Maşinile electrice au avantajul că protejează mediul înconjurător datorită faptului că nu au emisii de oxid de azot, dioxid de carbon sau alte substanţe care poluează.
Până în prezent, nu s-a pus niciodată în mod real problema emisiilor rezultate în urma generării energiei electrice de care are nevoie o astfel de maşină pentru a funcţiona, însă Singapore a stabilit recent un precedent în această privinţă.
Joe Nguyen, un rezident din Singapore, a cumpărat un Tesla Model S din Hong Kong şi, la înregistrarea maşinii în ţara în care locuieşte, a depus o cerere pentru a primi un bonus pentru că modelul nu are emisii. Nu numai că Autoritatea pentru Transport din Singapore nu i-a acordat bonusul, dar l-a şi amendat pe proprietar cu echivalentul a circa 10.000 de euro sub pretextul că Tesla Model S are emisii excesive de dioxid de carbon.
Explicaţia oficială? Tesla Model S utilizează 444 Wh/km, iar producerea acestei cantităţi de energie echivalează cu emiterea unei cantităţi de dioxid de carbon în atmosferă de 222 g/km. Totuşi, chiar şi calculul de 444 kW/h consumaţi pe oră este departe de valorile reale, motiv pentru care Elon Musk, CEO-ul Tesla Motors, a promis deja că se va implica în rezolvarea acestei situaţii împreună cu premierul orasului-stat Singapore, Lee Hsien Loong.Via Carsuk
"chiar şi calculul de 444 kW/h" corect este 444Wh/Km.
Intradevar o termocentrala emite circa 500g CO2 pentru 1000KWh
Dar wikipedia zice ca Model S consuma aprox 240Wh/Km. In alte cuvinte "emite" cam CO2 130g/km ... cat un Ford Focus 1.0 ecoboost.
Toata stirea asta imi aminteste de un documentar care mentiona ca in astfel de calcule si comparatii ar trebui luat in considerare si emisiile de CO2 din timpul productiei benzinei (inclusiv curentul electric)! Acelea ar trebui adaugate celor ale autovehicolului pt o imagine completa.
In alta ordine de idei ar trebui sa plateasca taxa asta nu statului Singapore dar celor de la care importa energia. Pentru ca productia proprie este irelevanta in comparate cu importul.
sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Singapore
In plus ar trebui platita o taxa de poluare, ce-i drept putin mai mica si pentru frigidere, ca si aparatele de AC.
Poate nu le dau idei si politicienilor nostri.
Per global, cel mai corect, trebuie sa se faca un bilant energetic al automobilului, bilant in care sa se includa si cat CO2 s-a eliberat in atmosfera pentru extractia materialelor prime.. etc.
Atunci veti constata ca, spre exemplu, pentru a produce acumulatorii , inductria poluaza destul de mult mediul.... Stiu, unii au za invoce ca, intre 55-70% din metanul eliberat in atmosfera, este produs de activitatea omului, indeosebi de cresterea animalelor... Dar asta este o alta poveste.
Iar copacii taiati !...ca si astia produc CO2, ce mama dracu...! Astia au noroc ca apoi compenseaza cu producerea de O2 si ii iertam...dar nu pe toti, caci au nevoie si austriecii si ungurii de lemn ieftin
Mircea Mester, redactorul sef Automarket si alti comentatori v-au explicat in nenumarate randuri, dar e greu la deal cu boii mici !
Il citez la un articol recent:
"Chiar și dacă producția de baterii emite noxe, sunt importante două lucruri: unde sunt produse (până la urmă, mașina finală emite zero în oraș, acolo unde e nevoie urgentă de emisii zero) și cât produce (oricum mai puțin decât se emite forând după țiței și transformând petrolul în benzină). "