Aniversare în familia BMW: bubble car-ul Isetta a împlinit 65 de ani de la debut

de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai | BMW
Luni, 23.03.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Micro car-ul BMW Isetta a împlinit 65 de ani de la debut. Prima versiune a modelului german era echipată cu un motor de 250 cmc capabil să ofere 12 cai putere.

BMW are motive de sărbătoare: în urmă cu 65 de ani, producătorul german lansa micro car-ul Isetta. Modelul s-a născut în Italia în fabrica Iso Rivolta (Iso Autoveicoli SpA), constructor care a debutat pe piață ca producător de echipamente termice numit Isothermos.

După finalul celui de-al doilea Război Mondial, italienii au venit pe piață cu o serie de scutere și motociclete, iar la începutul anilor '50 a luat naștere Isetta. Micro car-ul s-a născut din nevoia de mobilitate cu costuri reduse, iar începând cu 1954, italienii au vândut licența către mai mulți producători.

Iso Isetta.

BMW a fost unul dintre constructorii care a preluat licența și care a adus o serie de modificări modelului dezvoltat de Iso Rivolta. Nemții au introdus o motorizare proprie cu un singur cilindru cu o capacitate de 250 cmc și 12 cai putere.

Primul BMW Isetta (250 Standard) a fost lansat în 1955, iar publicul a primit cu brațele deschise produsul constrctorului german.

Succesul micro car-ului a venit rapid: exemplarul cu numărul 10.000 părăsea poarta fabricii în 20 noiembrie 1955.

O lună mai târziu, producătorul german plusa cu o nouă versiune: Isetta 300 Standard era echipată cu un motor de 300 cmc care dezvolta 13 cai putere. După doi ani de la debut, BMW lansează varianta Export care dispunea de o serie de elemente suplimentare.

Modelul nu a fost comercializat doar pe piața din Germania, bubble car-ul reușind să ajungă chiar și peste Ocean prin intermediul Fadex, importatorul mărcii germane în SUA de la acea vreme.

Cariera lui BMW Isetta a luat sfârșit în 1962, iar în tot acest timp producătorul german a comercializat peste 160.000 de unități.

Și în România există câteva exemplare bine conservate și atent îngrijite, iar unul dintre acestea (foto) a putut fi admirat anul trecut în cadrul Concursului de Eleganță de la Sinaia. Bubble car-ul produs de BMW a concurat și a câștigat premiul dedicat clasei "Legende de mic litraj".

Comentarii (3)

  • Amuzant,primul Bmw a fost un Austin 7 englezesc iar tot primul Bmw dar de dupa razbel a fost o Isetta italieneasca,globalizare curata.
    6 1
  • Tatraurs - ai dreptate cu Austin 7. Dar Isetta nu a fost primul BMW dupa razboi.
    3 1
  • @alex.asa e ,au mai fost bmw340 ,bmw501 care nu prea erau bmw-uri,erau construite de eisenacher motorebwerk(emw) fabrica pe care pusesera mana sovieticii la un moment dat.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru