Când ne gândim să achiziţionăm un automobil nou, ne dorim ca aceasta să fie cât mai aproape de preferinţele noastre. Asta înseamnă că trebuie să bifăm cu atenţie din lista de opţionale sistemele de care avem nevoie. Şi costurile nu sunt mici. Ne-am gândit să comparăm preţurile pentru câteva sisteme opţionale între constructori, începând cu mărci de buget, trecând prin cele normale şi ajungând în segmentul premium.
Am ales trei sisteme opționale care se regăsesc de cele mai multe ori pe lista clienților și am comparat prețurile pentru aceste sisteme la diferiți producători auto. Primul sistem ales este cruise control-ul (pilot automat sau tempomat, așa cum mai este cunoscut), o dotare absolut necesară pentru orice automobil care va parcurge distanțe lungi. Este mult mai comod să setezi viteza dorită pe autostradă și să ai grijă doar de volan mai ales atunci când urmează să parcurgi o distanță considerabilă. În plus, sistemul cruise control a devenit astăzi unul inteligent, mai ales pe automobilele premium. Cu ajutorul unui radar amplasat în partea din față a automobilului, sistemul poate "vedea" mașinile din față și adaptează viteza de înaintare în funcție de trafic.
Apoi am ales scaunele încălzite, o opțiune pentru confortul celui de la volan și a pasagerului din față, mai ales în diminețile reci de toamnă și iarnă. Scaunele încălzite îți oferă un confort suplimentar, mai ales în combinație cu tapițeria de piele care poate fi foarte rece atunci când temperaturile ambientale scad.
Ultimul sistem ales pentru studiul nostru sunt senzorii de parcare. Cu toții am avut probleme la parcarea cu spatele în spații înguste sau când în spate se ascund obstacole invizibile. Senzorii de parcare sunt extrem de utili în aprecierea distanței și majoritatea clienților își doresc un asemenea sistem pe mașina nouă abia achiziționată.
Am comparat prețurile celor trei sisteme opționale pentru modele produse de e o gamă largă de constructori, începând cu Dacia, trecând prin zona modelelor compacte produse în Germania, Franța, Japonia și Coreea pentru a ajunge apoi și în zona premium unde am selectat câteva modele produse de Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volvo și Porsche.
Cruise Control
Pilotul automat sau sistemul cruise control este o dotare extrem de utilă, mai ales dacă parcurgem distanțe lungi pe autostradă. Cunoscut și sub numele de tempomat sau regulator de viteză (denumire regăsită la modelele din Franța), pilotul automat permite setarea unei viteze și menținerea ei fără a mai fi nevoie să atingi pedala de accelerație.
Sistemele mai moderne permit și frânarea automată și menținerea distanței față de automobilul din față prin intermediul unui radar amplasat în grila radiatorului și a unei camere de luat vederi.De cele mai multe ori, pilotul automat este inclus în pachete de dotări, sau, mai rar, este oferit în dotarea standard a mașinii. Am găsit acest lucru la modelul Peugeot 308, iar la modelele compacte din Japonia sau Coreea regăsim această dotare pe nivelele de echipare superioare. Este un lucru știut că mărci ca Honda, Toyota, Hyundai sau Nissan preferă să ofere mai multe nivele de echipare și foarte puține opțiuni. Mărcile europene oferă o mai mare posibilitate de configurare. Cel mai mic preț pentru sistemul cruise control l-am găsit la modelul Ford Fiesta facelift, 150 euro, urmat îndeaproape de Skoda Octavia cu 163 euro. Un preț amețitor l-am găsit la Mini, pentru a echipa noul Mini One Hatchback cu pilot automat trebuie bifată o opțiune de 537 euro. Interesant este că în zona modelelor premium prețurile sunt relativ similare pentru această opțiune, suma fiind de aproximativ 300 euro.
Scaune încălzite
Scaunele încălzite aduc un plus de confort în diminețiile reci de iarnă și toamnă și sunt în special apreciate de către publicul feminin. Sunt aproape obligatorii dacă mașina este echipată cu tapițerie de piele, fiind singura soluție pentru a avea un scaun primitor atunci când afară sunt -15 grade și durează ceva până sistemul de climatizare va încălzi interiorul mașinii.
Pentru a ne bucura de această dotare, va trebui, de cele mai multe ori, să o alegem din lista de opționale. Doar producătorii asiatici oferă această dotare ca echipare standard, dar doar pe nivelele superioare de echipare. Prețurile variază de la 100 euro pentru Dacia (atenție, la producătorul autohton, putem alege scaune înălzite doar pentru modelele Duster, Dokker și Lodgy) și pot urca până la 400-450 euro în zona producătorilor premium.
Aici, scaunele au mai multe trepte de încălzire și uneori chiar și ventilație.Senzori de parcare
Senzorii de parcare ne fac viața mai ușoară atunci când trebuie să parcăm în zone mai strânse. Ca să nu folosim metoda pariziană (dă-i până se aude), atunci avem nevoie de senzori de parcare. De cele mai multe ori în regăsim doar în spate, dar există și modele care au senzori și în față. Majoritatea sistemelor oferă o avertizare sonoră, uneori asociată și cu un sistem grafic afișat pe display. Funcționează cel mai bine în combinație cu o cameră de marșarier.
Prețurile pentru această opțiune încep de la 177 euro (Peugeot 308) și pot ajunge până la peste 800 euro la marca Mini, de exemplu. La modelele premium, un set complet de senzori și cameră video costă între 400 și 550 euro.
Cruise Control | Scaune încălzite | Senzori parcare | |
Dacia Logan | 250 | 100 Disponibil doar pe Duster, Lodgy |
200 |
VW Golf | 387 | 326 | 315 |
Opel Astra | 400 | 315 | 850 |
Ford Fiesta | 150 | 250 | 322 |
Skoda Octavia | 163 | 174 | 597 |
Renault Megane | 800 | 160 | 460 |
Peugeot 308 | Gratuit | 226 | 177 |
Honda Civic | Indisponibil în echiparea de bază. Gratuit de la echiparea Sport |
Indisponibil pe primele două echipări. Gratuit în echiparea Executive |
Indisponibil pe primele două echipări. Gratuit în echiparea Executive |
Toyota Auris | Indisponibil pe primele patru echipări. Gratuit în echiparea Sol |
Gratuit | Indisponibil pe primele patru echipări. Gratuit în echiparea Sol |
Hyundai i30 | Indisponibil pe primele echipări. Gratuit de la echiparea Exclusive Heat+ |
Indisponibil pe primele echipări. Gratuit de la echiparea Highway Heat+ |
Indisponibil pe primele patru echipări. Gratuit de la echiparea Exclusive Special Edition |
Nissan Qashqai | Gratuit | Indisponibil pe primele două echip. Gratuit în echiparea Tekna |
Indisponibil pe primele două echip. Gratuit în echiparea Tekna |
Mini Hatchback | 537 | 305 | 831 |
BMW Seria 3 | 326 | 389 | 516 |
Mercedes-Benz C-Klasse | 334 | 403 | 496 |
Audi A4 | 1.205 | 414 | 473 |
Volvo V40 | 294 | 346 | 409 |
Porsche 911 | 393 | 470 | 583 |
*Cifrele cu caractere bold semnifică faptul că sistemul face parte dintr-un pachet de opțiuni.
** Pentru modelele la care acest lucru a fost posibil, costul opţiunilor a fost adăugat la varianta de bază a modelului.
Este specificat foarte clar lucrul ăsta.
@Edi
Datele sunt luate de pe site-urile oficiale ale mărcilor. Dacă sunt erori şi ne sunt semnalate, le modificăm imediat. Verificăm :)
@ Valentin. Am folosit configuratorul Opel de pe siteul mărcii, iar costul opţiunilor au fost adăugate pe nivelul de bază Essentia al modelului Astra. Opţiunile adăugate fac parte din pachete, aşa cum am specificat. Dacă este ceva eronat, vă rugăm să ne indicaţi mai clar unde am greşit.
Nici pe mine sa nu va suparati, dar nu mi se pare corect cum ati procedat. Daca ati plecat de la varianta cheala poate ca ar fi trebuit sa specificat si faptul ca pe anumite variante superioare, anumite echipamente sunt incluse in pret. Nu inteleg de ce pentru anumite modele ati facut lucrul acesta si pentru altele nu. Sa fie reclama aia agasanta la Toyota motivul pentru care in cazul acestei marci ati specificat si nivelul de echipare care are in standard anumite dotari?
Asa, daca cineva citeste articolul poate intelege ca un Golf Confortline costa aprox 23 000 de euro si trebuie sa plateasca in plus pentru cruise control. Daca voi sustineti ca ati procedat corect, chiar nu-i in regula!
