La câteva luni bune de la lansarea internaţională, noua generaţie Citroen C1 a devenit disponibilă şi pe piaţa din România. Modelul de oraş este oferit în ţara noastră în două versiuni de motorizare, iar cea de bază are o unitate VTi de 1.0 litri şi 69 de cai putere şi cuplu de 95 Nm.
În echiparea de bază Feel, aceasta este disponibilă cu cutie de viteze manuală pentru 10.788 de euro sau cu cutie automată pentru un preţ de 11.500 de euro. Acelaşi motor este disponibil cu cutire manuală sau automată şi în cadrul versiunii de echipare Airscape Shine, care are însă un preţ semnificativ mai mare: peste 13.000 de euro.
Pe de altă parte, cei care doresc performanţe mai bune îşi pot îndrepta atenţia şi spre motorul pe benzină PureTech de 1.2 litri care generează 82 CP. În versiunea de echipare Fell, C1 cu acest motor costă puţin peste 11.000 de euro, astfel că diferenţa faţă de versiunea de bază este de circa 200 de euro.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
Noul Citroen C1 |
|
Cutie de viteze |
PREŢ (€ cu TVA) |
||
ECHIPARE Feel | |||
1.0 VTi |
69 CP 95 Nm |
manuala | 10.788 |
1.0 VTi | 69 CP 95 Nm |
automata | 11.508 |
1.2 PureTech | 82 CP 116 Nm |
manuala | 11.028 |
ECHIPARE Shine | |||
1.2 PureTech | 82 CP 116 Nm |
manuala | 12.228 |
ECHIPARE Airscape Shine | |||
1.0 VTi | 69 CP 95 Nm |
manuala | 13.068 |
1.0 VTi | 69 CP 95 Nm |
automata | 13.788 |
Clasa mini este în prezent foarte aglomerată, astfel că Citroen C1 are numeroşi rivali pe măsură.
Printre ei se numără noul Ford Ka+, Hyundai i10 sau Volkswagen Up, dar şi Skoda Citigo şi Kia Picanto.În versiunile de bază cu motor de 1.0 litri, C1 şi i10 sunt singurele modele care costă peste 10.000 de euro, în timp ce Citigo are cel mai mic preţ, de aproape 8.500 de euro.
Citroen C1 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Citroen C1 1.0 VTi Feel |
69 | 4.1 | 13.0 | 10.788 |
Ford Ka+ 1.2 Trend |
70 | 5.0 | 15.3 | 9.900 |
Hyundai i10 1.0 IS Confort Plus |
66 | 4.7 | 14.9 | 10.803 |
Volkswagen Up 1.0 Take Up |
75 | 4.1 | 13.5 | 9.410 |
Kia Picanto 1.0 Base |
66 | 4.2 | 14.6 | 9.255 |
Skoda Citigo 1.0 Active |
60 | 4.5 | 14.4 | 8.498 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Cam asa e....o masina ca aia e produsa cu probabil 2000 3 000 de euro !
De acord. Sa compari clasa mini PSA si mini VAG cu Matiz 2 e total pe dinafara. Nu suporta termen de comparatie, Matiz 2 este peste ele gratie celor mentionate mai sus. Pe bune doar DOUA aeratoare in 2016 ? Cand si Tico avea PATRU asa cum este etic si corect pentru orice masina care se respecta .
Motorizari si tehnologie ? Care motorizari ? Ca singura motorizare accesibila este acelasi aspirat depasit de doar 68 cp care se screme precum o iapa in calduri cand ceri mai mult de la el, temperat si la norma de poluare Euro 6 este o adevarata povara. Cat despre 1.2 82CP la 14 mii euro ? Intri foarte usor in zona lui C4 care vine cu o oferta tentanta la sfarsit de cariera . Mai exista apoi Nissan Pulsar la oferta 12.000 euro 1.2 turbo 117CP . Sau pt excentrici urbani exista Nissan Juke la 11.900 euro .Ce tehnologie la C1 ? Ca in afara de praful in ochi pe care si Dacia il practica in ultima vreme nu au imbunatatit nimic. Pe langa acele sisteme multimedia inutile , clima auto pe o masina de clasa mini ( sau low-cost pe Logan ) ar fii lasat loc de imbunatatirile specificate sus : 4 aeratoare centrale pentru un confort maxim atat pe timp de vara cat si pe timp de iarna ( uneori parca nici patru nu ajung, dar doua ) , niste scaune adevarate, geamuri cu deschidere normala pe spate, sau daca se poate full electrice ( nu-i asa scump - si Matiz 2 are exact cum am precizat ) . In ceea ce priveste siguranta, e o masina destinata vietii urbane, acolo unde siguranta este ultimul aspect inchipuit. Cand stai in Bucuresti bara la bara nu vad ce nesiguranta ai avea. Poate doar daca se prabuseste stalpul de telegraf pe masina ta. Dar in cazul asta mori si in C1 nu doar in Matiz. Asadar asta cu siguranta e discuabila.
Da sunt scumpe dar că o două sau a treia mașină cu destinația doar de oraș sunt superbe mai ales decapitate pe timp de vara.
Pentru cei cu buget redus ...există Matiz că alternativa...la pachet cu frustrarea evidentă
Sunteti curiosi sa vedeti cat costa acum stra-stranepotul Matizului in SUA?
http://www.chevrolet.com/2016-spark-fuel-efficient-car.html
Incepe de la 12.660 $ si se termina la 17.285 $. In banii cu care suntem familiarizati inseamna 11.322 Euro - 15.458 Euro.
