ANALIZA: De ce merita sa investim in pneurile de iarna?

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 09.11.2009
Sezonul rece aduce o intrebare eterna in mintea posesorilor de masini: chiar e nevoie de pneuri de iarna? Aveti raspunsul si argumentele in randurile de mai jos.

In fiecare an, conducatorii auto din regiunile cu clima variata se intreaba daca are rost sa isi echipeze masinile cu anvelope de iarna. Dupa cum stiti, producatorii de pneuri ofera trei tipuri de anvelope: "all-season", de vara si de iarna. Cele trei categorii au diverse ramificatii si modele, dar aceasta clasificare este unul dintre elementele care diferentiaza cel mai usor pneurile intre ele. Toate pneurile moderne sunt radiale si nu au camera (Tubeless), elemente care le confera mai multa siguranta si performante sporite.

LEGISLATIA NU OBLIGA ECHIPAREA VEHICULELOR CU ANVELOPE DE IARNA, DAR BUNUL SIMT O CERE!

Numerosi soferi se intreaba daca merita sa cheltuiasca o suma importanta de bani pe cauciucuri de iarna. Desi legislatia din tara noastra nu reglementeaza utilizarea obligatorie a acestora, Codul Rutier obliga soferii sa isi pregateasca vehiculele pentru conditiile atmosferice, asa ca putem considera ca acestia au cel putin o obligatie morala de a isi pregati masina pentru conditiile atmosferice dificile ale sezonului rece. De asemenea, lanturile sunt mult mai eficiente daca sunt folosite alaturi de cauciucurile de iarna - lanturile oferind tractiune in conditii dificile chiar si pentru anvelopele de iarna.

FOLOSESTE ANVELOPA POTRIVITA NEVOILOR TALE

Fiecare anvelopa este, in sinea sa, un compromis realizat cu un scop bine definit. Anumite pneuri pot oferi aderenta deosebita pe circuit sau pe pista de competitie, pe cand alte pneuri pot oferi o rezistenta la rulare mai mica si o durabilitate mai mare. Daca sunt exploatate diferit de modul in care au fost gandite pentru a fi utilizate, unele pneuri pot chiar sa fie periculoase pentru soferii care echipeaza masinile cu acestea. Un exemplu in acest sens ar fi utilizarea pneurilor de vara in timpul iernii.

PERICOLELE UTILIZARII ANVELOPELOR DE VARA IN SEZONUL RECE

Anvelopele de vara au o compozitie si un profil special, care le face pregatite pentru sezonul cald si anotimpurile adiacente – respectiv primavara si toamna. Ploile si temperaturile intalnite in cele trei anotimpuri in care pot fi folosite cu succes aceste pneuri nu sunt o provocare pentru anvelopele de vara, fie ele cu profil in V sau profil conventional. In conditiile in care supuneti un pneu de vara la temperaturile scazute din iarna, acesta se va intari si se va comporta intr-un mod similar cu o bucata solida de plastic, departe de cauciucul moale si aderent pe care il utilizati in vara. In cazul unui vehicul echipat cu anvelope de vara care ruleaza la temperaturi sub 7 grade (inclusiv), distantele de franare cresc si aderenta scade simtitor. O temperatura exterioara de 7 grade poate fi "tradusa" in ZERO grade temperatura a asfaltului.

In conditii de umezeala excesiva in atmosfera (ploaie, bruma, etc), apa de pe asfalt ar putea sa inghete pe portiuni mici si sa formeze petice mici de gheata. Daca rulati cu anvelope de vara pe zapada, va puteti astepta la distante de franare aproape duble, dar si o lipsa de control asupra directiei.

ANVELOPELE ALL SEASON NU SUNT SUFICIENTE IARNA

Anvelopele de tip ALL-SEASON nu sunt potrivite 100% pentru sezonul rece, ci ofera doar un nivel redus de aderenta in acest anotimp. Desi sunt ceva mai potrivite pentru iarna decat anvelopele de vara, acest tip de anvelopa nu este alternativa pentru cauciucurile cu profil si compozitie dedicata iernii. Motivul pentru acest lucru este simplu – anvelopele all-season sunt create pentru aproape toate conditiile atmosferice obisnuite, dar nu sunt cea mai buna alegere pentru niciuna dintre acestea. Pneurile all season sunt atractive doar in punct de vedere economic, deoarece se presupune ca nu trebuie sa cumperi doua tipuri de anvelope daca achizitionezi un set de cauciucuri all-season.

