Esential
4999 | de maşini s-a înmatriculat în luna aprilie în România. |
Chiar dacă pasa proastă prin care a trecut industria auto pare să fi trecut la nivel mondial, pe piaţa din România încă se mai simt reminiscenţe. Vânzările din luna aprilie sunt sub aşteptări, cel puţin în cazul constructorilor de volum.
Potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, în luna care tocmai s-a încheiat, românii au înscris în circulaţie 4999 de maşini, cu 43.67% mai puţine decât în aprilie 2010, când erau consemnate 8875 de maşini.
Dintre toţi jucătorii auto de pe piaţa din România, cel mai mult a avut de suferit Dacia, constructorul de la Mioveni bifând o scădere cu 70% a vânzărilor. Dacă în aprilie 2010 se înmatriculau 3613 Dacii, luna trecută numărul acestora a fost de numai 1072.
Evoluţii similare şi pentru Chevrolet (scădere cu 65.2%, de la 569 la 198), şi pentru Ford (scădere de 62%, de la 521 la 197), şi pentru Citroen (scădere de 50%, de la 100 la 50), şi pentru Opel (scădere de 36.2%, de la 450 la 287), şi pentru Renault (scădere de 27.2%, de la 633 la 461), şi pentru Skoda (scădere de 27%, de la 664 la 485).
Singura excepţie în rândul producătorilor de modele de volum a fost Volkswagen, care a înregistrat o creştere de 21.6 procente, de la 606 la 737 unităţi.
Ca un paradox, deşi mărcile de volum au scăzut, cele premium s-au bucurat de un aprilie în creştere. BMW, care a înmatriculat cu 22% mai multe maşini, adică 138 faţă de cele 113 ale anului trecut. Rivalii de la Mercedes au crescut cu 46.3%, de la 82 la 120 de unităţi, în timp ce Audi a bifat cu 20.9% mai multe înmatriculări, de la 86 la 104 unităţi.
Capul de afiş l-a ţinut totvia | businessday
Da, mai furios, da, mai rapid.
Aveti rabdare fratilor,faptul ca VW a crescut usor este o simpla intamplare,daca lucrurile o mai tin asa o sa vedeti scaderi la toate marile,de la Maybach la Geely.
Idiotii se asteapta sa creasca piata auto in conditiile in care au marit TVA-ul(avem cele mai scumpe masini din UE),si au introdus taxa auto inclusiv pt masnini noi si motoare Euro 5...practic in Romania orice model de masina are cel mai ridicat pret din UE iar salariile cele mai mici.
Da noroc ca are EBA Range-Rover sport,base merge in mertan blindat de 500 mii de euro,escortat de BMW-uri de la 70 mii bucata,Anastase si aia se plimba la coafor in Mertane si Bmw-uri de sute de mii de euro,Boc la fel da asta la cat de ***** este face pe saracu si umbla intr-o dupa,da dupa el se pilimba masini de la sppeu de sute de mii de euro.aaaaaa era sa o uit pe Udrea care arunca populatiei pe geamu gipanului de lux cate o ciucalata,da stati linistiti ca vine berceanu si salveaza situatie cand spune in gura mare „sa punem impozite ca sa geama astia cu Q7..”ala in spate avea ditamai Touaregu,asa pt afara din orasi ca pt bucuresti are un A8 cu motor dala W12..de la stat desigur.
Voi traiti bine??Ca astia de la putere dupa ce masini au la dispozitie io zic ca traiesc chiar prea bine...
Ca de obicei, romanul neinformat isi da cu parerea influentat de propriile frustrari.
In primul rand, trebuie sa stiti ca producatorii au redus destul de mult turatia si nu mai scot masini pe banda rulanta.
Multi dintre ei si-au ajustat excelent productia in raport cu cererea si acum, cel putin in Romania, deja cererea depaseste putin oferta la cativa dealeri.
Nu ma intelegeti gresit, nu e imbulzeala, dar daca cineva vine cu banu' jos cu gandul de a pleca cu masina in 5 minute, slabe sanse.
Prin urmare, asa zisele scaderi sunt datorate si micsorarii stocurilor. Asta se poate vedea si cu ochiul liber, prin faptul ca nimeni nu prea se mai arunca la reduceri specaculoase, doar oferte cu Rabla si cam atat.
In al doilea rand, asa zisele cresteri de vanzari pentru alde BMW si Audi nu sunt decat de ordinul zecilor si se datoreaza tot unor "reglari de tiruri" ale acestor producatori. Multe dintre masinile raportate la inmatriculare sunt de fapt comandate de ceva timp si de-abia au sosit, prin urmare de-abia acum au crescut inmatricularile.
