În ultimii 5 ani, vânzările de mașini electrice au crescut de 10 ori, potrivit celui mai recent raport întocmit de ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile). Cu toate acestea, ritmul de implementare a infrastructurii necesare pentru aceste mașini, adică puncte de încărcare publice, nu este la fel de mare ca cererea pentru vehiculele cu zero emisii.
Potrivit unei analize realizate de McKinsey, ar fi nevoie de circa 6.8 milioane de puncte de încărcare publice în Uniunea Europeană pentru a reduce emisiile CO2 cu până la 55% până în 2030. Asta ar însemna să fie montate 14.000 de puncte de încărcare în fiecare săptămână, mult peste ritmul actual, în care doar 2000 de astfel de puncte sunt instalate după fiecare 7 zile.
De asemenea, ACEA a precizat că trebuie puternic investit în noua infrastructuro. Costul unor astfel de investiții ar ajunge până la 8 miliarde de euro. Vehiculele comerciale vor avea nevoie de aproape 280.000 de puncte de încărcare până în 2030.
Dintre acestea, însă, 84% vor fi private. Mai mult, este nevoie de montarea a 36.000 de puncte de încărcare rapide de-a lungul autostrăzilor și 9000 de puncte de încărcare lente.Potrivit ACEA, anul trecut au fost vândute 1.7 milioane de mașini electrice. Chiar dacă numărul lor a crescut de 10 ori în ultimii 5 ani, numărul stațiilor de încărcare a crescut de numai 2.5 ori în același interval.
via Lifenews
PS in continuare Dieselul ramane cel mai mic emitator de CO2
In 2030 dacă ai ce mânca și nu te bombardează cineva, ești boss.
Sa văd pe unde-si vor “scoate cămașa” toți inepții (marii COO) care au declarat ca vor produce 100% electrice din 2025, 2026 etc. Sunt sigur ca deja-si fac calcule cum sa iasă din ecuație când se împute treaba. Fără falsă modestie cunosc pe unul dintre directorii importanți ai unui producător premium si anul trecut era fooooarte optimist cu privire la vânzările de electrice si chiar ne-am aprins la argumente pro si contra, ne-am întâlnit in urma cu 2 săptămâni si nu mai este la fel de vehement, din contră…. nici nu a început treaba si deja scârțâie, cum așa?
Electricele sunt încă la capitolul hobby si Gadget, fără nimic concret (scădere preț, autonomie) pentru perioada următoare… exemplu mare tam-tam cu Lucid air, au produs anul trecut 400 de masini si anul acesta estimează maxim 14.000 adică 0.0175 % din producția globală anuală.
Tesla estimează aprox. 1,2 mil adică 1,5%. Dacă consideram doar BEV nu cred ca va trece de 5% din total vânzări… adică aproape insignifiant. Nu văd nici un obsedat de electrice sa vina cu un calcul simplu pentru producția globală si sa demonstreze cât trebuie sa se producă si sa se vândă anual in următorii 8 ani ca sa se ajungă la ceva semnificativ pe străzi si cum se vor încarcă sa zicem 30% electrice la nivel mondial. Sunt peste 1,5 mild masini in circulație (fără camioane, autobuze etc.) asta înseamnă 450 mil masini electrice cu un consum mediu zilnic de doar 15 kWh ne duce la peste 6,7 mil MWh/zi adică peste 450 de reactoare nucleare fata de ce avem astăzi pe planeta asta. Un reactor se pare ca produce undeva la 14.000 MWh/zi.
Posibil sa am o oarecare marja de eroare… nu-s electrician, dar si așa arată complet nerealist. Astăzi sunt 440 de reactoare nucleare care produc 10% din consumul planetar…