Asasinii din umbră: chinezii de la BYD au vândut cele mai multe mașini alimentate la priză în 2016

de Bogdan Mirică
Marti, 14.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chiar dacă au priviți ca plagiatori în multe situații, chinezii au reușit să devină în scurt timp o adevărată forță în segmentul vehiculelor electrice și hibride. În 2016, BYD a vândut cele mai multe mașini alimentate la priză.

În vreme ce marile nume din industria auto se străduiesc să le ofere americanilor și europenilor mașini electrice și hibride, chinezii dovedesc că, cel puțin în materie de volum, sunt cu mult peste rivalii lor mult mai cunoscuți.

Pentru al doilea an consecutiv, chinezii de la BYD păstrează prima poziția în topul celor mai vândute mașini alimentate la priză. Fie că este vorba despre hibrizi plug-in, fie că este vorba despre mașini electrice.

BYD a reușit această performanță doar cu mașinile sale de pasageri, fără a lua în calcul modelul Denza (produs în parteneriat cu Mercedes-Benz), autobuzele electrice pe care le produce (13.278 de unități), camioanele (859 de unități) sau mașinile mici care pot fi conduse fără permis.

Esential 100.178 de mașini electrice și hibride au vândut anul trecut chinezii de la BYD.
505 cai putere oferă SUV-ul hibrid BYD Tang.
În total, în 2016, chinezii de la BYD au vândut 100.178 de vehicule electrice, dintre care 46.905 au fost 100% electrice, iar restul de 53.273 au fost hibride alimentate la priză.

Pentru cei care nu sunt familiarizați cu gama BYD, chinezii comercializează în Asia berlina Qin și SUV-ul Tang, ambele cu propulsie plug-in hybrid. În cazul SUV-ului, performanțele sunt unele impresionante, acesta fiind cel mai puternic hibrid din lume în acest moment: 505 cai putere, obținuți dintr-un motor turbo de 2.0 litri și alte două unități electrice de câte 150 de cai fiecare.

În Statele Unite urmează să se lanseze sedanul electric e6 (20.605 unități vândute în 2016), care beneficiază de o baterie de 80 kWh și promite o autonomie de 300 de kilometri. Există și un sedan mai mic, tot electric, care se numește e5 și care s-a vândut anul trecut în 15.639 de exemplare.

via gas2

Comentarii (4)

  • Nicolae
    lasati-o mai usor cu titlurile astea: auzi ... Asasinii din umbra!
    nu fac cinste unui site auto
    18 1
  • din moment ce una din trei masini noi de pe glob se vinde in china, nici un record privind companiile chinezesti nu e de mirare
    4 0
  • De mentionat ca aceeasi marca a castigat acum ceva timp o licitatie la Bruxelles parca, pentru tot parcul de taxiuri de acolo.
    Nu stiu daca nu cumva in cifra asta sunt si cele de acolo.
    Ca si in materie de smartphone-uri, era de asteptat ca din China sa vina urmatoarele progrese. Toata lumea s-a dus in China sa faca de toate, si acum chinezii reusesc sa faca si mai bine si mai ieftin, ca de, au toata tehnologia la ei in curte.
    8 0
  • acu' ne miram ca cea mai mare piata auto din lume are cel mai mare producator de masini electrice si hibride ?
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru