Parcul auto național continuă să se “îmbogățească” cu vehicule la mâna a doua, în topul preferințelor românilor fiind mărcile Volkswagen, BMW, Audi și Ford, care reprezentă peste 50% din totalul importurilor.
București are cele mai multe importuri de autoturisme second hand. Urmează Cluj, cu o pondere din total de 4,5%, Timiș cu 4,3%, Suceava cu 4,2% și Bihor cu 3,6%.
La polul opus regăsim județe precum Călărași și Tulcea care au fiecare o pondere de 0,6%, Ialomița 0,8% și Giurgiu cu 0,9% din totalul celor second hand intrate în țară în primele 6 luni.
În primul semestru, în România au fost înmatriculate peste 47.000 de autoturisme noi, mai puține cu 4.0% față de aceeași perioadă a anului anterior și cu o treime mai puține față de anul 2019.
Au fost înmatriculate 33.742 de autoturisme cu combustie internă (benzină și motorină, fără cele mild-hybrid), în continuă scădere față de aceeași perioadă a ultimilor doi ani, potrivit DataReport.ro.
Conform datelor de înmatriculări, autoturismele mild-hybrid (MHEV) au crescut în cele 6 luni din 2021 față de aceeași perioadă a anului 2019 de aproape 15 de ori, în timp ce mașinile full electrice (BEV) s-au dublat, de la 456 de unități înmatriculate în 6 luni din 2019 la 873 de unități până la jumătatea acestui an.
Față de aceeași perioadă a anului 2019, autoturismele plug-in (PHEV) au o creștere de 6,5 ori, cu un total de 841 de unități.
Via economedia.ro
Vor veni şi timpurile în care maşinile SH cumpărate vor fi cele electrice.
Toate la timpul lor.
Problema nu se pune a celor care datorită veniturilor migrează invariabil spre SH, ci a celor cu bani mulţi care ar trebui să ia traiectoria noului, anilor 202x, adică electrice.
Va fi bine, evoluăm.
Intrarea în Schengen şi OECD ne va accelera această tranziţie, spre mai bine, dar guvernaţii noştri încă nu au reuşit să atingă aceste obiective şi rămânem cu cele actuale: aderarea la NATO şi apoi la Uniunea Europeană.
A, desigur: nu eşti născut înainte de “borna ‘89”, dar, fără nicio jenă, te erijezi în “cunoscător” al intestinelor acelor vremuri.
Măi…pui de securici, lasă-te de bancuri! N-ar “trebui” nimic!! De “mentori” plăsmuiţi la apelul bocancilor suntem sătui. Mai ales de cei care nu s-au intersectat personal cu nicio celulă din “principiile, valorile şi standardele civilizaţiei occidentale”. Şi vezi că manualele claselor primare te aşteaptă flămânde. Adică gata să devoreze teribilismul tău de veleitar “avansat”.
Diavolul mărturisind în dialog cu un pustnic, care îl ţinea zăvorât cu puterea Cuvântului: “Pe mulţi dintre cei care nu cunosc nici măcar buchile noi (n.m.: demonii) îi facem să se creadă învăţaţi, înţelepţi, pilde pentru mulţime”…
PS. Electroasă SH?! Cine s-ar sminti în aşa hal?
Este evident că ţările comuniste care au avut sărăcie generalizată, să înceapă cu un capital zero pentru mulţi cetăţeni, apartamentele poate dar foarte mici şi oricum în schimbare, samd
Nu stau să mai spun ce site-urile de economie pot explica mai bine, dar lucrurile sunt evidente.
Să cumperi o maşină electrică SH, Tesla Y, cu range 70-80% din iniţial e foarte ok pentru 80% din români, mai ales că ai putea să o cumperi la jumătate de preţ sau mai puţin.
Culmea se vând Nissan leaf SH bine azi, darămite Tesla model ... sau VW IDx în viitor.
https://www.automarket.ro/stiri/dacia-sandero-a-treia-cea-mai-vanduta-masina-din-europa-in-iunie-104973.html
Or fi astia prosti, or fi romanii care iau masini sh decent, in loc sa faca si ei ca germanii, olandezii, francezii... Dar noi stim ca romanii sunt mult mai inteligenti si ei prefera sa curate parcurile auto ale tarilor mai evoluate. In timp ce strainii prefera Sandero full, romanul e mai cu mot si prefera BMW SH, ca e mai smecher si da mai bine la vecini si la prieteni, nu pare asa sarac ca germanii care cumpara Sandero, Duster... Ca la germani le e greu sa cumpere masini SH de la ei din tara, romanii isi permit sa faca vreo 3000 km si sa le aduca de acolo.
https://www.libertatea.ro/stiri/vladut-n-a-fost-recunoscut-de-apropiati-in-bmw-ul-in-care-a-murit-berbesti-maramures-3456666
https://www.libertatea.ro/stiri/bmw-rupt-in-zeci-de-bucati-la-granicesti-in-suceava-soferul-de-20-de-ani-mort-pe-loc-3253871
https://observatornews.ro/eveniment/sofer-mort-dupa-un-impact-devastator-a-intrat-cu-bmwul-sub-tir-pe-un-drum-din-timis-411353.html
Pentru ca daca esti prost cu diploma, asa cum sunt cocalarii care iau bemveu, in loc de o masina pentru deplasare normala ca Sandero, sansele ca sa fii implicat in accidente cu troaca sh sunt mult mai mari.
Başca ţi-am tot descris neantul spre care se îndreaptă lumea: fenomenul se aseamănă cu un ditamai bolovanul care se rostogoleşte vijelios la vale. Cine şi îndeosebi cum să-l oprească??? Nota bene: mai mult sau mai puţin (după “contribuţia” fiecăruia), ne identificăm cu el…
Solutii vis-a-vis de cocalarii cu bmw-uri nu prea exista. Turma fanilor de nemtesti e greu de manevrat fiindca stiu ei mai bine...Poti cel mult sa-i ironizezi cu o fac unii. Pana nu vor realiza ei ca bmw nu e pretabil la drumurile noastre o sa mai vedem multe accidente ca cele prezentate.