Aniversare istorică: Bosch a fabricat 75 de milioane de sisteme ESP

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 29.03.2012
Bosch aniversează producţia a 75 de milioane de sisteme ESP din 1995 până în prezent. Furnizorul estimează că jumătate dintre maşinile noi vândute pe glob sunt echipate cu ESP.

Bosch, prima companie din lume care a început producţia de serie a ESP-ului, aniversează producţia a 75 de milioane de sisteme ESP. Din 2010, furnizorul german de piese auto produce mai multe sisteme ESP decât sisteme ABS, iar producţia sistemului ESP a debutat în urmă cu 17 ani. Sistemul ESP este esenţial pentru prevenirea accidentelor, acesta fiind responsabil pentru prevenirea a 80% dintre accidentele cauzate în urma unui derapaj. În prezent, sistemul ESP este obligatoriu în multe ţări, puţini constructori oferind modele fără ESP în dotarea standard. Începând cu noiembrie 2014, toate automobilele noi vândute în Europa vor avea ESP în standard, fără excepţii.

"După centura de siguranţă, ESP-ul este cel mai important sistem de siguranţă pentru automobile, iar acesta a salvat multe vieţi în ultimii ani. Ca dovadă a tendinţei globale de creştere a nivelului de siguranţă al automobilelor, Bosch produce mai multe unităţi ESP decât ABS de mai bine de doi ani.", a declarat Gerhard Steiger, Preşedintele diviziei de Sisteme de Control ale Şasiurilor de la Bosch.

Sistemele ESP au avansat semnificativ din 1995 până în prezent, acestea devenind atât mai uşoare, cât şi mai ieftine şi mai performante.

Prima generaţie de ESP cântărea 4.3 kilograme, în timp ce ultima versiune a celei de-a noua generaţie a sistemului ESP are o masă de numai 1.6 kilograme. Cei de la Bosch au depus eforturi semnificative pentru a reduce preţul sistemelor ESP, un factor cheie în disponibilitatea sistemului în nivelul de echipare standard al cât mai multor automobile. În ceea ce priveşte avansul tehnologic, sistemul ESP a ajuns să fie integrat în cadrul funcţiilor avansate al unor automobile, funcţia de frânare independentă de şofer fiind elementul esenţial pentru funcţionarea sistemelor respective. Printre acestea se numărăr sistemul de cruise control adaptiv şi sistemul de frânare predictivă pentru evitarea unui accident.

Via | Newspress (înreg.) | Bosch

Comentarii (13)

  • @prietenii mei
    Din nou MADE IN GERMANY!!!
    Unde sunt retardatii ceia care spuneau ca Japonezii sunt înaintea nemtilor cu inovatiile si calitatea.???
    Japonezii singuri cumpara ESP-urile de la nemti!
    Sigla MADE IN GERMANY e mult mai prestigioasa si calitaticva ca MADE in japon.
    Nemtii sunt primii in lume cu tehnologia mecanică , japonezi sa se ocupe de luminiti pe brad si televizoare ca cu tehnica încă nimeni nu a bătut Mercedes-Benz-ul sau PORSCHE ,
    8 14
  • AndreiRN
    Adevarul
    Daca ar fi Made in Germania ar fi bine dar majoritatea coplesitoare sunt Made in China si de aceea sunt ieftine.
    Cat despre masinile Japoneze au depasit pe cele germane la toate capitolele technice posibile si acuma BMW invata sa faca baterii de la Toyota.
    Si asta o scrie unul care de 20 de ani conduce MBZ.

    http://www.bosch.com.cn/new/web/boschinchina/company_rbcc_en.htm

    http://www.boschrexroth.com.cn/country_units/asia/china/en/index.jsp;jsessionid=cbaXbRmkoib69bxe0cGzt
    4 4
  • @andrei ROM
    La ce capitole au depășit japonezele nemtoaicele???
    Toyota si Honda la un loc nu au atâtea premii la best Engine in the world cât are BMW așa ca ciocul mic .
    Si luxul si calitatea materialelor din S -Class nu sunt depasite de nici oarca japoneza.
    5 7
  • tehnologia...
    nu stiu cat o fi ea de tehnologie ca nu e "rocket science" un sistem electronic de control al stabilitatii (tehnici de reglare automata si algoritmi PID existau de ceva vreme), mai degraba ma gandesc la profitul imens scos din 75 DE MILIOANE de module esp... asta da aniversare ISTORICA! Baieti destepti astia de la Bosch!
    1 2
  • @ady
    Pai da după ce Nemtii au inventat ESP-ul si nu Japonezii sau americanii deja după ce a trecut 30 de ani de la inventie deja nu mai e tehnologie :).
    Japonia e in urma Germaniei in domeniul auto deoarece alde Fuhrer sunt Fuhrer rasa suprema , alde Daimler au inventat cele patru roti si un motor si nu alde ochi cusuti(japonezii).
    4 5
  • Un sistem foarte util mai ales ca sunt multi care "nu simt masina " Oricum eu as opta pentru el.
    1 1
  • AndreiRN
    @BMW
    In primul rand BMW trebuie sa invete de la japonezi sa faca motoare care pot fi folosite macar 10 ani in medie si apoi sa produc amasini la nivelul japonezilor cand e vorba de valoare/pret.
    MBZ au devoluat foarte mult in ultimi 20 de ani si asta pt a nu da faliment in fatza calitati japonezilor.
    Au fost nevoiti sa faca si masini pt omul de rand.
    Sa nu uitam ca in domeniul cercetari si elementelor electronice masinile japoneze dau clasa celor germane dar si acestia vin serios din urma.
    2 2
  • @drei RM
    In primul rând Japonezii trebuie sa învețe sa producă mașina si cutii de plastic ieftin pe 4 roti , calitatea materialelor la masinele japoneze inferioară nemtoaicelor.


