De câteva săptămâni, italienii de la InvestIndustrial deţin un pachet important de acţiuni în cadrul Aston Martin. Asta după ce acţionarul majoritar, Investment Dar, a decis să vândă acţiunile sale sau măcar o parte din ele pentru a-şi revizui situaţia financiară.
InvestIndustrial s-a duelat cu indienii de la Mahindra pentru acţiunile constructorului britanic de lux, însă italienii, care în trecut au deţinut şi producătorul de motociclete Ducati, au reuşit să iasă învingători.
InvestIndustrial a câştigat pachetul de acţiuni nu neapărat datorită sumei pe care a oferit-o, ci graţie legăturilor sale strânse cu Mercedes, companie cu care Aston Martin îşi doreşte de mult timp un parteneriat mai strâns. InvesIndustrial a colaborat cu Mercedes şi divizia de performanţă AMG în perioada în care deţinea Ducati. Se pare că legăturile s-au păstrat.
Surse din interiorul Mercedes au declarat: ”Cunoaştem această companie. Erau proprietarii Ducati când am încheiat mai multe înţelegeri între diviziile noastre de marketing. Ne-au sunat să ne întrebe dacă suntem interesaţi de un parteneriat în eventualitatea în care vor câştiga licitaţia pentru Aston Martin”.Aceeaşi sursă a lăsat să se înţeleagă că principalul obiectiv al celor de la Aston Martin va fi obţinerea unui nou motor V12 de la divizia AMG, capabil să îl înlocuiască pe cel actual, derivat de la Ford. Miza ar putea fi însă şi mai mare. ”Britanicii au un interes crescut. Acesta merge dincolo de motoare. Dacă ne uităm la actualele produse Aston, e clar că ei au nevoie de mai mult decât motoare eficiente cu mai multă putere. Ei au nevoie şi de o arhitectură adiacentă acestor motoare”, a declarat aceeaşi sursă Mercedes.
via autocar
Vom vedea. Dpmdv, marele pierzator este Ford, care ar fi avut nevoie de marca asta mult mai mult decat ar avea Mercedes, insa odata cu ultimele actiuni, americanii se indeparteaza tot mai mult de o posibila legatura cu Aston, iar cum Lincoln este aproape rece, concernul Ford va ramane doar cu puternicul brand al ovalului albastru. Nu e nimic rau in asta, sunt sanatosi, fac bani frumosi si numai cu marca proprie, dar si-ar fi dorit si ei o marca vector de imagine. Sa vedem totusi ce va iesi si din povestea relansarii Lincoln-ului: poate daca-l duc la "tratament" in China, vor reusi sa-l scoata din coma.
Din pacate, dupa ce au mirosit din timp criza din 2007, au lasat din mana atat Aston Martin cat si Volvo, doua firme care nu sunt chiar de colo. Acum, cu Volvo la mana chinezilor, firmele auto sunt in si mai mare pericol pentru ca china poate produce foarte ieftin si combinat cu tehnologia suedeza poate iesi rau de tot. Vom vedea.
Desi Mercedes are suficiente oferte in zona lui Aston Martin, totusi nu le-ar strica deloc sa puna mana pe firma britanica. Mai bine ei decat altii, stim noi care ...
ar fi oarecum aproape de Aston. Nu este, bineinteles.
Lincoln are o imagine invechita, prafuita, nu prea mai suscita niciun interes pe piata domestica americana, de asta zic ca trebuie adresat Chinei, asa cum a facut GM cu Buick, pe care l-au mai scos la liman cat de cat. Eu o sa urmaresc totusi cum o sa se vanda Lincoln dupa re-lansare, pe piata de acasa.
Cat despre Fusion, (aka Mondeo), da... este o masina reusita, eleganta si cinstita cu ceea ce ofera si cu pretul pe care-l cere, ca orice Ford, de altfel.
gol gloute caroserie si sasiu
taiate in jumatate ambele din spatele pilonului B (dintre usa fatza si spate)
la un centru de testare automotive, unde si lucrez
tot ceva de genu : bmw i3, audi a7, next x3 x3 seria 3 gt, a class SUV, next zafira, porsche macan.
salutare :)