ANALIZA: Noul VW Touareg versus principalii sai rivali
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Volkswagen a prezentat acum doua zile primele imagini ale celei de-a doua generatii Touareg. Desi producatorul din Wolfsburg este o marca de volum, Touareg este unul dintre modelele acestuia care se indreapta catre segmentul premium. Astfel, Volkswagen a echipat noul Touareg cu un sistem de propulsie hibrid si cu numeroase elemente tehnologice demne de un segment mai inalt, pretul sau urmand sa se incadreze, la fel ca in cazul generatiei anterioare, undeva intre cele doua segmente.
Sunt suficiente aceste elemente pentru a face din a treia generatie a lui Touareg un competitor al lui X5 si ML sau acesta ramane doar un competitor pentru Veracruz si alte modele similare? Pentru a realiza o comparatie, am pus noul Touareg fata in fata atat cu adversarii sai directi din segmentul premium, cat si cu cei reprezentati de marcile de volum.
OBSERVATII: Am exclus din calcul fratii de grup ai lui Touareg, Q7 si Cayenne, modele care sunt construite pe aceeasi platforma si se afla la final de ciclu de viata, asteptand noile generatii, si am introdus in comparatie generatia actuala a lui Jeep Grand Cherokee, din cauza faptului ca nu exista suficiente date despre noul model al americanilor.
DESIGN
Touareg vs segmentul premium (BMW X5, Mercedes ML, Toyota Land Cruiser, Volvo XC90, Land Rover Discovery 4): Aspectul noului VW Touareg este modificat conform liniei noi de design pe care au adoptat-o cei de la Volkswagen. Modelul din Wolfsburg iese in evidenta in segmentul sau cu un design proaspat, desi istoria ne-a aratat ca aspectul estetic a fost lasat de obicei pe planul doi de producatorii unor astfel de modele. Cu toate acestea, design-ul este un capitol important pentru unii posesori de SUV-uri premium, fiind vorba de clienti care folosesc extrem de rar abilitatile off-road ale acestora. In materie de design, Touareg alearga pe aceeasi linie cu X5 si ML, deoarece adopta o linie de design moderna, pe cand XC90 si Land Cruiser merg pe o linie de design ceva mai sobra. Land Rover Discovery este desenat si el intr-un stil sobru, modernizat la minimum, care mizeaza pe functie si nu neaparat pe forma.
Touareg vs segmentul non-premiu (Hyundai Veracruz, Jeep Grand Cherokee, Mitsubishi Pajero, Nissan Pathfinder, Subaru Tribeca): Touareg este cel mai aspectuos model din segmentul non-premium, iar singurul sau rival in materie de imagine "proaspata" ar fi Hyundai Veracruz. Subaru Tribeca are un design care a scapat de mare parte dintre pacatele din era B9 si reuseste sa puncteze clar mai ales la interior, in timp ce Nissan Pathfinder si Mitsubishi Pajero au un design clasic. Actuala generatie a lui Jeep Grand Cherokee abunda in unghiuri drepte si linii lipsite de senzualitate, singurele forme rotunde de pe caroseria acestuia fiind bosajele aripilor.
