În vreme ce marile nume din industria auto se străduiesc să le ofere americanilor și europenilor mașini electrice și hibride, chinezii dovedesc că, cel puțin în materie de volum, sunt cu mult peste rivalii lor mult mai cunoscuți.
Pentru al doilea an consecutiv, chinezii de la BYD păstrează prima poziția în topul celor mai vândute mașini alimentate la priză. Fie că este vorba despre hibrizi plug-in, fie că este vorba despre mașini electrice.
BYD a reușit această performanță doar cu mașinile sale de pasageri, fără a lua în calcul modelul Denza (produs în parteneriat cu Mercedes-Benz), autobuzele electrice pe care le produce (13.278 de unități), camioanele (859 de unități) sau mașinile mici care pot fi conduse fără permis.
În total, în 2016, chinezii de la BYD au vândut 100.178 de vehicule electrice, dintre care 46.905 au fost 100% electrice, iar restul de 53.273 au fost hibride alimentate la priză.Pentru cei care nu sunt familiarizați cu gama BYD, chinezii comercializează în Asia berlina Qin și SUV-ul Tang, ambele cu propulsie plug-in hybrid. În cazul SUV-ului, performanțele sunt unele impresionante, acesta fiind cel mai puternic hibrid din lume în acest moment: 505 cai putere, obținuți dintr-un motor turbo de 2.0 litri și alte două unități electrice de câte 150 de cai fiecare.
În Statele Unite urmează să se lanseze sedanul electric e6 (20.605 unități vândute în 2016), care beneficiază de o baterie de 80 kWh și promite o autonomie de 300 de kilometri. Există și un sedan mai mic, tot electric, care se numește e5 și care s-a vândut anul trecut în 15.639 de exemplare.
via gas2
nu fac cinste unui site auto
Nu stiu daca nu cumva in cifra asta sunt si cele de acolo.
Ca si in materie de smartphone-uri, era de asteptat ca din China sa vina urmatoarele progrese. Toata lumea s-a dus in China sa faca de toate, si acum chinezii reusesc sa faca si mai bine si mai ieftin, ca de, au toata tehnologia la ei in curte.