Esential
973.000 | de lire sterline este totalul amenzilor primite de soferii britanici dupa ce au fost surprinsi de camera londoneza. |
973.000 | de lire sterline este totalul amenzilor primite de soferii britanici dupa ce au fost surprinsi de camera londoneza. |
Camerele fixe dotate cu radar nu fac "victime" doar in Romania. Ba mai mult, noi ne putem considera norocosi. O astfel de camera montata pe o sosea secundara din Hanworth, la sud-vest de Londra, a reusit performanta de a aduna un milion de lire sterline din amenzi in doar cinci luni de functionare.
Camera a profitat in tot acest timp de faptul ca soseaua A316 este extrem de circulata, adunand pana acum 16.213 amenzi in conditiile unui ritm de peste 100 de contravenienti in fiecare zi. In acest context, amenzile cumulate ale unei singure camere radar au ajuns pana acum la 973.000 de lire sterline si la aproape 50.000 de puncte de penalizare pentru soferii ghinionisti care au aflat tarziu de existenta camerei.
"Performantele" camerei se datoreaza faptului ca, odata cu montarea acesteia, autoritatile au stabilit pe acea portiune de sosea o limita de viteza de 30 de mile pe ora (50 km/h), desi pe restul drumului viteza legala este de 80 km/h. Limitarea a avut legatura cu faptul ca soseaua a trecut printr-o serie de imbunatatiri ale suprafetei de rulare, camera radar fiind asezata temporar in respectiva zona.
"Suntem ingrijorati ca multi soferi ignora restrictiile temporare de viteza pe soselele pe care se lucreaza.
Limitarile temporare au legatura cu faptul ca benzile pot sa fie mai inguste in zonele in care se efectueaza lucrari, neexistand nici o zona de siguranta pentru masinile care stationeaza din cauza unor eventuale defectiuni. Soferii au tendinta de a crede ca, daca nu exista oameni care sa lucreze in zona, soseaua nu prezinta niciun risc", a declarat un purtator de cuvant al Ministerului Transporturilor din Marea Britanie.via | The Telegraph
- Sunt semnale din mila in mila cu 3 mile inante de inceputul zonei
- Lungimea zonei de lucru este oricum cu 2-3 mile mai lunga decat santierul in sine (pentru ca tulburatii sa poata sa franeze si eventual sa faca acidente cu mult inante de a pune in pericol muncitorii)
- In interiorul zonei sunt semne din jumate in jumate de mila care specifica limitarea de viteza si cam cate mile mai sunt pana cand se termina aceasta.
- La intrare si la iesire din in zona sunt camere radar de verificare a vitezei semnalate si pe strada si pe navigator si pe de anti-radare (K / Ka signal).
Deci chiar trebuie sa fi batut in cap rau sa depasesti viteza in zona aia si sa speri sa nu te prinda.