ANALIZA: Noul Audi A1 versus Mini, Citroen DS3 si MiTo
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Audi a dezvaluit astazi primele imagini si informatii oficiale ale noului A1, cel mai mic model al constructorului din Ingolstadt. Noul A1 intra pe zona premium a segmentului B, unde are deja competitori interesati, unii dintre ei stabilindu-se ca lideri pe piata. Audi A1 se lupta cu gama MINI, cu Alfa Romeo MiTo si cu recent lansatul Citroen DS3.
DESIGN
In segmentul B, lupta dintre modelele care sunt lansate pe piata este realizata la toate nivelurile, iar design-ul este un criteriu important de luat in seama, indeosebi atunci cand urcam la nivelul premium. Fiecare competitor din aceasta lupta prezinta un design interesant, realizat conform spiritului marcii pe care o reprezinta. In timp ce Mini prezinta o abordare retro, Audi A1, Alfa Romeo Mi.To si Citroen DS3 reprezinta modernitatea.
CLASAMENT: 1. Alfa Romeo MiTo (4p); 2-4. Audi A1, Citroen DS3, Mini (3p)
INTERIOR
Lupta inceputa la capitolul design continua si la interior pentru modelele de mai sus. La fel ca in cazul design-ului exterior, cei care au creat cele patru modele incluse in comparatia noastra de astazi au aplicat aceeasi abordare la desenarea interiorului. In timp ce A1 prezinta un habitaclu inspirat de fratii sai mai mari, Mi.To are un design sportiv, iar Mini mizeaza tot pe retro. Citroen DS3 aplica o alta filozofie in acest sens, incercand sa ofere un aspect nonconformist. Citroen DS3 ofera si cel mai ridicat nivel de spatiu al portbagajului, de 285 litri, Alfa Romeo Mi.To venind pe doi, cu 270 de litri. Audi A1 obtine locul trei la volum al portbagajului %u2013 cu 267 de litri, pe cand Mini obtine ultima pozitie, cu un modest 160 litri.
CLASAMENT: 1. Citroen DS3 (4p); 2. Alfa Romeo Mi.To (3p); 3. Audi A1 (2p); 4. Mini (1p)
PRET
Avand in vedere faptul ca preturile lui Citroen DS3 si Audi A1 nu au fost inca dezvaluite, este dificil sa facem o comparatie optima intre acestea. Cei de la Audi au dezvaluit faptul ca versiunea entry-level a lui A1 va costa 16.000 de euro, ceea ce inseamna ca acesta este pretul de referinta al versiunii pe benzina de 86 CP.
Spre comparatie, versiunea de 78 CP a lui Mi.To are un pret de 13.990 de euro in Romania cu toate taxele incluse, iar la 16.220 de euro puteti achizitiona versiunea 1.4 Tjet de 120 CP a acestuia. Mini are si el o versiune mai ieftina, care se numeste Mini One si costa 15.934 de euro in Romania, cu toate taxele incluse, dar acest pret este pentru versiunea de 75 CP. Citroen DS3 este versiunea premium a lui C3, deci ne putem astepta la un pret la un nivel similar cu cel al rivalilor din acest segment, undeva in jurul valorii de 16.000 de euro pentru modelul de baza.CLASAMENT: 1. Alfa Romeo MiTo (4p); 2. Citroen DS3 (3p); 3-4. Audi A1, Mini (2p)
MOTORIZARI
Noul Audi A1 este disponibil la start impreuna cu patru motorizari, doua pe benzina si doua diesel. Acesta ofera intre 86 si 122 CP, iar producatorul din Ingolstadt va introduce mai tarziu si o versiune S1, care va dezvolta in jur de 200 CP. Marele avantaj al celor de la Audi este reprezentat de faptul ca A1 poate fi echipat cu o cutie de viteze S-Tronic cu sapte trepte, o noutate absoluta in segment. Alfa Romeo MiTo este oferit alaturi de patru motorizari pe benzina si de doua diesel-uri care ofera intre 78 si 155 CP, italienii dezvoltand recent si o versiune de 170 CP. Mini Cooper este oferit alaturi de un motor pe benzina de 1.6 litri si 120 CP, precum si intr-o versiune diesel de 110 CP. In gama Mini se gasesc alte doua motoare pe benzina de 75 si 95 CP, precum si doua unitati supraalimentate care ofera 175 sau 211 CP. Citroen DS3 este oferit alaturi de doua motoare diesel si de trei unitati pe benzina. Motoarele diesel ofera 90 si 110 CP, pe cand motoarele pe benzina ofera intre 95 si 150 CP. Viitoarea versiune de performanta a lui DS3 anunta o motorizare de 200 CP.
CLASAMENT: 1. Alfa Romeo MiTo(4p); 2. Audi A1(3p); 3-4. Mini, Citroen DS3(2p)
DIMENSIUNI
Alfa Romeo Mi.To este cel mai lung model din segment, urmat de Audi A1 si Citroen DS3. In materie de latime, Audi A1 ocupa locul 1, iar Mi.To se claseaza pe locul 2.
Mini Cooper este cel mai mic din segmentul B, dar asta nu l-a oprit pana acum atunci cand a venit vorba de vanzari. Citroen DS3 este cel mai inalt model din comparatia noastra, avand o inaltime de 1.460 mm.CLASAMENT: 1-2. Alfa Romeo Mi.To, Audi A1 (4p); 3. Citroen DS3 (3p); 4. Mini (2p)
PERFORMANTE
La capitolul motorizari, clasamentul din acest segment este mult mai clar. In timp ce Mini are o versiune JCW a lui Cooper S, care dezvolta 211 CP, iar cea mai puternica versiune actuala a lui Citroen DS3 furnizeaza 150 CP, cel mai puternic motor disponibil pe A1 ofera 122 CP. Alfa Romeo Mi.To sta destul de bine la acest capitol, avand o gama de motorizari bogata (intre 78 CP si 155 CP), italienii lansand recent in Europa si o versiune Multiair de 170 CP. Clasamentul se va schimba in momentul in care Audi va scoate S1 (circa 200 CP), insa Mini (211 CP), viitorul DS3 Racing (peste 200 CP) si viitorul Alfa MiTo GTA (peste 220 CP) vor depasi in continuare A1.
CLASAMENT (actual): 1. Mini (4p); 2. Alfa Romeo Mi.To (3p); 3. Citroen DS3 (2p); 4. Audi A1 (1p)
CONCLUZII
CLASAMENT FINAL: 1. Alfa Romeo MiTo (22p); 2. Citroen DS3 (17p); 3. Audi A1 (15p); 4. Mini (14p)
Lansarea lui Audi A1 pe segmentul B premium nu are un efect imediat asupra clasamentului modelelor din aceasta clasa, A1 avand nevoie de timp pentru a-si putea dezvolta o gama care sa se bata de la egal la egal cu celelalte modele din categorie. In acest moment, liderul absolut al segmentului mini premium este - cel putin teoretic - Alfa Romeo MiTo, modelul italian beneficiind de aportul deloc de ignorat al unui pret de pornire competitiv si de o gama de motorizari extinsa pe o plaja larga de putere. Surpriza topului este Citroen DS3, care promite mule dupa calculele hartiei.
O analiza mai completa poate fi facuta, evident, dupa lansarile din Romania ale tuturor modelelor, atunci cand Automarket va publica testele de prim contact cu fiecare dintre modelele in cauza.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Analiza Automarket
-
Trioul VW Up-Skoda Citigo-Seat Mii va fi dublat în 2012 de cea de-a doua generaţie a grupului Citroen C1-Toyota Aygo-Peugeot 108. La acestea se adaugă alte patru modele noi, totalul modelelor de oraş disponibile în cel mai mic segment de pe piaţă ajungând la 15. (07.10)
-
Automarket a realizat o comparaţie între versiunea europeană a lui Passat şi omologul său american, prezentat ieri la Salonul de la Detroit. (11.01)
-
Automarket a realizat o comparatie complexa intre noul Dacia Duster si cinci rivali ai sai de pe segmentul SUV-urilor accesibile: Skoda Yeti, Hyundai ix35, Fiat Sedici, Suzuki SX4 si Nissan Qashqai. (12.04)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Consider ca Audi A1 nu merita al 2-lea loc deoarece are motorizari anemice (86-122 CP) in comparatie cu Mini si DS3 care impart exact aceleasi motoare. In plus niciodata un TSI, si nici mama TSI-ului nu o sa fie peste un THP facut de Bmw si Peugeot, si aici vorbim de elasticitate, fiabilitatea dovedita pe Mini de atatia ani, si placerea de a conduce acest motor, si voi stiti asta in sinea voastra.
Parerea mea la motorizari clasamentul ar trebuii sa fie 1.Mito 2. Mini 3. DS3 4. Audi.
Nu putem sa umflam punctajul doar pentru ca e Audi (macar de ar fi cine stie ce marca).
In rest e o comparatie corecta. Felicitari.
Destul de romaneasca metalitatea asta daca am masina made in italy acord punctaj maxim!!
Parerea mea!
Imi plac astfel de comparati, mai vreau si la alte clase.
pt ca este o masina de c@c@t.........
exterioru este frumusel da interioru imi face scarba!!!!!!!!!!!!!
insa la A1 este cat de cat mai placut si cum spuneau si oficiali audi aceasta poate fi personalizata cumvrea propietaru.deci??????
ce sa mai..........
hai sa nu mai ridicam in ceruri MINI ca nu merita...........
nu mai criticati audi A1 CA NU SE MERITA........
este o masina superba la exterior si frumoasa la interior..........
in afara de performante unde e pe locu 1.........
da cine isi ia o masina din segmentu B sigur nu isi ia pt performante................
interior : v-ati urcat in a1 sau in ds3??? ati simtit calitatea materialelor la cele 2 ??sau cine are cel mai mare portbagaj castiga??? v-ati jucat cu consolele ?(apropo nici la mito nici la mini nu am observat vreun ecran pt vreo consola/navigatie!!! 3) motorizari ; mito este pe primul loc pt ca ofera in gama sa si motoare cu norme EURO 4 in anul de gratie 2010 sau pt ca se aude ca vor scoate un motor mai puternic comparativ cu mini???? (a1 de expl nu are motorizari euro 4 doar ca sa stiti si voi ),CONCLUZIILE MELE : ati facut aceasta "analiza" doar pt trafic !
Ca o parere personala, consider ca interioarele celorlalte 3 (A1, DS3, MiTo) tind sa aibe aceeasi filozifie de design, evident cu ceva deosebiri, dar am sesizat ca principile sunt aceleasi: guri de aerisire in aceeasi pozitie si impartirea panoului central in doua module.
Nu sunt in total de acord cu ce a spus Mircea Mester, si anume ca interiorul lui Mini mizeaza pe retro deoarce designul acestuia este cel mai ergonomic si in acelasi timp foarte util si confortabil.
In concluzie, cel putin la interior, Mini trebuia sa primeasca cele 4 puncte.
ce iti place tie la interior,vitezometru ala de i mai mare ca volanu(aproape)care este facut pt nostalgici englezi(adica pt batrani care acu 35 de ani chiar au iubit marca Mini).......alceva ce iti mai place,turometru gen C1/aygo/107(ma refer la pozitionarea lui seperat de 'restu bordului' ,alceva ce?????
nu zis ......exterioru frumos da interioru ca o trasura tunata ,fiecare piesa aruncata prin tot habitaclu..........
as mai avea multe de completat
asa vad eu lucrurile, nu o lua personal
Italienii au multa inspiratie in desenarea unei masini si chiar daca nu vin cu modificari spectaculoase in ultimii ani, aduc totusi modificari frumoase, cauta mereu sa imbunatateasca ceva in reteta lor, asa cum obisnuieste un spirit latin. Alfa MiTo reprezinta o aparitie placuta, sa recunoastem, iar motoarele sunt destul de evoluate.
In ceea ce-l priveste pe Mini, este retro dar reprezinta o valoare. Are cel mai bun sasiu din clasa, fiind singurul model care se conduce ca un cart, iar trecerea anilor nu pare sa-i rapeasca din veselia cu care se asterne la dum. Nu pare vechi, este un clasic in viata datorita senzatiilor oferite la volan. E greu de egalat in aceasta privinta, chiar daca interiorul retro poate sa placa sau nu.
Pe de alta parte, tehnologia TFSI de la Audi si VW nu este de neluat in seama, aduce un aport foarte important, de viitor.
Dintre cele patru modele, dupa parerea mea, Mini sau Alfa se disting prin mai multe calitati, in cazul lui Mini tinuta de drum si faptul ca nu pare demodat inca, iar in cazul lui Alfa exotismul, motorizarile interesante si spiritul latin de care da dovada.
o comparatie care nu isi are rostul sau nu e facuta bine
unde e fiat 500? care se vine si se va vinde mai bine ca MiTo-ul vostru? sau sunteti din aceea clasa de "oameni" carora le place MiTo?
nu vrea sa mai zic nimic, doar ca A1 are un loc bine meritat in clasamentul vostru, insa mini nu
masina nu inseamna leduri, neoane, gadgeturi si alte balarii
intelegeti notiunea de masina
cine a platit aceasta analiza?
puteti raspunde?
Nu vad de ce v-am fi dat vreodata motive sa intrebati asta.
Mircea.
Oricum se observa un caracter putin subiectiv, insa marea problema a analizei este ca e totat superficiala. Totusi, nu cred ca se poate face o comparatie reala intre aceste modele, ele reprezentand extreme ale segmentului din care fac parte.
Asa ca hai sa fim sinceri si sa vedem lucrurile asa cum sunt Audi merita ultimul loc in acest clasament, de restul nu comentez..