ANALIZĂ: Peste 4 milioane de mașini electrice au fost vândute la nivel mondial, în 2021

de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com
Miercuri, 09.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unei analize realizate de compania independentă Jato Dynamics, anul trecut au fost vândute, la nivel mondial, peste 4 milioane de mașini pur electrice noi. Asta înseamnă că vehiculele cu zero emisii au avut o cotă de piață de puțin peste 6%, de două ori mai mare față de nivelul din 2020.

Nu mai este o surpriză faptul că, în ultimii ani, mașinile electrice au prins din ce în ce mai mult avânt cu privire la numărul de vânzări. Și asta nu doar în anumite regiuni, ci la nivel mondial. Conform unor statistici realizate de Jato Dynamics, anul trecut au fost vândute 4.2 milioane de mașini electrice noi la nivel mondial.

Astfel, cota de piață la nivel mondial a acestor mașini a ajuns la 6.2%. Asta este o creștere semnificativă dacă luăm în calcul ultimii trei ani. În 2019, cota de piață era de doar 1.8%, pentru ca apoi să crească la 3.1% în 2020.

Interesant este faptul că aceste creșteri au fost înregistrate chiar în momentul în care industria auto mondială a cunoscut o perioadă de criză nemaiîntâlnită, din cauza pandemiei de COVID-19 și, mai ales, a crizei mondiale de semiconductori. Mai mulți producători s-au concentrat asupra modelelor profitabile, multe dintre ele fiind electrice.

Anul trecut, liderul de piață pentru mașinile electrice a fost China, care deține jumătate din cota globală.

Creșteri au fost înregistrate și în Europa, acolo unde cei mai importanți jucători au fost Grupul Volkswagen, Stellantis și Tesla. Și în America de Nord au fost înregistrate creșteri, însă nu la fel de mari ca în alte părți ale lumii.

La capitolul mărci, Tesla este în continuare lider la nivel global, cu o cotă de piață de 21%. Datorită numărului mare de modele vândute de către firma lui Elon Musk, mulți producători din Europa, Asia și America de Nord au adoptat strategii noi pentru lansarea mai multor modele electrice în viitor.

via Carscoops

Comentarii (12)

  • Nu le cumpara nimeni. Este doar propaganda media. Lumea vrea doar diesel. S-au lamurit cu electricele si revin la diesel in numar din ce in ce mai mare.
    Oare unde le tin ascunse europenii? Ca romanii nostri nu le vad :))
    3 9
  • Seriff
    @Mihai, pai chiar nu le cumpara nimeni 6% e praf in ochi si pun pariu ca si aia 6% le-au cumparat in conditiile in care detin inca o masina cu motor termic, asa ca sunt fix pix, masinile electrice, nu sunt, nu au fost si nu vor fi niciodata majoritare, nu se pot folosi ca singura si unica masina a unui om, degeaba se interzice diesel, degeaba se dau subventii, degeaba se face propaganda zi noapte in mass media, 6% e practic nimic.
    9 3
  • ADNmercedes
    Azi au anunțat nemții de când cu războiul ca fac curent cu niște cărbune nu cu gaz ca pute a Putin,unde este ecologia visata,producătorii auto care renunța acum la termice vor falimenta clar împreuna cu CEO urile îmbuibate și autiștii EU.
    5 2
  • ADNmercedes
    Azi au anunțat nemții de când cu războiul ca fac curent cu niște cărbune nu cu gaz ca pute a Putin,unde este ecologia visata,producătorii auto care renunța acum la termice vor falimenta clar împreuna cu CEO urile îmbuibate și autiștii EU.
    5 1
  • Elvira
    Trendul e promitator pentru acest tip de masini. Mai este nevoie de ceva progrese pentru a deveni competitive:
    - autonomie mai mare;
    - pret mai mic;
    - infrastructura pentru incarcare.
    0 8
  • Exact Elvira… o nimica toată!
    Este mai mult decât inept sa presupunem ca aceste puncte imeeense (cred ca ai omis timpul de încărcare si greutatea), se vor rezolva in următorii 5-7 ani ca sa le iasă planurile de electrificare celor care au declarat si încă mai declară (deși cred ca se dau la fund de la o zi la alta) cu surle si trâmbițe modele electrice peste modele electrice.
    Mi se pare ca si pe Edikkk l-au tras după ei, nu?
    5 1
  • Seriff
    @Elvira, le luam pe rand:
    1. Autonomie mai mare - asta ar insemna o bateria cu o capacitate marita, ceea ce ar duce la timpi de incarcare mai mari si o greutate mai mare a masinii, adica un consum marit, practic degeaba e mai mare bateria daca are masina e mai grea si consuma mai mult, vezi cazul IONIQ5.

    2- Pret mai mic, asta nu se va intampla niciodata din cauza tehnologiei si a componentelor folosite, din contra, se vor scumpi

    3-Infrastructura pentru incarcare nu are cum sa fie atat de dezvoltata ca sa fie 90% masini electrice, pur si simplu nu ai cum sa produci atat de mult curent, ca idee, am mai spus-o, o masina electrica in 600 km, consuma cat un apartament cu 3 camere intr-o luna, ce zici e mult? Eu zic ca e enorm, ma refer strict la consumul de curent.
    Pe langa astea, gandeste-te tu asa, de maine toate masinile full electrice, ai vazut ce cozi au fost la benzinarii? Pai daca acolo unde dureaza in medie 5 minute sa alimentezi si sa pleci tot sunt cozi imense, gandeste-te la statiile de incarcare unde stai minim o ora, sa nu zic doua, cum ar fi? Ar incepe un razboi civil pentru statiile alea.
    In teorie e usor de zis, gata cu termicele, sa fie doar electrice, in practica, in realitatea vietii de zi cu zi e imposibil.
    Plus ca nu vad rostul, toate masinile noi sunt euro 6D, ultima norma de poluare, chiar si cele diesel au emisii foarte scazute, AD BLUE, DPF, EGR etc, ce rost are sa le interzicem?
    Doar ca vor niste spalati pe creier care efectiv nu sunt conectati la realitatea vietii cotidiene a omului normal?
    6 1
  • La prima vedere războiul pare sa frâneze electricele.
    Totuși la creșterea prețului barilului, povestea de ieri cu preț de 11 lei nu este chiar un SF! La prețul acesta nici termicele nu sunt o soluție pentru noi muritorii de rând. Se făcea mișto rău de cei de la multinaționale care foloseau bicicleta, metroul,.... dar ar fi bine ca toți, sa aibă la îndemâna aceste mijloace de transport. Nu vreau sa comentez mult: de ce 130$/baril, dar pare o mișcare financiara excelenta pentru unii! Sigur la un moment dat prețul barilului va scădea, pentru mine este o mișcare de a muta banii din buzunarul unora in alte buzunare. Pentru noi va conta mult cat durează criza!
    Momentan cei mai câștigați sunt cei care stau la casa lângă/sau in, marile orașe si au o mașina electrica. Un plin pentru o baterie de 30kw costa acum cat 1l de benzina, am exemple lângă mine un Spring la 15-25°C are autonomie de 180-190km, la -5°C 110-120km. Pentru a doua mașină in familie distante mici este o super afacere, mai ales ca prețul SH a crescut enorm.
    2 1
  • Seriff
    @xxx, sunt de acord cu tine, dar ca sa ajungi sa iesi ieftin cu Springul iti trebuie clar inca o masina, dupa care vine pretul de achizitie in jur de 9000 euro Springul plus inca o masina de drumuri lungi, iar treaba cu curentul ieftin acasa e temporara, se va scumpi si ala, eu asta nu inteleg frate cine vrea sa iasa ieftin da 1000 euro pe un matiz cu gpl si aia e.
    Si pretul la kw e in jur de 1.4 lei acasa, 1.4x 30= 42 lei cu care faci 200 km, da corect, e mai ieftin decat pe benzina, dar nu e wow.
    1 0
  • Au 380V, kW după ora 21-6 este de 0,51lei cu TVA (momentan)
    1 0
  • Seriff
    Momentan, dar tot e un paradox, adica tu ca om vrei sa iesi ieftin, ce sa faci sa iesi ieftin:
    1. Te muti la casa, o casa e scumpa
    2.Investesti in 380
    3.Iti cumperi o masina cu motor termic
    4.Iti cumperi o masina electrica
    Abia dupa ce indeplinesti astea 4 criterii ajungi sa iesi ieftin si asta nu e garantat ca poate se scumpeste curentul cum s-a scumpit si carburantul si atunci ai investit degeaba in toate astea.
    3 1
  • Nu am spus sa-ti iei casa, mașină termica, mașină electrica si 380V!
    Eu stau la 18km de București la casa. Nu este vreo minune (120m2 utili), a fost alegerea familiei. In zona toți avem 380V datorita lipsei presiunii gazului. Electrica poate fi o opțiune si nu o soluție, doar pentru a doua mașină cand ai aceste condiții (merge si 220V, maxim 5% din populația României pot sa se gândească la acest lucru)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru