Astazi se decide soarta Chrysler
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Presedintele american Barack Obama a anuntat miercuri ca atat Chrysler, care se afla la cateva ore de termenul-limita impus de administratia prezidentiala pentru stabilirea unei aliante cu Fiat, cat si GM pot sa supravietuiasca in criza si sa treaca peste probleme pentru a se impune pe piata ulterior.
"Sunt foarte optimist, mult mai optimist decat eram acum 30 de zile, ca vom gasi o solutie care va mentine compania Chrysler in randurile constructorilor auto viabili", spune Barack Obama, care afirma insa ca "alianta dintre Fiat si Chrysler nu s-a finalizat inca, deci nu vreau sa dau inca verdicte clare".
Conform intelegerii preliminare dintre Fiat si Chrysler, incheiata in ianuarie, Fiat va primi 20% dintre actiunile Chrysler, procent care va urca ulterior la 35% si, in cazul in care alianta va avea succes, la 51%. Compania italiana nu va plati nimic in schimbul acestui pachet de actiuni, obigandu-se insa sa le dea dreptul celor de la Chrysler sa aiba acces la tehnologia dezvoltata de Fiat pentru modelele de clasa mini, mica si compacta.
LEGEA FALIMENTULUI, O OPTIUNE PENTRU CHRYSLER
In conditiile in care Chrysler nu va ajunge la un acord cu Fiat pana cel tarziu astazi, compania americana va fi obligata sa intre in reorganizare sub protectia legii falimentului.
"Nu e clar inca daca Chrysler vor fi obligati sa apeleze la Chapter 11, legea care asigura protectia companiilor aflate sub incidenta falimentului pentru ca acestea sa poata sa se restructureze. Insa faptul ca cei mai importanti creditori arata clar ca sunt gata sa faca unele concesii in aceasta privinta", spune Obama. Altfel spus, chiar daca vor fi obligati sa apeleze la protectia sub legea falimentului, Chrysler nu va ajunge niciodata la lichidare. Ba mai mult, statutul de companie protejata va dura extrem de putin, Chrsyler urmand sa isi continue operatiunile si sa revina puternic pe piata.Anuntul oficial legat de soarta Chrysler va fi facut astazi. In cazul in care Chrysler ar apela la solutia protectiei sub legea falimentului, planul complex pregatit de companie prevede, printre altele, inlocuirea presedintelui actual cu Sergio Marchionne, omul care conduce destinele Fiat din 2004.
SOARTA GM SE DECIDE PESTE O LUNA
In ceea ce priveste viitorul grupului General Motors, Obama sustine ca noul plan de restructurare, prezentat in cursul aceste saptamani, este garantul faptului ca aceasta companie poate sa treaca peste problemele cauzate de criza.
Termenul limita pentru stabilirea urmatorilor pasi in privinta celor de la Chrysler este insa 31 mai, compania avand ceva mai mult timp la dispozitie pentru a-si stabili prioritatile si obiectivele. Deocamdata, principalele schimbari de viitor sunt renuntarea la jumatate dintre dealerii din SUA, lichidarea marcii Pontiac si vanzarea marcilor Saab si Hummer."Am spus intotdeauna ca GM are multe produse bune in curte. Iar daca vor reusi sa treaca peste aceasta perioada dificila si vor arata ca sunt pe deplin angajati in alegerile pe care le-au facut, GM poate sa dovedeasca ca este un constructor puternic, competitiv si viabil", spune Obama.
via | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Compania chineză Xiaomi a anunțat că a livrat peste 100.000 de unități ale primului său model electric SU7. Aceștia au anunțat că doresc să ajungă la 130.000 de unități livrate. (18.11)
-
Mini a anunțat oficial startul producției noului Cooper Cabrio. Noua variantă decapotabilă a modelului britanic este produsă la uzina din Oxford. (18.11)
-
Potrivit unor declarații făcute de un oficial al mărcii, Abarth nu va mai lansa modele noi cu motoare termice în Europa. Marca italiană devine din acest moment o marcă pur electrică. (18.11)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Volvo nu renunță la XC90. Va fi produs atâta timp cât va exista cerere
Comentarii (0)