Chinezii au decis să interzică accesul modelelor Tesla în bazele militare. Decizia a fost luată în urma întâlnirii oficialilor chinezi și americani în Alaska și are la bază camerele montate pe vehiculele electrice. Restricția se adresează proprietarilor de Tesla care își parchează mașina în zona bazelor militare.
Guvernul chinez restricționează utilizarea mașinilor Tesla de către personalul militar și întreprinderi deținute de stat în industrii sensibile.
China știe despre informațiile pe care le pot colecta mașinile. Prin urmare, pentru a vinde mașini acolo, constructorii auto trebuie să fie de acord ca Guvernul Chinez să primească acces la toate informațiile stocate de către sistemele automobilelor.
În ultimii ani, mașinile au fost dotate cu tot mai multe camere și cu tot mai mulți senzori ce captează imagini cu împrejurimile acestora. Iar cine deține controlul asupra acestor informații reprezintă o provocare pentru industrie.
Modele Tesla au mai multe camere externe pentru a asista șoferii la parcări, schimbări de benzi și alte funcții.
Directorul Elon Musk a menționat de multe ori valoarea pe care o au datele înregistrate de camerele Tesla și despre cum pot fi utilizate pentru a dezvolta condusul autonom.UN RĂSPUNS LA RESTRICȚIILE HUAWEI ÎN SUA?
Pavel Molchanov, analist în cadrul Raymond James & Associates, susține că decizia a fost luată de către chinezi ca un răspuns la restricțiile primite de Huawei în SUA. Americanii au interzis vânzarea produselor Huawei, iar motivul era legat de posibilitatea ca autoritățile de la Beijing să aibă acces în rețeaua americană de telecomunicații.
Compania americană a avut multe de câștigat de pe urma chinezilor. În 2019, a deschis o fabrică în Shanghai. Ea a fost prima uzină Tesla plasată pe un alt continent decât cel american. Iar până să fie depășită de alte modele mai ieftine, Tesla Model 3 a fost cea mai bine vândută mașină electrică din China.
Tesla a reușit să vândă peste 147.000 de autoturisme în China. Acest număr reprezintă 30% din livrările sale totale.
Cu toate acestea, competiția pe piața chineză este în creștere cu branduri ca Nio sau Geely.Via: autoblog.com
https://www.driving.co.uk/car-clinic/car-exempt-london-ultra-low-emission-zone/