Noua generație a lui Hyundai i30 este una foarte importantă pentru constructorul sud-coreean, inginerii și designerii confirmând faptul că mașina a fost dezvoltată după chipul și asemănarea clienților europeni, potrivindu-se perfect cu cerințele potențialilor cumpărători de pe Bătrânul Continent.
Ei bine, producția noii generații i30 va începe la finalul anului la fabrica cehă din Nosovice, acolo unde Hyundai o asamblează încă de la lansarea oficială care a avut loc în 2009. Ulterior, modelul va putea fi văzut în showroom-uri și cumpărat pe întreg continentul începând cu luna martie a anului 2017.
"Am adaptat noua mașină la cerințele clienților noștri. De la motorizări la șasiu, de la zona de infotainment și conectivitate la design, toate elementele sunt asamblate pentru a fi pe placul europenilor", a declarat la Paris directorul biroului german al celor de la Hyundai.
Schimbări tehnice și tehnologice
Noua generație i30 vine cu suspensie multilink pe puntea spate, cu o grilă frontală care va fi transplantată ulterior pe întreaga gamă de modele Hyundai și cu dimensiuni ușor mai mari în lungime și lățime față de generația precedentă.
Portbagajul noului i30 poate măsura între 395 și 1301 litri, în funcție de configurația celui de-al doilea rând de scaune.Gama de motorizări va include trei motorizări pe benzină și un motor diesel disponibil în trei versiuni de putere. Cei care preferă benzina vor primi un motor aspirat de 1.4 litri și 100 de cai putere, dar și noua unitate din valul downsizing-ului, de numai un litru și 120 de cai putere. Cel mai puternic motor pe benzină va fi un agregat de 1.4 litri turbo T-GDI cu 140 de cai putere și 242 de Nm.
Motorul diesel CRDi de 1.6 litri va fi oferit în trei versiuni de putere: 95, 110 și 136 de cai putere. Acesta din urmă va livra și un cuplu motor generos, de 300 Nm. Cele mai puternice două versiuni diesel și "benzina" de 140 de cai sunt singurele motorizări care vor putea fi comandate împreună cu o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Restul propulsoarelor vor fi oferite cu o transmisie manuală.
Hot Hatch pe baza lui i30
Tot pe noua generație i30 va fi prezentată ulterior și versiunea sportivă i30N, al cărei concept pre-serie a fost dezvăluit de asemenea la Salonul Auto de la Paris din septembrie 2016.
Repet, poate fi doar o parere subiectiva, dar nu numai eu observ ca P. Schreyer i-a imprimat un aer ce se vrea mai sobru, dar care aduce-n final c-un A3 ceva mai saracutz.
Pacat... acum nici cei de la Toyota nu mai au ce sa copieze (v. Auris, hehehe.)