DBX (foto), conceptul care a anunțat primul SUV Aston Martin, a debutat în 2015 în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Potrivit unor informații neoficiale, versiunea de serie a fost botezată Varekai.
Noul model va fi lansat oficial în 2019, iar conform celui mai recent raport, britanicii au finalizat designul lui Varekai. Câțiva clienți au vizitat deja sediul producătorului britanic și au putut admira primul SUV din istoria companiei.
"Am finalizat designul și am invitat și câțiva clienți să-l admire. Știm cum arată, iar acum vom demara producția unor prototipuri", a declarat Simon Sproule, vicepreședintele departamentului de Marketing.
Prezentarea oficială ar urma să aibă loc la finalul anului curent, urmând ca din 2019 SUV-ul Aston Martin să intre în producția de serie în cadrul fabricii din St. Athan, Țara Galilor.
"Versiunea de serie a lui DBX va avea doar motoare pe benzină. Dacă vei arunca o privire peste strategia noastră vei vedea că până în 2025 fiecare model pe care îl producem va avea un sistem hibrid de propulsie sau unul 100% electric. Inevitabil, SUV-ul va integra sisteme asemănătoare", a completat oficialul Aston Martin.
Cel mai probabil, primele versiuni ale SUV-ului Varekai vor avea sisteme mild-hybrid, urmând ca pe viitor, britanicii să ofere un sistem plug-in hybrid. Zvonurile apărute în trecut sugerau o variantă plug-in hybrid cu propulsor V8 de 4.0 litri și motor electric. Informațiile neoficiale spuneau că acest ansamblu este capabil să ofere 710 cai putere.
Via | AutoExpress
QED: uite că oferta nu este determinată de cerere! Toată lumea scoate SUV-uri bazându-se pe “rezonanţa de brand”. Dacă eşti fidel unei anumite mărci sau unei categorii (să zicem: lux) din care face parte marca în cauză şi te consideri “deschis la orice idee nouă”, atunci există toate şansele să accepţi imediat, fără rezervă, un SUV “în premieră”. Această teorie este valabilă în cazul masei compacte de clienţi. În schimb, puriştii vor reacţiona vehement contra, dar, “din fericire”, ei sunt prea puţini, deci nu influenţează profitul.
Pe cand, pe malformatia asta din poza n-o poti incadra la asa ceva, fiind pur si simplu un strict coupe sport, atasat la niste punti si roti supradimensionate si cu aspect disproportionat. Are fix designul, naturaletea si aspectul deformat ale unui monster-truck american, care nu este proiectat sa care lucruri in bena, ci sa se dea peste cap peste hartoape.
Receptivitatea lor la un SUV Aston va fi deci maximă, indiferent de preț ori design. Mai ales că sigur o să apară și-n vreo nouă serie James Bond-007 și ispita posesiei o să-i chinuie și mai dihai.
Subscriu și la asemănarea remarcată de @inexorabil cu crossover-conceptul Vygor Opera din 2011, chiar dacă respectiva hidoșenie era și mai kitsch.
Conceptul mie mi se pare interesant, un altfel de SUV... si e destul de practic, are 4 locuri, portbagaj cat sa isi bage aia valizele cu care merg la hotel etc. Pare a avea 2 locuri deoarece usile sunt foarte lungi... asta ar fi o problema, mai ales ca nu stiu de ce, dar am impresia ca ori masinile se tot maresc, ori locurile de parcare se micsoreaza :))) Asadar, probleme mari cu deschiderea portierelor in spatiile inguste.