DE CE AM NEVOIE DE PATRU CAUCIUCURI DE IARNA? DOUA NU AJUNG?

Indiferent de tipul de tractiune pe care il are vehiculul dumneavoastra, fie el cu tractiune spate, tractiune fata sau tractiune integrala, trebuie sa folositi acelasi tip de anvelope pe toate rotile. Daca echipati masina cu cauciucuri de vara pe puntea spate si cauciucuri de iarna pe puntea fata, veti obtine un vehicul cu personalitate dubla, care va oferi doua raspunsuri diferite in conditii dificile. Toti producatorii de anvelope si 70% din producatorii de automobile recomanda echiparea vehiculelor cu acelasi tip de cauciucuri pe toate rotile, pentru a evita orice fel de problema cu aderenta. Un vehicul echipat cu tractiune integrala are un avantaj asupra celorlalte tipuri de vehicule, dar acest avantaj poate fi exploatat la maximum doar daca utilizeaza cauciucurile optime pentru suprafata pe care ruleaza.

DACA AM ABS SAU CONTROLUL TRACTIUNII, MAI AM NEVOIE DE CAUCIUCURI DE IARNA?

Chiar daca masina dumneavoastra beneficiaza de un sistem ABS si chiar de controlul tractiunii, aveti nevoie de anvelope de iarna. Nici macar sistemul ESP nu va poate ajuta intr-o situatie limita daca nu aveti cauciucurile potrivite. Este esential sa utilizati avelope care asigura aderenta in conditiile de drum pe care circulati, pentru a putea beneficia de intregul potential al tehnologiilor de siguranta cu care este echipat vehiculul dumneavoastra. Oferindu-le sistemelor de siguranta active anvelopele potrivite, acestea va vor proteja mai eficient si veti controla masina mai bine.

DACA SUNT UN SOFER PRUDENT SI MERG INCET, MAI AM NEVOIE DE CAUCIUCURI DE IARNA?

Indiferent de viteza cu care rulati pe sosea, situatiile neprevazute pot sa apara oricand, astfel ca multa aderenta nu strica niciodata.

Chiar si la viteze de rulare scazute, anvelopele de iarna sunt mult mai eficiente decat oricare alte pneuri disponibile pe piata in lupta cu aderenta scazuta de pe soselele reci si acoperite cu zapada. Mai mult decat atat, daca va considerati un sofer prudent ar fi trebuit sa nu va ganditi la renuntarea la anvelopele de iarna in favoarea unor pneuri care nu sunt 100% potrivite sezonului rece.

NU ESTE MAI SCUMP SA FOLOSESC DOUA SETURI DE ANVELOPE?

Desi pe o perioada scurta de timp puteti avea impresia ca este mai ieftin sa nu folositi doua seturi de anvelope, nu uitati ca existenta celui de-al doilea set de anvelope va ajuta sa conservati setul de anvelope de vara. Astfel, in timp ce pastrati pneurile de vara si rulati cu anvelopele de iarna, veti beneficia de aderenta oferita de cauciucurile potrivite sezonului in timp ce anvelopele de vara nu vor fi uzate in continuare. Rationamentul este valabil si invers, cand utilizarea pneurilor de iarna pe timpul verii le mareste uzura acestora si le face nesigure pentru sezonul rece. Mai mult decat atat, pneurile de iarna nu ofera o aderenta deosebita la temperaturi ridicate. Este indicat sa va schimbati anvelopele in funtie de vreme in acelasi mod in care va schimbati pantofii – cand este cald purtati pantofi mai racorosi, iar iarna folositi bocanci cu talpa speciala, ca sa nu alunecati pe gheata sau zapada.

CONCLUZIE

Chiar daca este mai economic sa nu cumparati un set de anvelope de iarna si sa rulati in continuare cu aceleasi cauciucuri pe care le-ati folosit tot anul, riscati sa ramaneti blocati in zapada sau sa aveti un accident din cauza aderentei precare. La fel ca in medicina, prevenirea este mai simpla si mai ieftina decat tratamentul.

Daca aveti nevoie de cauciucuri noi, Automarket va ajuta sa va cautati anvelopele optime cu ajutorul unui motor de cautare integrat. CLICK AICI pentru a cauta in peste 10.000 de oferte de anvelope.

Comentarii (43)

  • Mica corectare
    "In cazul unui vehicul echipat cu anvelope de vara care ruleaza la temperaturi sub 7 grade (inclusiv), distantele de franare si aderenta cresc simtitor. "

    aderenta SCADE simtitor
    17 3
  • AM niste pneuri Bridgestone B 381 cu care am 50.000 km si zici ca sunt noi.....Dupa cum merge treaba mai pot face inca 100.000.
    La dezavantaje as pute sa adaug ca sunt foarte tari, si pe gheata merg ca sania.Apoi la acvaplanare sta iarasi prost.
    In rest poti face 150.000 km linistiti cu ele.
    2 16
  • @Micy
    Poti face 150000 km cu ele daca traiesti sa ajungi acolo... sa speram! Totusi, cred ca mai bine iti iei si un set de iarna si vara le folosesti pe astea. Si asa ajungi mai degraba la 150000 cu ele.
    12 1
  • Costin
    Poti sa ai mama cauciucului de iarna si cele mai ale draq sisteme de siguranta, cand e sa vina beleaua vine si gata. Da unu in tine si te bucuri linistit si de cauciucuri si de ce vrei tu daca mai scapi cu viata. Sunt bune si cauciucurile all-season, eu am 70000km cu ele si au 3 ani dar ... nu sunt ele extraordinare dar mi-am facut treaba cu ele fara incidente cauzate lor. Iarna asta sa vedem cum se comporta unele de sezon in compartie cu cele vechi pt ca vad ca parerile sunt uneori impartite.
    7 11
  • bube
    cum adica legea nu obliga echiparea autovehiculelor cu anvelope de iarna dar codul rutier obliga? codul rutier nu e legislatie? e vreo brosura???
    oricum, e mai putin importanta legislatie decat siguranta personala.
    In plus trebuie avut grija mare cu urmatoare chestiune: societatile de asigurare stipuleaza in contractele ce CASCO ca autovehiculul trebuie sa aiba pneuri corespunzatoare anotimpului. Si am auzit de cazuri cand dupa un accident petrecut iarna in care automobilul nu era echipat cu pneuri de iarna nu s-a platit despagubirea.... urat, mai ales cand din accident rezulta o dauna totala! asa ca aveti grija in primul rand de siguranta voastra si mai apoi si de bunurile voastre... nu de alta dar unii tin la masina mai mult decat la nevestele lor... asa ca bagati bine la cap.
    P.S. ALL season = NO season
    19 2
  • merita
    Cauciucurile de iarna fac diferenta intre a avea masina iarna si a nu te putea folosi de ea. Chiar si cele mai ieftine iti vor schimba complet perceptia asupra felului in care vezi un drum acoperit cu zapada.
    11 0
  • YMihai
    ptr redactori
    Util... complet ... profesionist. Un newsletter cu adevarat bun. La mai mare !!!
    14 0
  • Incalzirea climei
    Daca incalzirea climei continua toata discutia asta nu mai are sens. Si iarna poti merge linistit cu pneuri de vara. Doar daca te mai duci pe la munte, daca stai linistit prin Bucuresti iarna poti sa utilizezi linistit pneuri de vara :).

    Acestea fiind zise au dreptate ca economie mare nu faci daca stai cu un singur set, asa ca pana una alta cumparati si de iarna si de vara ca tot un singur set echipati la masina si schimbatul nu costa cine stie cat:).
    7 4
  • @Costin
    Mare dreptate ai domne' :)... Nu insinuez ca nu e bine sa ai gume de iarna (personal am ) insa iarna trecuta am facut 150 km pe zapada in 6 ore.Ce'i drept am ajuns fara niciun incident,dar totusi 6 ore ? Si chiar erau Pirreli...ma rog...Bine zis..cand e sa ai beleaua o ai sigur...mentionez ca dupa 2zile am facut explozie cu gumele respective...ele fiind noi ..
    5 3
  • Lorem Lipsum
    nu Sunteti barbati
    Beh, voi clar nu sunteti barbati.
    Dupa parerea voastra o masina care n-are cauciucuri de iarna nu merge bine... Aste e o aiureala. Pai daca io bag 4x4 ce? nu se misca masina? Si daca nu pleaca de pe loc iti pui un lantz-ceva si tot pleaca.

    Ati fi in stare sa spuneti ca trebuie sa imi pun centura.
    ... sau sa ii iau lu ala micu scaun special...

    Voi nu sunteti romani!
    4 21
  • pt Lorem Lipsum
    sper ca a fost o gluma ce ai scris.
    incearca sa pleci din rampa cu pneuri de vara. s-ar putea sa ai surpriza sa o iei la vale.
    12 0
  • 4*4
    Iarna trecuta am urcat pana in Sinaia la Taverna Sarbului (nu fac reclama) echipat cu 4 cauciucuri bune de iarna. Nu a derapat masina deloc. Sus mai erau cateva SUV-uri si alte masini cu pretentii de off-road. Un domn cu un Santa Fe era sa intre in toate masinile parcate pt ca nu reusea sa urce o panta cu ale sale cauciucuri de vara si un alt domn cu un Jeep Grand Cherokee ma intreba uluit daca are unde sa intoarca uitandu-se la drumul lat cat o masina marginit de zapada de 30cm pe care venisem. Precizez ca detin un Ford Fiesta. O alta masina mica a reusit sa urce cu ajutorul lanturilor (Opel Corsa), in schimb niste "domni" cu un Porsche Cayenne au avut ceva emotii inca de la inceput.
    18 2
  • Marius
    Din informatiile pe care le am nu se mai produc anvelope All-Seasion !
    0 3
  • cristi-tg.mures
    normal...
    pt.''MF''
    mi se pare si normal sa-i faci pe ceei enumerati de mai sus cu fiesta ta pt ca-i mai usoara de 2 ori cel putin,poti sa ai si 6x6 ca dc-i grea masina nu prea faci mare lucru,dar multi destepti nu stiu aceste lucruri elementare,bravo tie.
    5 3
  • Catalln
    @cristi-tg.mures

    Problema sta taman invers, referitor la greutate.
    Nu compara mere cu pere.
    Daca e sa compari compara o masina grea cu una usoara in aceleasi conditii de rulare si echipare.
    5 0
  • anvelope
    Sal.
    Eu am un logan de 3 ani de zile in fiecare toamna ii schimb cauciucurile pe fata cu anvelope de iarna , pe spate sincer eu unu nu am simtit nevoia sa le schimb cel putin la logan , parerea mea ca ajung doar cele pe fata
    5 7
  • "LEGISLATIA NU OBLIGA ECHIPAREA VEHICULELOR CU ANVELOPE DE IARNA, DAR BUNUL SIMT O CERE"

    adica daca nu am bani de cauciucuri de iarna sunt un mare nesimtit sau cum? ar trebui intai sa invatam sa semnalizam, sa parcam regulamentar si sa ii respectam si pe cei care nu au x5 ci doar o biata dacie.ala e bunul simt.atata timp cat noi depasim pe contrasens si in urcare pe ace de par putem sa ne punem si senile ca tot niste tzarani ramanem.daca esti sofer bun, simti masina, si conduci civilizat pot sa mergi si iarna fara sa mori sau sa omori.in concluzie, nu cred ca echiparea cu cauciuri de iarna tine de bun simt.e o tampenie.
    10 4
  • cauciucuri de iarna
    Un calcul simplu...un set de cauciucuri de iarna = cca. 1200 -2000 de lei, o reparatie de tinichigerie/vopsitorie (piese plus manopera) = multe peste . Concluzia: merita !!
    5 3
  • din franta
    vai
    mowgli , este un lucru care trebuie sa inteleg, o masina ai devenit un obiect de lux, care trebuie intretinut, atunci fara suparare daca nu ai bani de anvelope insemnease ca nici nu ai bani de placuta de frana si de nu stiu ce, si poate nici de rca nu ai bani , atunci mai bine te las de masina si te plimb cu transport public. ar fi timp lumea sa inteleg ca sa ai o masina in stare buna costa bani , si daca nu te permit mai bine te abtin inainte sa pun lumea in pericol din causa lipsa total de intretiner la masina ta
    5 4
  • din romania
    eu vb la modul general.hai sa fim seriosi, cea mai mare parte din romani abia isi permit 2 cauciucuri dintru salar.poate ai 3-4 copii acasa. ce ai cumpara? mancare la copil sau cauciucuri la masina? oricum, eu criticam faptul ca suntem facuti nesimtiti daca nu avem cauciucuri de iarna, si o gramada dintre voi insunuati ca daca nu ai cauciucuri de iarna, automat pui vieti in pericol.da, sunt bune, da merita luate, da ofera siguranta, dar nu iti semnezi moartea cu cele de vara.propria eperienta, si am tractiune spate.
    7 4
  • tzetze19
    Corect
    N-am dat imprtanta pana cand , acum aproape trei ani, fiind la Balcik de revelion, am impins masina prin viscol 2 ore si mai bine si tot n-am reusit sa iesim la liman. Era un Cielo cu cauciucuri de vara, iar cei cu cauciucuri de iarna(localnici) zburdau pe langa noi. Chiar fac toti banii aceste cauciucuri de iarna!
    6 0
  • din franta
    vai
    te inteleg mowgli ca nu e scump sa cumpar anvelop de iarna, totusi nu ai dreptat cand zic ca nu o sa ai cum sa iesi problem cu anvelop de vara in iarna, pur si simplu din causa ca nu sunt facut pentru vreme de iarna, si pana acum ma bucur ca nu ai avut problem , totussi nu uit ca un problem pot sa sosesc oricand, din pacat poate esti sofer bun , dar din pacat nu esti singur pe drum, si siguranta ta depinde si de cine vine in fata din pacat
    1 5
  • bine ma ca stergeti posturile noastre, da lu gigi francezu il tineti pe site. macar intelegeti ce scrie ? nici macar nu se poate descifra, se mai si lauda ca e din franta de parca rahatu lui nu pute daca sa mutat acolo.cenzura aiurea.have abreak, have a kit-kat
    6 2
  • din franta
    bine mowgli
    bine mowgli, pentru mine pot sa bag tot familia ta in dacia ta, sa merg si la 140ora pe zapad si sa te bag in primul zid care vad ca fix pix nu ma interesease din moment ca nu te bag in cineva sau in alte masina, , se pare ca ai mentalitate tipic romanest , esti regele drumurilor tu stii sa conduc , tu fac toate perfect, totusi nu uit ca cimetir din romania sunt plin de lumea ca tine care avea impresia sa fiu cel mai bun
    1 5
  • ok
    in primul rand scuze pentru agresivitatea cu care ti-am raspuns, dar intai , inainte de a sari la gatul meu, citeste ce am scris. NU SUSTIN CA NU MERITA INVESTITIA, NU SUSTIN CA NU SUNT BUNE, NU SUSTIN CA CELE DE VARA SUNT MAI DE FITZA PE GHEATA, CAUCIUCURILE DE IARNA MERITA TOTI BANII, SI TOTI AR TREBUI SA AVEM, dar!!!! cel mai important e sa ne respectam in trafic, degeaba avem gume bune daca nu semnalzam, parcam aiurea, depasim pe contrsens, asa punem viata in pericol, astea sunt situatii din care nici senilele nu te scot.in primul rand trebuie sa ne disciplinam, acolo e adevarata problema, de acolo vin accidentele.atat.nu sunt contra lor.
    8 0
  • din franta
    ai dreptat
    ai complet dreptat ca ar fi un pas mare sa invat lumea sa ai un pic mai mult rabdare si respect un trafic, s ar resolva mult problem daca lumea as fi mai linistit la volan , totusi eu raman convins ca masina ai devenit chiar un obiect de lux, si asta nu numai in romania
    6 1
  • Iarna nu-i ca vara!
    Cauciucurile de iarna fac intradevar diferenta sa stiti...insa sa povestesc ceva si interpretati voi dupa. Iarna trecuta prin preajma sarbatorilor eram cu o Dacie (eu aveam masina la revizie). Masina respectiva avea cauciucuri de iarna noi chiar(doar pe fata bineinteles) nu Bridgestone...nu Pirelli ...ci Americana...cele mai ieftine, dar de iarna. Am plecat de acasa pe ninsoare destul de deasa, pana am ajuns la destinatie se pusese un strat destul de gros, insa inainte de ninsoarea propriu-zisa fusese lapovita..deci sub zapada aceea era pe alocuri polei. Am urcat un deal ocolind un Golf V, un Opel Vectra si inca, cateva masini mult mai evoluate decat Dacia, toate aflandu-se in derapaj:). Am mers mai cu atentie si chiar tot drumul de aprox 40 km a fost fara eveniment. Am ajuns, am parcat masina si dimineata o gasesc lovita in parcare. Ca si concluzie ma gandesc eu ca un cauciuc de iarna nu e bun numai pt proprietarul masinii ci si pt ceilalti participanti la trafic. Iarna in functie de buzunarul propriu e bine sa fim pregatiti cu toti
    11 0
  • cauciucuri de iarna
    da, luati-va cauciucuri de iarna, cum am facut si eu.
    le-am montat, am mers multi kilometri, m-am bucurat din plin de aderenta lor ... pana cand, din cauza ca eu am franat o data mai brusc pentru ca ala din fata mi-a taiat calea, a intrat ala din spate in mine. bineinteles, el avea de vara ....

    si sa nu iti vina sa iti bagi toti cracii in ele? pentru mine era tot una daca intram in ala de-mi taia calea sau ca a intrat ala din spate in mine, numai ca eu am mai dat si 400 de euro pe cauciucuri ...
    1 2
  • Am patit-o
    Acu 3 ani la prima lapovita, cu cauciucuri Montana de pe logan - fabrica la 30km/h in spatele unui papuc, el a semnalizat stanga si s-a oprit la axul drumului iar Je am mers saniuta usor pana facu POC -> capota indoita, far spart. Cauciucurile fac toti banii acu am si de iarna si de vara DUNLOP, sunt foarte multumit.
    1 0
  • Masuri suplimentare
    Imi permit sa mai adaug:

    Masuri simple (sau nu) in conditii de aderenta scazuta (si foarte scazuta)

    1. Folositi cat mai des frana de motor (daca nu o faceati deja).
    2. Ca masura extrema, scadeti usor presiunea aerului din anvelopa (desi nu recomand asta daca nu aveti un manometru pentru a controla valoarea presiunii).
    3. Unii recomanda sa umflati anvelopele cu azot si nu cu aer (sunt suficiente articole pe tema asta, nu mai intru in detalii).
    4. Pastrati o distanta mai mare fata de cel din fata
    2 0
  • adaugare
    adaug si eu ceva din propria experienta, cei care aveti tractiune spate evitati frana de motor intr-un viraj, in special cei cu spate usor si cutie scurta, aviz e30 :D.
    1 0
  • Test
    Cei care mai sunteti inca nehotarati daca sa cumparati sau nu cauciucuri de iarna, va fac o provocare. Treceti, o data, iarna, cu cauciucuri de vara, prin Cheile Bicazului. Daca reusiti sa scapati fara sa cadeti cu masina in vreo prapastie, cu siguranta veti iesi transpirati de acolo, si veti jura ca n-o sa mai faceti treceti niciodata pe acolo iarna, cu cauciucuri de vara. Asta pana iarna urmatoare...
    2 0
  • Obligatorii
    LEGISLATIA NU OBLIGA ECHIPAREA VEHICULELOR CU ANVELOPE DE IARNA, DAR BUNUL SIMT O CERE

