Nu mai este o surpriză faptul că, în ultimii ani, mașinile electrice au prins din ce în ce mai mult avânt cu privire la numărul de vânzări. Și asta nu doar în anumite regiuni, ci la nivel mondial. Conform unor statistici realizate de Jato Dynamics, anul trecut au fost vândute 4.2 milioane de mașini electrice noi la nivel mondial.
Astfel, cota de piață la nivel mondial a acestor mașini a ajuns la 6.2%. Asta este o creștere semnificativă dacă luăm în calcul ultimii trei ani. În 2019, cota de piață era de doar 1.8%, pentru ca apoi să crească la 3.1% în 2020.
Interesant este faptul că aceste creșteri au fost înregistrate chiar în momentul în care industria auto mondială a cunoscut o perioadă de criză nemaiîntâlnită, din cauza pandemiei de COVID-19 și, mai ales, a crizei mondiale de semiconductori. Mai mulți producători s-au concentrat asupra modelelor profitabile, multe dintre ele fiind electrice.
Anul trecut, liderul de piață pentru mașinile electrice a fost China, care deține jumătate din cota globală. Creșteri au fost înregistrate și în Europa, acolo unde cei mai importanți jucători au fost Grupul Volkswagen, Stellantis și Tesla. Și în America de Nord au fost înregistrate creșteri, însă nu la fel de mari ca în alte părți ale lumii.
La capitolul mărci, Tesla este în continuare lider la nivel global, cu o cotă de piață de 21%. Datorită numărului mare de modele vândute de către firma lui Elon Musk, mulți producători din Europa, Asia și America de Nord au adoptat strategii noi pentru lansarea mai multor modele electrice în viitor.
via Carscoops
Oare unde le tin ascunse europenii? Ca romanii nostri nu le vad :))
- autonomie mai mare;
- pret mai mic;
- infrastructura pentru incarcare.
Este mai mult decât inept sa presupunem ca aceste puncte imeeense (cred ca ai omis timpul de încărcare si greutatea), se vor rezolva in următorii 5-7 ani ca sa le iasă planurile de electrificare celor care au declarat si încă mai declară (deși cred ca se dau la fund de la o zi la alta) cu surle si trâmbițe modele electrice peste modele electrice.
Mi se pare ca si pe Edikkk l-au tras după ei, nu?
1. Autonomie mai mare - asta ar insemna o bateria cu o capacitate marita, ceea ce ar duce la timpi de incarcare mai mari si o greutate mai mare a masinii, adica un consum marit, practic degeaba e mai mare bateria daca are masina e mai grea si consuma mai mult, vezi cazul IONIQ5.
2- Pret mai mic, asta nu se va intampla niciodata din cauza tehnologiei si a componentelor folosite, din contra, se vor scumpi
3-Infrastructura pentru incarcare nu are cum sa fie atat de dezvoltata ca sa fie 90% masini electrice, pur si simplu nu ai cum sa produci atat de mult curent, ca idee, am mai spus-o, o masina electrica in 600 km, consuma cat un apartament cu 3 camere intr-o luna, ce zici e mult? Eu zic ca e enorm, ma refer strict la consumul de curent.
Pe langa astea, gandeste-te tu asa, de maine toate masinile full electrice, ai vazut ce cozi au fost la benzinarii? Pai daca acolo unde dureaza in medie 5 minute sa alimentezi si sa pleci tot sunt cozi imense, gandeste-te la statiile de incarcare unde stai minim o ora, sa nu zic doua, cum ar fi? Ar incepe un razboi civil pentru statiile alea.
In teorie e usor de zis, gata cu termicele, sa fie doar electrice, in practica, in realitatea vietii de zi cu zi e imposibil.
Plus ca nu vad rostul, toate masinile noi sunt euro 6D, ultima norma de poluare, chiar si cele diesel au emisii foarte scazute, AD BLUE, DPF, EGR etc, ce rost are sa le interzicem?
Doar ca vor niste spalati pe creier care efectiv nu sunt conectati la realitatea vietii cotidiene a omului normal?
Totuși la creșterea prețului barilului, povestea de ieri cu preț de 11 lei nu este chiar un SF! La prețul acesta nici termicele nu sunt o soluție pentru noi muritorii de rând. Se făcea mișto rău de cei de la multinaționale care foloseau bicicleta, metroul,.... dar ar fi bine ca toți, sa aibă la îndemâna aceste mijloace de transport. Nu vreau sa comentez mult: de ce 130$/baril, dar pare o mișcare financiara excelenta pentru unii! Sigur la un moment dat prețul barilului va scădea, pentru mine este o mișcare de a muta banii din buzunarul unora in alte buzunare. Pentru noi va conta mult cat durează criza!
Momentan cei mai câștigați sunt cei care stau la casa lângă/sau in, marile orașe si au o mașina electrica. Un plin pentru o baterie de 30kw costa acum cat 1l de benzina, am exemple lângă mine un Spring la 15-25°C are autonomie de 180-190km, la -5°C 110-120km. Pentru a doua mașină in familie distante mici este o super afacere, mai ales ca prețul SH a crescut enorm.
Si pretul la kw e in jur de 1.4 lei acasa, 1.4x 30= 42 lei cu care faci 200 km, da corect, e mai ieftin decat pe benzina, dar nu e wow.
1. Te muti la casa, o casa e scumpa
2.Investesti in 380
3.Iti cumperi o masina cu motor termic
4.Iti cumperi o masina electrica
Abia dupa ce indeplinesti astea 4 criterii ajungi sa iesi ieftin si asta nu e garantat ca poate se scumpeste curentul cum s-a scumpit si carburantul si atunci ai investit degeaba in toate astea.
Eu stau la 18km de București la casa. Nu este vreo minune (120m2 utili), a fost alegerea familiei. In zona toți avem 380V datorita lipsei presiunii gazului. Electrica poate fi o opțiune si nu o soluție, doar pentru a doua mașină cand ai aceste condiții (merge si 220V, maxim 5% din populația României pot sa se gândească la acest lucru)