Salonul Auto de la Geneva, desfășurat în luna martie, a confirmat ceea ce publicul aștepta de mulți ani: Skoda își dorea un nou SUV în gamă, iar conceptul Vision S îl anticipa. A fost nevoie de șase luni pentru a vedea versiunea de serie a prototipului prezentat la salonul elvețian.
În cadrul unui eveniment desfășurat într-o fostă fabrică din Berlin, Skoda a tras cearceaful de pe noul Kodiaq. Al doilea SUV din gama constructorului ceh îşi trage numele de la ursul Kodiak. care trăieşte pe o insulă din apropiere de Alaska, însă Skoda a ales să înlocuiască ultima literă cu un "q" pentru că locuitorii din Alaska pronunţă numele ursului drept ”Taq uka 'aq”, unde q este simbolul numelor pentru animale.
Design exterior
Aspectul general împrumută serios din liniile conceptului văzut la Geneva, însă a fost vizibil cumințit. Echipa designerului șef Joszef Kaban a folosit elemente noi, care promit să debuteze și pe vitoarele modele Skoda. Partea frontală va fi dominată de celebra grilă tridimensională Skoda, flancată de blocuri optice extrem de ascuțite, echipate cu tehnologie LED.
Capota motorului are o nervură centrală care se termină cu logo-ul brandului. În partea posterioară, stopurile preiau aceeași formă ascuțită și vin cu LED-uri sub forma literei C, devenită marcă înregistrată Skoda. Jantele vor avea avea dimensiuni cuprinse între 17 și 19 inch.
Cel mai mare portbagaj din segment
Dezvoltat pe aceeași platformă MQB a fraților de concern Volkswagen Tiguan și Seat Ateca, noul Skoda Kodiaq este ceva mai mare decât aceștia, oferind o lungime totală de 4.7 metri (4697 mm mai exact, cu 40 de mm mai mar decât Octavia). Tocmai această caracteristică îl face să fie unul dintre cele mai încăpătoare SUV-uri existente pe piață și primul model din istoria Skoda care poate fi comandat și în versiune cu șapte locuri.Interiorul lui Skoda Kodiaq va fi unul dintre cele mai încăpătoare din segment. Portbagajul, cu deschidere electrică, va avea o capacitate de 720 de litri în condiții normale și 2065 de litri atunci când ambele banchete sunt rabatate. Pentru a ne putea imagina cât înseamnă această capacitate totală, putem să folosim ca referință Volvo XC90, unul dintre cele mai mari SUV-uri de pe piață, disponibil cu o capacitate totală de încărcare de 1951 de litri.
În plus, în cazul lui Kodiaq, dacă se optează și pentru rabatarea scaunului pasagerului față, SUV-ul poate transporta obiecte de până la 2.8 metri lungime. Mai mult, al doilea rând de scaune poate glisa cu 18 centimetri, iar spătarul este ajustabil.
O nouă planșă de bord
Pe lângă revoluția în materie de spațiu, Kodiaq va marca și o revoluție în materie de design interior. Cu excepția volanului și a portierelor, designul planșei de bord și al instrumentelor a fost modificat. Panoul cu instrumentele de bord oferă două zone simetrice, color, iar gurile de ventilație sunt acum verticale și flanchează un ecran generos, cu funcție tactilă și o mai bună înglobare în planșa de bord.
Sistemul multimedia este acoperit de o sticlă care preia conturul grilei frontale, butoanele fizice de pe lateral vor fi înlocuite de zone tactile, iar grafica va fi ceva mai prietenoasă. Constructorul ceh promite un interior cu zone ușor de accesat, construit după o lege a ergonomiei pe care oricum modelele Skoda o stăpâneau destul de bine.
Tehnologii revoluționare
Interiorul face loc și unor tehnologii noi, dar și unui număr total de 30 de soluții Simply Clever. Printre ele se numără volanul încălzit, blocarea electrică a ușilor pentru copii, protecție pentru deschiderea ușilor și tetiere gândite pentru ați permite să dormi relativ bine în mașină. Nu lipsesc soluțiile deja mai vechi: umbrela ascunsă în portieră, racleta ascunsă în bușonul rezervorului.
Cei pasionați de tehnologie vor regăsi în interiorul noului Kodiaq o cameră de marșarier cu vedere la 360 de grade, conectivitate avansată pentru telefoanele inteligent cu adaptare Apple CarPlay și Android Auto, router WiFi la care se pot conecta pasagerii, frânare de urgență automată cu funcție de recunoaștere a pietonilor, cruise control adaptiv, cititor de semne de circulație și o funcție asistent pentru parcare atunci când Kodiaq tractează o remorcă.