Si tineti cont ca in general in SUA masinile sunt mai ieftine ca-n Europa cu 5-10% din cauza taxelor mai mici.
P.S. O sa vedeti si preturile varului european, Opel Karl, care vor fi asemanatoare.
Este evident ca ai dreptate! Comparatia cu matizul este pur si simplu puerila! Vechiul C1 a avut la lansare 4 stele Euro NCAP! Masina avea standard ABS SI AFU + 2 airbag-uri! Nu mai vorbesc de motorizare care era cu 15 cai mai puternica decat in Matiz! Daca vorbim despre tinuta de drum, comparatia este si mai ilara! Unde intri cu C1 in curba cu 80 la ora, cu Matizul te dai peste cap!
In al doilea rand, sa compari Matiz 2 este o mare, dar mare prostie. Se numeste evolutie, boss. Dar nu oricine e in stare sa o vada.
Si in al treilea rand, masina asta in varianta de baza o poti lua cu aprox. 8500 de euro. 10800 e pretul de lista, fara discounturi, oferte care sunt mai mereu si fara Rabla. Deci keep calm!
Omul vrea sa puncteze faptul ca pretul e prea mare pentru ceea ce primesti. E clar ca Matiz e inferior conform standardelor actuale, dar vrea sa spuna primeai mai mult pt bani mai putini la vremea aia. Acum primesti doar un aspect nou si multe lipsuri la capitolul "simply clever".
Nici la momentul lansarii primei generatii C1 nu primeau mai mult in cazul Matizului. Primeai o motorizare de 52 cai, (despre care, desigur Madalescu iti va spune ca avea 140 dar producatorul ascundea acest aspect), Matizul nu avea ABS in dotare standar, in timp ce C1 venea inclusiv cu AFU, primeai siguranta coreana din anii '90, si asa mai departe! Sa compari o masina lansata in 2016 cu una lansata la mijlocul anilor 90 care se mai produce doar in cateva economii emergente ai caror conducatori supremi fac un favor muritorior de rand dandu-le posibilitatea sa-si cumpere masina, mi se pare ca denota un infantilism cronic...
Sa folosesti geam pe compas in 2016 asta nu se mai cheama evoluie ci REDUCERE DE COSTURI , inseamna o masina mai proasta CALITATIV decat insusi matiz o masina lansata acu' 10 ani.
De aceea sa folosesti scaune fara tetiere asta nu mai se cheama evoluti, ci din nou REDUCERE DE COSTURI , adica din nou o masina mai proasta CALITATIV ca Matiz dar si mai nesigura ( lipsind tetierele )
Sa folosesti DOUA aeratoare in loc de PATRU in 2016, din nou REDUCERE COSTURI, adica mai proasta calitativ ca Matiz.
Sa folosesti punte rigida conventionala, iarasi mai prost ca Matiz 2 care are semi-rigida ( deformabila )
In rest este o EVOLUTIE 9 se mai numeste si praf in ochi ) apariatia sistemelor pe ''taci scrin'' si clima automata la o masina care se screme prin DOUA guri de ventilatie. ''gaura'' aia din mijlocul bordului o au toate masinile, se mai numeste fanta pentru dezaburirea parbrizului boss ( pt Laucalin ), aerator pt ventilatia pasagerului in nici un caz la felul in care este asezat non-ergonomic, daca intelegi ce vreau sa zic. Asadar un pret foarte MARE pt o masina INFERIOARA Matizului intelegi tu.
In ceea ce priveste motorul, citez din cadrul unui test drive : '' motor preluat de Daewoo Matiz încă de la predecesorul său Tico şi perfecţionat atunci un pic de o companie britanică de inginerie! Britanicii i-au adăugat un sistem de injecţie multipoint şi i-au mai făcut alte mici perfecţiuni. Iar astăzi motorul ăsta funcţionează destul de ritmic şi fără vibraţii excesive la ralanţi – un simptom aproape inevitabil la motoarele în 3 cilindri, chiar şi la cele moderne. Deci Daewoo a reuşit cumva încă atunci să creeze un motor în 3 cilindri bine echilibrat, care pare destul de integru şi plăcut la auz chiar şi astăzi''. In ceea ce priveste performantele C1-ului daca includem in ecuatie si norma euro 6, motorul este ultra-temperat , adica lenes.
''Unde intri cu C1 in curba cu 80 la ora, cu Matizul te dai peste cap'' . Pe bune ? Nu stiam ca aceste masini de categorie A ( mini ) sunt gandite pentru curse, dar ma rog, asta mie chiar mi se pare ca denota un infantilism mult mai cronic, fata de utilizatorul care incearca sa precizeze raportul calitate-pret ale celor doua. Clasa mini este gandita exact pentru singurul principiu : Sa te transporte de la A la B prin ambuteiajul urban. Aici nu-i vorba de masini de ''racing'' . In ceea ce priveste cele spuse mai sus, este clar ca Matiz e o masina imbatranita care consuma cu 1L in plus si polueaza mai mult ( lucru putin important pentru unii ) si dedicata standardelor de siguranta de acum 10 ani ( 3 stele - lucru iarasi destul de neimportant tinand cont pentru ce a fost gandita masina ) , in rest in nivelul de echipare mediu si superior venea cu dotari si un simt de raspundere superior clasei Mini PSA asta la un pret inferior.