În condițiile unui parc auto național cu o vechime de 15-16 ani, service-urile prosperă, iar numărul acestora este în creștere.
La sfârșitul anului 2018, în România erau circa 12.600 de service-uri auto, în creștere cu 20% față de anul 2013, potrivit unei analize a Biroului Asigurătorilor de Autovehicule (BAAR).
BAAR mai arată că, între 2013 și 2018, cifra de afaceri a service-urilor auto din România a înregistrat “un trend constant ascendent”, respectiv o creștere de 20%.
Profitul net raportat de service-urile auto, în același interval de timp, a urcat cu 90%, cea mai mare rată de creștere fiind înregistrată de unitățile independente.
Via Agerpres
Va multumim dragi romani, asa mai facem si noi un ban si profit:)
Atat te duce pe tine capul?
Ai masina?
Dacă vrei să ştii, experienţa mea cu VW a fost una pe care încerc s-o uit…M-a dezamăgit profund (şi maşina, şi reprezentanţa). Însă, câtă vreme (adică până prin anii 2000 şi mai bine) arghirofilia nu se cuibărise în sufletul lui v.a.g., m-am bucurat de isprăvile lor certe. Numai că, privind prin prisma realităţilor curente, constatăm (imposibil fără amărăciunea aferentă) că un “monstru sacru” cu gena motorsportului în organism, recte Audi, tinde să se transforme în “pussy car” – de pildă, fără semnătura diviziei Audi Sport, nu cred că m-aş uita la vreun model al firmei…şi nici aşa nu m-aş simţi sigur de opţiune. Iar de plătit cât ar cere dânşii…pofta-n cui, băieţi! Inclusiv dacă m-ar da banii afară din casă.
Acum legat de profitabilitate cred ca asta este rezultatulu faptului ca mai nou se schimba componente (nu se mai repara) si multe dintre ele sunt electronice si ai nevoie de tester pentru a le identifica/reseta.
Cunosc oameni care merg la service ca sa le schimbe un bec la masina...si nu sunt chiar nepriceputi, doar ca le este frica de noua tehnologie...ca e cu LED ca e cu lupa, ca asta nu mai e asa simpla ca dacia veche...
- fie cei care au trecut pe la service au fost din ce in ce mai putini, iar preturile platite de ei au fost umflate haiduceste
- fie costurile reparatiilor au scazut prin introducerea de piese ne-originale sau producatorul a ieftinit piesele
Altfel cum sa ai profit cu 90% mai mare? Cifrele alea se refera la niste maxime ale industriei, sau sunt valori medii ale industriei?