Motorizări de la părintele Volkswagen
Când vine vorba despre motorizări, Skoda preia cam tot ce are mai bun Grupul Volkswagen. SUV-ul cehilor va fi disponibil cu cinci motorizări, dintre care două vor fi diesel, iar alte trei benzină. Intrarea în gamă va fi asigurată de un un motor pe benzină de 1.4 litri și 125 de cai putere. Tot el va fi oferit i într-o versiune de 150 de cai putere. Cel mai puternic propulsor pe benzină va avea o capacitate de 2.0 litri, va fi un TSI și va livra 180 de cai putere. El va fi asociat, ca și o parte din celelalte agregate de mai sus, cu o transmisie automată DSG și cu o tracțiune integrală de origine Haldex.
Cei care preferă dieselul vor primi două versiuni ale motorului 2.0 TDI. Cel puțin pentru început. Astfel, Kodiaq va putea livra 150 sau 190 de cai putere pentru fanii alimentării cu motorină. Și aceste versiuni vor putea fi asociate cu 4x4 și DSG. Acccelerația de la 0 la 100 de km/h a celui mai puternic diesel se face în doar 8.6 secunde.
Versiunile echipate cu DSG le oferă clienților mai multe moduri de funcționare, printre care Normal, Eco, Sport, Snow și Individual. Acestea au efect asupra direcției, accelerației, puterii motorului și modului în care funcționează aerul condiționat. Pe lista de opționale se mai află și o suspensie adaptivă Adaptive Dynamic Chassis Control cu modurile Comfort, Normal sau Sport. Pentru ieșirile în teren accidentat există modul Offroad, acesta modificând modul în care sunt livrate resursele motorului. de asemenea, este activat sistemul care ajută la coborârea unor pante alunecoase, Hill Descent Control.
De unde stii ca va fi "cel mai correct suv din punct de vedere al pretului"? Au comunicat preturile undeva si nu le-am vazut noi?
Eu nu le-am vazut dar plecand de la preturile actuale ale Skoda si VW ne putem da seama cam cat de "ieftin" va fi acest SUV
Daca te gandesti ca un Tiguan, SUV compact, dotat bine ajunge aproape de 50,000 euro iar un Suoerb 4x4 cu dotarile Kodiaq sare de 40,000 euro, as paria ca acest SUV cu dotarile mentionate in articol ( motorul de 190, DSG, led, camera, piele ventilate-daca inteleg bine pe butoane, suspensie adaptive) va depasi 50,000.
Ceea ce mi se pare departe de a fi "cel mai correct pret". De ex. la 42,000 euro cu TVA iti poti lua un Santa fe cu tot ce ofera aceasta skoda, mai putin suspensia adaptive, dar cu un motor mai bun si o garantie si finisare superioara. Iar daca poti da peste 50,000 deja poti lua un SUV compact de la MB,BMW sau Audi sau chiar un SUV mediu un pic peste standard, la oferta!
Nu stiu daca o fi de la monitor, de la lumina palida a becului sau altceva, dar haterii de masini germane astazi sunt galbeni la fata.
Eu astept preturile si pe urma discutam. Oricum, pana acum, in segmentul ei masina este de +10.
@zarne
Chiar sunt palid de tristeze ca nu am asteptat lansarea lui Koniaq . Cu 4j de mii imi luam ceva Ceho-germano-premium . No ? BULLSHIT
Devii din ce in ce mai penibil pe zi ce trece...
Ramai la coaja ta, ranjind la postere cu masini japoneze pe care nu le vei avea niciodata....
Eu nu cred. Vorba unui amic: decat sa cumpar scule "made in germany", piperate la pret, mai bine iau italienesti, la fel de proaste dar macar costa mai putin. Stampila "made in germany" a inceput sa coste cam mult in ziua de azi.
Iar zicala: "Dai un ban dar stai in fata", se potriveste doar in cazul servisului.
PS: HA-HA-HA ce prostut mai esti. Eu chiar detin o masina japoneza. Dar nu poti rumega asta acum, esti din alt film !
2. Nimeni nu a vazut, pipait, testat, dar multi ar face credit deja pentru ea. Trist
3. Astia sunt fanii VW, care cumpara fara sa se uite. Bravo VW
4. Singurul lucru despre care se poate vorbi acum, este designul. PUNCT
- tehnologia? "wow"...o gasesti la majoritatea concurentilror...dar care nu iti ofera umbrela in portiera
- calitatea materialelor? vom vedea. poza10- plastic ordinar, poza12...cusatura'n "pele"
- exteriorul...clona de q7 tiguan si altii din curte. Esti in limba dupa estetica uratului? cumpara-ti codiacu ia-ti nevasta cu mustata si fa copii pe masura Si nu uita un caine gen ciu-ua-ua. Merge la fix. Va avea loc in portbagaj.
