Fiat a câştigat titlul "Motorul Anului 2011" cu unitatea TwinAir de 0.875 litri. Motorul a surclasat şi rivalii de la categoriile "cel mai bun motor nou", "cel mai ecologic motor" şi "cel mai bun motor mai mic de un litru".
Italienii de la Fiat se pot mândri de astăzi cu distincţia "Motorul Anului 2011". Premiul a fost câştigat de unitatea TwiAir de 875 centimetri cubi. Propulsorul a impresionat juriul prin emisiile sale reduse de CO2, consumul redus de carburant şi performanţele deosebite în raport cu cilindreea. Motorul TwinAir a câştigat şi la categoriile "Cel mai bun motor nou", "Cel mai bun motor sub un litru" şi "Cel mai bun motor ecologic", peformanţă pe atât de importantă pe cât de surprinzător este noul motor al italienilor.
Titlul de "Cel mai bun motor de performanţă" a ajuns tot la Grupul Fiat, fiind premiată unitatea V8 de 4.5 litri aflată în echiparea lui Ferrari 458 Italia. Motorul respectiv a câştigat şi premiul pentru motoarele mai mari de patru litri. În trecut, această distincţie i-a fost acordată motorului lui BMW M3, care a fost încadrat la clasa 3.0-4.0 litri, unde a obţinut prima poziţie.
Cea de-a 13-a ediţie a concursului "Motorul Anului" a avut loc în Stuttgart, la Engine Expo 2011. Evenimentul este unul dintre cele mai importante puncte ale calendarul industriei auto şi premiază cele mai avansate propulsoare ale fiecărui an. Cei de la BMW au fost "abonaţi" multă vreme la această distincţie, iar unităţile TSI de la Volkswagen Group au fost apreciate şi ele pentru abilităţile lor.
BEST NEW ENGINE
Motor şi modele pe care este folosit |
Punctaj |
1. Fiat TwinAir |
352 |
2. Nissan Leaf electric powertrain |
161 |
3. Ford 1.6 litri EcoBoost (Focus, C-Max, Mondeo, Volvo S60, Volvo V60, Volvo V70, Volvo XC70 şi Volvo S80) |
154 |
4. BMW diesel 2.0 litri (Seria 3 Efficient Dynamics) |
152 |
5. Porsche 3.6 litri boxer turbo (Porsche GT2 RS) |
111 |
6. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren MP4-12C) |
110 |
GREEN ENGINE OF THE YEAR
Motor şi modele pe care este folosit |
Punctaj |
1. Fiat TwinAir |
258 |
2. Toyota 1.8 litri benzină hibrid (Prius, Auris) |
204 |
3. Nissan electric powertrain (Nissan Leaf) |
185 |
4. Volkswagen 1.4 Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Skoda Fabia RS, SEAT Ibiza/Cupra, Audi A1) |
184 |
5. Mitsubishi electric powertrain (Mitsubishi iMIEV, Peugeot iOn, Citroen C-Zero) |
92 |
6. Volkswagen 1.2 TSI (VW Polo, Jetta, Touran, Golf, SEAT Ibiza, Seat Leon, Seat Altea/XL/Freetrack, Skoda Fabia, Skoda Roomster, Skoda Octavia, Skoda Yeti, Audi A1, Audi A3) |
85 |
BEST PERFORMANCE ENGINE 2011
|
Punctaj |
1. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia) |
194 |
2. Porsche 3.8 litri (Porsche GT3, GT3 RS) |
126 |
3. Mercedes-Benz AMG V8 6.2 litri (Mercedes-AMG C63, SL 63 AMG, E 63 AMG, ML 63 AMG) |
119 |
4. Nissan 3.8 litri V6 twin-turbo (Nissan GT-R) |
97 |
5.
