Prezent deja de o perioadă lungă pe piață, Renault Clio, modelul care a inaugurat noua față a modelelor Renault, primește un binemeritat facelift. Se întâmplă la fix 26 de ani de la debutul primei generații și la peste 13 milioane de exemplare vândute.
Comparativ cu designul din 2012, faceliftul adaugă o nouă grilă frontală, în mijlocul căreia logo-ul Renault rămâne la fel de mare și de bine centrat. Nu vor lipsi nici luminile LED diurne, care vor crea o nouă identitate modelului subcompact. Partea posterioară a primit și ea un spoiler ușor redesenat. Gama de culori de caroserie s-a lărgit și include acum nuanțele Intense Red, Titanium Grey, Pearlescent White și Iron Blue.
Nu a fost uitat nici interiorul, care beneficiază acum de materiale noi, dar și de un program de personalizare ceva mai complex. Habitaclul este presărat acum și cu inserții cromate cu un aspect mat și de plastic cu o granulație diferită. Nivelul tehnologic a fost și el îmbunătățit, pentru că noul Clio vine acum standard cu sistemul multimedia R&Go.
Pentru nivelurile de echipare superioare există Media Nav Evolution (similar cu cel de pe modelele Dacia) și deja celebrul R-Link. De asemenea, noul Clio este primul model de segment B disponibil cu un sistem audio semnat de Bose. Pe lista noilor sisteme de siguranță se regăsesc senzori de parcare față și spate, cameră pentru marșarier, un asistent la parcare,Sub capotă, cea mai importantă noutate o reprezintă introducerea bătrânului motor 1.5 dCi într-o variantă de 110 cai putere, asistată de o transmisie manuală cu șase trepte. Asemeni lui Captur, fratele său cu o gardă la sol ceva mai înălțată, noul Clo facelift beneficiază și el de motorul 1.2 TCe de 120 de cai putere, conectat acum la o cutie manuală, tot cu șase trepte. În total, noul Clio este disponibil cu 11 combinații de motoare și transmisii.
Renault Clio facelift va fi disponibil şi cu nivelul de echipare Initiale Paris, care include o culoare exclusivă gri cu finisaj metalic, volan îmbrăcat în piele Nappa, dar şi sistem audio Bose, lumini LED de zi Pure Vision şi asistentă la parcare. Echiparea va veni cu două motoare pe benzină (90 CP şi 120 CP) şi două unităţi diesel (90 CP şi 110 CP), iar transmisia este manuală sau automată EDC cu dublu ambreiaj.
@Moldovean Volanul multifunctional de pe Megane era ideal. Majoritatea producatorilor de volum au si pe clasa mica aceleasi volane ca pe cea compacta si cea medie. Clio are un volan mai ca acum 6-7 ani, avand unele comenzi amplasate aiurea.
@Andy
Dar Polo care nu are comenzi pe volan absolut deloc, cum are volanul ? Ca acum 50 de ani ? Ca doar in epoca auto antebelica nu exista asa ceva, nu ? Ferice de cel sarac cu duhul !
Clio - ca si alte Renault-uri recente - e suficient de fiabil si sta f. bine la capitolul "emotii" = design reusit, dar pacatuieste mai ales printr-un consum cu min. 10-15% mai mare comparativ cu 208-ul (si 5-10% vs. trioul VAG-TSI/TDI in conditii reale, nu "pe hartie'.)
Zic asta fara dubii, fiindca absolut toate testele comparative o confirma - pentru toate motorizarile, egal daca diesel / benzina.
La ce motorizare te referi concret si cati km ai condus Clio? Personal sunt multumit de consum si o am de aproape 1 an.
Oh, dar o groaza de lume cumpara "asa ceva", mai Schumacher jr.
E una dintre cele mai vandute masinute de clasa mica din Europa.
Nu-ti este suficient 1.2 Tce 120 CP ? Nu te impiedica nimeni sa-ti cumperi 1.6 TCe 200 CP :) Variante slabe comparativ cu ce?
Legat de consum, eu imi amintesc un test chiar din partea Automarket care demonstra ca acel consum din carte (consum f competitiv) poate fi atins in anumite cu conditii cu clio 1.2 tce (ca orice alta masina de altfel):
http://www.automarket.ro/stiri/bucuresti-brasov-bucuresti-300-de-kilometri-de-test-la-consum-cu-renault-57615.html
http://www.largus.fr/actualite-automobile/essai-comparatif-renault-clio-face-a-la-peugeot-208-duel-de-stars-7022384_p_2.html
(Citat elocvent: "Pire, en ville, la Clio approche les 10 l/100 km, quand la 208 limite son débit à 8 l/100 km.") ...Inutil sa-ti si traduc, sper.
In plus, absolut toate testele (mai cauta si singurel insa) constata calitatea superioara a trenului de rulare 208, cu o tinuta de drum implicit superioara lui Clio - care, desi mai lung decit 208-ul, nu ofera un spatiu interior mai mare, mai ales pentru pasagerii din spate.
OK, Clio INCA se vinde mai bine - repet, in principal pe criteriul designului foarte reusit, nici n-am zis altceva - dar asta nu inseamna sa fim orbi apropo de alte date obiective.
Evident ca modelul din imagine e superior cu mult unui rahat de Polo ! Dar ca marca si ca modele existente in gama VW si Renault, Renault e praf la tot ! Nu prea ai ce lua de la ei.