Societăţile de asigurări care vor opera această modificare nu ar trebui să aibă un şoc financiar în urma acestei decizii, deoarece datele de la finalul anului trecut anunţau doar 47.987 de poliţe RCA valabile la finalul anului care aparţineau şoferilor cu vârsta sub 25 de ani. Vorbim despre un procent de 1.54% din numărul total de poliţe RCA valabile la finalul anului trecut, de 3.111.451 poliţe pentru persoane fizice.
Aşadar, societăţile de asigurări menţionate mai sus doar au aplicat o reducere a tarifelor pentru o categorie care vizează oricum o nişă de piaţă în raport cu categoriile importante din punctul de vedere al volumelor.Schimbări la RCA în 2015: comisionul de intermediere va fi menţionat obligatoriu pe poliţă
Potrivit ASF, categoria mai sus menţionată de şoferi plătea prime de RCA cu până la cinci ori mai mari faţă de categoria majoritară. Societăţile de asigurări vor încerca adoptarea modelului european, care implică poliţe cu tarife de până la 2.2 ori mai mari faţă de categoria majoritară pentru şoferii cu vârsta de până la 25 de ani. Tarifele mărite pentru şoferii tineri sunt justificate de probabilitatea ridicată ca aceştia să fie implicaţi într-un accident rutier de care să fie şi vinovaţi. Statisticile arată că aproape 40% din accidentele rutiere sunt realizate de şoferii tineri şi alte 20% sunt realizate de conducătorii auto cu vârsta de până la 40 de ani.Via AvocatNet | Sursă foto
1. asiguratorii care ofera niste servicii de toata jena la niste preturi "europene", evaluari de toata jena, colaboreaza cu service-uri de toata jena si enumerarea poate continua.
2. service-urile care umfla facturile ca nesimtiti si dupaia se mira ca de ce nu le asiguratorii bani.
3. samsarii si toti ordinarii care in cardasie cu inspectorii si directorii de agentii simuleaza accidente cu masini premium. mecanismul este stiut nu are rost sa detaliez.
4. cine e prost sa dea 500 euro anual pentru un RCA la o masina de max 3000 de euro. Sa fim seriosi! Astfel ca majoritatea isi fac RCA pe numele mamei, bunicilor, cainilor comunitari, plm, persoane fara permis de conducere.
5. sistemul bonus/falus este extrem de prost implementat. In ultimii 3 ani, desi nu am avut evenimente si sunt pe la b11-12, nici nu mai stiu, in fiecare an mi-a crescut prima de asigurare cu cel putin 50%, anul asta s-a dublat ca sa fiu mai exact.
Trebuie gasita o cala prin care sa se tina cont de comportamentul in trafic al fiecaruia (istoric evenimente rutiere care sa nu fie sters odata cu schimbarea masinii) si sa platesti prima de asigurare la asiguratorul care iti repara tie masina. Dar cine are interes sa faca ceva bine in tara asta de rahat, cand $$$ vine garla in conditiile date.