Grupul Volkswagen a confirmat la sfârșitul anului trecut că este în căutarea unui amplasament pentru o uzină în Estul Europei, însă construcția propriu-zisă ar putea fi blocată chiar de consiliul angajaților.
Publicația germană Handelsblatt anunță că reprezentanții angajaților Grupului Volkswagen au decis să voteze împotriva planului anunțat de conducerea companiei și propun în schimb că producatorul german să utilizeze mai eficient actualele unități de producție.
Astfel, consiliul angajaților susține că, în loc să investească 1.3 miliarde de euro într-o nouă uzină, Grupul Volkswagen ar putea cheltui doar 200 de milioane de euro pentru a adapta uzinele actuale la noile cerințe de producție. În prezent nu este clar ce șanse de reușită are consiliul angajaților să oprească planurile actuale ale conducerii, mai ales că Grupul Volkswagen a stabilit deja o serie importantă de relocări de producție.
Astfel, uzina de la Emden (Germania) ar urma să se ocupe doar de producția de mașini electrice, ceea ce va determina mutarea producției lui Volkswagen Passat la o uzină deținută de Skoda în Cehia.
În schimb, Skoda ar urma să-și mărească atuala capacitate de producție prin intermediul unei noi uzine în Europa de Est, care va fi folosită însă și de colegii de grup de la Seat. De altfel, planurile actuale prevăd ca noua uzina să producă, cel puțin pentru început, modele Skoda Karoq și Seat Ateca.
Inițial, presa internațională a speculat că pe listă scurtă de opțiuni a celor de la Volkswagen se află România, Bulgaria și Turcia, pentru ca ulterior printre candidați să apară și Serbia, în ciuda faptului că statul balcanic nu face parte din Uniunea Europeană.
Potrivit celor mai noi informații, Grupul Volkswagen a alcătuit o listă cu 10 posibile locuri pentru noua uzină din toate cele 4 țări candidate.Via Handelsblatt
Dupa iesirea din UE, fabricarea masinilor in Anglia va fi mai scumpa din cauza taxelor. E prea multa incertitudine legata de conditiile in care se va mai derula comertul dintre britanici si continent dupa despartire, asa ca e mai prudent sa iti muti jucariile in alta parte.
In cazul Serbiei, chiar daca e tara extracomunitara, costurile de productie sunt mult mai mici decat in cazul Angliei. In plus, uita-te pe harta: Serbia are autostrazi care sa o lege, prin Ungaria si Croatia, de Occident.
Toti se uita la "maruntisuri", pentru ca din fiecare euro economisit vin castigurile.
Ce face VW, care cauta sa produca unde e mai ieftin nu e diferit de ce face un dezvoltator imobiliar care construieste si pe ultimul metru patrat disponibil, daca se poate, fara sa prevada locuri de parcare.
Aici nu e vorba de mutarea productiei - adica de inchiderea de uzine in Germania. Asa ceva nu o sa vezi - cred - niciodata in cazul nemtilor.
E vorba de cresterea productiei prin deschiderea unei uzine noi in afara Germaniei.
Mutarea productiei e valabila in cazul englezilor, pentru motivele pe care le-am evocat deja. Si nu doar industria auto e cea care prinde picioare in Marea Britanie... Airbus a amenintat deja ca ia in calcul mutarea fabricatiei de aripi din Anglia pe continent.
Asta nu inseamna ca trebuie sa le plangem de mila englezilor... chiar si dupa brexit o sa traiasca mai bine ca noi
La tarile membre UE ajutoarele de stat sunt foarte limitate si reglementate.
Oricum modul in care vor alege ei locatia include multe factori pe care nu avem cum sa-i stim noi. NE dam cu parerea doar.