Continental se află printre primii producători de anvelope dedicate automobilelor de pasageri şi camioanelor uşoare din Europa şi este cel de-al patrulea producător de anvelope dedicate automobilelor de pasageri la nivel internaţional. Acesta este un motiv suficient pentru ca reprezentanţii din Hanovra să demonstreze an de an statutul pe care îl deţine tehnologia anvelopelor Continental în cadrul Show-ului Auto din Geneva, unde au fost înconjuraţi de producători din întreaga lume, alături de inovaţiile, studiile şi automobilele cu sistem de propulsive alternative proprii.
Incheiat recent, cel de-al 84-lea Show Auto desfăşurat la Geneva a fost unul complex şi divers, prezentând o gamă variată de produse, de la cele mai “sensibile” până la produse cu performanţe de-a dreptul extraordinare. Continental poate oferi anvelope potrivite pentru cele mai multe dintre aceste produse extraordinare.
Funcţionalităţi definitorii ale anvelopelor premium Continental
Care sunt, însă, funcţionalităţile definitorii ale anvelopelor de vară ultramoderne care deţin cea mai avansată tehnologie din Hanovra? În termeni foarte generali, calitatea este definită de o serie de parametri: în special distanţa mică de frânare, protecţie împotriva alunecării pe carosabil umed, răspuns precis al direcţiei, aderenţă mare la virare, tracţiune puternică şi caracteristici de manevrabilitate intuitive.
Acestea reprezintă cerinţe de top care pot fi satisfăcute (pe carosabil ud, în mod special), după o investiţie considerabilă în cercetare, dezvoltare, evaluare şi producţie. Putem identifica două trenduri mai importante care s-au conturat recent pe piaţă. Pe de-o parte, automobilele din categoria compacte care deţin un motor puternic necesită şi anvelope care să fie aprobate pentru viteze mai mari.
Pe de altă parte, şoferii se confruntă cu o creştere continuă a preţului carburantului şi acordă din ce în ce mai multă atenţie soluţiilor de eficientizare a costului anvelopelor, cu rezistenţă la rulare redusă. Aceasta nu este o situaţie facilă pentru producătorii de anvelope, întrucât vitezele ridicate necesită performanţe îmbunătăţite de frânare, în mod special pe carosabil ud.
Iar dezvoltatorii se confruntă în mod frecvent cu scopuri fundamental conflictuale, dat fiind că modificările de design realizate pentru a beneficia de caracteristici de frânare bune pe carosabil ud duc la o rezistenţă la rulare scăzută. Şi reciproca este valabilă.Această situaţie reprezintă un echilibru pe care cei din Hanovra îl stăpânesc destul de bine, deoarece punctul principal al dezvoltării de produs pentru brandul de anvelope premium Continental a fost întotdeauna acela de a optimiza toate caracteristicile relevante din punct de vedere al siguranţei şi, simultan, acela de a minimiza rezistenţa la rulare. Linia actuală de produse Continental serveşte în mod ideal acestor obiective principale.
Anvelope de vară premium destinate tuturor claselor de automobile de pasageri
ContiEcoContact 5 – modelul actual destinat clasei automobilelor compacte şi a celor de dimensiuni mici şi medii a cunoscut dezvoltări suplimentare aproape revoluţionare comparativ cu modelul precedent. Mai specific: o dezvoltare total nouă a carcasei, a componentelor, a conturului anvelopelor şi a designului benzii de rulare.
Toate aceste dezvoltări inovative au determinat, în ultimă instanţă, o reducere drastică a rezistenţei la rulare, o scădere a consumului de carburant cu peste 20% şi o siguranţă mai mare la frânare şi distanţe de frânare micşorate, atât pe carosabil uscat cât şi pe carosabil ud. În acelaşi timp, kilometrajul a fost îmbunătăţit cu o rată impresionantă de 12%.
Astfel, un automobil care foloseşte anvelopele ContiEcoContact 5 consumă cu 3% mai puţin carburant decât acelaşi automobil care deţine anvelope standard. Anvelopa ContiEcoContact 5 a obţinut totodată aprobarea pentru viteze de până la 300 km/h şi satisface astfel nevoia consumatorilor, pentru viteze considerabil mai mari, pentru aproximativ toate segmentele de automobile.
ContiPremiumContact 5, anvelopa standard dedicată automobilelor din clasa compact şi clasa de lux, a obţinut şi ea aprobarea pentru vitezele mai sus amintite. Acest model asigură distanţe de frânare micşorate pe carosabil uscat şi ud, rezistenţă la rulare mică, performanţă crescută a kilometrajului, manevrabilitate precisă şi confort superior la condus.
Comparativ cu modelul precedent, toate caracteristicile relevante din punct de vedere al siguranţei au fost îmbunătăţite în mod considerabil, în aproape toate cazurile relevante.
De exemplu, performanţa la frânare pe carosabil ud a fost îmbunătăţită cu un procent de 15%. Pentru automobilele sport şi SUV-uri, Continental a dezvoltat ContiSportContact5, alături de ContiSportContact5 SUV.Cu ajutorul unor cercetări complexe şi a unor teste extinse, distanţele de frânare ale automobilelor pe carosabil ud şi uscat au fost reduse considerabil. În plus, rezistenţa la rulare a fost micşorată, iar performanţa kilometrajului a fost îmbunătăţită. Acest lucru a fost posibil datorită dezvoltării unei componente speciale care permite transferul maximizat de forte la frânare şi în acelaşi timp oferă rezistenţă scăzută la rulare, în condiţii normale de condus.
Pentru a face posibil acest lucru, amestecul special de cauciuc, cunoscut sub numele de compus BlackChilli, ţine cont de diferitele vibraţii ale anvelopei. În plus, manevrarea anvelopei este foarte precisă, astfel că atât ContiSportContact 5 cât şi “fratele ei mai mare”, ContiSportContact 5 SUV, pot fi conduse într-un mod absolut dinamic. Aceste anvelope au obţinut, asemenea, aprobarea pentru viteza de 300 km/h.
Un design mai sportiv decât anvelopele ContiSportContact5 şi ContiSportContact5 SUV îl deţin anvelopele ContiSportContact 5 P, destinate automobilelor ce au un motor cu performanţe ridicate. Anvelopa destinată automobilelor de pasageri puternice, cu tracţiune pe spate şi mărimi diferite ale anvelopelor pe faţă şi spate, deţine avantaje importante în termeni de acceleraţie, frânare şi manevrabilitate. Mai mult, avantajele dinamice de conducere sunt îmbunătăţite dacă anvelopele sunt dezvoltate urmând acest concept de design.
Ca atare, au fost dezvoltate mai multe modele de design de anvelope ContiSportContact 5 P, destinate osiei frontale şi celei posterioare. Aceste anvelope funcţionează în perfectă armonie unele cu celelalte şi au fost concepute astfel încât să poată fi asamblate pe osii individuale. Astfel, anvelopele permit o utilizare dinamică, fără însă a dăuna siguranţei caracteristicilor de condus. De asemenea, pentru maşini sport cu putere crescută şi tracţiune pe faţă este disponibilă o gamă extinsă de anvelope Continental.
Comentarii (0)