Dacă nu ați aflat despre turul nostru de forță pe care l-am făcut săptămâna trecută, atunci pe ce planetă trăiți? Glumesc, desigur. Totuși dacă nu ați auzit, vă explic imediat. A fost vorba despre AlpineTour, o „expediție” făcută în cinstea celor mai spectaculoase șosele alpine din România (unii spun din lume), adică Transfăgărășan (care în 2024 a împlinit 50 de ani) și Transalpina.
Desigur, pentru a putea aduce un omagiu potrivit, am avut nevoie de niște mașini puternice, dar și de niște anvelope pe măsură. Aici ne-au sărit în ajutor cei de la Mercedes-Benz, care ne-au oferit 4 modele AMG, adică CLA35, C43, GLC43 și A45 S. Când vine vorba de pneuri, Continental ne-a încălțat mașinile cu vârfurile lor de gamă, adică SportContact 7 și PremiumContact 7.
ANVELOPE PREMIUM PENTRU TOATĂ LUMEA
De multe ori, producătorii oferă pneuri care au performanțe impresionante. Din păcate, acestea nu sunt mereu versatile și sunt făcute strict pentru anumite dimensiuni. Continental a luat acest factor în calcul, iar anvelopa PremiumContact 7 vine să repare aceste deficiențe și să ofere o acoperire substanțial mai mare.
Adică vorbim despre dimensiuni care încep cu 16 inch și ajung până la 21. Mai mult, pneurile PremiumContact 7 se potrivesc pe toate tipurile de mașini, de la electric până la hibrid și combustie.
ADAPTABILE LA VREME REA?
Pe lângă faptul că aceste anvelope oferă o mare versatilitate, acestea au și un profil adaptiv.
Asta înseamnă că ele îți vor oferi siguranța și aderența de care ai nevoie, atât pe drum uscat cât și pe umed. Iar noi am avut parte de drum umed într-o proporție covârșitoare.Știu, poate suna puțin confuz să ai o bandă de rulare adaptivă, dar explicația este destul de simplă. Practic, orice anvelopă are o amprentă, exact ca un deget. Când conduci în linie dreaptă, zona de contact a anvelopei ajunge în partea profilului cu cea mai bună capacitate de evacuare a apei.
Prin urmare, ai cea mai bună aderență în momente de repriză, de accelerare de pe loc și de frânare. În viraje, această amprentă se mișcă în zona exterioară a pneului, pentru a prelua cele mai mari forțe care acționează asupra anvelopei. Principiile fizice din spate sunt mult mai complexe de atât, dar din fericire inginerii Continental se pricep foarte bine la calcule matematice și forțe.
COMPOZIȚIA DE CAUCIUC REDCHILI
Unul din invitații de onoare al acestui tur a fost Bogdan Alexandrescu, zis și Chef Dexter. În timp ce el îmi explica care este cea mai bună rețetă pentru un Chilli Con Carne ca la carte, eu îi explicam de un altfel de chilli. Nu e chiar același lucru, dar anvelopele PremiumContact 7 au o compoziție numită RedChili. O compoziție care mi-a dat un avantaj față de colegii mei, atunci când o făceam pe pilotul într-un Mercedes-AMG C43 încălțat cu aceste pneuri.
PremiumContact 7 oferă o aderență foarte bună pe șosea la temperaturi mai scăzute și are, astfel, un avantaj în fața anvelopelor tradiționale de pe piață.
Asta înseamnă că timpul necesar pentru încălzirea anvelopei înainte de a ajunge la performanța sa maximă a fost redus substanțial. Adică, în timp ce partenerii mei de tur așteptau mai întâi ca anvelopele lor să se încălzească, eu puteam deja să „mă dau în spectacol”.
Dacă SportContact 7 se descurcă de minune atunci când sunt forțate la maxim pe drumuri virajate ca Transalpina sau Transfăgărășan, pneurile PremiumContact 7 oferă un confort, o liniște și o încredere pentru șofer indiferent de drumul ales și de vremea de afară. Totuși, nu le subestimați, pentru că aceste pneuri pot ține piept multor încercări dinamice fără problemă. Pot spune că este anvelopa care face o treabă perfectă în a unii cele două lumi: lumea performanțelor sportive și lumea confortului și relaxării.
Comentarii (0)