Mercedes-Benz România a notificat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) că inițiază o campanie de rechemare în service pentru 868 de unități ale modelului GLK.
Campania vizează unitățile GLK produse în perioada 2012-2015 care sunt echipate cu un motor diesel care respectă norma de poluare Euro 5.
Campania inițiată în țara noastră face parte dintr-o campanie la nivel european și are la bază o decizie luată la jumătatea lunii iunie de Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA).
Autoritățile germane au efectuat o investigație de circa două luni la capătul cărora au concluzionat că producătorul german a utilizat un software pentru păcălirea normelor de poluare pentru SUV-ul GLK. În total, la nivel european, sunt afectate circa 60.000 de unități Mercedes-Benz GLK produse în intervalul 2012-2015.
În total, de la izbucnirea scandalului Dieselgate în 2015, Daimler a fost nevoită să recheme în service circa 3 milioane de mașini echipate cu motoare diesel care înregistrau în realitate emisii semnificativ mai mari de oxid de azot decât cele din datele tehnice.
Via Profit
Ehei, de la linguşire până la duplicitate (ca “arme” politice) şi de la fraudă până la marketing (pe plan economic) se întinde, simplu şi elocvent, “etica” succesului. Iar plebeii planetari ori aplaudă, ori cumpără. Ori cică se lansează şi ei într-o afacere “personală”.
Aşadar, savuraţi…Mercedes-Benz din perioada sa de glorie…non-comercială, în care realmente atenţia producătorului era consacrată fanilor/clienţilor, la ale căror mecanisme psihice aveau oroare să “umble”, precum nu se sfieşte să se preteze marketing-ul de astăzi...
https://www.youtube.com/watch?v=QRDsGsNWEac
Urca-te in orice Mercedes de la E Class in sus si o sa vezi atentie la detalii si respect pentru client la maximum. Si incepand de anul asta, odata cu noua A Class, toate vor fi transpuse fara exceptie de-acum incolo pe toata gama. Nu va mai exista diferente de calitate de la o clasa la alta.
Ca argument, CLK a fost bazat pe platforma C Class si totusi e o diferenta colosala in absolut tot, materiale, tinuta de drum, motorizari, etc, Cred ca diferentierea asta va fi tot mai mica de-acum incolo. Diferentele vor fi doar dimensional si oferta de optionale.
Dar nu te asteptai sa zica ca au pus acel soft ca sa pacaleasca testele.
Trebuie sa fii un naiv ca sa ii crezi ce spun.
Sau si daca e asa cum spun ei... tot ilegal este, asa ca hai sa nu le gasim scuze, sau sa-i absolvim de vina, si sa aruncam cu noroi in VW doar din prisma preferintelor.
Eu vorbeam însă despre neasemuita aromă…retro. Despre nota de distincţie vecină cu exclusivismul, chiar dacă nu în condiţiile unor serii limitate!
Te interesează “mizilicurile” astea? “Plonjezi” cu emoţie şi deseori în trecutul cel unic, irepetabil? – aşa se pune problema…
“Au prezentul nu ni-i mare? N-o să-mi dea ce o să cer?”…Dacă softul acela ar însemna “ceva bun şi util”, atunci, logic, nu s-ar fi impus niciun…recall, nu? Plus că MB este vizat de acuzaţii OFICIALE, nu că a speculat mass-media sau nişte neavizaţi de la colţul blocului.
Cât despre MB-SUV-uri, strict în opinia mea, dacă G-Klasse nu e, nimic nu e! “Never ever”.
Îmi pare rău, dar iată că nu constatăm pentru prima dată, limpede şi inechivoc, că nu (prea) împărtăşim aceleaşi valori/plăceri/idealuri. Însă, repet, trebuie să acceptăm această incompatibilitate automobilistică drept un fapt absolut natural, firesc, definitoriu pentru fiecare în parte…Care în niciun caz nu influenţează/nu condiţionează respectul reciproc! Cel puţin nu din punctul meu de vedere.
Alles gut!
In clipa in care te urci in masina altcuiva, sau mai rau, inchiriezi una, abia astepti sa te dai jos si sa revii la ceea ce esti obisnuit. Stiu ca e magarie ce spun, dar dupa ce te-ai spurcat intr-un Mercedes, e foarte greu sa mai revii la altceva.
Dupa ce petreci o saptamana in tarile calde, indiferent cat de superba e natura, iti dai seama ce norocos esti sa locuiesti intr-o tara civilizata in care toate merg struna. Iti dai seama cat esti de priviliegiat sa iti permiti un trai decent dintr-un salariu de middle class in timp ce intr-o tara bananiera trebuie sa fii bashtan gros sa ai acelasi nivel ca acasa.
Daca nevasta-mea care e afoana in domeniul auto realizeaza diferentele, iti dai seama cat de evidente sunt pentru noi lucrurile. Da, ai dreptate cu exclusivismul si distinctia de acum 40-50 de ani, dar te asigur ca si de la E Class, CLS in sus e inca valabil in ziua de azi. Chiar daca poate sunt mai numeroase pe sosele decat era un "Grosser 600" la vremea lui, incearca sa faci un test drive cu un E sau S Class si sa-mi spui parerea ta dupa aia.
E ok sa fim diferiti, aici, la masini electrice sau orice altceva. De-aia progreseaza lumea, pentru fiecare vede lucrurile din alte unghiuri iar la sfarsit solutia poate sa apara de unde nu te astepti. Daca nu vezi doar diferentele, ci si faptul ca avem mult mai multe in comun, atunci totul e ok. Ba chiar e bine ca e asa.
Interesant este că-mi recomanzi test drive…de la E în sus. Nici n-ar mai avea rost să comentez suplimentar pe temă, din moment ce te-ai arătat maximum edificator.
Beleaua este că…probe cu “aristocratele” lui MB nu sunt posibile simplu ca bună ziua; doar îţi exprimi dorinţa în faţa dealer-ului şi gata, te-a şi invitat la volan…Mai întâi, versat fiind (adică…pervers, s-o spunem “pe şleau”), conform fişei “neoficiale” a postului (cel mai important document al angajatului), te “citeşte” imediat dacă eşti director de bancă (sau altceva “prin zonă”) sau nea Caisă veleitar de high-life din Valea Mânzului. Fiindcă măgării (dacă tot ai pomenit de acest termen), adică şiretlicuri, am încercat odinioară (îmbrăcat anume, “adecvat” ambiental, başca fabricându-mi o mutră sobră, de afacerist care “ştie ce vrea” şi care îşi urmăreşte interesele cu patos individualist, orb şi surd stânga-dreapta). După ce mă delectam studiind şi pipăind, în showroom, la volan, vreo minunăţie scumpă, minute în şir (parcă mă uita Dumnezeu în habitaclu), “consilierii” mă întrebau, în buza uşii întredeschise şi în mod inevitabil, cum procedăm cu…plata :D “Ăăă, momentan deţin doar jumătate din suma necesară, dar putem să punem la punct o soluţie după test drive”…Însă nu era chip să negociezi într-o manieră vădit păguboasă pentru ei, aşa că, vorba aceea, mă închideau ca la Fazan prin invocarea unui…acont. Ups! “Haideţi că voi reveni în curând, ca să reluăm discuţiile. O zi bună!”. Şi pe-aici ţi-e drumul…Aiurea, cine mai revenea? Măcar că-mi satisfăcusem o parte din “dambla” – deci un câştig tot rezultase pentru mine.
La mine in sat fiindca sunt foarte multi cu banul pe ei nu risca nimeni sa-ti dea cu flit cand intri in dealership indiferent de cum esti imbracat. Intr-o zi cand imi duceam copii la autobuzul de scoala am vazut o chinezoaica zgribulita intr-un trening de 2 lei literalmente. Cateva ore mai tarziu cand m-am dus sa cumpar ceva de la dealer am vazut-o cu barbatu-sau, tot asa imbracata, iar a doua zi aveau un GLE nou nout.
O spun cu mana pe inima ca nimeni nu mi-a dat cu shit in nici un dealership Mercedes, GM, Ford etc in care am intrat. Am auzit povesti de la prieteni, dar mie personal nu mi s-a intamplat niciodata. Stiu ca totul se schimba cand spui ca vrei sa faci trade-in cu un Mercedes. Faptul ca sunt in sistemul Mercedes de ani de zile, iarasi poate imi deschide anumite usi .. nu stiu. Dar eu am avut experiente chiar incredibil de pozitive cu MB.
E un dealer Mercedes la 70km de mine care iti aduce masina acasa sa faci test drive. Daca iti place si semnezi actele, ti-o duc lnapoi la firma, ti-o pregatesc ca la carte si ti-o aduc iarasi acasa. Am niste prieteni care si-au luat o toita rav de la ei, second hand, iar tratamentul a fost identic. Zilele trecute imi spuneau ca iarasi vor sa-si schimbe masina si tot de la dealer-ul ala vor sa cumpere. Le-au spus ce masina vor (tot second hand), iar acum asteapta sa le gaseasca una si sa le-o aduca la un test.
Deci se poate si altfel. Mereu am spus ca servicii ca in America de Nord foarte rar sa mai gasesti in alta parte. Acuma inteleg ca in Romania puterea financiara nu e nici pe de parte ca in America si dealer-ul e de inteles ca nu da masinile la test. Mai ales ca e usor de imaginat ca lumea ar abuza de asta. Dar totusi, cand iti exprimi interesul, cineva trebuie sa te bage in seama. Data viitoare fii foarte sigur pe tine. Altfel te miros imediat. Gandeste-te ca astia asta fac toata ziua. Au de-a face cu oameni de toate tipurile si toate personalitatile. Discuta direct de bani, dobanzi,finantare, etc. Iar acontul se da cand iti exprimi clar intentia de a cumpara masina, nu inainte de test drive. Asta e tampenie.
