Aston Martin și Red Bull au dat lovitura. Tot ce trebuie să știi despre supercarul mai rapid decât o mașină de Formula 1

de Bogdan Mirică
Joi, 07.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Aston Martin și Red Bull și-au dat mâna pentru a construi cel mai tare supercar al momentului. Modelul va reprezenta o adevărată revoluție, așa cum a fost considerat și legendarul McLaren F1 în urmă cu 20 de ani.

Dezvăluirea noului AM-RB 001, adică supercarul concept dezvoltat de Aston Martin împreună cu Red Bull, nu a oferit prea multe detalii tehnice, însă a aprins imaginația tuturor cu promisiuni fantastice. Adrian Newey, de departe cel mai popular designer din Formula 1 în acest moment, a avut un cuvânt greu de spus în creionarea supercarului.

AM-RB 001 a fost, practic, descătușarea sa pe o mașină de stradă. Așa se face că prototipul, deși adoptă un design simplist, este o adevărată capodoperă aerodinamică, decorată cu accesorii care ajută reducerea frecării cu aerul și îmbunătățesc apăsarea la viteze mari. Supercarul arată de parcă nici nu ar avea o podea, fiind sculptat în așa fel încât să permită un flux perfect de aer.

Nu există detalii despre motorizare, dar creatorii susțin că este vorba despre un motor V12 complet nou, care ar urma să aibă și o formă de hibridizare. Aceasta va ajuta atunci când este nevoie de resurse suplimentare și atunci când cel de la volan vrea să meargă cu spatele.

Este cu adevărat fascinant că motorul V12 va avea o transmisie fără marșarier, această treaptă fiind disponibilă exclusiv pentru motorul electric.

Adrian Newey și echipa susțin că, deși va fi o mașină de stradă, AM-RB 001 va putea fi la fel de rapid ca o mașină de Formula 1, cu mult peste hipercarurile actuale: McLaren P1, Ferrari LaFerrari sau Porsche 918 Spyder.

Esential 99 de exemplare pentru stradă vor fi create.
375 de clienți există în prezent.
3.5 milioane de euro ar urma să coste supercarul.
Spre exemplu: cel mai rapid model de serie pe circuitul de la Spa este Koenigsegg One:1, care a reușit un timp de două minute și 32 de secunde. O mașină de Formula 1 reușește să parcurgă același tur într-un minut și 52 de secunde. Creatorii susțin că vitezele mașinilor care concurează în Le Mans la clasa LMP1 vor putea fi atinse fără probleme.

Și asta pentru că arhitectura este una cu adevărat deosebită și nu include nici măcar o bucată de oțel.

Totul este construit din fibră de carbon, iar masa totală va fi una foarte scăzută. Aston Martin susține că raportul kilogram/cal putere va fi de 1/1. Prin urmare, dacă supercarul va avea 1000 de kilograme, motorul V12 va avea 1000 de cai putere.

Interiorul va putea găzdui doi adulți, însă poziția la volan va fi similară cu cea dintr-un monopost, cu picioarele poziționate ceva mai sus decât linia șoldului. Chiar și așa, Aston Martin și Red Bull susțin că mașina va putea fi condusă zi de zi, fără a-l solicita foarte mult pe cel de la volan.

AM-RB 001 va debuta oficial în versiune de seria abia în 2018. Vor fi produse 99 de exmplare pentru rularea pe stradă și alte 24 omologate pentru circuit. Prețul de achiziție va fi cuprins între 2.3 și 3.5 milioane de euro. Chiar și așa, în prezent există 375 de clienți care și-au arătat interesul pentru viitoarea mașină.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru