Proprietarii de mașini electrice sunt adesea convinși că, odată ieșiți pe poarta dealerului, pot conduce fără teama de a mai polua mediul înconjurător și, de multe ori, privesc cu reproș către participanții la trafic cu motoare cu ardere internă.
Un studiu realizat de Reuters în baza unui model al Argonne National Laboratory din Chicago arată că, de exemplu, un posesor de Tesla Model 3 trebuie să conducă minimum 13.520 km înainte ca mașina sa să devină mai puțin dăunătoare pentru mediu decât o Toyota Corolla cu un consum mediu de 7,1 l / 100 km.
Asta în condițiile în care ambele sunt utilizate în Norvegia, țara cu cea mai „curată” energie electrică din lume. În SUA, de exemplu, același rezultat ar putea fi obținut abia după 21.725 km, iar în state precum Polonia sau China după nu mai puțin de 127.000 km.
Cum s-a ajuns la un astfel de rezultat? Algoritmul cercetătorilor din Chicago este interpretabil și ia în calcul nu doar utilizarea mașinii, ci și emisiile rezultate în momentul producției sale, inclusiv componentele, precum și pe cele provenite din generarea energiei pe care o consumă.
Problemă fierbinte la nivel mondial, calculată și interpretată de guvernele din întreaga lume pentru a înțelege cum trebuie gestionată trecerea de la mașini cu motoare termice la cele hibride sau electrice, compararea poluării produse de o mașină convențională față de una electrică a fost calculată utilizând Argonne’s Greenhouse Gases, Regulated Emissions and Energy Use in Technologies (GREET), un model care, împreună cu altele asemănătoare, este utilizat atât de U.S.
Environmental Protection Agency (EPA) cât și de California Air Resources Board.Conform specialiștilor Argonne, producerea de vehicule electrice generează mai mult dioxid de carbon decât cea a autovehiculelor cu motoare cu ardere internă în principal din cauza proceselor de extracție și procesare a mineralelor din baterii.
Cu toate acestea, estimările cu privire la cât de mare este decalajul în privința mașinilor noi și când se atinge punctul de echilibru pentru vehiculele electrice pe durata vieții lor pot varia foarte mult, în funcție de ipotezele utilizate.
Perioada de recuperare a decalajului electric/convențional depinde de factori precum dimensiunea bateriei mașinii electrice, consumul de combustibil al unei mașini alimentate cu benzină și modul în care este generată energia utilizată pentru a la alimenta.
Analiza Reuters a arătat că producția unei mașini electrice cu dimensiuni medii generează 47 de grame de dioxid de carbon (CO2) per milă în timpul procesului de extracție și producție, sau mai mult de 8,1 milioane de grame înainte de a ajunge la primul client. Prin comparație, un vehicul pe benzină similar generează 32 de grame pe milă sau mai mult de 5,5 milioane de grame până mașina iese din showroom.
În sprijinul studiului Reuters vin și datele IHS Markit, calculate printr-o metodă similară, care arată că punctul de echilibru dintre un vehicul electric și unul convențional se atinge, în funcție de țară, între 25.000 km și 32.000 km.
Conform lui Vijay Subramanian, directorul IHS Markit, abia după depășirea acestui prag mașinile alimentate strict cu energie electrică devin mai puțin dăunătoare pentru mediu decât cele cu motoare termice. Unii cercetători iau însă în calcul un punct de break-even atins la 67.000 km sau chiar 151.000 km.Via economica.net
In Norvegia circa 90% din energie este produsa din surse hidro.
In Polonia energia electrica din sistem este produsa in proportie de peste 60% in termocentrale.
Pai Polonia are de ales. Da bani minerilor ei si fabricilor ei care fac utilaj minier si echipamente pentru termocentrale (arzatoare, cazane, turbine, generatoare, etc.) sau dau banii la:
1. americani, francezi englezi sau rusi pentru centrale atomoelectrice.
2. nemti, danezi, americani pentru moristile eoliene.
3. chinezi pentru panouri fotovoltaice.
Daca ati fi un factor de decizie in guvernul polonez ce ati face?
( chiar, şi Germania, dar mai greu... )
chiar acum prin PNRR au trecut pe hârtie, clar renunţarea la completă la cărbune.
Deja se închide prima, din cele care mai sunt, termocentrală din România.
România, ca şi Polonia dealtfel, au semnat un memorandum cu SUA pentru centrale sau reactoare nucleare noi.
Sfârşitul articolului TOTAL COMIC şi neprofesionist
" Unii cercetători iau însă în calcul un punct de break-even atins la 67.000 km sau chiar 151.000 km"
Se vorbeşte despre un studiu, care indică un 25-32.000 km apoi brusc cifrele sunt umflate din burtă :))))
1) Cifrele reale sunt mult sub 25.000 km, care este un mare fâs.
Maşinile au durată de viaţă de peste 15 ani şi 500.000 km (da, inclusiv Tesla, vezi cele ajunse la peste 600.000 km din Las Vegas)
La 600.000 km aceşti 25.000 km sunt frecţie la picior de lemn.
Ce nu s-a luat în considerare la studiu!!!?
S-au luat în considerare emisiile de CO2 dar schimbatul uleiului de motor an de an, 3-5-10 litri de maşină??
Uleiul de motor care este FOARTE POLUANT şi NU se poate RECICLA sub nicio formă??? Se pune în butoaie şi îngroapă în pământ???
Un singur butoi poate altera, polua peste 1 milion de litri de apă din pânza freatică sau râuri!!!??!
Gata? Uităm de partea asta de poluare.
1 miliard de maşini deci vorbim peste 2-3-5 miliarde de litri de ulei ANUAL !
Mda
In rest de la alt geniu al siteului nimeni altul decat meme asteptam exemplul personal. Draga mm da-ti foc la masina si declara ca nu mai urci niciodata in aceasta inventie draceasca, pardon diabolica, care nici nu ar trebui sa mai existe ca oricum ne face viata un calvar si o sa ne sinucida pana la urma. Nu mai zic prietene mm de camioane si tractoare care sunt si mai satanice si ar trebui distruse numaidecat fara judecata.
La sapa tovarasi.
mmmmm...
Ce observam in studiul concentrat intr-o poza?
1.Ca de exemplu un plugin hibrid emite mai mult CO2 decat un Diesel!!! Emite la fel cat un Otto, deci nici un castig pe poluare.
2.Ca de exemplu un bev emite aproape tot atata CO2 cat un Diesel si mai mult decat un CNG!!!
Ha ha ha, vedem acum cum toata isteria asta are o baza subreda.
Bine, acum noi nu credem aceste mistificari ordinare ci ciulim urechea la ce spune geniul sitului, nimeni altul decat captain planet ediiiiiiik. Aplauze.
Mda
Hidrocarburile au ajuns să fie verzi, deh.... Blue tech, eco flex, green line.... numai TDI uri care produc oxigen....
Iar maşinile electrice brusc sunt poluante dom'le...
Dinozaurii auto care comandă astfel de articole ne cred tâmpiţi !!??!?
Maşinile electrice din articol, majoritatea se vând în Norvegia (renumită pentru energia electrică verde, în special din hidrocentrale), în Franţa (renumită pentru energia verde, în special din centralele nucleare), în UK (mare parte verde iar în maxim 20 de ani vor fi 95% verde!), Olanda, Italia - ţări verzi....
Iar iei ca exemplu POLONIA, DE CE??
PENTRU CĂ ARE CĂRBUNE DOM'LE şi să iasă calculele că electrica e crimă, mai rea decât dieselul !
Dar tare tâmpiţi ne cred unii care scriu articole la comandă!
Dar Tesla îşi vede de treabă, vinde în draci în SUA, China şi chiar şi Europa. Nu se uită în gura mincinoşilor.
Mai rămâne că uleiul de motor se foloseşte la prajit cartofi şi că se poate pune în loc de apă la flori... Aşa este cu minciuna.
Inca odata se desprinde concluzia ca mobilitatea electrica nu e ceea ce se pretinde.
Ca altfel nu e chiar corect: la electrice iei in calcul si emisiile pentru extragere materiale pentru baterii, dar la ICE doar ce iese pe teava? Pai daca nu s-ar rafina, nu s-ar polua.
Deci studiul nu e corect si depinde de la tara la tara. Clar prin vest europenii isi permit si electrice si panouri fotovoltaice pe casa, in Romania se vor importa in continuare jafurile lor diesel.
Pe alte site-uri se arata cum se fac controale in trafic si ce masini se gasesc.
In primele 6 luni romanii au cumparat 47000 masini noi si 200000 sh. Ce sa mai discutam noi despre electrice?
E fain sa iei in calcul procesul de extragere al minereului dar sa nu pomenești nimic despre:
- foraj - poluarea aiurea in urma prospectarilor
- extragere
- poluarea rezultata in urma producerii echipamentelor de foraj si extragere
- rafinarea petrolului
- poluarea rezultata din constructia rafinariilor
- poluarea rezultata din transportul petrolului
- poluarea rezultata din transportul produsului finit: benzina, motorină etc
- poluarea rezultata in urma constructiei de benzinarii
- poluarea rezultata in urma producerii camioanelor care transporta benzina, motorina etc
Da omu' prefera sa gândească Reuters pentru el!
Cred ca atunci cand se compara masinile electrice cu cele cu combustie interna nu este foarte clara definirea a doua componente: rezervorul si combustibilul...
La masinile clasice, rezervorul este o bucata de tabla, iar combustibilul este benzina/motorina
La masinile electrice, rezervorul este bateria, iar combustibilul este curentul electric.
La compararea rezervoarelor, avem o bucata de tabla vs ditamai procesul de extragere a unor minereuri rare pentru baterie
Nu mai zic ca la electrice, rezervorul "se micsoreaza" in timp si trebuie inlocuit cu totul la 10 ani... deci dupa 10 ani se dubleaza amprenta CO2 a unei masini electrice pentru producerea unei noi baterii...
La compararea combustibililor e valabil ce ai spus tu, dar in unele tari si curentul electric are in spate un intreg lant de extragere/prelucrare/procesare de carbune, titei, nuclear... si in mai putine este curent venit din hidro/eoliene... care nici acelea nu se produc de la sine din aer...
In fine... e complicat
gri deschis - procesul de fabricatie al automobilului
galben - combustibilul lichid (nu exista la bev)
gri inchis - intregul proces de productie si transport al energiei pana la rezervor/baterie. Cuvantul german Energiebereitstellung inseamna toate cheltuielile de la explorare zacaminte (de orice fel) pana la pompa de combustibil/ventilator statie de incarcare.
Deci:
- foraj - poluarea in urma prospectarilor (atat la petrol cat si la cobalt, litiu, carbune, metale rare din magnetii motoarelor electrice) - se ia in considerare
- extragere - extragere petrol dar si carbune, cobalt, litiu, toate carierele de unde se extrag metalele rare necesare contructiei bev - se ia in considerare
- poluarea rezultata in urma producerii echipamentelor de foraj si extragere - dar si a echipamentelor morilor de minereuri rare si cobalt, litiu, carbune pentru producerea energiei electrice care alimenteaza bateriile bev - se ia in considerare
- rafinarea petrolului la fel ca si rafinarea litiului, si a celorlalte metale rare, dar si producerea siliciului necesar pentru panourile fotovoltaice care produc energie pentru bev de exemplu
- poluarea rezultata din constructia rafinariilor dar si din constructia fabricilor care produc bateriile si substantele deosebit de poluante din ele.
- poluarea rezultata din transportul petrolului dar si din transportul energiei electrice de la sursa la statiile de incarcare. (astea nu ni le-a dat Dumnezeu degaba, se construiesc cu degajare de co2 si au costuri
- poluarea rezultata din transportul produsului finit: benzina, motorină etc. La fel ca mai sus
- poluarea rezultata in urma constructiei de benzinarii dar si in urma constructiei de statii de incarcare
- poluarea rezultata in urma producerii camioanelor care transporta benzina, motorina etc. Eici esti nesimtit. Ai pus asta de 2 ori, citeste 2 randuri mai sus. Tipic comunist.
Deci asa cum se extrage se rafineaza si se transporta produsele petroliere, asa se extrag toate elementele necesare productiei energiei electrice necesare bev. Se observa ca deocamdata plugin hibridul nu prezinta niciun avantaj in Germania din punctul de vedere al emisiilor de co2. Diesel emite mai putin. La fel bev emite cam tot atat cat un Diesel si mai mult decat CNG. Toata propaganda asta pro electrice e o mare escrocherie. Cifrele sunt reci si clare si nu sunt deloc favorabile "noilor tehnologii".
Iata o harta aici de und evedem ca in majoritatea tarilor din Europa bev e mai poluant de fapt decat un benzinar, nu mai vorbim de Diesel.
https://jakubmarian.com/wp-content/uploads/2016/09/electric-cars.jpg
In alt studiu intre 2 automobile identice, dar cu sisteme de propulsie diferite rezulta ca datorita procesului de fabricatie extrem de energointensiv bev alimentat cu energie 100% verde este mai ecologic din punct de vedere al emisiilor de CO2 (fata de varianta Diesel) abia dupa 125000 de km, adica dupa vreo 10 ani de rulare. Ha ha ha.
iata link-ul:
https://www.volkswagenag.com/content/dam/online-kommunikation/brands/corporate/world/presence/stories/2019/04/lifecycle/Website_Klimabilanz_EN_1163.png
Interesant nu? Pe cine sa credem acuma? Pe Edik si afinii lui spalati pe creier sau sa incercam sa ne informam si noi cat putem de unde putem?
Viata e complexa si baietii astia care au certitudini, cand de fapt ei nu stiu sa scrie corect in limba materna, sincer nu imi inspira incredere.
Aia care sunt sustinuti masiv cu subventii de la stat? Care altfel n-ar vinde nicio electroaca la ce scumpe sunt?
Care oameni de afaceri? Aia carora le platesti tu certificate verzi ca sa le sustii afacerile ca altfel ar da faliment?
Marxist mici ce esti! Numai cu banii statului va sustineti afacerile.
Tehnologiile noi, si sunt multe, sunt si bune si proaste. Nu tot ce e nou e si bun sau eficient sau util. Noile tehnologii la care faci referire nu sunt eficiente si nu sunt nici nepoluante asa cum se zice. Deja se destrama toata propaganda desantata pe care nu o mai cred nici macar guristii platiti sa predice viitorul luminos.
Stii care e porecla ecologistilor? Pepeni, pentru ca dupa ce le dai coaja jos inauntru sunt rosii rosii.
In țarile civilizate, tehnologia si agricultura sunt subvenționate!
Oricum părerea celor care aberează pe aici nu contează...după cum vedeți lumea merge inainte, fară ca vederile voastre inguste să poată schimba ceva!
Pe mine mă fascineaza conotația politica stangace, fara noimă, si șabloanele pe care incearcă ideologii să le incropească...subversiunea ideologică a atins cote nemaivazute de pe vremea razboiului rece...
Să spui tu că neomarxismul vine din centrele tehnologice din California si de pe Wall Street iar liberalismul din Rusia și China, așa bazaconii n-am mai auzit...
Acum e la modă si aia cu Școala de la Frankfurt...ce să mai!!! Te piși pe ei de râs!
Evoluția tehnologică nu are nevoie de doctrină politică, ci doar de piață liberă și economie de piață!
O altă manipulare ordinară este că mașinile electrice și tehnologiile verzi vor ramane produse scumpe! Fals!
Se vor ieftini!
Dar nu ma poți obliga tu pe mine sa respir mizeria ta.
Atata timp cat toate tehnologiile astea scumpe si ineficiente ne sunt bagate cu forta pe gat prin masuri etatiste si prin minciuni si propaganda de cea mai joasa speta da-mi voie sa numesc politica asta neomarxista.
Asta nu e progres sau evolutie tehnologica. Este vorba de impunerea fortata a unor politici economice falimetare care vor slabi si mai tare lumea civilizata libera.
Deja toata mascarada asta nu mai merge. Se vede ca nu exista niciun avantaj, nici economic nici ecologic (daca se tot bate moneda pe asta).
Pe de o parte avem
A) maşina electrică - bateria, curentul de unde se încarca
B) maşina termică, uleiul de motor, benzina / motorina
Dacă la maşinile electrice, este loc foarte mare de îmbunatatire, de exemplu Tesla îşi verticalizează producţia (litiul să fie extras cât mai aproape de fabrica care construieşte maşina, etc), bateriile sunt mai uşoare, mai capabile, curentul electric oriunde în lume - chiar şi în China şi Polonia - arhicunoscute pentru folosirea cărbunelui, devine mai verde şi mai verde...
Bateriile se reciclează - 95% din materiale se recuperează
Dar bateria poate dura pe toată durata de viaţă a maşinii.
Iar de cealaltă parte, maşina termică din prima zi până în ultima zi - PRODUCE EMISII ŞI NOXE LA FIECARE KM !
Apoi an de an, schimbatul uleiului de motor.
Iar aceste lucruri SUNT DEJA LA LIMITA MAXIMĂ DE ÎMBUNĂTAŢIRE.
Plus, că minciuna în domeniul maşinilor termice este la ea acasă.
Toate maşinile EMIT MASIV cu MULT MAI MULTE EMISII decât declarat în teste. Teste care nu au nicio legătură cu realitatea.
Adăugăm şi minciuna 2 cu maimuţa care să FURE ŞI MAI MULT şi avem cadrul dezastrului maşinilor termice.
Şi mai avem nesimţirea să comparăm ăia 25.000 km...
Eu zic că sunt mult sub 10.000 km deja, în mod real.
Oricum doar dacă luăm în calcul bateriile auto sunt extrem de dorite, după, ca power wall la case, o să vedem că aceşti 10.000-25.000 km sunt de fapt , mai puţin, sau chiar zero.
Momentul in care toate mașinile electrice se vor ieftini, va fi in ziua in care vanzarea fosilelor noi va fi interzisă!
Toți producătorii auto vor avea de ales: ori devin competitivi și vand la un preț pe care oamenii și-l permit, ori intră in faliment! Piața liberă!
Mă contrazice cineva?
Trecerea la masinile electrice este un consens mondial! Inclusiv cercetatorii din tarile totalitare precum China sunt de acord cu cercetatorii din Occident ca trebuie actionat și aceasta trecere trebuie facută.
Toate agențiile spatiale, inclusiv cea româneasca ROSA, vorbesc despre schimbari climatice!
Se pare că au greșit ca vorbesc fără să te intrebe pe tine!
Pâna la urmă trebuie intrebați și ideologii daca sunt schimbari climatice sau nu, ori daca masinile electrice sunt mai bune decat fosilele!
In cazul masinilor electrice, reviziile sunt o glumă...stiu oameni care pana la 150.000 km au schimbat doar filtrele de aer in habitaclu.
Ce este așa de greu de crezut?
https://www.volkswagenag.com/content/dam/online-communikation/brands/corporate/world/presence/stories/2019/04/lifecycle/Website_Klimabilanz_EN_1163.png
/2019/04/lifecycle/Website_Klimabilanz_EN_1163.png
Cum dracu să ieși public si sa spui că nu există poluare?
Un puști de clasa a IV a cu un aparat de masurat calitatea aerului poate sa-ti demostreze ca exista!
Adică toate particolele si substanțele nocive din aer din Piața Victoriei coroborat cu taierea de paduri sunt sănătate curată pentru că așa spune ideologu!
După tine oamenii de știință sunt niște marxiști, pentru că spun că poluarea este peste limită, sunt schimbări climatice și ne autodistrugem dacă nu ne schimbăm stilul de viață.
Iar Agenția Spațiala Europeană este responsabilă cu raspândirea comunismului și marxismului in spațiu - bănuiesc că așa scrie la manualul făcut de ideolog!
Științele exacte nu pot fi combătute prin ideologie!
...posibil să se poată combate, dar la psihiatrie!
Daca tu crezi ca tesla se conduce si se alimenteaza singura e treaba ta, insa adevarul e cu totul altul.
Dar daca ma gandesc la Bucuresti, subventionarea masinilor electrice pentru inlocuirea masinilor termice mi se pare hilara.
Nu poate sa fie in regula subventionarea cumpararii oricarei masini intr-un oras cucerit de masina, in care pietonul nu are pe unde sa mearga. Cu banii aia cred ca se pot lua alte masuri, nu sa incurajezi cumpararea de masini.
De abia astept sa ne invadeze Spring-ul care poti sa-l cumperi cu 8k. Nu vi se pare ceva gresit aici?
Si avantajul masinilor electrice e in oras, fix unde masina trebuie descurajata.
Mi se pare o mare ipocrizie. Nu incercam sa ne salvam de poluare, doar mai facem niste combinatii.
subvenționarea mașinilor electrice pentru înlocuirea mașinilor termice mi se pare hilara==>corect daca si numai daca si combustibilul pe care îl bagi in mașina ar fi taxat in funcție de norma de poluare pe care o ai la mașină, spre exemplu: 1l motorina €6 6lei, un €5 8lei, un €4 10lei.
Mie strategia bagatului pe gat a electricelor, nu mi se pare deloc o piata libera si economie de piata. Cand constrangi piata cu norme si cu restrictii, pentru a obliga clientii sa cumpere acele electrice, nu mi se pare piata libera. Cand tu ca stat oferi subventii (din banii tuturor contribuabililor, ca doar banii nu cresc pe garduri) pentru ca clientii sa cumpere electrice, nu mi se mai pare deloc o piata libera. Cand tu ca stat interzici comercializarea masinilor cu ICE, pentru a face loc electricelor, aia nu mai e piata libera.
Ia sa lasam la liber, fara constrangeri de genul "din 2035 nu se mai vand masini cu ICE", sa vedem cat de mare va fi succesul electricelor.
O piata libera isi face singura loc, fara atatea interventii mult peste masuri de impulsionare/incurajare a unei piete. De asta, multi dintre noi vedem aceasta "retehnologizare" agresiva ca fiind prin constrangere si nu organica, naturala.
2. Unde a fost piata liberă până acum?
3. Ai auzit de EV1 si acțiunea poliției de a strange efectiv toate aceste masini la inceputul anilor 2000?
4. Până acum am circulat cu toții cu fosile in baza unor decizii politice.
5. Sabotarea motoarelor electrice si a producerii de mijloace de transport electrice, ne-a creat un handicap uriaș! Nu este normal ca in 2021 sa scoți fum la fel ca in 1921.
6. Principala sursa de poluare int-un oras sunt fosilele. Cât de nebun să fii să continui așa?
7. Toți marii constructori au sabotat masina electrică! Dacă nu era Tesla, habar nu aveați in 2021 că o mașină poate funcționa cu motor electric si baterii!
8. Pentru a grabi dezvoltarea noilor tehnologii, cea mai ințeleaptă decizie este să oprești producția de fosile. După cum vedeți, unii producatori, au anunțat ca renunța la motoare cu ardere interna inca din 2024, fară să-i oblige nimeni, cu toate că din 2030 intră in vigoare interdicția!
Un calculator in anii 70 costa o avere! Acum orice dobitoc are asa ceva. Tu ești dovada vie!
Conexiunea la internet la inceput a costat o avere. Uite ca tu iti permiți să debiezi tâmpenii pe net la un cost de nimic!
Având aceste exemple si date statistice, ce te face să crezi ca mașinile electrice nu se vor ieftini?
Tocmai ai avut ocazia in aceasta pandemie să observi ce inseamna oprirea liniilor de producție!
Producatorii vor face orice să vândă! Le vor ieftini, vor inova, se vor bate cu concurența!
Sa luam cateva masuri:
1. instauram economia de piata prin interzicerea unora si favorizarea cu bani de la buget a altora. Important nu e cine produce banul ci cine ii cheltuie (sau ii numara ca la vot).
2.Desi nimeni n-a murit din cauza esapamentului, repetati de 1000 de ori minciuna cu poluarea ca pana la urma va fi crezuta.
3.Desi in istoria pamantului (chiar cea recenta de acum cateva mii de ani) au fost perioade de incalzire mult mai mari decat cica e acum, repetati de 1000 de ori minciuna cu gazul de sera CO2 care va fierbe pamantul pana toti vor crede in asta.
4.Bagati frica in ei, daca ploua sa le fie frica ca ploua, daca e soare sa le fie frica de soare, daca ninge sa le fie frica de frig. Daca apar niste boli speriati-i de moarte. Niste oameni infricosati sunt mai usor de condus spre viitorul luminos pe care noi il vedem mai bine.
5.Zapaciti-i, daca incalzire nu e bagati-le pe gat schimbarile climatice. Nu veti putea fi contrazisi, vremea se schimba permanent ceea ce e in favoarea voastra.
6.Puneti mana pe putere si pe aparatul de propaganda (asta trebuia sa fie punctul 1. dar sa parem discreti) Asa nu va trebui sa dati socoteala nimanui mai ales cand obiectivele noastre sunt atat de marete. Si mai ales se vor gasi destui idioti utili care vor crede ca sunt in avangarda progresului daca isi strang cureaua si mai ales daca ii obliga pe ceilalti sa isi stranga cureaua.
Aplauze prelungite. Urale.
Ura ura ura. E tot ce ne caracterizeaza.
Sunteţi praf, măsurile privind certificatele verzi sunt tocmai pentru a crea un minim echilibru a pieţei.
Când tu arzi benzină, motorină distrugând în sume colosale natura şi sănătatea populației, preţul acestor certificate verzi sunt mult mai mici decât sunt costurile reale, ale distrugerilor făcute din arderea hidrocarburilor.
Dar cu 1 neuron şi prostul e şi fudul, nu o să înțelegeți realitatea în care trăiţi măcar poate niciodată.
Hai că deja îmi este milă de voi
Daca ar fi periculoase nu s-ar baga.
Iar certificatele astea nu creeaza un echilibru ci un dezechilibru, intervenind brutal intre cerere si oferta comunist mic ce esti.
Schema e simpla. Se iau (fura) niste bani de la unii si se dau la altii cica in scopul nobil bla bla bla. Comunism curat.
Tine minte. Hidrocarburile au ridicat civilizatia moderna sitot ele o sustin acum si o vor sustine si in viitor pana se va gasi o alta sursa viabila de energie. Prostiile astea verzi de acum sunt neviabile economic si nu produc profit, de aceea este nevoie de subventii ca sa le tina in viata. Nu asta e calea. Ai inteles marxist mic ce esti?