Incearca alt dealer. E trist, dar e foarte subiectiv totul. In alta parte s-ar putea sa ai mai mult noroc :):)
Eh, am îndrăznit şi faţă de un…Corvette (la o firmă bucureşteană de import “exotice”). Aşijderea, nicio şansă.
Mă rog, eram încă imatur în urmă cu 12-13 ani. Prima limuzină care m-a “urzicat” (în noul mileniu) era un Chrysler 300C (inclusiv versiunea Touring mă frapa). Din exterior, o calificam la superlativ, ceva “cu adevărat ieşit din comun”. Odată pomenit la volan însă, a trebuit să suport un şoc imprevizibil: cam “cheap”, mai ales tabloul de comandă. Nu înţelegeam cum din asocierea cu MB (DaimlerChrysler) putea rezulta o asemenea palmă pe obrazul pretendenţilor la graţiile luxului…Chiar şi dezamăgit estetic, testul tot mi-l doream. Am revenit doar de dragul visului de a manevra un Hemi (5.7 V8), pe urmă am aflat însă că maşina era “turnată” în Austria…M-am simţit chiar jignit, adică socoteam că ni se serveşte praf în ochi, recte iluzii cu sclipiri americane. Oricum, mariajul germano-american avea să se destrame curând…În definitiv, crunt iritat de “deriva” GM-istă de atunci, mi-am zis că poate “vecinii” cu Pentastar pe frunte ar merita mai mult. Şi atenţie, şi emoţie…Am constatat însă că nu, nicidecum. Aşa că m-am reîncadrat în jugul speranţelor (spulberate) renaissancecenteriste :)
Eu le spun ce masina ma intereseaza, ce dotari vreau la ea, si intreb aproximativ de rata lunara. In mod normal sunt cel putin 2-3 masini la care ma uit si intreb specific de una din ele, chiar daca nu e exact ceea ce vreau. Pe urma ii intreb cat imi ofera la trade-in, si deja baietii devin clar cooperanti. O gagica de la VW a vrut sa-mi lase un Jetta combi peste week end sa-l vada si nevasta-mea si sa-i aduc masina luni dimineata. La GM mi-au dat un Volt toata ziua sa-l iau acasa, etc etc.
Deci nu e imposibil.
Legat de Chrysler 300C am facut un test cu unul cu multi ani in urma si pot sa-ti spun ce a fost o masina brici. Trage foarte foarte bine pentru banii pe care ii dai pe ea. Calitativ insa, la interior dupa cum ai observat, nu prea era ok. Bateria ii murea daca o lasai prea mult timp necondusa. Per total insa, o masina extrem de spatioasa, confortabila si foarte accesibila ca pret. Urmasul ei, nu mi-a mai placut niciodata, desi noaptea farurile seamana foarte mut cu cele de la Rolls Royce.
Legat de Mercedes, incearca macar la un dealer de masini second hand. Aia sunt mult mai permisibili :)
Bafta si o saptamana usoara.
Interesant este că familiei W194 – 300 SL – SLS AMG – AMG GT nu-i corespunde nimic similar în curtea celorlalţi doi membri ai Triadei. Şi nici în a lui Porsche. Interesant, dar nu şi…curios, fiindcă mi se pare explicabil: genul de maşini sport specificat aici concordă numai cu o anumită “rasă” de clienţi, recte cei înzestraţi cu o inteligenţă peste medie, tributari unei civilizaţii cu adevărat superioare prin faptul că ei nu pun accentul pe trufia banilor, indiferent că meritaţi sau nemunciţi…Din păcate – şi trebuie să fim oneşti cu noi înşine – nu (prea) este cazul nostru.
Iar trecutul cel…unic rămâne bătut în cuie în mod…inexorabil: W123, W126 şi R107/C107. Prin urmare, dragă Zărne, dacă vrei şi când vrei să asociezi nick-ul meu cu MB, ori pomeneşti de “linia” sport de mai sus şi de “tridentul” exclusiv retro, ori eviţi subiectul :P De altfel, cu un capsoman irecuperabil şi ultraselectiv ca mine ştii prea bine că nu poţi discuta în afara “şabloanelor” de care ţine cu dinţii.
Alles gut!
pasarea malai viseaza !
nu cred ca te-ai supara sa iti arunci inexorabilele fese intr-un amarit de E-Klass ...
lasa ca MB se descurca si fara noi astia care nu ni le permitem, sau care nu dorim sa le cumparam din terte motive !
traje-ti si mataluta puisor un Cadillac si gata ...
singura buba va fi ca pe AM nu-s asa multe stiri despre Cadillac - pt ca aia cam lenevesc si nu sar pe piata cu asa multe noutaturi ca nemtii - si tu nu vei avea motive sa intervii in apararea lor ...
ieri eram curios sa vad ce se mai aude despre setea motoarelor tsi de ulei si dau de un site unde era un articol gen " 30 modele care consuma foarte mult ulei " ...
ehei ... de la MB era doar un motor V8 ... in rest Audi, BMW si ... Subaru ...
zarnesteanu' stie de ce si-a tras citeva Mertz'uri !!!:D)))
drumuri bune s'aveti !