Anglia: radarul inteligent care nu poate fi "pacalit"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Autoritatile britanice au gasit solutia pentru soferii care apasa pana la fund pedala de acceleratie si o uita acolo in timp ce merg pe autostrada. In locul radarelor care pot fi "pacalite" simplu, incetinind in dreptul lor, autostrazile din Marea Britanie se vor umple in scurt timp de o serie de aparate de acest tip care comunica intre ele si care masoara nu viteza, ci ora la care o anumita masina a trecut printr-un punct de control. Sistemul informatic va calcula ulterior timpii si va stabili o medie de viteza pe anumite tronsoane. Daca aceasta este mai ridicata decat viteza permisa pe respectiva portiune de autostrada, soferul va primi amenda prin posta.
Noul sistem prezinta atat avantaje, cat si dezavantaje. In prima categorie intra faptul ca amenzile nu vor mai fi niciodata atat de usturatoare, soferii nefiind pusi in situatia de a fi "controlati" de radar exact in momentul in care ating o viteza de top. Mai mult, portiunile in care viteza maxima admisa scade brusc nu vor mai putea fi utilizate de camerele radar ca dovezi pentru amenzi, media tinand cont, evident, de limita maxima admisa pe portiunea dintre doua camere radar.
Pe de alta parte, cei care se grabesc nu vor avea deloc un aliat in respectivele camere radar, trecerea prin anumite puncteale autostrazii trebuind sa fie facuta intr-un interval orar clar. Chiar daca asta inseamna o oprire pentru "regularizarea timpului".
Autoritatile britanice au promis ca sistemul nu va da rateuri, astfel ca schimbarea benzilor, de exemplu, nu va fi deloc eficienta in "pacalirea" camerelor. Deocamdata, sistemul se afla in teste, urmand sa intre efectiv in functiune doar daca probele vor fi 100% satisfacatoare.
via | Motor Authority
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Comentarii (8)