    In al doilea rând Japonezii nici după 100 de ani de când e dieselul in lume nu-l pot produce Toyota o companie așa de mare se închina la BMW sa le ofere motoare diesel cauta pe automarket anunțul unde șefii Toyota se închina in fața BMW si sunt Bucurosi ca BMW le va oferi motoare diesel care ei nici in 2012 nu le pot produce .

    Si premiile internaționale luate de BMW pe tehnologia motoarelor lor sunt duble premiile fatza de ochi cusuti .

    Așa ca nu-mi spune tu mie prostii ca Nemtii au fost si sunt si vor fi Nemti ei sunt cu inventiile
    1 4
  • AndreiRN
    Fiabilitate
    BMW - diesel?
    Unde?
    La ei in curte?
    In restul lumi BMW nu produce nici macar 1% din motoarele diesel.
    Si pe care le produc au ajuns la topitorie in timp record.
    De 20 de ani conduc si lucrez la MBZ diesel pe ulei vegetal si tu imi spui ca face si BMW asa ceva?
    Da, e adevarat ca BMW face motoare performante dar ........ ajung repede la retopit.
    Un motor bun il poti judeca dupa 15 ani de folosinta dar ......... sunt multi tineri ca tine care nu se gandesc decat la ziua de azi.
    Cand o sa dea si BMW garantie de 10 ani asa cum face Hyundai atunci mai vorbim.
    2 2
  • @rn
    Nustiu de unde ai luat tu sondajele astea ca BMW ajunge repede la retopit dar cine are BMW îl tureaza la 6000 -7000rpm pentru ca in mare parte detinatorii de BMW conduc sportiv si au pretenții sportive de la aceasta marca pe când detinatorii de Toyota si Honda sunt mai familisti șoferi care nu tureaza motorul toată viața lui peste 3500rpm .
    După cele expuse mai sus e si normal ca un motor de BMW sau Ferrari fiind dus spre roșu in fiicare zi are șanse mai mari sa cedeze ca un motor de Toyota condus de un mosneag la 2000 rpm.
    Oficialii Toyota si nu tu au afirmat singuri ca BMW produce motoarele exceptionale pe diesel de aia si au facut parteneriat cu BMW cauta articolul pe automarket.
    Condu mă frate BMW-ul cu 2000-3000 rpm si nu-i face pe toți pe la semafoare si o sa vezi tata cum ajungi si la majorat 18-25 de ani cu BMW-ul.
    4 1
  • AndreiRN
    Realitate
    Adica posesori de BMW sunt toti inconstienti de isi tureaza zilnic motoarele la rosu pe carosabilul public se de aceea au viata scurta?
    Sau cumva pt ca au o compresie foarte ridicata si sunt facute sa functioneze la temperaturi ridicate si asta le da o uzura rapida din PROIECTARE.
    Fugi cu cercul pe camp.
    Eu la vad la cimitirul de masini cum stau 4 saptamani aliniate si nu ia nimeni piese de la ele si ajung la topitorie aproape intacte pe cand la masinile japoneze accidentate se scoate aproape tot pt ca sunt dorite de public.
    0 1
  • @andrei RM
    Cu tine nu are rost sa mă contrazic tie îți pare ca esti corect ca punctul tau de vedere e cel mai bun.
    Dacă tu incerci sa-mi demonstrezi mie ca Japonezii bat Nemtii in industria auto apoi cred ca tu esti departe de realitate nu se merita sa pierd timpul u tine.
    MADE in GERMANY a fost este si va fi liderul auto mondial ei au inventat mașina ei își bat joc cu Mercedes-Benz , VW , Audi, BMW , Porsche , își bat joc de toată japonia .
    Nici o mașina japoneza nu poate egala Mercedes-Benz S65 AMG, sau Porsche Carerra GT, sau BMW X5M, sau Bently.
    Arata-mi tu mie vreo Coyota sau vreo konda care ar bate vreo mașina de mai sus.
    Cu ce vrei sa bati Nemtii frate cu Toyota corrola un lighean de 2 lei plin de plastic ieftin sau cu Honda civic o etuba de rasul lumii !? Cu Nissan maxima tu incerci sa-mi demonstrezi ca sunt mai bune ca BMW sau Audi sau Porsche sau Mercedes-Benz?????
    Eu zic ca tu esti departe de industria auto, îți doresc succes .
    2 0
  • @andrei rrom
    Încă ceva masinele japoneze sunt niște mizerii ieftine de tip Made in China .
    Numai când mă gândesc la Nissan Suny sau Toyota corrola apoi nici nustiu cu ce mașini din Germania sa le compar.
    Ei produc mașini de 2 lei cu motoare decente performante zero.
    Cu orice BMW bat orice Lexus si orice Toyota .
    Cu Porsche bat așa zis-ul super car de 2 lei japonez Nissan gtr.
    Cu S-65 sau X5 M orice ras de mașina din Japonia o bat si la lux si la calitate si performante si tot , apoi spunemi tu mie cu ce te prezinti tu in fata Germaniei cu ce cutii de plastic ieftin ai veni tu la duel de lux sau pe cursa ca cu orice mașina din Germania te bat Măr .
    Masinele din Germania sunt mai performante cu mult , fapt apreciat ai de japonezi care la ei acasă in Japonia cumpara mai multe S-Class-uri decât Lexus .
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru