Aşa se impulsionează vânzările: scutiri de impozite timp de 10 ani pentru germanii care cumpără maşini electrice

de Daniel Popescu
Joi, 19.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germanii care cumpără maşini electrice vor fi scutiţi timp de 10 ani de la plata impozitelor pe vehicul, pe lângă bonusul de 4.000 de euro.

Germania a anunţat miercuri planul complet pentru impulsionarea vânzărilor de maşini electrice, după ce a primit toate aprobările autorităţilor.

Astfel, pe lângă un bonus de 4.000 de euro anunţat anterior, fiecare german care va cumpăra o maşină electrică va fi scutit de la plata impozitului pe vehicul timp de 10 ani, iar măsura se va aplica retroactiv începând din 1 ianuarie 2016.

Anterior, germanii beneficiau de scutirea de impozit pe o perioadă de numai 5 ani. Programul are un buget total de 1 miliard de euro şi va fi susţinut în proporţie de 50% de constructorii auto, care vor acorda un bonus de 3.000 de euro şi celor care achitioneaza un model plug-in hybrid.

Urmareste Automarket
Din această sumă, 300 de milioane de euro vizează îmbunatăţirea infrastructurii de staţii de încărcare, element considerat esenţial pentru ca maşinile electrice să aibă succes.
"Cheia pentru dezvoltare importantă a electromobilitatii este o infrastructură de încărcare la nivel naţional", a explicat Alexander Dobrindt, ministrul Transporturilor din Germania.

Programul vine ca urmare a faptului că în Germania există numai 50.000 de maşini electrice şi hibride, deşi parcul auto national ajunge la 45 de milioane de maşini. Germania speră ca prin acest program să fie achiziţionate circa 400.000 de maşini electrice, în timp ce obiectivul ţării este să aibă cel puţin 1 milion de maşini electrice pe străzi până la sfârşitul anului 2020.

Via Reuters

Comentarii (15)

  • Gata ! Ma mut in Germania si-mi iau un Renault Zoe !

    10 jahre steuerfrei
    21 4
  • vw s-a apucat de făcut cârnați
    Cred și eu că își permit după ce au scăpat basma curată după al 2-lea WW.
    La câte tragedii și pagube au produs ar fi trebuit să fie datori și sclavi pe terra măcar 100 de ani. Neam de jeguri oportuniste !!
    9 20
  • someone
    dieselgate, sau no dieselgate, unii politicieni gandesc si pun in aplicare ideile bune. dintr-o astfel de initiativa castiga ambele parti; conducerea si clientii / cetatenii.
    pe cand asa ceva si in romania? cine are urechi, sa auda
    13 0
  • VozWagist
    Frectie! Impozitul anual pentru un motor de 2L benzina este de 128 Eur x 10 ani = 1280 Eur. Daca la astia mai adaugam cei 4000 "bonus" de la stat, avem 5280 Eur "economie" daca renunt la benzinar. Dar daca cumpar un rahat de e-Mobil trebuie sa platesc lunar intre 80 si 150 Eur chiria pentru baterie, ceea ce inseamna minim 1000 Eur/anual. Daca am de gand sa tin masina 10 ani, sunt 10k Eur doar chiria pentru baterie. Pai unde-i toata "afacerea"?? Sa ma scuteasca ecologistii cu balivernele lor ECO, producerea unei astfel de baterii este foarte poluanta, iar majoritatea tarilor produc curent electric arzand carbuni sau pacura.........
    4 15
  • Daniel
    Nu stiu de ce toata lumea ridica germania in slavi...10 ani scutire de impozit inseamna maxim 1000 euro reducere. Eu platesc pe benzina 2.0 l 250 cp 160 euro ori un electric sau hibrid care teoretic are noxe mai mici ar plati cam 100 euro pe an. 10 ani 1000 euro
    nu cred ca impulsioneaza cu asta f mult vanzarile la electrice...nici aici nu sunt asa multe statii de incarcare...si infrastructura e destul de proasta au autostrazi da la ce stau e ..nu scoti o medie orala foarte buna...
    8 13
  • Daniel
    medie orara am vrut sa scriu
    6 10
  • Germania are peste 5500 statii de incarcare , nu cred ca e putin ; in Romania exista doar ...60 ) ; nemtii sunt pe locul 4 in Europa , dupa Olanda ( aproximativ 20.000 de statii ) , Franta ( peste 10.000 ) si Norvegia( peste 6000).
    8 3
  • @Daniel
    Esti foarte prost informat. Scutirile de taxe si alte avantaje legate de trafic influenteaza in mod pozitiv vanzarile. Uita-te la cazul Norvegiei.
    15 3
  • @VozWagist
    Mircea MesteR, Automarket:
    Chiar și dacă producția de baterii polueaza, sunt importante 2 lucruri:
    unde sunt produse (până la urmă, mașina finală emite zero în oraș, acolo unde e nevoie urgentă de emisii zero) și cât produce (oricum mai puțin decât se emite forând după țiței și transformând petrolul în benzină)

    Departamentul de Stat SUA:
    "If we transitioned all the light-duty vehicles in the U.S. to plug-in electric vehicles using our current technology mix, we could reduce our dependence on foreign oil by 30-60 percent, while lowering the carbon pollution from the transportation sector by as much as 20 percent."
    11 1
  • VozWagist
    .....pe principiul, da-i in plm de chinezi ca se ineaca in smog, atat timp cat pot sa-mi cumpar chiloti ieftini de la H&M totu-i OKAY :))
    3 7
  • Daniel
    In Norvegia erau scutirile mult mai mari deci cei 5000 euro ai nemtilor locuiesc in Germania de 5 ani..aici vezi f rar masini electrice . In Olanda da sunt mult mai multe. Prima Tesla am vazut o in Olanda Amsterdam era un Taxi.
    1 1
  • Daniel
    bgd 5500 statii de incarcare la 44 milioane de masini ti se pare mult ?
    In comparatie cu Olanda sta foarte prost as zice asta raportat la numarul de masini inregistrate
    2 2
  • De ce ati pus panarama aia de Golf ca imagine a articolului? E-Golf e o gluma proasta, puneti si voi o masina electrica, un Renault Zoe, un Leaf un Tesla. Exista producatori adevarati de electrice.
    Si scutirea de impozit de 10 ani e o gluma proasta pt ca pe un benzinar in Germania platesti bani marunti, pe un euro5 30-40€.
    2 2
  • @Daniel
    Dacă te duci in Olanda cu mașina ta și o înregistrezi acolo, vei plăti vreo 800 euro pe an taxa de drum + o taxă de înmatriculare.
    Dacă în schimb ai avea diesel în loc de benzină, vei plăti vreo 1800 euro pe an taxă de drum.
    Acum înțelegi tu cam de ce în Olanda și Norvegia găsești mașini electrice și hibride la tot pasul? Cam așa se educă populația. E adevărat că mai trebuie și salarii ca să îți permiți, dar pe acolo nu se fură ca în codru și lumea se respectă.
    2 0
  • @Chris
    Serios , tu gandesti? Este vb de Germania de aceea e-golf.
    Greu sa folosesti neuronii nu e asa?
    Ar trebui pus un disclaimer pe acest site , frustratii sa nu posteze sau sa puna intrebari de copil de 10 ani.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru