Aniversare în familia Mercedes-Benz: 20 de ani de la debutul versiunii CL 55 AMG F1 Limited Edition

de Cornel Șocariciu
Vineri, 29.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În anul 2000, Mercedes-Benz a prezentat CL 55 AMG F1 Limited Edition. Modelul a fost produs în 55 de unități și era echipat cu o serie de elemente utilizate pe Safety Car-ul din Formula 1. Pentru prima dată, nemții au introdus pe o mașină de stradă un sistem de frânare ceramic.

În urmă cu 20 de ani, la finalul lunii mai, Mercedes-Benz lansa versiunea CL 55 AMG F1 Limited Edition. Modelul de stradă pregătit de constructorul german miza pe o serie de elemente utilizate și pe Safety Car-ul folosit în cursele de Formula 1.

Ediția specială pregătită de Mercedes-Benz a fost produsă în doar 55 de unități, iar prețul unui exemplar era de 330.000 de mărci germane.

Sub capota lui Mercedes-Benz CL 55 AMG F1 Limited Edition se afla un motor de V8 de 5.5 litri capabil să dezvolte 360 de cai putere la 5.500 rpm și 530 Nm între 3.150 și 4.500 rpm. Viteza de top era limitată la 250 km/h.

În comunicatul de presă publicat în anul 2000, Mercedes-Benz a pregătit și declarația lui Mika Hakkinen (campion mondial de Formula 1 în 1998 și 1999 alături de McLaren Mercedes). "Cea mai importantă parte a unei mașini sport nu o reprezintă motorul, ci sistemul de frânare", a declarat Hakkinen.

Iar Mercedes-Benz pregătise un sistem de frânare cu adevărat special pentru CL 55 AMG F1 Limited Edition.

Acesta a fost dezvoltat împreună cu specialiștii din cadrul Brembo și miza pe discuri ceramice și etriere cu opt pistonașe. A fost pentru prima dată când un model de stradă era echipat cu discuri ceramice capabile să ofere performanțe asemănătoare cu cele din motorsport.

Caroseria lui CL 55 AMG F1 Limited Edition putea fi comandată doar în nuanța Brilliant Silver Metallic, iar standard, modelul de performanță era echipat cu jante din aliaj cu diametrul de 19 inch.

Comentarii (10)

  • Fiind posesorul" fratelui mai mare-V12" pot spune ca este o masina impresionanta. Dar cel mai special lucru nu sunt franele ci suspensia electro-hidraulica. Nu se compara cu nimic ai senzatia ca plutesti tot timpul si asta nu presupune senzatia de barca sau inclinare in viraje-doar simti ca plutesti indiferent ca mergi drept sau in curba. Sistemul ABC ( suspensia) poate fi o marte problema de asemenea daca nu este intretinuta corect si costa un rinichi sa o repari dar pana acum eu nu am avut probleme cu ea.
    16 1
  • He-heee ... Chiar ma intrebam ce V12 ai? Felicitari. E una din cele mai faine masini. Din ce an e? Acum 2 ani cand ma uitam dupa o decapotabila, la un moment dat am dat de un SL600. Din pacate, chiar fiind din 2004, era peste bugetul meu si citind temeinic despre bubele lor, am aflat de cele 3 puncte sensibile: pompa de frana, SBC, suspensiile pneumatice, la prima generatie, si bobinele de inductie pe fiecare banc de 6 cilindri.

    E un motor la care inca visez, dar deocamdata, strict pentru ce imi trebuie mie + naveta pe timp de vara, V8-ul e mai mult decat suficient.

    Apropos, daca pompa de frana iti da mesaje ca trebuie s-o inlocuiesti, Mercedes a prelungit garantia lor la 25 de ani. Cel putin in US / Canada. Nu stiu de Europa dar stiu ca e foarte scumpa si nici inlocuirea ei nu e simpla. Dar la asta cred ca te pricepi :)
    De treaba asta nu stie multa lume, pentru ca Mercedes nu bate toba cu recall-urile la becuri si stergatoare de parbriz. Ca alte firme celebre pentru calitate, fiabilitate si respect pentru clienti :):):)
    8 1
  • Am uitat sa zic ca masinile care au sistemul asta de suspensie (pneumatic sau hidraulic?) nu au bare de torsiune (sway bars), pentru ca toata tinuta de drum a masinii e controlata din computer la milisecunda. E adevarat?

    Din pacate pentru mine, pe lista de cerinte a nevestei, la decapotabila trebuiau sa fie 4 locuri. Alftel, cu tot riscul, azi aveam SL600-le.
    6 0
  • @Zarnesteanu-Este modelul 2002. Sl-urile sunt forte bune din acea era de asemenea, dar sunt mult mai mici decat CL-urile ( CL este de fapt coupe-ul clasei S cu mici restilizari estetice) si se simt altfel pe drum din cauza ampatamentului mai mic.Recall-urile nu ma intereseaza pentru ca imi schimb singur piesele la o anumita perioada indiferent ca sunt uzate sau nu. Toate masinile astea sunt scumpe sau foarte scumpe iar piesele si manopera sunt pe masura , dar daca le tratezi corect si faci totul ca la carte nu sunt probleme. Eu schimb uleiul sintetic la 3000 de mile sin nu la 10000 cum este prevazut. de asemenea schimb filtrul si la jumatatea ciclului deci la 1500 de mile. La fel cu suspensia hidraulica schim filtrul foarte des. Daca nu sti sa lucrezi corect la aceste masini si nu ai bani destui sa le intretii nu le cumpara pentru ca daca se strica ceva e grav. Un motor nou ca al meu este 53K de dolari. O suspensie noua completa este aproximativ 18K de dolari cu munca inclusa. Suspensiile (sistemul ABC) este total diferit de cel airmatic si este foarte similar cu suspensiile active folosite de Williams Renault in anii 90 . Sunt controlate electronic la fiecare 10 milisecunde deci practic masina nu se inclina aproape de loc. Cand conduci, daca inchizi ochii aprope ca nu sti daca mergi inainte sau esti oprit.Sistemul nu are swy bars si de aceea nu poti sa il schimbi cu o suspensie clasica desi multi au incercat cand au vazut cat costa reparatiile la ABC. Dar de ce vrei sa ai o astfel de masina daca nu te bucuri de lucrurile care o face deosebita. Iar fara sway bars nu are stabilitate in curbe deci suspensia hidraulica este singura varianta. Ca si masina de duminica este fantastica pentru ca nu vreau sa pun multe mile pe ea. Pentru condusul de zi cu zi folosesc un W140 in 6 cilindri care este fenomenal dar in alt mod.
    13 0
  • @Alpine_77, ai dreptate. In timp ce citeam mi-am adus aminte de clipul lui Tararish, pe youtube, cum a schimbat suspensia ABC la un SL55. Stiu ca m-am luat cu mainile de cap cand am vazut cum a macelarit-o si cat de naspa e sa scoti toate conductele, pompele si senzorii. Ca sa inlocuiesti totul cu un sistem clasic care nu-ti ofera aceleasi performante ca cel original. Citeam si in comentariile de la video-ul ala cum il luau la suturi pentru miscarea facuta.

    Mi-e mi-a placut la nebunie caroseria de SL din 2003-2013, in special face-lift-ul de dupa 2009. De-aia imi place un cabrio cu 2 locuri mai mult decat unul cu 4. Desi acum, iti spun cinstit, cu o familie cu 2 copii e foarte fain sa poti sa iesi seara in oras cu totii. Cand or zbura de-acasa o sa se schimbe treaba :)

    Tu ai CL-ul, eu am CLK-ul, adica fratiorul mai mic si mai usor. Imi place la nebunie la amandoua modelele faptul ca nu ai montantul B si daca dai geamurile jos, ai o deschidere neobstructionata de la A la C.

    Ce varianta ai? Banuiesc ca CL600, ca 65-ul a aparut prin 2005 daca nu ma insel. Mai, faina masina, esti boier.

    PS Credeam ca eu sunt maniac cu intretinerea, dar tu vad ca ma bati de departe :):):)
    6 0
  • @Zarnesteanu-Am CL600. Nu sunt un fan a masinilor turbo decat noi si pe cilindree mica. Cand cumperi o masina noua si vrei sa o ti vreo 8-10 ani, motoarele mici turbo sunt foarte bune. Cand vrei o masina clasica sa o ti pentru mult timp, ocoleste turbo si mergi pe cilindree mai mare. Motoare mai robuste care nu se chinuie si mult mai putine componente, garnituri care dupa un timp se vor strica indiferent de cat de mult le menti. Si doar un sfat, cumpara Mercedes modele inainte de 2005 bine intretinute. Cele mai noi nu sunt la fel de bine facute si este o loterie mai mare in a le cumpara.
    11 0
  • La C Class-ul din 2002 am avut o problema majora cu rugina. Masina a fost beton dar a trebuit sa o vopsesc integral pana la urma. Documentandu-ma pe internet, am aflat ca toate masinile facute intre 1995 si 2005 rugineau la greu. De aceea am incercat mereu sa evit anii astia. Care e experienta ta?

    Trebuie sa recunosc ca W140 a fost intre putinele modele Mercedes care mi-au placut din era aia. Mi-a placut si 190-ul. De fapt in masina aia am avut primul contact cu MB si mi-a ramas in minte si acum.

    Legat de motoare, avem noroc amandoi ca nu suntem taxati la sange ca in Romania si cheltuielile mari sunt doar cu combustibilul si intretinerea. Acum, dupa ce am aflat in sfarsit ce inseamna un V8, nu mai vreau altceva. Singura situatie in care m-as uitat la un diesel in 4/6 cilindri ar fi daca as avea o naveta foarte lunga. Deocamdata nu e cazul asa ca slabe sanse.

    Oricum, urmatoarele masini vor fi cel mai probabil electrice dar CLK-ul n-o sa-l dau pentru foarte multi ani de-acum incolo. Cred ca e a doua oara cand Mercedes m-a dat pe spate big time, in sensul bun. Chiar nu cred ca ma mai intereseaza altceva la o masina, indiferent de acceleratii, reprize, tinuta de drum, etc.
    7 0
  • Kotegaeshi
    Faine comentarii. Totul la obiect. Cand o sa iesim din rahatul asta poate vom reusi sa ne intalnim. @zarnesteanu, dintzoasa noastra , ne-a aranjat rau de tot......
    13 0
  • @Zarnesteanu-eu personal nu am avut probleme cu rugina la nici o masina pentru ca mereu le-am intrtinut corect. Cand am condus pe zapada am adaugat cate ceva pe unde zapada/sarea ar putea intra si am spalat apoi cat de des posibil pe dedesubt cu un power washer . Nu dureaza mult sa faci asta. Si mereu trebuie sa fi sigur ca zonele de eliminare a apei nu sunt acoperite. Stiu si cazuri incare oameni s-au plans de probleme cu rugina dar eu personal nu am vazut un Mecedes din anii respectivi terminat de rugina. W140 este poate cea mai bine construita masina vazuta de mine. In cativa ani cand bateriile vor ajunge la un nivel mai bun mi-ar place sa gasesc un W140 cu probleme la motor, sa-l fac nou (cum am facut cu toate masinile mele) si sa fac o conversie pe electric din el.
    9 0
  • @kote, deocamdata, toata lumea o lauda pe dintoasa voastra si vrem nu vrem, trebuie sa recunoastem ca situatia din kiwi land e una de invidiat la ora actuala. Uita-te numai ce dezastru e in America de Nord. Cresc cazurile de la o zi la alta, de parca nu se mai opresc. In Europa cel putin se pare ca s-a linistit treaba si sunt si ei pe drumul cel bun.

    Chiar si numai faptul ca poti sa mergi la lucru inseamna enorm in ziua de azi. Cat despre intalnit, chiar mi-ar place sa bem o bere for real intr-o zi.

    @Alpine_77, cu mana pe inima iti spun ca imi pare foarte rau ca nu suntem mai aproape. Mi-ar fi placut enorm sa-ti dau o mana de ajutor la proiectul cu W140 electric. Wow ... Plus am o problema care tare as vrea s-o rezolv la R Class, si sunt sigur ca m-ai fi putut ajuta cu niste sfaturi.

    In fine, excelente tip-urile cu coroziunea. Trebuie sa recunosc ca la primul C Class-ul i-am facut rust proof numai dupa ce am vopsit masina cand era prea tarziu. In plus, am luat odata o piatra zdravana pe autostrada, din lateral, de la un camion si am lasat usa julita asa ani de zile fara sa-i fac nimic. Deh, tampenii de-ale tineretii.

    Azi dimineata i-am curat masina nevestei la sange, din bara in bara. Am dat cu pressure washer-ul si pe la gaurile de scurgere :):):) iar pentru prima data in 7 ani am sters jegul de deasupra garniturii de la haion.

    Week end placut tuturor si multa sanatate !!!
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru