ANALIZA: Noul VW Touareg versus principalii sai rivali

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 12.02.2010
Automarket va prezinta prima comparatie intre noul Touareg si rivalii sai directi. Pentru un rezultat corect, am creat doua clasamente: unul cu Touareg in segmentul premium si unul cu SUV-ul Volkswagen in segmentul non-premium.

 

Volkswagen a prezentat acum doua zile primele imagini ale celei de-a doua generatii Touareg. Desi producatorul din Wolfsburg este o marca de volum, Touareg este unul dintre modelele acestuia care se indreapta catre segmentul premium. Astfel, Volkswagen a echipat noul Touareg cu un sistem de propulsie hibrid si cu numeroase elemente tehnologice demne de un segment mai inalt, pretul sau urmand sa se incadreze, la fel ca in cazul generatiei anterioare, undeva intre cele doua segmente.

Sunt suficiente aceste elemente pentru a face din a treia generatie a lui Touareg un competitor al lui X5 si ML sau acesta ramane doar un competitor pentru Veracruz si alte modele similare? Pentru a realiza o comparatie, am pus noul Touareg fata in fata atat cu adversarii sai directi din segmentul premium, cat si cu cei reprezentati de marcile de volum.

OBSERVATII: Am exclus din calcul fratii de grup ai lui Touareg, Q7 si Cayenne, modele care sunt construite pe aceeasi platforma si se afla la final de ciclu de viata, asteptand noile generatii, si am introdus in comparatie generatia actuala a lui Jeep Grand Cherokee, din cauza faptului ca nu exista suficiente date despre noul model al americanilor.

DESIGN


Touareg vs segmentul premium (BMW X5, Mercedes ML, Toyota Land Cruiser, Volvo XC90, Land Rover Discovery 4): Aspectul noului VW Touareg este modificat conform liniei noi de design pe care au adoptat-o cei de la Volkswagen. Modelul din Wolfsburg iese in evidenta in segmentul sau cu un design proaspat, desi istoria ne-a aratat ca aspectul estetic a fost lasat de obicei pe planul doi de producatorii unor astfel de modele. Cu toate acestea, design-ul este un capitol important pentru unii posesori de SUV-uri premium, fiind vorba de clienti care folosesc extrem de rar abilitatile off-road ale acestora. In materie de design, Touareg alearga pe aceeasi linie cu X5 si ML, deoarece adopta o linie de design moderna, pe cand XC90 si Land Cruiser merg pe o linie de design ceva mai sobra. Land Rover Discovery este desenat si el intr-un stil sobru, modernizat la minimum, care mizeaza pe functie si nu neaparat pe forma.

Touareg vs segmentul non-premiu (Hyundai Veracruz, Jeep Grand Cherokee, Mitsubishi Pajero, Nissan Pathfinder, Subaru Tribeca): Touareg este cel mai aspectuos model din segmentul non-premium, iar singurul sau rival in materie de imagine "proaspata" ar fi Hyundai Veracruz. Subaru Tribeca are un design care a scapat de mare parte dintre pacatele din era B9 si reuseste sa puncteze clar mai ales la interior, in timp ce Nissan Pathfinder si Mitsubishi Pajero au un design clasic. Actuala generatie a lui Jeep Grand Cherokee abunda in unghiuri drepte si linii lipsite de senzualitate, singurele forme rotunde de pe caroseria acestuia fiind bosajele aripilor.

CLASAMENT premium: 1. VW Touareg (6p); 2. BMW X5 (5p); 3. Mercedes-Benz ML (4p); 4-6. Toyota Land Cruiser (3p), Land Rover Discovery (3p), Volvo XC90 (3p)

CLASAMENT non-premium: 1. VW Touareg (6p); 2-4. Hyundai Veracruz (5p), Mitsubishi Pajero (5p), Subaru Tribeca (5p); 5. Nissan Pathfinder (4p); 6. Jeep Grand Cherokee (3p);

INTERIOR

(Calitate perceputa/spatiu)


Touareg vs premium: Spatiul interior este un capitol important pentru SUV-urile premium, unde modelele sunt alese pentru spatiul si calitatea interiorului, iar atunci cand vorbim de un model de peste 50-60 de mii de euro nu putem tolera materiale de calitate inferioara sau finisaje slabe. Stilul liniar si simplu al lui Volvo XC90 aduce modelul suedez spre coada clasamentului, in timp ce Land Cruiser ramane in urma din cauza numarului mare de butoane si a calitatii plasticului utilizat in habitaclu. Topul primelor trei modele din acest segment este format de modelele germane, care castiga atat in materie de finisaje si materiale, cat si in materie de elemente tehnologie integrate. Cu toate acestea, interiorul celor de la Volkswagen nu se ridica la nivelul oferit de cei de la Mercedes-Benz sau BMW. Land Rover continua stilul sobru al modelelor englezesti si la interior, iar spatiul oferit de acesta este situat intre nivelul lui Toyota Land Cruiser si VW Touareg, dat fiind ampatamentul sau de 2.885 milimetri.

Touareg vs non-premium: Pentru clientii SUV-urilor non-premium, cel mai important criteriu la inspectarea unei fise tehnice este spatiul interior, si abia apoi materialele. Un indice destul de clar al spatiului interior este ampatamentul, deoarece acesta ne ofera o idee destul de buna asupra dimensiunii spatiului oferit pasagerilor. Pe langa faptul ca vine cu materiale de top - demne de anul 2010 - Volkswagen Touareg are cel mai mare ampatament din intregul segment non-premium.

CLASAMENT premium: 1. Mercedes ML (6p); 2. BMW X5 (5p); 3. Volkswagen Touareg (4p); 4-5. Land Rover Discovery (3p), Volvo XC90 (3p); 6.

Toyota Land Cruiser (2p)

CLASAMENT non-premium: 1. Volkswagen Touareg (6p); 2-3. Nissan Pathfinder (5p), Subaru Tribeca (5p); 4. Hyundai Veracruz (4p); 5-6. Jeep Grand Cherokee (3p); Mitsubishi Pajero (3p)

PRET

(cel mai ieftin)


Touareg vs premium: Dupa estimarile noastre, noul Volkswagen Touareg va fi ceva mai scump decat actuala generatie a acestui model, dar clientii care aleg un Touareg in Romania vor beneficia de faptul ca toate motorizarile respecta normele Euro 5, ceea ce va reduce considerabil pretul de achizitie al lui Touareg, cel mai probabil la nivelul actual al generatiei disponibile in acest moment in Romania. Cel mai ieftin Touareg costa 39.207 euro in Romania, fiind cel mai ieftin model premium de pe segmentul SUV-urilor. Volvo XC90 costa o idee mai mult, 39.437, dar urmeaza sa fie inlocuit in urmatorii doi ani, deoarece modelul actual are deja opt ani de cariera plus un facelift operat in 2006. Urcand pe scara preturilor, Toyota Land Cruiser are un pret de pornire de 47.705 euro, iar Mercedes-Benz ML pleaca de la 52.568 de euro. Cel mai scump model din acest segment este BMW X5, care are un pret de pornire de 56.406 euro. Cea mai ieftina versiune a lui Land Rover Discovery are un pret de pornire de 41.626 euro.

Touareg vs non-premium : Hyundai Veracruz este cel mai ieftin SUV din comparatia noastra, avand un pret de lista de 33.915 euro. Veracruz este urmat indeaproape de Nissan Pathfinder, cu 34.669 euro, Mitsubishi Pajero cu 36.674 de euro, in timp ce VW Touareg va costa, dupa estimarile noastre, circa 39.000 de euro. Astfel, Touareg va fi mai ieftin decat Jeep Grand Cherokee si Subaru Tribeca.

CLASAMENT premium: 1. VW Touareg (6p); 2. Volvo XC90 (5p); 3. Land Rover Discovery (4p); 4. Toyota Land Cruiser (3p); 5. Mercedes ML (2p); 6. BMW X5 (1p)

CLASAMENT non premium: 1. Hyundai Veracruz (6p); 2. Nissan Pathfinder (5p); 3. Mitsubishi Pajero (4p); 4. Volkswagen Touareg (3p); 5. Jeep Grand Cherokee (2p); 6. Subaru Tribeca (1p)

GAMA DE MOTORIZARI

(cea mai completa gama)


Touareg vs premium: Noul VW Touareg va fi disponibil in trei versiuni de motorizare, doua diesel, un hibrid si o unitate FSI. Land Cruiser este disponibil in Romania intr-o singura versiune diesel, un D-4D de 3.0 litri. Mercedes-Benz ML este oferit in patru versiuni diesel si trei versiuni otto, pe cand BMW X5 este oferit in doua versiuni pe benzina si doua versiuni diesel. Volvo XC90 este oferit in doua versiuni diesel si doua versiuni pe benzina. Atat BMW, cat si Mercedes-Benz au creat o versiuni hibride ale modelelor lor, iar Touareg a primit acum o versiune hibrida pentru a putea sa faca fata si acestei provocari. Land Rover ofera modelul Discovery alaturi de doua motorizari diesel, care ofera 190, respectiv 245 CP.

Touareg vs non-premium: Volkswagen ofera cea mai bogata gama de motorizari pentru Touareg in comparatie cu alte SUV-uri non-premium. Jeep Grand Cherokee, Nissan Pathfinder si Hyundai Veracruz sunt oferite cu o singura motorizare diesel, Mitsubishi Pajero este oferit cu doua motorizari diesel, in timp ce Subaru ii ofera modelul Tribeca doar cu o motorizare pe benzina. Desi Tribeca are cea mai puternica versiune entry-level, Touareg este castigator la capitolul varietate si ofera in plus un hibrid.

CLASAMENT premium: 1. Mercedes-Benz ML (6p); 2. BMW X5 (5p); 3. VW Touareg (4p); 4. Volvo XC90 (3p); 5. Land Rover Discovery (2p); 6. Toyota LC (1p)

CLASAMENT non-premium: 1. VW Touareg (6p); 2. Mitsubishi Pajero (5p); 3. Nissan Pathfinder (4p); 4. Hyundai Veracruz (3p), 5. Jeep Grand Cherokee (2p); 6. Subaru Tribeca (1p)

DIMENSIUNI

(cel mai mare/incapator model)


Touareg vs premium: Cel mai lung SUV din clasamentul nostru este BMW X5, cu 4.857 mm lungime are si un ampatament fara rival, de 2.933 milimetri. Pe locul doi se afla Land Rover Discovery, care are o lungime de 4.829 mm, o latime de 2.022 mm si o inaltime de 1.887 mm, in timp ce ampatamentul acestuia este de 2.885 milimetri. Noul VW Touareg are o lungime de 4.800 mm, o latime de 1.930 mm, o inaltime de 1.710 mm si un ampatament de 2.900 mm.

Touareg vs non-premium: Lucrurile se complica atunci cand punem Touareg fata in fata cu modele non-premium. In timp ce Pajero este ce mai lung model din segment, Jeep Grand Cherokee este cel mai lat model din aceasta comparatie, iar campion la inaltime este tot Pajero.

CLASAMENT premium: 1. BMW X5 (6p); 2. Land Rover Discovery (5p); 3. Volvo XC90 (4p); 4. VW Touareg (3p); 6. Mercedes ML (2p); 6. Toyota Land Cruiser (1p)

CLASAMENT non-premium: 1. Mitsubishi Pajero (6p); 2. Subaru Tribeca (5p); 3. Hyundai Veracruz (4p); 4. Volkswagen Touareg (3p); 5. Jeep Grand Cherokee (2p); 6. Nissan Pathfinder (1p)

PERFORMANTE

(cel mai rapid model)


Touareg vs premium: Desi performantele unui SUV pot fi masurate atat pe in afara drumurilor asfaltate, cat si pe sosea, ne vom rezuma, in lipsa unor teste si a unor cifre clare pentru toate modelele, la o comparatie a capacitatilor dinamice de pe sosea. Astfel, exceptand versiunile de performanta, cel mai rapid SUV este BMW X5 in versiunea xDrive 50i, care poarte sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 5.5 secunde.

Touareg vs non-premium: Touareg este cel mai puternic SUV disponibil in segmentul non-premium, iar Subaru Tribeca este pe locul 2, oferind 258 CP si o acceleratie 0-100 km/h de doar 8.9 secunde.

Jeep Grand Cherokee vine pe locul trei cu 9 secunde si 218 CP, in timp ce Veracruz, Pathfinder si Pajero sunt lasate in urma.

CLASAMENT premium: 1. BMW X5 (6p); 2. Mercedes-Benz ML (5p); 3. VW Touareg (4p); 4. Volvo XC90 (3p); 5. Land Rover Discovery (2p) 6. Toyota Land Cruiser (1p)

CLASAMENT non-premium: 1. VW Touareg (6p); 2. Subaru Tribeca (5p); 3. Jeep Grand Cherokee (4p); 4. Hyundai Veracruz (3p); 5. Nissan Pathfinder (2p); 6. Mitsubishi Pajero (1p)

CONSUM

(cel mai economic model)


Touareg vs premium: La capitolul consum de carburant, am comparat versiunile entry-level ale fiecarui model din comparatia noastra. Cel mai scazut consum este inregistrat de BMW X5 xDrive 30d , care "mananca" 7.4 litri la 100 kilometri in regim mixt. Versiunea V6 TDI a lui Touareg are acelasi consum de carburant anuntat, iar hibridul bazat pe Touareg consuma 8.2 litri la 100 kilometri in regim mixt. Land Rover Discovery are un consum mediu de 9.2 litri la 100 kilometri in regim mixt, ceea

Touareg vs non-premium: Volkswagen Touareg are cel mai scazut consum mediu din segmentul sau, urmat de Mitsubishi Pajero cu 9.3 litri la suta , Hyundai Veracruz cu 9.4 litri, Nissan Pathfinder cu 9.8 litri, Jeep Grand Cherokee cu 10.3 litri si Subaru Tribeca, care are un consum de 11.6 litri la 100 kilometri in regim mixt.

CLASAMENT premium: 1-2. BMW X5 (6p), VW Touareg (6p); 3. Volvo XC90 (5p); 4. Toyota Land Cruiser (4p); 5. Land Rover Discovery (3p) 6. Mercedes-Benz ML (2p)

CLASAMENT non-premium: 1. Volkswagen Touareg (6p); 2. Mitsubishi Pajero (5p); 3. Hyundai Veracruz (4p); 5. Nissan Pathfinder (3p); 6. Jeep Grand Cherokee (2p); 7. Subaru Tribeca (1p)

MASE

(cel mai usor model)


Touareg vs premium: Performantele, consumul de carburant si dinamica generala a unui SUV sunt guvernate de masa acestuia, element care devine astfel unul dintre cei mai importanti indicatori ai comportamentului general al modelului. Cel mai usor model din acest segment este VW Touareg, care are o masa de 2.047 kilograme, iar cel mai greu model din segment este Toyota Land Cruiser, cu o masa proprie de 2.990 kilograme. Pe locul doi se afla BMW X5, care are o masa de 2.150 kilograme, iar locul trei este ocupat ce Mercedes ML, care afiseaza 2.185 kg pe cantar. In comparatie au fost incluse versiunile de baza ale fiecarui model. Land Rover Discovery 4 are o masa de 2.583 kilograme, surclasandu-le doar pe XC90 si Land Cruiser 150 in clasamentul nostru

Touareg vs non-premium: Cel mai usor model din clasamentul non-premium este Subaru Tribeca, urmat de VW Touareg, Jeep Grand Cherokee, Mitsubishi Pajero, Hyundai Veracruz si Nissan Pathfinder. Daca modelul cel mai usor din acest segment are 1.908 kilograme, cel mai greu SUV non-premium are o masa de 2.808 kilograme.

CLASAMENT premium: 1. VW Touareg (6p); 2. BMW X5 (5p); 3. Mercedes-Benz ML (4p); 4. Land Rover Discovery (3p); 5. Volvo XC90 (2p); 6. Toyota Land Cruiser (1p)

CLASAMENT non-premium: 1. Subaru Tribeca (6p); 2. Volkswagen Touareg (5p); 3. Jeep Grand Cherokee (4p); 4. Mitsubishi Pajero (3p); 5. Hyundai Veracruz (2p); 6. Nissan Pathfinder (1p)

CONCLUZII

CLASAMENT PREMIUM

1-2. BMW X5 (39p)

1-2. Volkswagen Touareg (39p) 
3. Mercedes-Benz ML (31p)
4. Volvo XC90 (28p)
5. Land Rover Discovery (25p)
6. Toyota Land Cruiser (16p)

CONCLUZII premium: Volkswagen vine cu o propunere interesanta cu cea de-a treia generatie a lui Touareg pe piata oarecum incarcata a SUV-urilor. Desi Volkswagen este un producator de volum, Touareg se descurca foarte bine atunci cand este pus fata in fata cu mai marii segmentului, fiind mai degraba un model matur, care se poate lupta - cel putin teoretic - cot la cot cu modele consacrate precum Mercedes-Benz ML, BMW X5 si Toyota Land Cruiser.

CLASAMENT NON-PREMIUM

1. Volkswagen Touareg (41p)
2. Mitsubishi Pajero (32p)
3. Hyundai Veracruz (31p);
4. Subaru Tribeca (29p)
5. Nissan Pathfinder (25p)
6. Jeep Grand Cherokee (22p)

Concluzii non-premium: Touareg reuseste sa se impuna clar in competitia cu adversarii sai "normali", distantandu-se la 9 puncte de urmatorul clasat. Surpriza vine din partea lui Hyundai Veracruz, care a ratat de putin locul al doilea si care depaseste nume importante ale segmentului, precum Tribeca, Pathfinder sau Grand Cherokee.

Comentarii (45)

  • .marius.
    @Automarket
    Citind acest articol,imi dau seama cat de mult ati tinut cont de sfaturile si sugestiile userilor.E o analiza obiectiva, cat se poate de completa si sugestiva.
    Bravo, felicitari !
    11 32
  • victor
    vw
    I love my pajero :) si X5,volvo si ml is de cacao
    7 48
  • victor
    automarket
    ok ok :D imi cer scuze vazand ca am fost cenzurat dar totusi suv urile astea X5,Volvo,ML tot sunt penibile daia oamenii care si le aleg sa spnuem ca trebuie sa compenseze ceva,adica marimea locului de parcare si nu va ganditi la prostii:D sanatate:)
    6 22
  • HAHAHAHAHAHA
    Deci una din ele mai proaste comparatii posibile.

    1. Amsestecam OFF-Roader cu SUV care real nu au legatura.
    ( Pe site-ul Toyota Land Cruiser este ctegorisit ca off-roader nu suv.)

    2. NU zic ca nu este frumos desingul, dar este chiar subiectiv, unii sau cam saturat de pomul de craciun de pe botul masinii.
    Iar la desing ne aratati nsite faruri de parca in asta consta desingul unei masini.

    3. Subaru Tribeca are interior net superior (cu materiale net superioare si mai frumos) lui Nissan Pathfinder.

    4. DIMENSIUNI
    (cel mai mare/incapator model)
    Dimensiunile interioare 9ca alea ne intereseaza) se masoara in locul pentru ocupanti si volumul de incarcare in litrii, ce ati facut voi este o aberatie, este un fel de care masian ocupa ami mult loc in parcare.
    Nu au nici o legatura dimensiunile exterioare cu cele interioare, si acexemplu BMW X3 are capacitate maxima de incarcare mai mare decat mult mai marele BMW X6.

    FOARTE SLAB FOARTE SLAB FOARTE SLAB

    Nu o reusiti deloc cu comparatiile astea.
    32 9
  • .....
    Pai.... unele modele prezentate cum ar fi Land Rover-ul, Toyota, Nissanu-ul si Pajero nu prea le-as numi SUV-uri, adica chiar nu sunt SUV-uri. Personal nu inteleg de ce sunt prezente in test.

    Se poate gandi si in alt mod. In loc de "SUV" sa apara "OFF-Road" in titul articolului si apoi vedem daca se mia respecta clasamentul, desi si atunci ar fi irelevant pt ca modele precum hyundai sau Subaru.. nu sunt off-road. Deci , mai bine scrieti doua articole separate cu doua clasamente separate
    13 2
  • @gtrazavan,@mijai
    SUV-off-road
    Ba baieti, va dau o veste proasta. Va uitati la clasament si scoateti ce modele nu va convin. Si ta-na-na! nu mai exista off-road si SUV, in functie de preferinte.

    In conditiile in care nu s-au comparat capacitatile off-road (normal, doar unele nu s-au lansat inca), mi se pare foarte ok sa fie comparate modelele de teren care concureaza. Nu s-au cumparat reductoare aici. La categoriile de mai sus, toate aceste modele POT SA FIE comparate.
    4 13
  • Touch this
    Compararea datelor tehnice este in regula si teoretic corecta, insa nu sunt de acord ca se dicuta despre materiale desi ele nici macar nu au fost atinse. Inteleg ca ne asteptam la materialele de calitate din partea noului Tuareg (mai ales ca si vechiul model era mai mult decat ok si finisat impecabil), insa exprimarea categorica lasa de dorit.

    "Topul primelor trei modele din acest segment este format de modelele germane, care castiga atat in materie de finisaje si materiale, cat si in materie de elemente tehnologie integrate. Cu toate acestea, interiorul celor de la Volkswagen nu se ridica la nivelul oferit de cei de la Mercedes-Benz sau BMW."

    "Pe langa faptul ca vine cu materiale de top - demne de anul 2010 - Volkswagen Touareg are cel mai mare ampatament din intregul segment non-premium."

    Bafta
    7 3
  • @C-G-C
    Sunt total deacord cu tine nu poti compara niste masini fara ca nici macar sa te fi urcat in unele dintre ele ca sa nu mai spune sa le conduci sau sa le supui la anumite teste offroad.Nu inteleg cum puteti da niste note fara sa vedeti/testati masina in realitate!
    11 2
  • Crysty
    Audi
    Pai si Q7?
    Sau daca face parte din grupul VW nu e concurent cu Touareg?
    16 3
  • Clasamentul meu
    1-2. BMW X5
    1-2. Land Rover Discovery 4
    3. Volkswagen Touareg
    4. Toyota Land Cruiser
    5. Hyundai Veracruz
    6. Mercedes ML
    7. Volvo XC90
    celelalte nu ma intereseaza
    12 25
  • Florin
    comparatie gresita
    Toyota Land Cruiser, Pajero, Discovery 4, Pathfinder nu intra in aceeasi categorie cu Touareg-ul, au alta destinatie in viata, cum au mai scris si alti antescriitori...
    22 2
  • @bmw_cs
    Nici pe noi nu ne intereseaza clasamentul tau...
    23 7
  • Grigore
    @hmn 100% agree!!!

    Toti piticotii fara permis isi dau ei cu parerea,neavand habar ce inseamna o masina.
    16 4
  • @grigore
    bine ca stii tu grigoras. :)
    P.S. nu trebuie sa ai permis ca sa "ai habar de o masina" ca din cate vad eu tu nu prea le ai.
    4 13
  • @hmm
    nici nu trebuie
    4 10
  • Destul de subiectiva comparatia
    Daca ma uit la TV (Discovery Chanel) nu prea vad Tuareg, Volvo, BMW, Hyundai, Mercedes, Audi, Porsche si nici chiar Jeep. Vad Land Rover, Toyota si mai rar Nisan si Mitsubishi. OARE DE CE? Primele sunt masini de oras si de viteza iar ultimele sunt tot ce iti doresti cand se termina asfaltul.
    12 4
  • Performante - cel mai rapid model
    De ce le-ati comparat doar pe asfalt? Cel mai rapid model pe asfalt s-ar putea sa fie ultimul pe o rampa mai inclinata. De ce nu ati comparat si cel mai rapid model pe aratura?
    10 5
  • pt astia de mai sus
    sunteti cu toti cu nervi la pamant degeaba.........
    clar ca bmw castiga..........
    de ce??????
    pt ca iti ofera lux, siguranta, ceva sportivitate, consum mai mic ca la rivali emisi mai scazute.........imaginea premium a marci care la un jurnalist sau in specialist in ale masini i sar in ochi la alegerea unei masini...........
    6 18
  • ce e asta?
    De acord cu ce a scris Gtrazvan si C-G-C.
    Nu vad rostul unei astfel e comparatii. In primul rand Tuareg nu este o masina premium. E adevarat ca ofera calitate, dar nu la nivelul lui X5 de exemplu. Asa ca, din start, masinile premium nu aveau ce cauta in comparatia asta (daca ar fi sa ne gandim asa, abea astept o comparatie intre Renaul Laguna si Mercedes Clasa C de exemplu).
    Iar din cele non premium sincer sa fiu doua sunt doua off road-ere "pur sange". Nu vreau sa fac speculatii cum ca Tuareg nu s-ar pricepe in 4x4, dar oricum pentru a vedea daca se ridica la nivelul celor doua trebuie facut un drive test. In cazul acesta, comparatia asta trebuia facuta dupa un test amanuntit in on si off rod.
    18 0
  • Gospodarul
    X5
    Bai astia cu Bmw sunteti niste rupti ... cum spuneti voi ca BMW e primu in clasament ? pai in teren accidentat o suge in baie de la toti concurentii ... e cea mai slaba masina din tot topu' la capitolu off-road .
    20 7
  • sa va fie rusine
    Land cruiser pe ultimul loc, in primul rand land cruiser nu e SUV e off-roader adica in veci nu o sa mearga un x5 touareg etc pe unde merg eu cu land cruiser
    pt semidocti http://www.youtube.com/watch?v=vn3rx0heeTY&feature=related
    14 4
  • Nu prea inteleg pozitionare pe primul loc al lui X5,cum spuneau si altii inaintea mea X5 se face de rusine rau de tot in offroad! nu inteleg cum puteti pune land cruiser p ultimul loc care intradevar are ceva de aratat in offroad,de altfel dupa parerea mea un ML de exemplu este un suv net superior unui x5 deoarece se descurca mai bine in offroad,este mai confortabil si mai luxos(chiar daca este de mai mult timp pe piata).Intradevar x5 are un caracter sportiv mai pronuntat,dar de cand suv-urile se cumpara pt caracterul lor sportiv?:)) daca vrei sportivitate iti cumperi un coupe/cabrio tractiune spate etc...nu ditamai suv-ul de 2+tone;din punctul meu de vedere sportivitatea in detrimentul performantelor offroad la un suv este o tampenie.Deci nu inteleg deloc clasarea pe primul loc a X5-ului care este cel mai slab offroader dintre toate si a Land Cruiser-ului pe ultimul care este o masina care poate face minuni pe teren accidentat!
    13 2
  • credeam ca sunt nebun, ultimii 3 care au comentat mi-au demonstrat ca nu sunt
    Cand am zis exact acelasi lucru la subiectul despre faceliftul lui X5 mi-au sarit foarte multi in cap. Ma bucur ca mai sunt oameni care gandesc cu creierul.
    10 1
  • BMW
    BMW - castiga intotdeauna pt k e cel mai bun in ceea ce face... Invidiosi care nici macar nu s-au urcat macar intr-un bmw din 93 sa nu zik 2010 k le vorbesc de ozn`uri ... sa se abtina !!!
    Voi nu aveti banii de BMW deaia nu va place...
    Crede-ma am X5 si zboara pe zapada , pe ploaie si la deal si la vale si cum vrei tu... Sunt 101% multumit de el !!!
    Cere un test drive si te vei convinge k urca unde vrei tu daca e incaltzat bine si ai active sistemele !!! X-Drive and else !!! ;)
    2 12
  • vechea poveste
    Oare de ce toti fanii BMW carora le spui ca nu esti fan al acestei marci iti spun ca esti invidios?! Asta imi aminteste de ce spun manelistii, ca toata lumea asculta manele insa putini sunt cei care recunosc (nu mai spune...!).
    Uita-te la ce am scris la X5 facelift si vei vede ca nu e tocmai asa. Nu stiu pe unde spui tu ca ai zburat cu el, eu toate SUV-urile lui BMW pe care le-am vazut s-au cam facut de cacao si crede-ma ca am vazut destule (evident ca nu ma crezi, ca sunt invidios). Nu este vorba de invidie. X5 este o masina foarte buna (calitate foarte buna, fiabilitate de top, confort foarte bun, motoare excelente), insa se "pricepe" mai mult pe asfalt (in teren accidentat concurenta sta mai bine :).
    10 2
  • S-a confirmat inca o data. Cand e vorba de facut comparatii, Automarket e la fel ca Toyota Land Cruiser din prezentul clasament.
    7 1
  • @bmw
    Ce sisteme sa aiba activate frate?zici ca ai X5 dar nu te pricepi deloc=>minti cu nerusinare ca sa stii si tu X-drive nu poate fi activat sau dezactivat!! este pur si simplu mereu activ(x-drive fiind tractiunea integrala,la bmw neexistand posibilitatea setarii tractiunii doar pe 2 roti sau integral) singurul lucru care poate fi dezactivat la X5 este ESP mai exact DCT se numeste la bmw daca nu ma insel(oricum asta este activ tot timpul poti doar sa-l dezactivezi daca vrei),in rest X5 nu are nici un fel de setari pt teren accidentat-asta este de altfel si problema nu are setari pt coborat pante,rapoarte scurte pt teren accidentat etc lucru aspru criticat pana si de clarkson in testul cu X6-totul se face zic ei "automat"-dar se pare ca masina nu este chiar asa de isteata sa-si dea seama de conditiile exacte la care este supusa de aici si performantele dezastruoase in offroad
    12 1
  • @hmm
    in parte ai dreptare, dar doar in parte, nu prea ai inteles tu multe din sistemul ala x-drive si mai faci si parte din gloata care a gustat din rahatul servit de Clarkson fraierilor. Sistemul de pe X5 facelift este un x-drive de generatie 3 si este foarte performant, nu are nevoie de posibilitatea setarii tractiunii doar pe 2 roti dar nici nu este un off-roader, lipsindu-i REDUCTORUL de exemplu si o unghiuri de atac mai mari, etc.., dar nici nu a avut aceasta tinta, X5 este un SUV de asfalt foarte bun, Land Cruiser este un OFF--roader foarte bun.

    Problema articolului asta este lipsa de profesionalism a celor de la automarket care sunt mai buni la pictura probabil decat in domeniul auto si care nu prea au pus mana nici pe reviste de specialitate de s-au apucat sa faca comparatii stupide.
    Oricum incet incet ne mutam pe concurenta ca aici incepem sa ne saturam de aberatii si traduceri proaste.
    Mai nou am mai auzit ca o sa apara o concurenta mult mai bine documentata si mai bine profilata pe informatii, ar fi bine, asteptam ceva mai bun.
    4 3
  • OO00
    Din toate comparatiile pe care le vad pe acest site, BMW rupe gura targului la toate modelele. Nu sunt sarcastic, dar sunt de acord cu aceste persoane care alcatuiesc astfel de top-uri, nu cred ca urmaresc sa avantajeze modelul bmw, nu cred ca majoritatea ziaristilor de la automarket detin Bmw-uri.
    Audi-urile sunt masini superbe ca design, dar tehnologic si in materie de performanta si fiabilitate mai au de mancat, prea se straduiesc sa ofere alternativa-bmw clientilor dar nu prea se detaseaza de imaginea unei clase VW premium.Mercedes ofera motoare pure, non-turbo, amatoare de consum, costisitoare la intretinere si deosebit de confortbabile, dar niciuna nu ofera placerea de a conduce asa cum o face un model BMW, desi sincer sa fiu nu am condus decat modele seria 3 din gama BMW si modelele A4 si A6 din gama Audi, model E-klasse din gama Mercedes. Am o curiozitate, nu am condus nicio masina japoneza, dar oare chiar e nevoie sa-si faca prezenta in acest top? Daca tot vroiati o comparatie solida, de ce nu ati introdus un model Lexus la categoria premium? Nu inteleg ce cauta Tribeca, Pajero, Land Rover Discovery, astea-s competitoare pt Skoda Yeti :P Range Rover detine suprematia la modelele off-road, din ce ati realizat voi acolo, deduc ca noul Touareg nu se integreaza in nicuna din segmente, fiind cea mai buna dintre cele non-premium fara pretentii prea mari in categoria premium. App modelele astea Star-Wars ce incurajeaza audi si vw ( exceptie noul Polo ) nu reprezinta viitorul!
    1 6
  • asa ceva
    eu cred ca mia bine puneati land rover range rover
    2 0
  • Clasament corect
    Pe primul loc as pune Z4,
    Pe locul 2 vechea poza cu interiorul LC,
    Pe urma mi-as da demisia Toma....
    Pe urma ma apuc de clatite... cu varza sunteti.
    8 1
  • Bravo BMW
    Bravo BMW nu in urma acestei comparatii si pentru ca X5 a fost , este si va fi lider in segment . Singura chestie naspa este ca daca vrei un 4X4 performant la BMW te costa cam mult , im rest daca o privesti din toate unghiurile e perfecta .
    2 2
  • VW = Premium??? Good joke
    Ca sa inteleg si eu...Tureagul este si premium si non-premium? Adica si scump si rafinat si ieftin si slab? Whats the point?

    @victor: tu esti de cacao. Si pajero este un plastic ieftin din care se fac jucariile lego, normal ca nu il poti compara cu XC sau ML.
    4 3
  • Vasily
    comparativ la ca?
    HA HA HA HA HA HA HA
    Noul VW Touareg versus principalii sai rivali !!!!!
    ...
    CA DE OBICEI (CA DOAR TREBUIE SA NE INTRE IN CAP, ODATA SI ODATA) CUM CA .... TOOT CE ZBOARA SE MANANCA!
    PROFESOOORILOR - meditatii dati?
    ...
    APAI, DE CE SA VA LIMITATI DOAR LA MODELELE EUROPENE, CAND MAI SUNT SI CELELALTE PIETE MONDIALE, NU?
    CRATITA LE CUPRINDE PE TOATE !!!!!
    1 1
  • m1qtza
    comparatie
    am o intrebare....comparatiile astea is facute de aia care nu au condus numa 1310....jale!
    1 0
  • Comparatia nu este chiar ok...
    Lipseste Q7! Dar merge si asa! E clar...in afara de offroad, X5-ul este nr 1 ! Daca vrei si offroad, mergi pe Touareg! Este sub X5 dar recupereaza la acest capitol! Daca vrei numai offroad, Land ROVER! Si restul....totusi...ma uimeste cat de jalnic a ajuns Mercedes! Astia in afara de S class, CL, SLS, SLR, SL, (in general vf de gama, nu mai scot decat sigle! )
    4 1
  • smecherie
    cica scoatem audi si porsche din concurenta, pai daca erau si aceste masini la categoria suv aruncau tuaregul pe ultimele locuri, de curiozitate comparati de aproape calitatea intre porsche si tuareg e ca de la cer la pamant chiar daca sunt frati iar performantele la fel , vw e un fel de dacie nemteasca !
    1 1
  • ;;;;;;
    x5 in top,nu merita la capitolu off-road e varza,mai tare o lada niva la capitolu asta in off-road decat x5,iar in top etoiota landcruiser
    3 0
  • jenant
    interesanta abordarea..dar din pacate..doar atat.
    concluziile sunt penibile...
    1 0
  • nec plus ultra
    Am citit cu mare atentie comentariile tuturor participantilor la forum. Unele pertinente dar laconice, multe pe langa subiect plecate din subiectivism; sa-l numim atasament fata de marca favorita. Daca totusi ne pasa de ceea ce inseamna un vehicul de acest tip in viata noastra, trebuie sa privim cu respect pe fiecare dintre cele enumerate, indiferent de locul pe care s-au clasat. Toate au ceva de spus. Fiecare ar trebui sa descriem aici placerea pe care ne-au produs-o conducand-le, pe diferitele trasee ale tarii. Sunt de acord cu predecesorii mei cand comenteaza veleitatile unui X5 de exemplu: pur sange, puternic, gata sa plece la orice lupta. Ma gandesc si la LandCruiser:sigur pe el, protector, alaturi de soferul lui pana la moarte, pe orice vreme si orice teren. Mitsubishi, desi poate prea "plasticat" are o inima de leu: sunt doua motoare de avion intr-unul singur si vor trece cu tine pe oriunde vrei sa-l duci. Touareg sigur nu e plin de pedigree-uri. Dat daca-l pornesti la drum, nu-ti mai e frica nici de vadurile adanci, nici de furtuni si nici de noptile negre ale desertului. Daca ai copii ii pui frumos in spate si conduci 1600km fara oprire tati. Va doresc drum bun tuturor, orice masina ati avea. face parte din familie si privit-le cu respect. Andu.
    3 0
  • gianirobert_27@yahoo.com
    Un offroader 4x4 adevarat este vw tuareg nu bmw(am argumentat)
    Ce concluzie e asta ma. Sa pui pe picior de egalitate un Bmw cu un VW la capitolul masina de teren.
    1) Tuareg are : diferential blocabil, garda la sol intre 23 si 30 cm si performante aproape demne de un Jeep Rubicon
    2) X5 nu are diferential blocabil iar garda la sol este de max 21cm
    Aaaaaaaaaa recunosc x5 la performante pe asfalt e un pic mai bun , dar nu asta conteaza la o masina de teren ca de-aia se numeste "masina de teren"
    2 0
  • gianirobert_27@yahoo.com
    adevaratul clasament
    Adevaratul clasament al adevaratelor off-road-uri:
    1) Land-Cruiser
    2) Discovery 4
    3) Tuareg***
    4) Pajero
    5) Grand Cherokee
    6) Pathfinder
    7-8) X5
    7-8) ML
    Restul sunt doar 4x4 de oras:
    9) Veracruz
    10) XC90
    11) Tribeca
    Cu toate ca mie personal(doar parerea mea) ca 4x4 imi place Tuareg si l-as pune pe primul loc, respect si recunosc adevaratele off-road-uri. ***(De aceea am si pus Tuaregul pe 3 cu toate ca locul lui real ar fi pe LOCUL 6 in punct de vedere al performantelor pe "tot-teren")
    5 0
  • gianirobert_27@yahoo.com
    PAREREA MEA E PAREREA MEA
    Mai sus eu doar mi-am spus parerea mea proprie si personala , dk nu va convine si voi puteti sa faceti la fel k mine si apoi di toate concluziile date de noi toti vedem cine se claseaza cel mai des primele off-road-uri adevarate si nu luandu-ne dupa luxul pe care il ofera sau performantele pe asfalt .
    1 0
  • Acest comparativ a fost facut de Volkswagen nu de automarket. Daca va duceti in reprezentanta vw veti gasi un pliant cu exact acelasi lucru si aceleasi poze. Deci...felicitari VW.
    2 0
  • Wv SI ATAT!!!
    SUPER MASINA BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru