Denumirea SL, sau Super-Leicht, a intrat în gama Mercedes-Benz o dată cu legendarul 300 SL. Acest lucru se întâmpla în 1954.
Dăm pe repede înainte până în 1971, atunci când producătorul german de automobile a lansat cea de-a treia generație SL, cunoscută și sub denumirea SL R107. Acum, la cinci decenii de la acel moment, Mercedes-Benz trece în revistă performanțele și transformările prin care a trecut acest model de-a lungul celor 18 ani de producție.
Încă de la debut, cea de-a treia generație SL s-a făcut remarcată prin adoptarea mai multor inovații în ceea ce privește siguranța. Montanții frontali erau confecționați dintr-un oțel mai dur, spre exemplu, iar rezervorul de combustibil era instalat deasupra punții spate.
În 1980, SL R107 primește primul facelift și odată cu el o revizuire completă a interiorului. Totodată, începând cu acest an, decapotabila oferea și un sistem ABS. Centurile de siguranță cu pretensionare au debutat doi ani mai târziu.
Tot atunci, Mercedes-Benz a modificat, printre altele, transmisia automată.
Al doilea facelift a venit în 1985.
Oferta includea acum jante cu diametrul de 15 inch, spoiler frontal redesenat și o suspensie față îmbunătățită. De asemenea, anumite motorizări au primit un sistem de aprindere electronic.
Că tot am pomenit de motorizări, Mercedes-Benz SL R107 a fost primul SL care putea fi comandat și cu propulsor V8. Unitatea de 3.5 litri echipa versiunea 350 SL și dezvolta 200 de cai putere. Ulterior, gama a inclus și versiunile 380 SL, 420 SL, 450 SL și 500 SL, echipate la rândul cu motor V8.
Decapotabila germană era disponibilă și cu unități cu șase cilindri în linie. Este vorba despre versiunile 280 SL și 300 SL, care dispuneau de 185, respectiv 190 de cai putere.
De-a lungul celor 18 de producție, cea de-a treia generație Mercedes-Benz SL a fost comercializată în 237.287 de exemplare.
via Mercedes-Benz
Acum construiesc doar gadgeturi cu roti...
Mașinile de astăzi, multe dintre ele, sunt niste glume proaste si scumpe! Mai ales cele electrice!
Frumos
cand apare viitorul SL? cum va fi el? 2 locuri sau 2+2? va mai exista S coupe si cabrio cu 4 locuri?