Institutul Național de Statistică (INS) a publicat în această săptămână o serie de date cu privire la accidentele care au avut loc pe drumurile publice din România în cursul anului 2019. Statisticile oferite de INS arată că, în cea mai mare parte, nu există practic îmbunătățiri majore din punctul de vedere al siguranței rutiere.
Astfel, în 2019 au avut loc 31.146 de accidente cu vătămări corporale, cu 3.1% mai multe comparativ cu 2018.
În total, aceste accidente au generat 41.533 de persoane accidentate, dintre care 1.869 de persoane au decedat în urma rănilor. Numărul persoanelor decedate în accidente rutiere a scăzut cu numai 0.2% comparativ cu 2018.
În plus, instituția de stat menționează că 62% dintre persoanele vătămate în urma accidentelor au avut vârsta de cel puțin 30 de ani, iar cele mai multe accidente au avut loc în sezonul cald: 11.1% în august, 10% în iulie și 9.9% în septembrie.
O altă statistică interesantă este că 72% dintre accidente s-au petrecut în timpul zilei, iar 83% pe un carosabil uscat.
Nu în ultimul rând, INS atrage atenția că există un singur tip de accident care a provocat mai puține vătămări corporale decât în 2018: accidentul petrecut între un vehicul și un pieton, în cazul căruia numărul a scăzut cu 3.1%.
Pe baza acestor date, este foarte posibil ca România să rămână pe ultimul loc în Europa la siguranța drumurilor auto.
În anul 2018, ultimul pentru care există date la nivel european, în România s-au înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori, aproape dublu decât media de 49 de decese înregistrată la nivelul Europei.Via Agerpres
Romanul e foarte destept in general si super inteligent. Prefera oricand o masina germana sh in locul unei japoneze, ca lui ii pure fiabilitate si siguranta.
Pe cand si un raport pe marci care Provoaca accidentele??? Nu ca ar fi marca de vina, dar sa stim de ce cocalari sa ne ferim. Aia cu BMW sau cu Audi sunt mai tari???
Sau sa te credem pe cuvant ca esti si tu un roman " foarte destept in general si super inteligent". Sau nu esti roman?
1) LIPSA AUTOSTRAZILOR - de unde "graba" conducatorilor auto de a mai castiga un minut pe drumurile nationale, judetene etc. IN APARENTA ceva mai libere;
2) STAREA PROASTA a carosabilului, pe unele portiuni de drum - o buna parte dintre acestea cu trafic greu/intens;
3) gradul de CIVILIZATIE al conducatorilor auto;
4) AFACERI f. dubioase, cu drumuri FOARTE BUNE, decopertate intentionat cu utilajele speciale, ANUAL si asfaltate PE BANI GREI de baietii cei buni....contribuitori la partide cel mai probabil...;
5) STAREA TEHNICA PROASTA a unor vehicule mici sau mari deopotriva - pentru ca suntem uimiti de multe ori cand, pe strazi, pot circula niste rable veritabile, multe chiar de firma, care fumega, au cauciucurile uzate la maximum, zdrangane din toate incheieturile sau le curge vopseaua, etc...
-2) VITEZA EXCESIVĂ cu mult peste limitele legale
-1) NECUNOAŞTEREA CRASĂ A LEGII - apropo când un pieton se află pe marginea carosabilului cu intenţia de a traversa (este cu faţa spre stradă), la trecerea de pietoni - Atenţie deci nu se află încă pe trecere ci pe carosabil - şoferul ESTE OBLIGAT SĂ ACCORDE PRIORITATEA
Reducerea vitezei nici nu mai zic, trebuia făcută în prealabil la semnul că urmează o trecere de pietoni !!!
0) NEADAPTAREA VITEZEI
Apoi continuă punctele dvs dle Ace
Tati, pe ce lume trăieşti? Mulţi dintre “potenţialii” pietoni “cu faţa spre zebră” nu manifestă “intenţia vădită” de a traversa, fiindcă mi s-a întâmplat personal (nu de puţine ori); eu opresc regulamentar, aştept mai multe secunde şi boii/vacile nu se sinchisesc nici măcar când îi claxonez ca să se angajeze pe trecere, eventual făcându-mi semn să-mi văd de treaba mea, fiindcă ei doar…visau cu ochii deschişi, poziţionaţi întâmplător “în tendinţi”. Iar alţii se sperie şi de umbra lor (poziţionaţi aşijderea), aşteptând să “intuiesc” eu ce vor dânşii să facă (deşi observă şi ei de departe că nu gonesc), din moment ce sunt dominaţi de “prudenţă”, că doar “S-au văzut atâtea cazuri de spulberaţi pe zebră. Nici nu ştii ce demenţi îţi apar în cale. Cine le-o fi pus ăstora volanul în mâini?” (desigur, “periclitând” viaţa “potenţialelor" victime cu înfiorătoarea viteză de 30-40 km/h).
Concluzie de netăgăduit – indiferent de procentele riscurilor şi de natura pericolelor, fiţi responsabili: purtaţi masca!
PS. Ace, brice şi carice, nu “zdrăngăne” şi nu “curge” nimic, mistificatori inveteraţi ce sunteţi! Nici măcar în cazul unor Dacii perpetuate din secolul trecut. Cum puteţi să trăiţi cu creierii intoxicaţi de aburii verzi ai minciunii?...
Pai normal, ca noaptea traficul e foarte redus iar Romania nu e o tara ecuatoriala sa ploua zilnic, in general soselele sunt uscate.
Daca am face o analiza in care sa socotim si ponderea factorilor de vreme (zi-noapte, carosabil uscat-umed) am ajunge poate la concluzia ca se produc mai multe accidente noaptea saau atunci cand soseaua e uda.
Oricum cautand prin presa am dat de mai multe articole. Iata-l pe cel mai recent:
https://www.dcbusiness.ro/cauzele-accidentelor-rutiere-in-romania_601184.html
Care sunt principalele cauze ale accidentelor din România
- vehicul/ conducător vehicul (76,4%) (de vina e soferul nu pietonul)
- viteza (19,6%)
- neacordarea priorității pietonilor (10,2%)
- neacordarea priorității vehiculelor (7,3%)
- alte manevre neregulamentare (21,8%)
- deficienţe ale conducătorului vehiculului (4,3%)
- conducere sub influenţa alcoolului (2,8%)
- deficienţe ale vehiculului (0,4%)
- abateri ale bicicliştilor (7,2%)
- abateri ale conducătorilor de atelaje sau animale (2,8%)
- alți participanți la trafic (23,4%)
- indisciplina pietonilor (22,5%)
- abateri ale altor categorii de participanţi la trafic (0,9%)
- deficienţe ale infrastructurii (0,2%)
Deci inaintea vitezei avem: pietonii indiciplinati, alti participanti la trafic (atelaje, carute?), manevrele aiurea ale altor soferi. Abia apoi vine viteza.
https://www.euronews.com/2019/08/20/road-fatalities-which-eu-countries-are-the-most-dangerous
Cat timp nivelul de inteligenta este unul scazut povestile cu autostrazi infinite care reduc numarul de accidente arata ca suntem niste visatori. Unii nerealisti.
Soselele lipsa sunt cel mai mare vinovat + aglomerarea continua in ultimii 30 de ani a lor, pana la cote inimaginabile in ultimii 5 ani. Camioanele care aduc rable din Vest nu se opresc nici macar de sarbatori, nici pe frig nici pe caldura. Rablele pe cu care umplem Romania sunt o alta cauza pentru accidente.
@Statisticile lu peste: Excelenta statistica! Multumim!
@Andrei: bati campii, tovarase! Nu IQ-ul e de vina pentru accidentele multe din Romania. Infrastructura proasta, lipsa soselelor, scoala de soferi care in Romania e o bataie de joc, multe sunt. Daca tu vrei sa te consideri tolomac pe tine si pe cei din natia din care faci parte, esti liber s-o faci. Autoflagelarea e sport national. Eu am fost pe la altii, pe la case mult mai mari si mai frumoase. Si nu m-au uimit cu inteligenta lor naucitoare. Dar sunt civilizati in trafic si nu sunt bombe cu ceas cu volan in mana. Educatia, scoala, cei 7 ani de acasa, traiul intr-o lume care n-a cunscut comunismul, intelegerea unui fapt simplu ca nu poate sa-ti fie bine daca celuilalt i rau, toate astea contribuie la statistici mai bune in cazul lor, si nu doar in ce priveste accidentele pe sosele.
@Edikk: nu te saturi sa-ti ceri lesa, amice? Nu pricepi ca nu viteza e cauza? Mai strigi pe-aici ca vrei capastru? Du-te si inchide-te intr-o cusca si cere-i lu' Velea si Arafat sa-ti arunce firmituri sa nu mori de foame, sa te simti 100% sigur. Baga-te in bunker si lasa-ne pe noi astia care vrem sa ne traim vietile si sa avem cat mai multe experiente in timpul scurt pe care il avem de trait pe planeta asta de grija caruia n-ai tu somn noaptea.
Construind infrastructura vom avea urmatoarele benefiici:
- scad accidentele - doar 8% din accidente au loc pe autostrazi in UE
- scad costurile operationale - marfa si oamenii nu mai stau in trafic
- faciliteaza cresterea economica - PIB-ul Constantei s-a triplat la
scurt timp dupa aparitia autostrazii
- prin aparatitia trenurilor de mare viteza s-ar decongestiona aeroporturile, autostrazile si drumurile nationale, lasand spatiu companiilor aeriene sa se dezvolte pe trasee mai lungi
- modernizarea si marirea Portului Constanta precum si eficientizarea transportului fluvial ar facilita comertul si cresterea acestuia
- In Germania au inceput sa construiasca benzi speciale pentru TIR-uri care se conecteaza la curent asemenea unui tramvai, aerian. Au scazut considerabil costurile de transport.
https://www.dw.com/ro/s-a-deschis-prima-autostrad%C4%83-electrificat%C4%83-din-germania/a-48641072
Guvernul care va avea ambitia sa faca infrastructura, va da startul triplarii PIB-ului Romaniei, iar apropierea PIB-ului de 1 bilion de euro va garanta si o voce mai puternica a cestei tari pe plan international.
Orice tara care depaseste pragul de 500 miliarde de euro PIB, incepe sa joace in alta liga.
Daca ramanem la nivelul de acum, singuri de scoatem din joc. Devenim pur si simplu NECOMPETITIVI, exact ca in 1989.
Întreb aşa.... ăia care dau vina pe infrastructură - în sensul lipsei autostrăzilor... sunt vitezomani criminali
Dacă este vorba de lipsa marcajelor rutiere, lipsa planeității şoselei, etc da.... dar aici este vorba de cei care merg cu 150 km/h şi se trezeşte în câmp mort (cazul când nu omoară pe alţii) şi dă vina domle că nu avea autostradă
Nu strada (corect marcată, fără gropi) ucide ci OMUL NEBUN VITEZOMAN CARE APASĂ PEDALA DE NEBUN
Ai probleme serioase cu scrisu' !
Daca nu folosesti corect semnele de punctuatie, distorsionezi mesajul!
Doresc un stat minimal care sa asigure doar cadrul legal, nu care sa-mi spuna zi de zi ca e (pandemie si e) pericol chiar si atunci cand se dovedeste clar ca nu e niciun pericol. Nu vreau stat care se baga in toate cotloanele vietii mele, care isi permite sa-mi retraga dreptul la proprietate pentru niste frici inventate si total nejustificate, doar pentru ca poate. Nu vreau un stat care sa concentreze toata puterea in mainle sale, nu vreau un stat care sa nu poata fi tras la raspundere, care mimeaza joacul democratic in timp ce tot el organizeaza alegerile si-mi fura votul dupa bunul plac, dupa cine "trebuie sa iasa de data asta", dupa micile intelegeri de culise ale unor politicieni lipsiti de cel mai elementar bun-simt si patriotism.
Daca legile existente au functionat foarte bine, vreau ca statul sa le lase in pace. Si mi se pare suspect cand vrea sa le schimbe dintr-o data. Am prins niste ani de comunism, si instinctul meu se trezeste imediat ce simte masuri antidemocratice turuite cu nesimtire de tot felul de prelipceni si cetep*li. As vrea sa-i vad tot mai putin pe indivizii astia, as vrea sa vad stiri raportate sec despre ce se intampla, nu parerologie si "formatori de opinie". Ne-a ajuns de 30 de ani. Ne-au format destul opinia si acum se trezesc sa-si dea cu parerea despre clitorisuri, masturbare si viata sexuala a copiilor - oare chiar nu va dati seama ca si-au pierdut total mintile si ca e cazul sa fie opriti? Ca ei nu se vor opri niciodata de la sine. Au plecat demult pe camp cu vaca.
In fine, gandeste-te, mediteaza, nu te mai lasa mintit si manipulat. Si gandeste-te la broasca fiarta. Cand o sa te arda s-ar putea sa fie prea tarziu.
Ai grija ce-ti doresti!