Aparent imposibil, dar adevărat: GM şi Ford au discutat despre o posibilă fuziune în 2008
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
General Motors şi Ford au fost aproape de o mutare care ar fi şocat industria auto. În 2008, cu un an înainte ca GM să intre în procedură de faliment sub protecţia unui tribunal american, şefii celor două mari corporaţii au discutat posibilitatea de a fuziona într-o singură companie, lăsând la o parte rivalitatea de decenii dintre cele două puteri auto americane. Informaţia a fost dezvăluită de Bill Vlasic, directorul biroului din Detroit al publicaţiei New York Times, în cartea "Once Upon a Car: The Fall and Resurrection of America's Big Three Automakers - GM, Ford and Chrysler". Aceasta va apărea mâine în librăriile americane şi promite să dezvăluie multe poveşti necunoscute din sânul celor trei producători.
"În vara anului 2008, cu aproape un an înainte ca GM să ceară intrarea în faliment, directorii companiei erau disperaţi. Rick Wagoner, preşedintele de pe atunci al celor de la GM, a propus în secret o fuziune cu Ford. În tot acest timp, Bill Ford îl curta pe viitorul preşedinte Barack Obama într-o încercare de a-şi asigura viitorul companiei", spun cei de la New York Times.
Wagoner a început discuţiile.
Ford şi GM ar trebui să fuzioneze, a spus acesta. Sinergiile ar fi fenomenale. Economiile ar fi enorme. Posibilităţile - nenumărate. Bill Ford era şocat. GM vorbea serios. A întrebat cine ar conduce această nouă companie. Oricât de mici ar fi fost acţiunile Ford, valoarea de piaţă a companiei era mai mare decât cea a celor de la GM, notează jurnaliştii americani. Acest moment a fost primul dintre cele care au anunţat neînţelegerile din timpul discuţiilor. Wagoner a avut pretenţii prea mari, anunţând că vânzările GM superioare trebuie să-i garanteze conducerea companiei.Conform informaţiilor publicate în cartea lui Bill Vlasic, oficialii Ford au privit cu circumspecţie abordarea celor de la GM, Bill Ford şi Alan Mulally hotărând la finalul discuţiilor că o astfel de alegere este una neinspirată. "Wagoner şi Henderson (n.r. ambii GM) au anunţat că GM rămânea fără bani lichizi şi avea probleme în a împrumuta bani. (...) Deci despre asta era vorba.
GM se apropie de faliment, a realizat Bill Ford. Ford avea 30 de miliarde de dolari în bănci, iar GM şi-ar fi dorit asta. Nu era vorba de Ford, ci de salvarea GM."Ford n-a avut nevoie să audă mai multe. "Nu, mulţumim. Aceste lucruri n-ar funcţiona cum trebuie", a încheiat Bill Ford discuţiile.
via | NYTimes
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Comisia pentru Egalitate de Șanse în Ocuparea Forței de Muncă din SUA dă în judecată General Motors și Stellantis pentru discriminare și hărțuire. (19.01)
-
Charge Cars găsește noi proprietari pentru a relua dezvoltarea modelului său, un muscle car electricCompania britanică Charge Cars are un nou proprietar. Prin urmare, dezvoltarea modelului ‘67, o reinterpretare electrică a lui Ford Mustang din 1967, se poate relua. Mașina va avea o producție limitată și un preț de peste 400.000 de euro. (19.01)
-
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA a început o investigație asupra celor de la General Motors. Se pare că 870.000 de modele din cadrul companiei GM prezintă risc de defecțiune a motorului. (18.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Noua Dacia Duster va primi tracțiune integrală cu punte spate electrificată
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Subaru WRX STI revine după 3 ani de pauză. Disponibil exclusiv cu o cutie CVT
Comentarii (4)