CLASAMENT premium: 1. VW Touareg (6p); 2. BMW X5 (5p); 3. Mercedes-Benz ML (4p); 4-6. Toyota Land Cruiser (3p), Land Rover Discovery (3p), Volvo XC90 (3p)
CLASAMENT non-premium: 1. VW Touareg (6p); 2-4. Hyundai Veracruz (5p), Mitsubishi Pajero (5p), Subaru Tribeca (5p); 5. Nissan Pathfinder (4p); 6. Jeep Grand Cherokee (3p);
INTERIOR
(Calitate perceputa/spatiu)
Touareg vs premium: Spatiul interior este un capitol important pentru SUV-urile premium, unde modelele sunt alese pentru spatiul si calitatea interiorului, iar atunci cand vorbim de un model de peste 50-60 de mii de euro nu putem tolera materiale de calitate inferioara sau finisaje slabe. Stilul liniar si simplu al lui Volvo XC90 aduce modelul suedez spre coada clasamentului, in timp ce Land Cruiser ramane in urma din cauza numarului mare de butoane si a calitatii plasticului utilizat in habitaclu. Topul primelor trei modele din acest segment este format de modelele germane, care castiga atat in materie de finisaje si materiale, cat si in materie de elemente tehnologie integrate. Cu toate acestea, interiorul celor de la Volkswagen nu se ridica la nivelul oferit de cei de la Mercedes-Benz sau BMW. Land Rover continua stilul sobru al modelelor englezesti si la interior, iar spatiul oferit de acesta este situat intre nivelul lui Toyota Land Cruiser si VW Touareg, dat fiind ampatamentul sau de 2.885 milimetri.
Touareg vs non-premium: Pentru clientii SUV-urilor non-premium, cel mai important criteriu la inspectarea unei fise tehnice este spatiul interior, si abia apoi materialele. Un indice destul de clar al spatiului interior este ampatamentul, deoarece acesta ne ofera o idee destul de buna asupra dimensiunii spatiului oferit pasagerilor. Pe langa faptul ca vine cu materiale de top - demne de anul 2010 - Volkswagen Touareg are cel mai mare ampatament din intregul segment non-premium.
CLASAMENT premium: 1. Mercedes ML (6p); 2. BMW X5 (5p); 3. Volkswagen Touareg (4p); 4-5. Land Rover Discovery (3p), Volvo XC90 (3p); 6.
Toyota Land Cruiser (2p)CLASAMENT non-premium: 1. Volkswagen Touareg (6p); 2-3. Nissan Pathfinder (5p), Subaru Tribeca (5p); 4. Hyundai Veracruz (4p); 5-6. Jeep Grand Cherokee (3p); Mitsubishi Pajero (3p)
PRET
(cel mai ieftin)
Touareg vs premium: Dupa estimarile noastre, noul Volkswagen Touareg va fi ceva mai scump decat actuala generatie a acestui model, dar clientii care aleg un Touareg in Romania vor beneficia de faptul ca toate motorizarile respecta normele Euro 5, ceea ce va reduce considerabil pretul de achizitie al lui Touareg, cel mai probabil la nivelul actual al generatiei disponibile in acest moment in Romania. Cel mai ieftin Touareg costa 39.207 euro in Romania, fiind cel mai ieftin model premium de pe segmentul SUV-urilor. Volvo XC90 costa o idee mai mult, 39.437, dar urmeaza sa fie inlocuit in urmatorii doi ani, deoarece modelul actual are deja opt ani de cariera plus un facelift operat in 2006. Urcand pe scara preturilor, Toyota Land Cruiser are un pret de pornire de 47.705 euro, iar Mercedes-Benz ML pleaca de la 52.568 de euro. Cel mai scump model din acest segment este BMW X5, care are un pret de pornire de 56.406 euro. Cea mai ieftina versiune a lui Land Rover Discovery are un pret de pornire de 41.626 euro.
Touareg vs non-premium : Hyundai Veracruz este cel mai ieftin SUV din comparatia noastra, avand un pret de lista de 33.915 euro. Veracruz este urmat indeaproape de Nissan Pathfinder, cu 34.669 euro, Mitsubishi Pajero cu 36.674 de euro, in timp ce VW Touareg va costa, dupa estimarile noastre, circa 39.000 de euro. Astfel, Touareg va fi mai ieftin decat Jeep Grand Cherokee si Subaru Tribeca.
CLASAMENT premium: 1. VW Touareg (6p); 2. Volvo XC90 (5p); 3. Land Rover Discovery (4p); 4. Toyota Land Cruiser (3p); 5. Mercedes ML (2p); 6. BMW X5 (1p)
CLASAMENT non premium: 1. Hyundai Veracruz (6p); 2. Nissan Pathfinder (5p); 3. Mitsubishi Pajero (4p); 4. Volkswagen Touareg (3p); 5. Jeep Grand Cherokee (2p); 6. Subaru Tribeca (1p)
GAMA DE MOTORIZARI
(cea mai completa gama)
Touareg vs premium: Noul VW Touareg va fi disponibil in trei versiuni de motorizare, doua diesel, un hibrid si o unitate FSI. Land Cruiser este disponibil in Romania intr-o singura versiune diesel, un D-4D de 3.0 litri. Mercedes-Benz ML este oferit in patru versiuni diesel si trei versiuni otto, pe cand BMW X5 este oferit in doua versiuni pe benzina si doua versiuni diesel. Volvo XC90 este oferit in doua versiuni diesel si doua versiuni pe benzina. Atat BMW, cat si Mercedes-Benz au creat o versiuni hibride ale modelelor lor, iar Touareg a primit acum o versiune hibrida pentru a putea sa faca fata si acestei provocari. Land Rover ofera modelul Discovery alaturi de doua motorizari diesel, care ofera 190, respectiv 245 CP.
Touareg vs non-premium: Volkswagen ofera cea mai bogata gama de motorizari pentru Touareg in comparatie cu alte SUV-uri non-premium. Jeep Grand Cherokee, Nissan Pathfinder si Hyundai Veracruz sunt oferite cu o singura motorizare diesel, Mitsubishi Pajero este oferit cu doua motorizari diesel, in timp ce Subaru ii ofera modelul Tribeca doar cu o motorizare pe benzina. Desi Tribeca are cea mai puternica versiune entry-level, Touareg este castigator la capitolul varietate si ofera in plus un hibrid.
CLASAMENT premium: 1. Mercedes-Benz ML (6p); 2. BMW X5 (5p); 3. VW Touareg (4p); 4. Volvo XC90 (3p); 5. Land Rover Discovery (2p); 6. Toyota LC (1p)
CLASAMENT non-premium: 1. VW Touareg (6p); 2. Mitsubishi Pajero (5p); 3. Nissan Pathfinder (4p); 4. Hyundai Veracruz (3p), 5. Jeep Grand Cherokee (2p); 6. Subaru Tribeca (1p)
DIMENSIUNI
(cel mai mare/incapator model)
Touareg vs premium: Cel mai lung SUV din clasamentul nostru este BMW X5, cu 4.857 mm lungime are si un ampatament fara rival, de 2.933 milimetri. Pe locul doi se afla Land Rover Discovery, care are o lungime de 4.829 mm, o latime de 2.022 mm si o inaltime de 1.887 mm, in timp ce ampatamentul acestuia este de 2.885 milimetri. Noul VW Touareg are o lungime de 4.800 mm, o latime de 1.930 mm, o inaltime de 1.710 mm si un ampatament de 2.900 mm.
Touareg vs non-premium: Lucrurile se complica atunci cand punem Touareg fata in fata cu modele non-premium. In timp ce Pajero este ce mai lung model din segment, Jeep Grand Cherokee este cel mai lat model din aceasta comparatie, iar campion la inaltime este tot Pajero.
CLASAMENT premium: 1. BMW X5 (6p); 2. Land Rover Discovery (5p); 3. Volvo XC90 (4p); 4. VW Touareg (3p); 6. Mercedes ML (2p); 6. Toyota Land Cruiser (1p)
CLASAMENT non-premium: 1. Mitsubishi Pajero (6p); 2. Subaru Tribeca (5p); 3. Hyundai Veracruz (4p); 4. Volkswagen Touareg (3p); 5. Jeep Grand Cherokee (2p); 6. Nissan Pathfinder (1p)
PERFORMANTE
(cel mai rapid model)
Touareg vs premium: Desi performantele unui SUV pot fi masurate atat pe in afara drumurilor asfaltate, cat si pe sosea, ne vom rezuma, in lipsa unor teste si a unor cifre clare pentru toate modelele, la o comparatie a capacitatilor dinamice de pe sosea. Astfel, exceptand versiunile de performanta, cel mai rapid SUV este BMW X5 in versiunea xDrive 50i, care poarte sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 5.5 secunde.
Touareg vs non-premium: Touareg este cel mai puternic SUV disponibil in segmentul non-premium, iar Subaru Tribeca este pe locul 2, oferind 258 CP si o acceleratie 0-100 km/h de doar 8.9 secunde.
Jeep Grand Cherokee vine pe locul trei cu 9 secunde si 218 CP, in timp ce Veracruz, Pathfinder si Pajero sunt lasate in urma.CLASAMENT premium: 1. BMW X5 (6p); 2. Mercedes-Benz ML (5p); 3. VW Touareg (4p); 4. Volvo XC90 (3p); 5. Land Rover Discovery (2p) 6. Toyota Land Cruiser (1p)
CLASAMENT non-premium: 1. VW Touareg (6p); 2. Subaru Tribeca (5p); 3. Jeep Grand Cherokee (4p); 4. Hyundai Veracruz (3p); 5. Nissan Pathfinder (2p); 6. Mitsubishi Pajero (1p)
CONSUM
(cel mai economic model)
Touareg vs premium: La capitolul consum de carburant, am comparat versiunile entry-level ale fiecarui model din comparatia noastra. Cel mai scazut consum este inregistrat de BMW X5 xDrive 30d , care "mananca" 7.4 litri la 100 kilometri in regim mixt. Versiunea V6 TDI a lui Touareg are acelasi consum de carburant anuntat, iar hibridul bazat pe Touareg consuma 8.2 litri la 100 kilometri in regim mixt. Land Rover Discovery are un consum mediu de 9.2 litri la 100 kilometri in regim mixt, ceea
Touareg vs non-premium: Volkswagen Touareg are cel mai scazut consum mediu din segmentul sau, urmat de Mitsubishi Pajero cu 9.3 litri la suta , Hyundai Veracruz cu 9.4 litri, Nissan Pathfinder cu 9.8 litri, Jeep Grand Cherokee cu 10.3 litri si Subaru Tribeca, care are un consum de 11.6 litri la 100 kilometri in regim mixt.
CLASAMENT premium: 1-2. BMW X5 (6p), VW Touareg (6p); 3. Volvo XC90 (5p); 4. Toyota Land Cruiser (4p); 5. Land Rover Discovery (3p) 6. Mercedes-Benz ML (2p)
CLASAMENT non-premium: 1. Volkswagen Touareg (6p); 2. Mitsubishi Pajero (5p); 3. Hyundai Veracruz (4p); 5. Nissan Pathfinder (3p); 6. Jeep Grand Cherokee (2p); 7. Subaru Tribeca (1p)
MASE
(cel mai usor model)
Touareg vs premium: Performantele, consumul de carburant si dinamica generala a unui SUV sunt guvernate de masa acestuia, element care devine astfel unul dintre cei mai importanti indicatori ai comportamentului general al modelului. Cel mai usor model din acest segment este VW Touareg, care are o masa de 2.047 kilograme, iar cel mai greu model din segment este Toyota Land Cruiser, cu o masa proprie de 2.990 kilograme. Pe locul doi se afla BMW X5, care are o masa de 2.150 kilograme, iar locul trei este ocupat ce Mercedes ML, care afiseaza 2.185 kg pe cantar. In comparatie au fost incluse versiunile de baza ale fiecarui model. Land Rover Discovery 4 are o masa de 2.583 kilograme, surclasandu-le doar pe XC90 si Land Cruiser 150 in clasamentul nostru
Touareg vs non-premium: Cel mai usor model din clasamentul non-premium este Subaru Tribeca, urmat de VW Touareg, Jeep Grand Cherokee, Mitsubishi Pajero, Hyundai Veracruz si Nissan Pathfinder. Daca modelul cel mai usor din acest segment are 1.908 kilograme, cel mai greu SUV non-premium are o masa de 2.808 kilograme.
CLASAMENT premium: 1. VW Touareg (6p); 2. BMW X5 (5p); 3. Mercedes-Benz ML (4p); 4. Land Rover Discovery (3p); 5. Volvo XC90 (2p); 6. Toyota Land Cruiser (1p)
CLASAMENT non-premium: 1. Subaru Tribeca (6p); 2. Volkswagen Touareg (5p); 3. Jeep Grand Cherokee (4p); 4. Mitsubishi Pajero (3p); 5. Hyundai Veracruz (2p); 6. Nissan Pathfinder (1p)
CONCLUZII
CLASAMENT PREMIUM
1-2. BMW X5 (39p)
1-2. Volkswagen Touareg (39p)
3. Mercedes-Benz ML (31p)
4. Volvo XC90 (28p)
5. Land Rover Discovery (25p)
6. Toyota Land Cruiser (16p)
CONCLUZII premium: Volkswagen vine cu o propunere interesanta cu cea de-a treia generatie a lui Touareg pe piata oarecum incarcata a SUV-urilor. Desi Volkswagen este un producator de volum, Touareg se descurca foarte bine atunci cand este pus fata in fata cu mai marii segmentului, fiind mai degraba un model matur, care se poate lupta - cel putin teoretic - cot la cot cu modele consacrate precum Mercedes-Benz ML, BMW X5 si Toyota Land Cruiser.
CLASAMENT NON-PREMIUM
1. Volkswagen Touareg (41p)
2. Mitsubishi Pajero (32p)
3. Hyundai Veracruz (31p);
4. Subaru Tribeca (29p)
5. Nissan Pathfinder (25p)
6. Jeep Grand Cherokee (22p)
Concluzii non-premium: Touareg reuseste sa se impuna clar in competitia cu adversarii sai "normali", distantandu-se la 9 puncte de urmatorul clasat. Surpriza vine din partea lui Hyundai Veracruz, care a ratat de putin locul al doilea si care depaseste nume importante ale segmentului, precum Tribeca, Pathfinder sau Grand Cherokee.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din Analiza Automarket
-
Trioul VW Up-Skoda Citigo-Seat Mii va fi dublat în 2012 de cea de-a doua generaţie a grupului Citroen C1-Toyota Aygo-Peugeot 108. La acestea se adaugă alte patru modele noi, totalul modelelor de oraş disponibile în cel mai mic segment de pe piaţă ajungând la 15. (07.10)
-
Automarket a realizat o comparaţie între versiunea europeană a lui Passat şi omologul său american, prezentat ieri la Salonul de la Detroit. (11.01)
-
Automarket a realizat o comparatie complexa intre noul Dacia Duster si cinci rivali ai sai de pe segmentul SUV-urilor accesibile: Skoda Yeti, Hyundai ix35, Fiat Sedici, Suzuki SX4 si Nissan Qashqai. (12.04)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Bravo, felicitari !
1. Amsestecam OFF-Roader cu SUV care real nu au legatura.
( Pe site-ul Toyota Land Cruiser este ctegorisit ca off-roader nu suv.)
2. NU zic ca nu este frumos desingul, dar este chiar subiectiv, unii sau cam saturat de pomul de craciun de pe botul masinii.
Iar la desing ne aratati nsite faruri de parca in asta consta desingul unei masini.
3. Subaru Tribeca are interior net superior (cu materiale net superioare si mai frumos) lui Nissan Pathfinder.
4. DIMENSIUNI
(cel mai mare/incapator model)
Dimensiunile interioare 9ca alea ne intereseaza) se masoara in locul pentru ocupanti si volumul de incarcare in litrii, ce ati facut voi este o aberatie, este un fel de care masian ocupa ami mult loc in parcare.
Nu au nici o legatura dimensiunile exterioare cu cele interioare, si acexemplu BMW X3 are capacitate maxima de incarcare mai mare decat mult mai marele BMW X6.
FOARTE SLAB FOARTE SLAB FOARTE SLAB
Nu o reusiti deloc cu comparatiile astea.
Se poate gandi si in alt mod. In loc de "SUV" sa apara "OFF-Road" in titul articolului si apoi vedem daca se mia respecta clasamentul, desi si atunci ar fi irelevant pt ca modele precum hyundai sau Subaru.. nu sunt off-road. Deci , mai bine scrieti doua articole separate cu doua clasamente separate
In conditiile in care nu s-au comparat capacitatile off-road (normal, doar unele nu s-au lansat inca), mi se pare foarte ok sa fie comparate modelele de teren care concureaza. Nu s-au cumparat reductoare aici. La categoriile de mai sus, toate aceste modele POT SA FIE comparate.
"Topul primelor trei modele din acest segment este format de modelele germane, care castiga atat in materie de finisaje si materiale, cat si in materie de elemente tehnologie integrate. Cu toate acestea, interiorul celor de la Volkswagen nu se ridica la nivelul oferit de cei de la Mercedes-Benz sau BMW."
"Pe langa faptul ca vine cu materiale de top - demne de anul 2010 - Volkswagen Touareg are cel mai mare ampatament din intregul segment non-premium."
Bafta
Sau daca face parte din grupul VW nu e concurent cu Touareg?
1-2. Land Rover Discovery 4
3. Volkswagen Touareg
4. Toyota Land Cruiser
5. Hyundai Veracruz
6. Mercedes ML
7. Volvo XC90
celelalte nu ma intereseaza
Toti piticotii fara permis isi dau ei cu parerea,neavand habar ce inseamna o masina.
P.S. nu trebuie sa ai permis ca sa "ai habar de o masina" ca din cate vad eu tu nu prea le ai.
clar ca bmw castiga..........
de ce??????
pt ca iti ofera lux, siguranta, ceva sportivitate, consum mai mic ca la rivali emisi mai scazute.........imaginea premium a marci care la un jurnalist sau in specialist in ale masini i sar in ochi la alegerea unei masini...........
Nu vad rostul unei astfel e comparatii. In primul rand Tuareg nu este o masina premium. E adevarat ca ofera calitate, dar nu la nivelul lui X5 de exemplu. Asa ca, din start, masinile premium nu aveau ce cauta in comparatia asta (daca ar fi sa ne gandim asa, abea astept o comparatie intre Renaul Laguna si Mercedes Clasa C de exemplu).
Iar din cele non premium sincer sa fiu doua sunt doua off road-ere "pur sange". Nu vreau sa fac speculatii cum ca Tuareg nu s-ar pricepe in 4x4, dar oricum pentru a vedea daca se ridica la nivelul celor doua trebuie facut un drive test. In cazul acesta, comparatia asta trebuia facuta dupa un test amanuntit in on si off rod.
pt semidocti http://www.youtube.com/watch?v=vn3rx0heeTY&feature=related
Voi nu aveti banii de BMW deaia nu va place...
Crede-ma am X5 si zboara pe zapada , pe ploaie si la deal si la vale si cum vrei tu... Sunt 101% multumit de el !!!
Cere un test drive si te vei convinge k urca unde vrei tu daca e incaltzat bine si ai active sistemele !!! X-Drive and else !!! ;)
Uita-te la ce am scris la X5 facelift si vei vede ca nu e tocmai asa. Nu stiu pe unde spui tu ca ai zburat cu el, eu toate SUV-urile lui BMW pe care le-am vazut s-au cam facut de cacao si crede-ma ca am vazut destule (evident ca nu ma crezi, ca sunt invidios). Nu este vorba de invidie. X5 este o masina foarte buna (calitate foarte buna, fiabilitate de top, confort foarte bun, motoare excelente), insa se "pricepe" mai mult pe asfalt (in teren accidentat concurenta sta mai bine :).
Problema articolului asta este lipsa de profesionalism a celor de la automarket care sunt mai buni la pictura probabil decat in domeniul auto si care nu prea au pus mana nici pe reviste de specialitate de s-au apucat sa faca comparatii stupide.
Oricum incet incet ne mutam pe concurenta ca aici incepem sa ne saturam de aberatii si traduceri proaste.
Mai nou am mai auzit ca o sa apara o concurenta mult mai bine documentata si mai bine profilata pe informatii, ar fi bine, asteptam ceva mai bun.
Audi-urile sunt masini superbe ca design, dar tehnologic si in materie de performanta si fiabilitate mai au de mancat, prea se straduiesc sa ofere alternativa-bmw clientilor dar nu prea se detaseaza de imaginea unei clase VW premium.Mercedes ofera motoare pure, non-turbo, amatoare de consum, costisitoare la intretinere si deosebit de confortbabile, dar niciuna nu ofera placerea de a conduce asa cum o face un model BMW, desi sincer sa fiu nu am condus decat modele seria 3 din gama BMW si modelele A4 si A6 din gama Audi, model E-klasse din gama Mercedes. Am o curiozitate, nu am condus nicio masina japoneza, dar oare chiar e nevoie sa-si faca prezenta in acest top? Daca tot vroiati o comparatie solida, de ce nu ati introdus un model Lexus la categoria premium? Nu inteleg ce cauta Tribeca, Pajero, Land Rover Discovery, astea-s competitoare pt Skoda Yeti :P Range Rover detine suprematia la modelele off-road, din ce ati realizat voi acolo, deduc ca noul Touareg nu se integreaza in nicuna din segmente, fiind cea mai buna dintre cele non-premium fara pretentii prea mari in categoria premium. App modelele astea Star-Wars ce incurajeaza audi si vw ( exceptie noul Polo ) nu reprezinta viitorul!
Pe locul 2 vechea poza cu interiorul LC,
Pe urma mi-as da demisia Toma....
Pe urma ma apuc de clatite... cu varza sunteti.
@victor: tu esti de cacao. Si pajero este un plastic ieftin din care se fac jucariile lego, normal ca nu il poti compara cu XC sau ML.
Noul VW Touareg versus principalii sai rivali !!!!!
...
CA DE OBICEI (CA DOAR TREBUIE SA NE INTRE IN CAP, ODATA SI ODATA) CUM CA .... TOOT CE ZBOARA SE MANANCA!
PROFESOOORILOR - meditatii dati?
...
APAI, DE CE SA VA LIMITATI DOAR LA MODELELE EUROPENE, CAND MAI SUNT SI CELELALTE PIETE MONDIALE, NU?
CRATITA LE CUPRINDE PE TOATE !!!!!
concluziile sunt penibile...
1) Tuareg are : diferential blocabil, garda la sol intre 23 si 30 cm si performante aproape demne de un Jeep Rubicon
2) X5 nu are diferential blocabil iar garda la sol este de max 21cm
Aaaaaaaaaa recunosc x5 la performante pe asfalt e un pic mai bun , dar nu asta conteaza la o masina de teren ca de-aia se numeste "masina de teren"
1) Land-Cruiser
2) Discovery 4
3) Tuareg***
4) Pajero
5) Grand Cherokee
6) Pathfinder
7-8) X5
7-8) ML
Restul sunt doar 4x4 de oras:
9) Veracruz
10) XC90
11) Tribeca
Cu toate ca mie personal(doar parerea mea) ca 4x4 imi place Tuareg si l-as pune pe primul loc, respect si recunosc adevaratele off-road-uri. ***(De aceea am si pus Tuaregul pe 3 cu toate ca locul lui real ar fi pe LOCUL 6 in punct de vedere al performantelor pe "tot-teren")