Știrea că o mașină autonomă de la Uber a lovit fatal o femeie care mergea pe bicicletă pe o stradă din orașul american Tempe (statul Arizona) a reaprins discuțiile privind siguranța în trafic a acestor vehicule, desi informațiile preliminare au arătat că nu mașina a fost vinovată de producerea accidentului.
Cu această ocazie, au apărut diferite analize legate de testele efectuate cu mașinile autonome în SUA și pe Bătrânul Continent. Consultanții de la Deloitte spun că aceste teste sunt mai sigure în Europa datorită legislației mai stricte din domeniu.
“Nu se pune problema ca testele cu mașinile autonome să fie riscante în SUA, dar în Europa, în special Germania, regulile sunt mult mai stricte când vine vorba de punerea în circulație a acestor mașini. Uneori, asta înseamnă că lucrurile se mișcă mai lent, dar fix cu scopul de a evita acel gen de accidente tragice,” a explicat Harald Proff, specialist Deloitte în tehnologia mașinilor autonome.
Până acum, țările europene au ezitat să permită prea multe teste cu mașini autonome pe străzile publice.
De obicei, testele au avut loc pe străzi private sau cu viteze foarte mici.Producătorii auto au îndemnat la calm înainte ca autoritățile americane să ia o decizie în cazul nefericit din Arizona, majoritatea spunând că “siguranța este pe primul plan” și că vor trece mulți ani până când vom vedea mașini autonome la scară largă pe drumurile publice.
Via Autonews
Comentarii (0)