hypercar.
Două modele Valkyrie vor concura în sezonul WEC din acest an, datorită unui parteneriat cu The Heart of Racing. Ambele mașini WEC vor avea o schemă de culori verde și vor fi conduse de Marco Sorensen, Tom Gamble, Alex Riberas și Harry Tincknell.
Un singur model Valkyrie Hypercar va fi folosit în IMSA, cu o schemă de culori albastră THOR, debutând competitiv la cursa de 12 ore de la Sebring în martie. Acesta va fi pilotat de Ross Gunn și Roman de Angelis.
via Aston Martin
Comentarii (0)