Aniversare istorică: 90 de ani de când o mașină a depășit 240 km/h

de Sebastian Toma
Miercuri, 22.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urmă cu 90 de ani, Sir Malcolm Campbell a stabilit Recordul Mondial de Viteză pe uscat. Temerarul a atins atunci viteza de 240 km/h pe plaja Pendine. Nepotul său a parcurs traseul istoric la bordul mașinii campioane pentru a-i celebra reușita.

Esential 150 de mile pe oră a atins Sir Malcolm Campbell în 1925 cu Blue Bird. (240 km/h)
2.000 de ore de lucru a necesitat restaurarea Sunbeam-ului din 1922.
3 recorduri mondiale de viteză au fost doborâte cu acest exemplar.
Recordul Mondial de Viteză pe uscat a fost doborât în urmă cu 90 de ani de Sir Malcolm Campbell la bordul unui Sunbeam de 350 CP, la volanul căruia a atins 240 km/h. Pentru a-i aniversa reușita de la Pendine Beach, Don Wales, nepotul celebrului temerar, a condus mașina care a stabilit recordul din 1925 pe celebra plajă britanică. Alături de echipa Muzeului Național al Automobilului din Beaulieu, Don Wales a recreat două fotografii istorice ale lui Sir Malcolm Campbell alături de mașina pe care a botezat-o Bluebird, numele pe care l-a folosit pentru toate vehiculele sale folosite pentru doborârea de recorduri de viteză, toate fiind vopsite într-o nuanță specifică de albastru.

Celebrul Sunbeam albastru, rebotezat Blue Bird, deține trei recorduri mondiale de viteză, primul fiind staiblit în 1922 de Kenelm Lee Guinness, la Brooklands.

Campbell a cumpărat mașina, a vopsit-o în culoarea care i-a dat numele și a doborât primul record în septembrie 1924. Temerarul a vândut apoi vehiculul, care s-a plimbat prin mai multe mâini până când a ajuns la Lord Montagu, în 1957, care l-a găzduit în muzeul său și l-a plimbat la mai multe expoziții din întreaga lume.

Urmareste Automarket
Blue Bird a trecut prin vremuri grele în 1993, când o pornire de probă pentru a evalua starea generală a vehiculului a dus la o avarie serioasă la motor.
Aparent, uleiul nu circula cum trebuie prin propulsorul V12 Manitour Arab Aero de 18.322 litri, iar problema a fost suficient de gravă încât să îndoaie o bielă și să spargă un piston. O restaurare completă, demarată în ianuarie 2014 la atelierul muzeului din Beaulieu a reușit să readucă mașina în stare de funcționare. Inginerul șef al muzeului s-a declarat mândru că poate să le acorde un omagiu lui Louis Coalaten, inginerul din spatele mașinii, alături de designerii și inginerii care au lucrat la aceasta de-a lungul timpului.

Via Newspress (înreg.)

Comentarii (1)

  • Ar mai trebui spus ca mai multe recorduri de viteza atat pe uscat, cat si pe apa, aveau sa fie stabilite si de fiul acestui temerar, Donald Malcom Campbell, pe principiu ca ce se naste din pisica nu poate sa nu manance soricei.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru