Preluarea Opel de către francezii de la PSA Peugeot-Citroen pare a fi iminentă. Nu și pentru președintele General Motors, actualul părinte Opel. Mary Barra, șeful GM, a declarat recent că explorează oportunități noi pentru Opel, dar a refuzat să ofere informații despre momentul în care o vânzare către PSA ar urma să se realizeze.
”Am luat o mulțime de decizii pentru a îmbunătăți evoluția companiei, dar explorăm și alte oportunități pentru a vedea dacă putem exploata cum se cuvine acest brand. Este foarte important să continuăm dialogul”, a declarat Mary Barra pentru Reuters.
Deși au existat mai multe zvonuri privind posibilitatea unui anunț oficial în cursul acestei săptămâni, specialiștii din industrie susțin că ar fi prea devreme, chiar dacă discuțiile sunt într-un stadiu avansat.
Evaluarea Opel, precum și stabilirea unor granițe în ceea ce privește transferul de tehnologie ar putea să lungească negocierile.
În plus, este foarte importantă și stabilirea piețelor pe care Opel va avea voie să își vândă mașinile. Spre exemplu, GM încearcă să restricționeze accesul mașinilor Opel pe anumite piețe, după preluarea PSA. Cele mai importante nume sunt și cele mai profitabile: Statele Unite, China și Rusia. Un detaliu cu care PSA nu ar fi de acord, pentru că există un potențial deosebit pentru brand în aceste zone.PSA Peugeot-Citroen își dorește foarte mult achiziția Opel și pentru a-și crește cota de piață în Europa. Ar deveni al doilea mare grup auto de pe Bătrânul Continent, după Volkswagen. Aceasta ar fi însă doar o victorie de palmares, pentru că din 1999 și până în 2016 Opel nu a înregistrat profit.
Partea bună este că prin achiziția Opel, PSA ar reuși să mai reducă din costurile dezvoltării de noi tehnologii și motoare.
via just-auto (înreg.)
Comentarii (0)