McLaren 3.8 litri V8 (McLaren MP4-12C) |
89 |
6. BMW 3.0 litri injecţie directă twin-turbo (BMW 135i, 1M Coupe, 335i, 535i, X3 35i, X5 35i, Z4, 640i, 740i) |
87 |
MOTOARE <1.0 litri
Motor şi modele pe care este folosit |
Punctaj |
1. Fiat 875 cmc TwinAir/ Fiat 500 |
479 |
2. Toyota 1.0 trei cilindri (Toyota Aygo, Toyota iQ, Yaris, Peugeot 107, Citroen C1, Subaru Justy, Daihatsu Sirion/Boon) |
257 |
3. Hyunda/Kia 998 cmc trei cilindri (Hyundai i10, Kia Picanto) |
178 |
4. Smart diesel 799 cmc (Smart Fortwo) |
141 |
5. Mitsubishi 999 cmc trei cilindri turbo (Smart Fortwo) |
135 |
6. Opel 1.0 litri trei cilindri, Twinport (Opel Agila, Opel Corsa, Suzuki Alto, Suzuki Splash, Chevrolet Spark) |
120 |
Motoare 1.0-1.4 litri
Motor şi modele pe care este folosit |
Punctaj |
1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Touran, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza/Cupra, Alhambra, Audi A1) |
365 |
2. Fiat 1.4 litri Multiair Turbo (Alfa MiTo, Giulietta, Fiat Bravo, Lancia Delta) |
248 |
3. Volkswagen 1.2 litri TSI (VW Polo, Jetta, Touran, Golf, Seat Ibiza, Leon, Altea/XL/Freetrack, Skoda Fabia, Roomster, Octavia, Yeti, Audi A1, A3) |
196 |
4. Volkswagen 1.4 TSI Turbo (VW Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Passat, Skoda Octavia, Superb, Yeti, Audi A1, A3, Seat Leon, Altea, Freetrack) |
124 |
5. Fiat-Gm diesel 1.3 litri (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Punto Evo, Linea, Qubo, Doblo, Opel Corsa, Meriva, Astra, Suzuki Swift |
91 |
6. Fiat 1.4 litri turbo (Fiat Abarth 500, Abarth Punto Evo, Punto Evo, Bravo, Alfa Giulietta, Lancia Delta) |
63 |
Motoare 1.4-1.8 litri
Motor şi modele pe care este folosit |
Punctaj |
1. BMW 1.6 litri patru cilindri turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, MINI Works, Clubman Works) |
246 |
2. Alfa Romeo injecţie directă turbo 1750 ( Alfa Romeo 159, Giulietta, Lancia Delta) |
226 |
3. Toyota 1.8 litri benzină hibrid (Toyota Prius, Auris HSD) |
199 |
4. Audi 1.8 litri TFSI (Audi A3, A4, TT, A5, Seat Leon, Altea, Exeo, Skoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat |
149 |
5. BMW-PSA diesel 1.6 litri (Mini One D, Clubman D, Countryman D, Mini Cooper D, Clubman Cooper D, Countryman Cooper D, Peugeot 207, Peugeot 306, 3008, 508, 5008, Citroen C3, C3 Picasso, Berlingo, C4, C4 Picasso/Grand Picasso,C5 |
124 |
6. Ford 1.6 litri turbo EcoBoost (Ford Focus, C-Max, Mondeo, Volvo S60, V60, V70, XC70, S80) |
109 |
Motoare 1.8-2.0 litri
Motor şi modele pe care este folosit |
Punctaj |
1. BMW diesel 2.0 litri twin turbo (BMW 123d, X1 23d) |
210 |
2. Audi 2.0 TFSI (Audi S3, Seat Cupra R, VW Scirocco R, Golf R, Audi TT-S) |
204 |
3. Audi 2.0 TFSI (Audi A4, A5, A4 Allroad, Q5, S3, VW Scirocco, Eos, Tiguan, Passat, Golf, Jetta, Seat Exeo, Seat Alhambra, Skoda Octavia vRS |
151 |
4.
Honda 2.0 litri i-VTEC (Honda Civic Type-R) |
77 |
5. BMW diesel 2.0 litri (BMW 120d, X3, X1, 320d, 520d) |
73 |
6. Subaru 2.0 litri turbo (Impreza WRX) |
71 |
Motoare 2.0-2.5 litri
Motor şi modele pe care este folosit |
Punctaj |
1. Audi 2.5 litri cinci cilindri turbo (Audi TT-RS, RS3) |
400 |
2. Mercedes-Benz CDI 2.1 litri (Mercedes-Benz C, E, GLK) |
267 |
3. Subaru 2.5 litri turbo (Subaru Forester, Impreza, Legacy, Exiga) |
199 |
4. BMW 2.5 litri injecţie directă şase cilindri (BMW Z4 23i) |
171 |
5. Peugeot-Citroen-Ford diesel 2.2 litri (Citroen C-Crosser, C5, Land Rover Freelander2, Range Rover Evoque, Peugeot 4007, 508, Ford Mondeo, S-Max, Galaxy) |
153 |
6. Hyundai 2.4 litri patru cilindri (Hyundai Sonata, Santa Fe, Kia Cerato, Forte, Forte Koup, Optima, Kia Sportage, Sorento) |
89 |
Motoare 2.5-3.0 litri
Motor şi modele pe care este folosit |
Punctaj |
1. BMW 3.0 litri injecţie directă turbo (BMW 135i, 1M Coupe, 335i, 535i, X3 35i, X5 35i, X6 35i, Z4, 640i, 740i) |
421 |
2. BMW 3.0 litri diesel twin-turbo (BMW 335d, X5 40d, 740d, 535d) |
237 |
3. Porsche 2.9 litri injecţie direcă (Porsche Boxster, Cayman) |
147 |
4. Volkswagen/Audi 3.0 litri TDI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A6 Allroad, Q5, Q7, A6, A7, A9, Volkswagen Touareg, Phaeton, Porsche Cayenne) |
145 |
5. Audi 3.0 TFSI (S4, S5, Q7) |
140 |
6. Jaguar/Ford/PSA Peugeot-Citroen diesel 3.0 litri (Citroen C5, C6, Peugeot 407 Coupe, Jaguar XF, XJ, Land Rover Discovery4/LR4, Range Rover Sport |
109 |
Motoare 3.0-4.0 litri
Motor şi modele pe care este folosit |
Punctaj |
1. BMW 4.0 litri V8 (BMW M3) |
364 |
2. Porsche 3.8 litri (Porsche GT3, GT3 RS) |
191 |
3. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren MP4-12C) |
173 |
4. Porsche 3.4 litri injecţie directă (Porsche Boxster S, Boxster Spyder, Cayman S, Cayman R) |
121 |
5. Nissan 3.8 litri V6 twin-turbo (Nissan GT-R) |
110 |
6. Ford 3.5 litri EcoBoost (Ford Taurus, Flex, Lincoln MKS, MKT) |
96 |
Motoare >4.0 litri
Motor şi modele pe care este folosit |
Punctaj |
1. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia) |
230 |
2. Mercedes-AMG 6.2 litri V8 (Mercedes C63 AMG, SL 63 AMG, E 63 AMG, ML 63 AMG) |
188 |
3. BMW 4.4 litri injecţie directă turbo (BMW 550i, 550i GT, 650i, 750i, X5, X6) |
127 |
4. Porsche 4.8 litri turbo V8 (Porsche Panamera, Cayenne) |
109 |
5. Jaguar 5.0 litri V8 supraalimentat (Jaguar XF, XJ, XKR, Range Rover, Range Rover Sport) |
105 |
6. Mercedes-AMG 6.2 litri V8 (Mercedes-AMG SLS 63 AMG) |
96 |
Via | EngineofTheYear
Renault nu este nicaieri, desi multi jurnalisti le apreciaza motoarele. Interesant ca motorul de 998 cmc de pe Hyundai i10 e pe 3.
raspunsul real este: cand or zbura porcii e mai bun motorul de gt3, avand in vedere ca gtr se lupta cu GT2.
de asemenea motorizarea de 3700 aspirata este o lucrare de exceptie. dar deh, tot porsche "cica" e mai bun.
sa prosteasca pe fraierii cu ani, care vor elitism, caci pe asfalt se stie cine e mai bun ;))
OFICIAL! 0.9TwinAir, care crapa la turatii ridicate. Este recomandat doar persoanelor in varsta, care nu trec de 2000rpm.
Interesant acest 0.9TwinAir, tehnologia din el il face un bun competitor prin concursuri dar trebuie sa confirme in practica (si nu cred ca o sa crape chiar din prima cand o sa il duci la 5000rpm).
Motorul nu a fost scos din productie !
In acest articol "http://www.caradvice.com.au/99056/volkswagen-1-4tsi-twincharger-to-be-phased-out-report/" puteti citi motivele reale pentru care se doreste inlocuirea lui.
THENUTS, tu comentezi de dragul de a comenta, o faci doar ca sa pari mai destept sau doar pt a intepa?
Care este diferenta intre tine si posesorul tipic de vw( probabil mult hulit de tine)? Din cate vad, niciuna!
Oricum pot sa remarc motorul twinair care este probabil ultima chichitza care se mai putea aduce motorului cu combustie interna. Ar mai fi renuntarea la bujii si cam atat.
Altceva mai interesant ai de zis sau vii sa repeti ce zic eu dar sub o alta forma ?
"Normal ca a fost inlocuit...au vazut si ei ca fiatu scoate aceeasi putere doar din turbo..." cum sa fie inlocuit daca motorul a castigat primul loc??este ca e greu???
Dupa parerea mea ar trebui sa fie maximizarea eficientei, respectiv putere mare si consum mic. Mai academic spus raportul dintre energia chimica din combustibil si energia cinetica rezultata din arderea lui transformata in cuplu motor. Deci visul meu de inginer ar fi minimizarea raportului si nu neaparat puterea motorului.
Singurul motor cu adevarat de luat in seama dupa parerea mea (dat fiind considerentele de mai sus) este twinair-ul. Jos palaria ptr fiat.
Daca Fiat va produce motoare twinair si ptr ferari, 458-ul va fi o jucarie.