Aniversare: Duster a fost vândut în 300.000 de unităţi la nivel mondial

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 20.04.2012
Renault şi Dacia au produs 300.000 de unităţi ale modelului Duster. Dintre acestea, 265.000 au ieşit în lume purtând sigla Dacia.

Renault şi Dacia aniversează producţia şi vânzarea a 300.000 de unităţi ale modelului Duster. Potrivit estimărilor oficiale, din cele 300.000 de unităţi Duster vândute, 265.000 poartă sigla Dacia, iar cele rămase sunt vândute sub sigla Renault. Dacia pregăteşte lansarea lui Duster şi pe piaţa din Regatul Unit, unde va debuta tot sub sigla mărcii din Mioveni. Duster poate fi comandat deja în Marea Britanie, dar diferenţa dintre unităţile vândute în Regatul Unit şi cele vândute în Europa va fi la nivelul sitului de producţie, modelele destinate englezilor fiind construite la uzina din India, din motive legate de logistică şi costuri.

Recent, Duster a depăşit Logan la vânzările pe piaţa din România, iar SUV-ul mărcii Dacia ar putea depăşi Logan sedan la nivel global până la finele anului 2015. În prezent, platforma Logan a fost construită în aproximativ 700.000 unităţi la nivel mondial în toate uzinele Renault, în timp ce Duster a fost construit în 300.000 de unităţi, dar este cu cinci ani şi jumătate mai tânăr.

Dacia Duster are doi ani şi jumătate de la debutul oficial de la Salonul Auto de la Geneva, dar acest lucru nu l-a oprit să primească o serie de distincţii în Croaţia, România şi Germania.

Duster este cea mai de succes creaţie a mărcii din Mioveni la ora actuală, având o creştere constantă a vânzărilor, în special pe pieţele externe. Duster are şi o ediţie limitată, numită Privilege, care este primul model Dacia oferit în standard cu aer condiţionat şi tapiţerie din piele. În lista de dotări a acestei serii limitate se află noul radio CD MP3 cu satelit de comandă pe volan şi funcţie Bluetooth, priză jack şi USB, alături de ABS, EBV şi asistenţă la frânarea de urgenţă. Dotările standard includ şi patru airbag-uri, aer condiţionat şi computer de bord.

Via | Inautonews

Comentarii (11)

  • uneori exista puncte de vedere prin care poti compara anumite lucruri care...aparent nu au nici-o legatura...dacia vs. maybach...una da faliment alta e pe culmile gloriei....deci?conteaza oare asa mult superlativele?!da...din anumite puncte de vedere...dar...care-i diferenta dintre stefan cel mare si....baiatul cu pizza...simplu unul traieste si-ti serveste pizza iar celalalt e............mort,istorie.asta-i realitatea fara alte sentimentalisme...
    16 2
  • zarnesteanu
    Bravo mai !!!
    Sa auzim numai de bine de marca noastra nationala ...
    24 4
  • @zarnesteanu
    . de
    ce marca?aici e vb de francezi...noi suntem doar niste mici intermediari...care sunt lasati sa se bucure de o sigla...dar ...ma rog ,oricum le-a mers bravo lor!
    17 12
  • Aberezi ! Dacia e marca romaneasca, indiferent cine detine actiunile majoritare.
    17 14
  • @SS
    Pai daca nu conteaza cine detine actiunile majoritare, inseamna ca nu ar fi contat nici faptul ca fara Renault aceasta marca romaneasca Dacia ar fi fost falimentara demult
    14 4
  • Indiferent de cine apartine eu ma bucur pentru succesul Dacia. Si cu siguranta ca atunci cand spui Dacia te gandesti mai intai la Romania. Asa si Lamborghini e marca din Italia, chit ca apartine de nemti. Sau Seat, sau Skoda, sau Jaguar, sau Land Rover...
    22 2
  • deacord laucalin, dar ce ai enumerat tu sunt modele de sine statatore,ma rog cu mici exceptii....dar loganu se produce sub ...nici nu stiu cate sigle.aceeasi marfa alta etiketa....deci?
    7 4
  • Da, asa e! Si tocmai de-asta pe posteriorul fiecarei Dacii scrie "by Renault", iar pe pietele unde nimeni nu a auzit de Dacia se pune direct sigla Renault. Tocmai de-asta in cea mai mare parte a Europei se foloseste sigla Dacia, iar in India sau America de Sud de exemplu se foloseste denumirea Renault Logan. :)
    10 2
  • nici in italia nu se vand asa multe "dacii" .. ca italienii cam au "ceva" cu romanii :))

    bravo lor, un numar impresionant de masini intr-un timp relativ scurt
    7 2
  • e
    sti ti ce este enervant?ca a fost nevoie sa vina altii din afara sa ne ridice marca in lume pt ca noi nu am fost in stare ...sau suntem dar nu am avut interes... sau am avut dar nu am avut bani.. sau am avut dar am fost lenesi sau n am avut ingineri buni...sau am avut dar cu siguranta sau dus in afara pe salari mai bune
    7 0
  • AndreiRN
    Succes
    Un vehicul asamblat in romania la un pret bun pt Vest si care a avut un succes initial mare.
    Vom vedea in 10 ani cat de bune sunt.
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru