Aplicația de ride hailing Yango a fost lansată oficial în România, întâi în București: compania nu are șoferi proprii și lucrează exclusiv cu companii locale de transport

de Paul Cosma
Joi, 27.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Aplicația de ride hailing Yango a fost lansată oficial în România, pentru început în București. Compania care face parte din grupul rus Yandex spune că nu are șoferi proprii, ci lucrează doar cu companii de transport local din București. Vârsta medie a mașinilor din flotele partenerilor Yango este de 5 ani, urmând ca vechimea maximă să fie de 10 ani.

Yango, aplicație digitală de e-hailing, care operează în prezent în 16 țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, s-a lansat joi în București. România devine astfel a cincea țară a Uniunii Europene în care serviciul este disponibil, după Estonia, Letonia, Lituania și Finlanda.

Călătoriile comandate prin intermediul aplicației pornesc de la prețul promoțional de 5 lei, care include rezervarea mașinii, o distanță de 3 kilometri și o durată a cursei de 7 minute.

Cursa minimă este de 5 lei, de 2 ori mai puțin decât în cazul Uber, prețul fiind de 1.5 lei pe kilometru și 0.2 lei pe minut. Pentru început, Yango nu are un tarif dinamic, dar va fi introdus pe viitor. 

“În ultima perioadă, piața de transport urban din România a scăzut semnificativ standardele de calitate privind experiențele clienților. Ca prim pas înainte de lansarea oficială, echipa noastră a organizat o serie de sesiuni de training pentru șoferii partenerilor, în care aceștia au fost instruiți cu privire la specificațiile serviciului, cum să comunice cu pasagerii și alte aspecte importante,” a declarat Andrei Voicu, director regional Yango pentru România și Republica Moldova.

Aplicația calculează prețul exact pe care clientul îl va plăti pentru o cursă după introducerea destinației.

Yango susține că prețul nu se va modifica în timpul cursei, chiar dacă mașina este blocată în trafic sau dacă șoferul merge pe o rută ocolitoare.

Yango nu are propriile mașini sau șoferi, ci lucrează cu partenerii locali, respectiv companii de transport din București. Vârsta medie a mașinilor din flotele partenerilor este de 5 ani, iar Yango dorește să stabilească vechimea maximă la 10 ani. Pentru început, Yango are 55 de parteneri în București și circa 3.000 de șoferi. În cel mult 2 luni, vor să ajungă la 15.000 de șoferi. 

Pentru început, comisionul perceput șoferilor Yango este 0, însă urmează să crească în perioada următoare. În țările în care Yango este prezent, șoferilor parteneri le este perceput un comision de maxim 15%, acesta fiind însă diferit în funcție de țară.

Clienții au posibilitatea să evalueze fiecare cursă și să trimită sugestii sau reclamații către serviciul de suport disponibil non-stop. Șoferii cu cele mai bune note primesc mai multe comenzi, în timp ce șoferii cu rating-uri scăzute vor primi mai puține curse sau, în cel mai rău caz, le poate fi refuzat accesul la serviciu (temporar sau permanent).

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru