Aprilie 2011: Vânzările Dacia scad cu 70%, BMW şi Audi cresc

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 11.05.2011
Evoluţie paradoxală pe piaţa auto din România, în luna aprilie a acestui an. Cu excepţia Volkswagen, toate mărcile de volum au pierdut procente importante. În antiteză, BMW Mercedes şi Audi au bifat creşteri.

Esential

4999 de maşini s-a înmatriculat în luna aprilie în România.

Chiar dacă pasa proastă prin care a trecut industria auto pare să fi trecut la nivel mondial, pe piaţa din România încă se mai simt reminiscenţe. Vânzările din luna aprilie sunt sub aşteptări, cel puţin în cazul constructorilor de volum.

Potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, în luna care tocmai s-a încheiat, românii au înscris în circulaţie 4999 de maşini, cu 43.67% mai puţine decât în aprilie 2010, când erau consemnate 8875 de maşini.

Dintre toţi jucătorii auto de pe piaţa din România, cel mai mult a avut de suferit Dacia, constructorul de la Mioveni bifând o scădere cu 70% a vânzărilor. Dacă în aprilie 2010 se înmatriculau 3613 Dacii, luna trecută numărul acestora a fost de numai 1072.

Evoluţii similare şi pentru Chevrolet (scădere cu 65.2%, de la 569 la 198), şi pentru Ford (scădere de 62%, de la 521 la 197), şi pentru Citroen (scădere de 50%, de la 100 la 50), şi pentru Opel (scădere de 36.2%, de la 450 la 287), şi pentru Renault (scădere de 27.2%, de la 633 la 461), şi pentru Skoda (scădere de 27%, de la 664 la 485).

Singura excepţie în rândul producătorilor de modele de volum a fost Volkswagen, care a înregistrat o creştere de 21.6 procente, de la 606 la 737 unităţi.

Ca un paradox, deşi mărcile de volum au scăzut, cele premium s-au bucurat de un aprilie în creştere.

Capul de afiş l-a ţinut tot BMW, care a înmatriculat cu 22% mai multe maşini, adică 138 faţă de cele 113 ale anului trecut. Rivalii de la Mercedes au crescut cu 46.3%, de la 82 la 120 de unităţi, în timp ce Audi a bifat cu 20.9% mai multe înmatriculări, de la 86 la 104 unităţi. 

via | businessday

Comentarii (27)

  • cristi
    articol
    f interesant articolul! la cat mai multe de genu.
    15 2
  • daniel
    dacia
    incep sa se mai trezeasca si romanii la realitate, si sa cumpere masini bune!
    16 37
  • Da' uite cum a scazut Renaultu' si Fordu' frateee?...Sa-si fi dat oare seama oamenii ca sunt marci de "calitate" si au investit in altele?
    16 20
  • urla invidia in daniel
    Daniel eu merg cu Dacia iar tu pe jos, spune-mi ce o sa faci tu? Faci pe ...
    Da, mai furios, da, mai rapid.
    25 10
  • masini de ocazie
    Regulile actuale de pe piata secondhand au fost introduse la presiunea Dacia sa-si salveze vanzarile. De ce nu reduc preturile la piese sau nu pun o tabla mai buna pe masini pentru ca dupa 6 ani sunt gaurite! Eu aduc masini impecabile din Germania chiar daca au si 10 ani. Cosiliul concurentei nu vede multe... Dacia pune in curtea dealerilor masinile gratis - dealerii nu trebuie sa platesca nimic in timp ce toti ceilalti trebuie sa-si cumpere stocul! Aceasta nu este concurenta neloiala??? Sunt orbi la aceaste aspecte!
    20 11
  • pentru ca numarul oamenilor saraci a crescut simtitor au scazut vanzarile marcilor de volum, bogatii de carton din Romania insa o duc la fel de bine si isi permit marci premium in concluzie vanzarile cresc. Evident exista si exceptii, nu insemna ca daca ai cumparat bmw sau audi esti neaparat un "ceafa lata". Amandoua marcile fac masini foarte bune, din pacate insa target-ul din tara noastra este in majoritate format din EI...
    27 0
  • Da sigur...
    Nici vorba domnilor ca romanii s-au trezit! Cei care isi cumparau masini ieftine sunt cei mai afectati de criza.Cei care isi cumpara BMW sau Audi sunt cei cu firme care ii doar undeva da scumpirea alimentelor, sau scaderea salariilor!
    29 1
  • Victor
    Da aici este iesirea din criza...sau recesiune,este a doua luna consecutiva in care piata auto scade.

    Aveti rabdare fratilor,faptul ca VW a crescut usor este o simpla intamplare,daca lucrurile o mai tin asa o sa vedeti scaderi la toate marile,de la Maybach la Geely.

    Idiotii se asteapta sa creasca piata auto in conditiile in care au marit TVA-ul(avem cele mai scumpe masini din UE),si au introdus taxa auto inclusiv pt masnini noi si motoare Euro 5...practic in Romania orice model de masina are cel mai ridicat pret din UE iar salariile cele mai mici.

    Da noroc ca are EBA Range-Rover sport,base merge in mertan blindat de 500 mii de euro,escortat de BMW-uri de la 70 mii bucata,Anastase si aia se plimba la coafor in Mertane si Bmw-uri de sute de mii de euro,Boc la fel da asta la cat de ***** este face pe saracu si umbla intr-o dupa,da dupa el se pilimba masini de la sppeu de sute de mii de euro.aaaaaa era sa o uit pe Udrea care arunca populatiei pe geamu gipanului de lux cate o ciucalata,da stati linistiti ca vine berceanu si salveaza situatie cand spune in gura mare „sa punem impozite ca sa geama astia cu Q7..”ala in spate avea ditamai Touaregu,asa pt afara din orasi ca pt bucuresti are un A8 cu motor dala W12..de la stat desigur.

    Voi traiti bine??Ca astia de la putere dupa ce masini au la dispozitie io zic ca traiesc chiar prea bine...
    23 7
  • Deci dupa tine daca ai firma esti un fel de "ticalos". Eu ma refeream la alt gen de bogati, politicieni, hoti, smenari, etc Cine munceste pentru firma lui in mod cinstit si isi face singur banii nu cred ca merita criticat, mai degraba felicitat, avand in vedere ce taxe dau companiile statului si locurile de munca pe care le creeaza.
    18 2
  • Da sigur....
    La noi ar trebui sa vina cineva gen Vlad Tepes sa ii pedepseasca pe cei care sunt acum la putere( PDL) .Nu se poate asa ceva !!! Traim in saracie lucie, mor oamenii de foame, salariile sunt din in ce mai mici! Si astia de la guvernare merg cu zeci de masini de sute de mii de euro! Practic masini cumparate din bugetul statului! Bani sunt doar pentru cei care sunt portocalii, iar pentru noi oamenii de rand nu au mai ramas nici firimituri! Jos dictatura!!!!!!!
    14 7
  • Problema e ca nu are cine sa vina in locul lor, pentru ca si ceilalti sunt la fel de hoti ca si astia. Am ajuns la vorba lui Caragiale... "Io cu vine votez?" Nu avem cu cine, toti sunt la fel, isi vad doar interesele lor si ale grupurilor in care se invart si cine vine sa contrazica afirmatia mea, ori face parte dintre ei sau grupurile lor, ori vrea asta. Nu exista politician care sa vrea binele poporului. Punct. Regii au trat bine, dictatorii au trait bine, presedintii traiesc bine, asta permite natura umana, e pura istorie de mii de ani. Conducatorii isi dau lor, nu poporului.
    14 2
  • eftimie
    Ce-mi place mie aruncatul asta cu mesaje comuniste, gen hotii, huooo, si altele de genul.

    Ca de obicei, romanul neinformat isi da cu parerea influentat de propriile frustrari.


    In primul rand, trebuie sa stiti ca producatorii au redus destul de mult turatia si nu mai scot masini pe banda rulanta.

    Multi dintre ei si-au ajustat excelent productia in raport cu cererea si acum, cel putin in Romania, deja cererea depaseste putin oferta la cativa dealeri.

    Nu ma intelegeti gresit, nu e imbulzeala, dar daca cineva vine cu banu' jos cu gandul de a pleca cu masina in 5 minute, slabe sanse.


    Prin urmare, asa zisele scaderi sunt datorate si micsorarii stocurilor. Asta se poate vedea si cu ochiul liber, prin faptul ca nimeni nu prea se mai arunca la reduceri specaculoase, doar oferte cu Rabla si cam atat.

    In al doilea rand, asa zisele cresteri de vanzari pentru alde BMW si Audi nu sunt decat de ordinul zecilor si se datoreaza tot unor "reglari de tiruri" ale acestor producatori. Multe dintre masinile raportate la inmatriculare sunt de fapt comandate de ceva timp si de-abia au sosit, prin urmare de-abia acum au crescut inmatricularile.
    In general, cererea de masini a ramas destul de constanta, ba chiar poate putin in crestere fata de 2011, si aici ma refer in special la oamenii interesati care viziteaza showroomul cu intentia clara de a cumpara o masina.
    Asa ca nici vorba de "foamete" in randul romanilor, ci doar o cantarire mai indelungata a deciziei, poate si o usoara frica a investi intr-o masina. Ma credeti sau nu, exista inca oameni care vin cu sacosa plina cu bani, literalmente, sa cumpere o masina. Cei care au avut bani, au in continuare, nevoiasii sunt saraci in continuare, parvenitii de carton care au dat iama in masini de lux au renuntat la ele de ceva timp iar piata e constanta cum n-a mai fost de mult timp.
    Atentie, acest articol vorbeste de inmatriculari, care n-au nici o treaba cu vanzarile propriu-zise sau cu avansurile date pe comenzi!
    10 5
  • @ lol
    Mai exista inca unele alternative politice. Problema e sa le cauti si sa le studiezi. Romanul cand vede un partid mic nu-i acorda girul ca-i prea mic si da votul tot acestor incompetenti sau nu voteaza, ceea ce-i tot una.

    la subiect: si eu cred ca e o statistica de conjunctura.
    6 1
  • Aia din partidele politice mici sunt aspirantii, cei care vor o bucata de ciolan dar inca nu o au si cum vor pune mana pe ea vor uita ce sunt si de unde au plecat si se vor alinia puterii. E clasic, si in epoca de piatra seful avea femeile tribului si cea mai buna carne si cea mai adanca pestera. E natura umana, nu se schimba. A fi politician e o afacere, o afacere pe banii altora, pe banii oamenilor adica.
    6 2
  • in plus chiar daca prin absurd ar exista 5-10 oameni capabili si dornici sa faca bine, desi imi pare naiv sa crezi asa ceva, ei ar fi imediat terminati de majoritate. Majoritatea are puterea si e imposibil sa faci majoritate.
    2 0
  • @daniel
    @daniel: eu m-am trezit deja, si de aceea mi-am luat Dacia !
    Pacat ca nu sunt si altii ca mine, toti viseaza VAG, si se pare ca VAG-ul face legea... am avut, si inca mai am masini, din alea smechere cum iti plac tie, dar masina mea personala am vandut-o , deoarece mi-am dat seama ca nu merita !

    PS: Si eu sunt fan VAG, dar aleg doar modelele de top din cadru (RS6,R8,RS5,GOLF 6 R,etc), nu imi iau 1.4MPI de 80CP, pe Skoda Octavia, caci o motorizare mai potenta in bani mai putini, gasesc la DACIA!
    5 7
  • vargas
    piata...
    Semn de involutie a pietei si a economiei. Ne intoarcem la situatia din '90-'95...
    5 0
  • Jacques Chirac
    @eftimie.Sincer,nu sunt de-acord cu prima afirmatie...Producatorii nu au redus deloc turatia si produc acum masini,mai multe ca niciodata.Nu cred ca trebuie sa ne luam dupa vanzarile din Romania.

    @Scorpyon VAG.
    Cati dintre cei ce citesc aceste stiri ma sutin,fiind de-acord ca baiatu' asta nu are mai mult de 15 ani?!
    9 3
  • DAN_GRC
    Producatorii au redus putin turatia pt Europa , toti constructorii importanti au cresteri semnificative in acest an datorita Chinei in principal, si partial USA( care si-a revenit si nu prea).Daca cererea va scadea in astea doua, atunci va fi foarte greu pt cineva sa mai aiba cresterile de pana acum.
    Iar situatia din Romania e normala, omul obisnuit are mai putini bani, de aia se vand mai multe modele premium decat unele mai ieftine, asta pe de o parte, iar altii care au doar cateva mii isi iau sh, pe de alta parte
    0 0
  • @ vargas
    Si in Germania este la fel : Doar VW vinde mai bine decat Mercedes, BMW si Audi
    Clasament vanzari masini noi in Germania in luna aprilie 2011 : VW 60.840
    Mercedes 22.130
    BMW 21.836
    Audi 21.548
    Opel 20.807
    Ford 19.532
    Renault 10.108
    Skoda 9.729
    Fiat 8.678
    Hyundai 8.128
    Peugeot 8.001
    Toyota 5.789
    Nissan 5.019
    Citroën 4.848
    SEAT 4.638
    MINI 3.734
    Kia 3.220
    Suzuki 3.107
    Mazda 3.040
    Volvo 2.908
    Dacia 2.792
    Mitsubishi 2.763
    Smart 2.605
    Chevrolet 2.477
    Honda 2.023
    Porsche 1.803
    Alfa Romeo 873
    Subaru 727
    Land Rover 447
    Daihatsu 330
    Lexus 253
    Jeep 206
    Jaguar 174
    Lada 112
    Chrysler 108
    Infiniti 105
    Dodge 104
    Ferrari 98
    IVECO 71
    Saab 67
    Aston Martin 63
    Lancia 62
    SsangYong 32
    Alpina 28
    Bentley 27
    Maserati 27
    Hummer 24
    Morgan 19
    Lamborghini 17
    Cadillac 15
    Wiesmann 11
    Lotus 8
    Rolls Royce 5
    Maybach 3
    Corvette 2
    5 1
  • George
    E de rau!
    In mod clar avem de-a face cu o polarizare din ce in ce mai accentuata a societatii romanesti; lucru care nu poate fi decat rau si un semn clar de involutie, din moment ce clasa mijlocie tinde sa dispara.
    Iar "baietilor" de mai sus, aia pt. care suprema realizare in viata este sa ai un "mertan", "bemveu" sau "haudi", nu pot sa le spun decat un sigur lucru: in societatile normale, cu o economie de piata reala, cu oameni de afaceri adevarati si nu lipitori pe langa bugetul de stat, clasa mislocie constituie aproximativ 80% din populatie, iar aceasta clasa, caracterizata in primul rand prin pragmatism si realism, nu conduce "mertane", "haudiuri" sau "bemveie" pt. simplul fapt ca sunt prea costisitoare la intretinere si achizitie si nu vor sa reduca din bugetul programat pt. concedii de exemplu sau din cel dedicat pt. studiile copiilor. In In Austria, spre exemplu, cele mai scumpe masini le au pensionarii, deoarece au terminat de achitat creditele ipotecare sau nu mai sustin cresterea si educatia copiilor. Ori, daca ne uitam la noi, situatia se prezinta exact invers!
    4 1
  • SaabCuantic
    pai cum altfel?
    Normal ca tot mai multi romanasi mintenasi dau navale pe "germane"...n-ati invatat nimic din "criza" de sorginte si format american de acum 80 de ani? "Prohibitia" si tot cortegiul de "restrictii" si "privatiuni" erau menite de fapt sa imbogateasca mai toate categoriile sociale pe principiul indemontabil matematic din iilo tempore "ne furam caciula unii la altii"...Aceste caciuli supradotate material provin logic din boom-ul economic care precede de regula orice "criza", asa-zisul hiperfluu productiv care, chiar si in conditiile unei stagnari bruste si...intentionate a ritmului economic (prin definitie bezmetic de rapid), te pune la adapost pentru perioada in care "trebuie" sa-l toci marunt si sa traiesti "pe vatrai", cu toate poftele posibile la indemana, infierand munca care (pardon de cacofonie!) ti-era cat de cat draga in hiperfluu...Dar asta se intampla atunci si acum la americani si, in genere, cam in toata lumea aia civilizata in care doar tanjim sa ajungem sau macar s-o imitam pe ici, pe colo, prin punctele PDL-ntiale, pardon, esentiale, pe cand la noi efectiv se scurge hiperfluu-ul alora de dincolo care pretuiesc munca in perioada activa si o rod pana la oase in cea "pasiva" (este o criza, cum nu, anume o criza acuta de miscare a mintii si, automat, a mainii...) , deci, mai pe sleau, fara atatea tentative savante, ascultati in tacere reflexiva "Europa romaneasca" a lu' Codu' Penal, ca sa va lamuriti de unde practic ne vin "dubiosii" munti de lovele cu care speriem triada germana la shopping...In plus, ati vazut voi vreodata in fata ochilor vreun bon fiscal eliberat de armata nemarginita de "comercianti" din Romanica Europenica atunci cand ati cumparat ceva de la ei, orice, oricat, oricand, oriunde?! ASA CA NU VA MIRATI: UITE DE-AIA CRESC VANZARILE INTR-UN SECTOR ATAT DE SOLICITANT FINANCIAR CA CEL AUTO, PE FUNDALUL UNEI TARI JECMANITE OCULTO-POLITIC LA EXTREM !!!
    3 2
  • Geordan
    Programul RABLA este de vina
    Eu zic ca anul acesta ( pana in acest moment ) vina scaderilor vanzarilor de autoturisme NOI este Programul RABLA! Care a demarat anul acesta FOARTE tarziu si centre de colectare a masinilor vechi sunt FOARTE putine! Si eu sunt posesorul unui LOGAN nou ... de care sunt multumit! (carcotasii sa spuna ce vor) ... asa .. si am avut masina veche ptr RABLA! la craiova s-a aflat ULTIMA data Unde se dau masinile la RABLA! Alte orase colectau masini vechi de 3 saptamani si la craiova .. SUFLETU'!
    Parerea MEA moncher este ca o in luna urmatoare or sa creasca vanzarile tuturor ptoducatorilor! Nu numai Dacia sau ford .. sau toyota!
    1 0
  • octav_bmw
    au realizat si unii oameni in sfarsit ca mai bine strangi bani decat sa iei o dacie....
    3 5
  • George
    @Victor, in Romania nu sunt cele mai mari preturi la masini. Dimpotriva, sunt printre cele mai mici. In schimb salariile da, astea sunt aproape cele mai mici din Europa. Oricum tot rau e. Politicienii stiu de ce...
    4 0
  • criza si efectele
    PAI, acesta e efectul normal al crizei:

    1. clasa de mijloc mai are doar bani de facturi curent, gaz si intretinere, din cand in cand mancare si benzina
    si mai putine produse de lux -gen masini noi de volum gen Dacia, VW etc.

    2.''elita''-care nu cunoaste criza cumpara ce SIMTE ea mai bine avioane de lux,yahturi, BMW, Mercedes etc

    PS; efectele crizei economice din 2009 au avut ca rezultat in SUA - cresterea numarului de milionari-MAMA ce mai criza!!!

    O polarizare mai puternica intre saraci si bogati!!!
    3 0
  • ACUM NU E MOMENTUL
    Cat timp jegurile de banci se vor tine de camatarie cu acte,facand ceea ce vor,cand vor si cat vor,clientii nu se vor inghesui sa se mai intepe cu credite auto. Asta e explicatia trendului descendent(inca) la vanzari!O sa vedeti ca vine ziua cand cumperi masina cu pretul net in rate + comisioane si dobanzi simbolice-vedeti evolutia la zi a creditarii altor bunuri.Astazi Fiat inca isi permite sa ceara 400 de euro pt. ,,perfectarea actelor,, la un Panda pt. ca ti-l da prin oferta 50-50 ,care de fapt se transforma in 65-50
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru