În primăvara anului 1975, Mercedes-Benz lansa pe piață versiunea 450 SEL 6.9, vârful de gamă al seriei 116. Limuzina constructorului german era echipată cu motorul V8 de 6.9 litri capabil să livreze 286 de cai putere la 4.250 rpm și 550 Nm la 3.000 rpm. Resursele erau puse în valoare de o transmisie automată cu trei rapoarte modificată special pentru a putea face față cuplului.
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 era echipat cu o suspensie pneumatică (acest echipament era disponibil și pe varianta 300 SEL 6.3), însă noua versiune dispunea și de o funcție de tip "self-leveling".
Limuzina producătorului german putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 7.4 secunde (în condițiile în care masa totală era de 1.935 de kilograme), iar viteza de top comunicată de Mercedes-Benz a fost de 225 km/h (în ciuda faptului că modelul a trecut cu ușurință peste această valoare în timpul testelor realizate de jurnaliști).
Pe lista echipamentelor standard, Mercedes-Benz a inclus următoarele: sistem de aer condiționat, geamuri termoizolante, sistem de închidere centralizată, cruise control, geamuri acționate electrice, sistem pentru spălarea farurilor și centuri de siguranță față/spate cu sistem de pretensionare.
Pe lista de opționale, nemții au inclus o trapă electrică (990 de mărci germane) și un telefon Becker AT 160S (13.540 de mărci germane).În 1975, prețul unui Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 era de 69.930 de mărci germane. Modelul a fost asamblat până în 1980 la uzina din Sindelfingen, iar în cei cinci ani au fost produse 7.380 de unități.
"450 SEL 6.9 este un produs legendar. Modelele seriei 116 sunt foarte căutate pe piață, în special cele echipate cu motorul de 6.9 litri M100. În ultima perioadă, am observat o creștere considerabilă a cererii, iar licitațiile recente ne arată că valoarea lui 450 SEL 6.9 este una în creștere", a declarat Patrik Gottwick, directorul All Time Stars (departamentul de vânzări al Mercedes-Benz Classic).
Cu motor mare...
Nu poti compara Logan cu MB Poţi compara Renault cu MB. Iar orice s-ar spune Renault este un nume în istoria auto in special pe motoare diesel şi nu numai. Nu m-am urcat în clasa A dar sunt sigur că este mult peste Logan. Nu m-am urcat în S class dar între unul actual şi un 450 SEL 6 aş alege S-ul. Îţi repet, în afară de fiabilitate care s-a piedut în timp din dorinţa de a avea un profit cât mai mare, concurenţa fiind de asemenea mult mai mare, nu văd un alt atuu al lui 450 SEL 6.
Interpretarea este, cel putin in cazul Chrysler ...ce a fost si ce a ajuns.
Totusi si americanii au avut ceva in 1945 dezvoltat cu ajutorul unor creiere nemtesti " developed " cum ar veni, dar cu banii americanilor, ceva ce-a primit Japonia, de doua ori.
PS. Dane, este chiar ceva benefic acest schimb profesional (dar, evident, cu măsură). Ceva 100 % original reprezintă rara avis.
Şi să felicităm Daimler pentru “curajul nebun” de a menţine un astfel de motor (6.2 V8) în producţie de serie (echipând Mercedes-AMG GT3). La fel şi pe VAG pentru 5.2 V10 al lui Audi. În schimb, BMW…
Azi este vremea Mercedes EQC, EQB, EQS , EQV
Descreierikkk, aici nu-i loc pentru e-petarde (scuzaţi pleonasmul!). Vezi că ai încurcat tarlalele AM, sarsailă!
Moskvich a dat faliment in 2002, dar in cateva sectii salvate de la demolare se asambleaza Dacia Logan, vanduta in Rusia sub sigla Renault, se asambleaza din kituri livrate din Romania.
Azi este vremea Mercedes EQC, EQB, EQS , EQV