    Ar fi necesara o lege in acest sens.Au loc o gramada de accidente din cauza rularii iarna cu cauciucuri de vara.Chiar si o tamponare usoara creaza multe probleme si batai de cap,nu mai vorbesc de accidente mai grave,asa ca ar fi necesara obligarea echiparii autovehiculelor cu cauciucuri de iarna in sezonul rece!Parerea mea!
    1 3
  • Nestiutori gramada
    1. Aveti impresia ca daca stiti sa deschdeti usa si sa porniti motorul GATA stiti despre masini si dati sfaturi !
    2. Sa va ... "umplu de carne" pe toate chitrele astea care va umflati in pene ca niste pauni (cocalari) ca aveti bani si sunteti smecheri, dar va mancati de sub unghii cand vine vorba de achizitii ESENTIALE si la primul inghet blocati drumul, faceti balet sau faceti accidente ca va fuge drumul de sub voi sau ca drumarii "e lenesi". Mi-ati busit masina de 2 ori pana acum iar pe altii i-ati schilodit/omorat!
    4 1
  • Grigore
    Am mers 2 ierni inzapezite cu cauciucuri de vara.Pe masina nu am 4wd,abs,esp sau alt de control de siguranta.N-am avut nici o problema.
    Incet,atent,pastrand distanta considerabilafata de ceilalti participanti la trafic,frana de motor,evitarea bruscarii volanului > cele mai bune cauciucuri de iarna.
    Nu am cumparat cauciucuri de iarna pt ca nu am avut posibilitatea financiara,asta ma face nesimtit?
    Sunt f de acord cu mowgli.
    "Din franta",ramai la tine in franta,viziteaza automarket.fr te rog,multumesc.
    8 2
  • nykalai
    pana cand nu o sa avem strazi ca mai toate tarile astea din lume putem avea si mama cauciucurilor ca tot se fac accidente tot nu merg masinile cum trebuie.dar pana atunci fiecare merge cum poate chiar si cu cauciucuri de vara iarna. si adevarat cand e sa se antample un dezastru pe sosea se antampla daca nu respecta toti acele reguli.
    1 4
  • Tonea Denis
    winter tires
    Salut. sunt posesor de mitsubishi colt din 2008. anul trecut m-am chinuit ingrozitor pe zapada, cu gume continental premium contact2 de vara. aveam emotii la fiecare viraj si fiecare rampa. anul asta am reusit sa achizitionez 4 gume Hankook w300 de iarna. a fost un efort financiar destul de mare ,409ron bucata. am facut un drum la Lacul Rosu si a fost superb,erau temperaturi de 2-3 grade aveam aderenta, am trecut prin balti inghetate a fost super ok. zapada inca nu am prins dar planuiesc un revelion la munte . ar fi minunat daca am avea venituri mai mari si toata lumea si-ar permite fara probleme 2 seturi de jante + gume pentru fiecare sezon. dar in Romania ne omoara ratele si bancile, sar patronii pe noi ca nu muncim destul la salariile care le ofera ei etc. va doresc drumuri fara incidente la volanul masinii dvs.
    2 1
  • virgil
    trebuie legislatie
    E clar: trebuie legislatie in domeniu. cu "bunul simt" o sa mai moara multi oameni nevinovati din cauza unora care "gandesc" pardon vorbesc ca mowgli!
    nu iti permiti ==> nu e obligatoriu sa mergi cu masina personala. iar daca te prinde ==> amenda , confiscare masina etc.
    Trasnportul in comun ca in alte orase mari din lume e o alternativa. Nu cea mai buna dar... traim intr-o societate (fie ca vrem sau nu) si TREBUIE sa tinem cont si de interesele celorlalti (inclusiv dorinta lor de a trai, de siguranta etc).
    3 5
  • pentru liviu
    sal vreau sa spun ca eu am trecut cu masina prin cheile bicazului si nu numai o data ,iarna trecuta ,intradevar sotul a condus ,dar nu am avut nici o problema cu prapastile,si era o zapada mare,si am avut cauciucuri de vara ,dar a fost noi).deci daca stii intradevar sa conduci ,dar poate conteaza si masina,noi am fost cu un citroen xsara
    1 2
  • Parerea mea
    Haideti sa vas pun ce am patit eu: am plecat la Azuga in 2008-2009, iarna, zapada, frig, Noi eram 3 masini: Dacia Logan echipata de iarna, eu Opel Astra H 1.4 benzina echopata de iarna si Opel Astra H 1.6 benzina echipata de vara. cu 300 de metri inainte de cabana trebuia sa urcam o panta destul de lina......... cand minune noti am urcat mai putin acel Opel Astra de 1.6 benzina care patina de mama focului. Pana nu i-am pus lanturile nu am reusit sa urcam cu el deloc. Deci pot sa spun ca da sunt bune.
    1 0
  • La noi ca la nimeni
    Nu avem bani de cauciucuri de iarna, dar avem bani de benzina (sau o combinam si pe aia)
    Nu ne asiguram masina ca suntem mai ceva decat era Senna in viata.
    Daca e sa luam anvelope, luam SH ca suntem ciumegi si avem gioarse la care altii renunta de vechi ce sunt.


    Si ne miram ca suntem pe primu sau al doilea loc in europa la accidente mortale.

    Da Doamne sa nu intalnesc niciun viteaz de pe aici de pe forum cand sunt pe drum! !
    1 0
  • TRACTOR13
    salut
    ANI DE ZILE AM MERS FARA CAUCIUCURI DE IARNA SI NU AM MAI MURIT .EU ZIC CA E DOAR UN MOFT SI PARTEA PROASTA E CA A INTRAT LEGEA IN VIGOARE.DE MURIT IN TRAFIC TOT LA FEL MURIM
    PAREREA MEA .CU RESPECT
    0 0
  • TRACTOR13
    AM UITAT CEVA
    LEGISLATIA TINE CU CASCO MARE ATENTIE
    DACA NU AI CAUCIUCURI DE IARNA IN PERIOADA 1 NOIEMBRIE 1 MARTIE IN CAZ DE ACCIDENT NU TE DESPAGUBESTE CHIAR DACA AFARA E USCAT
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru