În urmă cu 20 de ani, la finalul lunii mai, Mercedes-Benz lansa versiunea CL 55 AMG F1 Limited Edition. Modelul de stradă pregătit de constructorul german miza pe o serie de elemente utilizate și pe Safety Car-ul folosit în cursele de Formula 1.
Ediția specială pregătită de Mercedes-Benz a fost produsă în doar 55 de unități, iar prețul unui exemplar era de 330.000 de mărci germane.
Sub capota lui Mercedes-Benz CL 55 AMG F1 Limited Edition se afla un motor de V8 de 5.5 litri capabil să dezvolte 360 de cai putere la 5.500 rpm și 530 Nm între 3.150 și 4.500 rpm. Viteza de top era limitată la 250 km/h.
În comunicatul de presă publicat în anul 2000, Mercedes-Benz a pregătit și declarația lui Mika Hakkinen (campion mondial de Formula 1 în 1998 și 1999 alături de McLaren Mercedes). "Cea mai importantă parte a unei mașini sport nu o reprezintă motorul, ci sistemul de frânare", a declarat Hakkinen.
Iar Mercedes-Benz pregătise un sistem de frânare cu adevărat special pentru CL 55 AMG F1 Limited Edition.
Acesta a fost dezvoltat împreună cu specialiștii din cadrul Brembo și miza pe discuri ceramice și etriere cu opt pistonașe. A fost pentru prima dată când un model de stradă era echipat cu discuri ceramice capabile să ofere performanțe asemănătoare cu cele din motorsport.Caroseria lui CL 55 AMG F1 Limited Edition putea fi comandată doar în nuanța Brilliant Silver Metallic, iar standard, modelul de performanță era echipat cu jante din aliaj cu diametrul de 19 inch.
E un motor la care inca visez, dar deocamdata, strict pentru ce imi trebuie mie + naveta pe timp de vara, V8-ul e mai mult decat suficient.
Apropos, daca pompa de frana iti da mesaje ca trebuie s-o inlocuiesti, Mercedes a prelungit garantia lor la 25 de ani. Cel putin in US / Canada. Nu stiu de Europa dar stiu ca e foarte scumpa si nici inlocuirea ei nu e simpla. Dar la asta cred ca te pricepi :)
De treaba asta nu stie multa lume, pentru ca Mercedes nu bate toba cu recall-urile la becuri si stergatoare de parbriz. Ca alte firme celebre pentru calitate, fiabilitate si respect pentru clienti :):):)
Din pacate pentru mine, pe lista de cerinte a nevestei, la decapotabila trebuiau sa fie 4 locuri. Alftel, cu tot riscul, azi aveam SL600-le.
Mi-e mi-a placut la nebunie caroseria de SL din 2003-2013, in special face-lift-ul de dupa 2009. De-aia imi place un cabrio cu 2 locuri mai mult decat unul cu 4. Desi acum, iti spun cinstit, cu o familie cu 2 copii e foarte fain sa poti sa iesi seara in oras cu totii. Cand or zbura de-acasa o sa se schimbe treaba :)
Tu ai CL-ul, eu am CLK-ul, adica fratiorul mai mic si mai usor. Imi place la nebunie la amandoua modelele faptul ca nu ai montantul B si daca dai geamurile jos, ai o deschidere neobstructionata de la A la C.
Ce varianta ai? Banuiesc ca CL600, ca 65-ul a aparut prin 2005 daca nu ma insel. Mai, faina masina, esti boier.
PS Credeam ca eu sunt maniac cu intretinerea, dar tu vad ca ma bati de departe :):):)
Trebuie sa recunosc ca W140 a fost intre putinele modele Mercedes care mi-au placut din era aia. Mi-a placut si 190-ul. De fapt in masina aia am avut primul contact cu MB si mi-a ramas in minte si acum.
Legat de motoare, avem noroc amandoi ca nu suntem taxati la sange ca in Romania si cheltuielile mari sunt doar cu combustibilul si intretinerea. Acum, dupa ce am aflat in sfarsit ce inseamna un V8, nu mai vreau altceva. Singura situatie in care m-as uitat la un diesel in 4/6 cilindri ar fi daca as avea o naveta foarte lunga. Deocamdata nu e cazul asa ca slabe sanse.
Oricum, urmatoarele masini vor fi cel mai probabil electrice dar CLK-ul n-o sa-l dau pentru foarte multi ani de-acum incolo. Cred ca e a doua oara cand Mercedes m-a dat pe spate big time, in sensul bun. Chiar nu cred ca ma mai intereseaza altceva la o masina, indiferent de acceleratii, reprize, tinuta de drum, etc.
Chiar si numai faptul ca poti sa mergi la lucru inseamna enorm in ziua de azi. Cat despre intalnit, chiar mi-ar place sa bem o bere for real intr-o zi.
@Alpine_77, cu mana pe inima iti spun ca imi pare foarte rau ca nu suntem mai aproape. Mi-ar fi placut enorm sa-ti dau o mana de ajutor la proiectul cu W140 electric. Wow ... Plus am o problema care tare as vrea s-o rezolv la R Class, si sunt sigur ca m-ai fi putut ajuta cu niste sfaturi.
In fine, excelente tip-urile cu coroziunea. Trebuie sa recunosc ca la primul C Class-ul i-am facut rust proof numai dupa ce am vopsit masina cand era prea tarziu. In plus, am luat odata o piatra zdravana pe autostrada, din lateral, de la un camion si am lasat usa julita asa ani de zile fara sa-i fac nimic. Deh, tampenii de-ale tineretii.
Azi dimineata i-am curat masina nevestei la sange, din bara in bara. Am dat cu pressure washer-ul si pe la gaurile de scurgere :):):) iar pentru prima data in 7 ani am sters jegul de deasupra garniturii de la haion.
Week end placut tuturor si multa sanatate !!!