V-as propune sa incercati sa cumparati o masina, noua, din reprezentantele romanesti, incepand cu informarea, pe net, pana la contactat dealerul, facut test drive si negociat oferta finala. Sunt absolut dezastru delaerii, parca nu au nici un interes sa vanda. Incepand cu site-ul, care e de obicei cam prost si te induce in eroare, cred ca renault are cel mai realist configurator, in rest masina din imagine nu are legatura cu ce configuresi tu.
Apoi contacteaza dealerul sa intrebi "pachetul premium" ce contine? Dar masina asta ce turatie are in treapta a 6-a la 130 la ora? Si reprezentatntul te invita in reprezentanta, ca de stiut nu stie nimic de masina. Si in reprezentanta, si mai rau. 3 masini expuse, 2 vanzatori, si 2 masini de test. La opel, (ca era vorba mai sus) aveau la un dealer la care am fost eu, 2 masini. un Astra de 1.4 si un insignia de 2, cred ca si un corsa. Si zic ca vreau astra de 1.6 diesel. Imi spune ca nu are si pleaca. si eu raman ca un bou in reprezentanta, dupca ce m-am dus pana la mama dracu afara din oras, fara sa fiu invitat macar sa testez altceva, sau sa mi se recomande o alternativa.
Scuza-ma, nu vreau sa iau apararea celor de la Opel, chiar nu am o simpatia prea mare pentru marca asta, dar am avut cateva tangente cu dealerii lor si te asigur ca nu toti sunt la fel. Sunt si oameni care chiar stiu ce vorbesc. Acum, legat de cate turatii ai intr-a sasea, ce sa zic? Te rog sa ma crezi ce eu nu stiu cate am intr-a cincea (nu am a seasea). Daca am fost curios vreodata, m-am uitat dar n-am retinut. N-as condamna un reprezentant de vanzari pentru ca nu a mers cu toate masinile pe care le vinde cu 130 la ora in asa fel incat sa satisfaca orice client care are curiozitatea asta. Daca ti se pare vitala o asemenea informatie, pune si tu mana pe telefon si suna la un dealer Opel din Germania ca sa vezi daca cineva poate sa-ti raspunda pocnind din degete la intrebarea asta. Oricum raspunsul ar fi fost unul extrem de relativ, turatia putand sa difere daca urca sau cobora o panta, daca batea vantul tare din fata sau din spate, daca masina era echipata cu anvelope cu o rezistenta mai mare sau mai mica la inaintare. Adica daca tot vrem sa fim rigurosi, macar sa fim pana la capat ,ce naiba!
Adica cat de lovit in cap de prea Marele Dumnezeu trebe sa fi sa dai atatia bani pe niste senzori de parcare la o masina de 3 metri si ceva...
Vorbind foarte serios acuma se pare ca unii oameni nu ca sunt si bogati dar sunt si prosti cu P mare..
In alta ordine de ideei cu circa 20 de senzori deastia de la MINI iti cumperi efectiv un Logan de 2 ani vechime(aproape o masina noua)
Nu vreau sa fiu rautacios dar in privinta asta chiar nu pot altfel:))))))
Ar fi interesant sa faceti o comparatie si cu dotarile oferite in alte tari (mai ales pentru masinile premium). In Romania la pretul de baza pentru un BMW, Mercedes sau Audi mai adaugi minim 10-12000 euro.
Ideea este ca daca le iei pe toate si faci masina "full option" e posibil sa ajungi cam la aceleasi preturi totale. Motivul este ca unele optionale sunt mai scumpe, in timp ce altele sunt mai ieftine si cand le aduni tot cam acolo ajungi. Exceptie fac asiaticele de obicei care le pun la pachet pentru ca este mai ieftin si pentru ei asa. Sunt unele piese sau echipamente care nu se fac in Europa si pe ei asta ii costa mai mult.
Alo, sefu', mai lasa-ne cu acuzele astea de lipsa de intelegere si cu tonul asta superior de parca ai fi atotoatestiutor. E asa de greu de observat ca sunt marci in cazul carora autorii acestui studiu profesionist au inteles sa specifice ca un nivel de echipare are inclusa in pret o anumita dotare si marci pentru care au omis acest lucru? Intra pe site-ul oricarui dealer VW si ai sa vezi ca începând cu nivelul de echipare Confortline, Cruise Controlul este inclus in pret. Din lipsa de profgesionalism sau din rea credinta, cei care au facut testul nu au precizat acest lucru, asa cum au facut spre exemplu in cazul lui Civic, lui Auris si lui I30. Asa ca, nu le mai lua apararea acuzandu-ne pe noi de lipsa de intelegere!
Pilot automat + sistem de limitare viteza
65 €
- See more at: http://www.kia.ro/configurator_step_1