Sa inteleg ca tu muncesti urmarind pe facebook lansarea Skoda!:))Aveam eu asa oi banuiala ca numai un angajat al departamentului Marketing de la Skoda se grabeste sa puna un comentariu elogios dar fara elemente concrete, asa ca iti multumesc de confirmare.
Si daca tot esti asa documentat, reiau intrebarea: care este pretul modelului prezentat in articol, 190CP,DSG, led, suspensie adaptive etc? |In articol nu se precizeaza si am crezut ca tu l-ai vazut pe undeva si noua ne-a scapat. Eu am spus ca-i pe la 50,000 euro, avand in vedere ca un superb, cu aceeasi motorizare dar cu mai putine optionale sare de 40,000, fara a fi 4x4.
Avan in vedere argumentul suprem pe care il emani (ca nu ai nevoie de toate dotarile) , pana la urma poate totusi nu lucrezi la Skoda, ca altfel nu cred ca opinia ta ar fi fost ignorata de catre grupul VW si ar fi prezentat un model fara dotarile inutile la care faci tu referire.
Cu riscul de a te soca iti spun ca daca tu nu iti permiti sau nu ai nevoie de anumite dotari, asta nu inseamna ca pamantul se invarte in jurul tau.
Eu ti-am dat mai multe exemple, Santa fe era un model cu (estimez ) 20% mai ieftin decat ce se prezinta in articol, dar daca ai 50,000 euro de dat pe o masina (personal am dubii ca stii sa numeri atatia bani, dar'mite sa-i ai de dat pe o masina) si ai alergie la asiatici, iti recomand un Touareg. Iti garantez ca este peste acest Kodiaq, iar daca nu vrei dotari de top poti sa-ti iei Mountain, care este si el cu 15% mai ieftin decat estimarea pentru Kodiaq.
Eu iti propun altceva: hai sa vedem preturile oficiale, sa o conduca cineva si apoi sa venim cu concluzii , nu din poze sau de pe facebook!
la minim 25000 Kodiak chel, cu un avans de 5000, pentru un credit de 20000 pe 5 ani, ar fi o rata cam de 400 euro/luna+casco inca vre-o 1000/an, deci dai juma din venituri pe o masina, bine gandit
de aia suntem unde suntem, nu ajunge ca suntem saraci, mai suntem si fuduli...
Nu stiu daca o fi de la monitor, de la lumina palida a becului sau altceva, dar haterii de masini germane astazi sunt galbeni la fata.
Eu astept preturile si pe urma discutam. Oricum, pana acum, in segmentul ei masina este de +10.
Tristetea galbena a umplut articolul asta de comentarii. Stupide si inutile. Ca de obicei.
http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2016-01-6-20707909-0-repartizare-salariati-general.jpg
Va fi mai scump ca Ateca si Tiguan pentru ca e dintr-o clasa mai mare, avand dimensiuni de Touareg. Ateca si Tiguan sunt SUV-uri compacte, Kodiaq e SUV mediu. Va avea preturi mai mici ca Touareg, asta e clar. Parerea mea e ca va avea un pret de pornire undeva pe la 28-29.000 de euro si va sari de 40.000 in varianta de top cu motorizarea de top. Ramane de vazut :-).
Imi pare rau insa ca multi de pe aici nu-si dau seama sau nu vor realizeze ca tara in care traim e saraca si cei care-si permit o masina noua sunt foarte putini. In 2015 s-au vandut doar 98.325 auto, in conditiile in care cel putin doua treimi sunt achizitionate de firme si 90% se duc in mediul urban. Asta la o populatie de ~18 mil locuitori...din care 40% traieste in mediul rural.
Masina e corecta, arata ok, insa interiorul are un design cam banal. Sa vedem si ce vor face rivalii. Renault lanseaza la sfarsitul anului noul Koleos care va avea inclusiv o varianta cu 7 locuri. O alta optiune e X-Trail.
Comentatul obiectiv a devenit o raritate pe AM. Multe comentarii fiind postate de pe nume diferite de un psihopat madalinescu.
@Andy kodiaq nu va fi mai scump ca tiguan chiar daca este mai mare. Ca pret va fi pozitionat intre Ateca si Tiguan cu un pret de pornire undeva la 24k. La 30k cu reducerile de riguare iti vei putea lua destul de dotata.
Pt detalii interior , exterior si pozitionare am urmarit aici:
https://youtu.be/Ks6QdkSqIEc
Bluemotion este de mult inaintea introducerii ad blue ( acid ureic) , iar dai pe langa.
Rav4 e mult depasita ca suv iar versiunea hybrid nu este plug in = 0.
Tind sa cred ca ar sta mai mult in service o japoneza , recallul fiind inevitabil.