In general, cererea de masini a ramas destul de constanta, ba chiar poate putin in crestere fata de 2011, si aici ma refer in special la oamenii interesati care viziteaza showroomul cu intentia clara de a cumpara o masina.
Asa ca nici vorba de "foamete" in randul romanilor, ci doar o cantarire mai indelungata a deciziei, poate si o usoara frica a investi intr-o masina. Ma credeti sau nu, exista inca oameni care vin cu sacosa plina cu bani, literalmente, sa cumpere o masina. Cei care au avut bani, au in continuare, nevoiasii sunt saraci in continuare, parvenitii de carton care au dat iama in masini de lux au renuntat la ele de ceva timp iar piata e constanta cum n-a mai fost de mult timp.
Atentie, acest articol vorbeste de inmatriculari, care n-au nici o treaba cu vanzarile propriu-zise sau cu avansurile date pe comenzi!
la subiect: si eu cred ca e o statistica de conjunctura.
Pacat ca nu sunt si altii ca mine, toti viseaza VAG, si se pare ca VAG-ul face legea... am avut, si inca mai am masini, din alea smechere cum iti plac tie, dar masina mea personala am vandut-o , deoarece mi-am dat seama ca nu merita !
PS: Si eu sunt fan VAG, dar aleg doar modelele de top din cadru (RS6,R8,RS5,GOLF 6 R,etc), nu imi iau 1.4MPI de 80CP, pe Skoda Octavia, caci o motorizare mai potenta in bani mai putini, gasesc la DACIA!
@Scorpyon VAG.
Cati dintre cei ce citesc aceste stiri ma sutin,fiind de-acord ca baiatu' asta nu are mai mult de 15 ani?!
Iar situatia din Romania e normala, omul obisnuit are mai putini bani, de aia se vand mai multe modele premium decat unele mai ieftine, asta pe de o parte, iar altii care au doar cateva mii isi iau sh, pe de alta parte
Mercedes 22.130
BMW 21.836
Audi 21.548
Opel 20.807
Ford 19.532
Renault 10.108
Skoda 9.729
Fiat 8.678
Hyundai 8.128
Peugeot 8.001
Toyota 5.789
Nissan 5.019
Citroën 4.848
SEAT 4.638
MINI 3.734
Kia 3.220
Suzuki 3.107
Mazda 3.040
Volvo 2.908
Dacia 2.792
Mitsubishi 2.763
Smart 2.605
Chevrolet 2.477
Honda 2.023
Porsche 1.803
Alfa Romeo 873
Subaru 727
Land Rover 447
Daihatsu 330
Lexus 253
Jeep 206
Jaguar 174
Lada 112
Chrysler 108
Infiniti 105
Dodge 104
Ferrari 98
IVECO 71
Saab 67
Aston Martin 63
Lancia 62
SsangYong 32
Alpina 28
Bentley 27
Maserati 27
Hummer 24
Morgan 19
Lamborghini 17
Cadillac 15
Wiesmann 11
Lotus 8
Rolls Royce 5
Maybach 3
Corvette 2
Iar "baietilor" de mai sus, aia pt. care suprema realizare in viata este sa ai un "mertan", "bemveu" sau "haudi", nu pot sa le spun decat un sigur lucru: in societatile normale, cu o economie de piata reala, cu oameni de afaceri adevarati si nu lipitori pe langa bugetul de stat, clasa mislocie constituie aproximativ 80% din populatie, iar aceasta clasa, caracterizata in primul rand prin pragmatism si realism, nu conduce "mertane", "haudiuri" sau "bemveie" pt. simplul fapt ca sunt prea costisitoare la intretinere si achizitie si nu vor sa reduca din bugetul programat pt. concedii de exemplu sau din cel dedicat pt. studiile copiilor. In In Austria, spre exemplu, cele mai scumpe masini le au pensionarii, deoarece au terminat de achitat creditele ipotecare sau nu mai sustin cresterea si educatia copiilor. Ori, daca ne uitam la noi, situatia se prezinta exact invers!
Parerea MEA moncher este ca o in luna urmatoare or sa creasca vanzarile tuturor ptoducatorilor! Nu numai Dacia sau ford .. sau toyota!
1. clasa de mijloc mai are doar bani de facturi curent, gaz si intretinere, din cand in cand mancare si benzina
si mai putine produse de lux -gen masini noi de volum gen Dacia, VW etc.
2.''elita''-care nu cunoaste criza cumpara ce SIMTE ea mai bine avioane de lux,yahturi, BMW, Mercedes etc
PS; efectele crizei economice din 2009 au avut ca rezultat in SUA - cresterea numarului de milionari-MAMA ce mai criza!!!
O polarizare mai puternica intre saraci si bogati!!!