ANALIZA: De ce difera consumul anuntat de producator de cel real?

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 14.04.2009
V-ati intrebat vreodata de ce nu reusiti sa obtineti un consum de carburant la fel de redus ca valoarea anuntata de producatorul automobilului pe care il conduceti?

Inca de la sfarsitul anilor 1970, producatorii de automobile au fost nevoiti sa anunte consumul de carburant al modelelor pe care le produc. Aceasta cerinta a aparut in timpul crizei petrolului din 1973 si a fost apoi ceruta din considerente de mediu. Astazi, cifrele de consum anuntate de producatori sunt unul dintre motivele principale de alegere a unui autovehicul.

Dupa cum probabil ati observat pana acum, consumul de carburant anuntat de producatori difera de consumul real al autovehiculului. Diferentele apar in primul rand din cauza faptului ca producatorii mentionau consumul de carburant la o viteza constanta, care este dificil de atins si pastrat in conditii de zi cu zi. Testele erau realizate in conditii de laborator si erau folositi soferi profesionisti care erau specializati in obtinerea consumurilor scazute de carburant.

Uniunea Europeana a decis ca trebuie sa existe un singur test standard pentru toate modelele disponibile in acest spatiu, motiv pentru care a introdus in 2001 o verificare identica pentru toate modelele de pe piata. Acest tip de test ar trebui sa fie mai relevant decat testele precedente deoarece simuleaza mai bine conditiile cotidiene de rulare. Testele sunt facute in continuare intr-un laborator, iar vehiculele ruleaza pe role care simuleaza rezistenta la inaintare si forta de frecare a unui drum tipic.

Testul consta in doua parti: una este facuta cu motorul rece si simuleaza un traseu urban, pe cand cea de-a doua parte simuleaza un traseu extraurban.  Traseul urban are o lungime simulata de 4.9 kilometri, iar traseul extra-urban are o lungime de 6.9 kilometri. Emisiile si carburantul consumat sunt masurate, iar apoi se calculeaza valorile medii ale acestora. Agentia de certificare a vehiculelor recunoaste ca testele de laborator nu reflecta consumul real al automobilelor testate. Singurul avantaj al testelor de consum de carburant realizate in conditii de laborator este ca acestea pot fi controlate 100%.

Din pacate pentru utilizatorii de automobile din lumea intreaga, rolele care simuleaza circularea pe un drum nu pot simula rezistenta vantului sau rezistenta la inaintare adusa de un geam deschis sau un portbagaj auxiliar.

Pe langa asta, suprafetele de rulare difera de la o tara la alta, iar anvelopele folosite au si ele un efect asupra consumului. Pe langa asta, in realitate, soferul va avea ceva greutate in vehicul alaturi de el – macar un bagaj sau o serie de obiecte care cantaresc cateva kilograme – bineinteles, acestea nu sunt prezente la testele de laborator. Greutatea suplimentara aplicata unui vehicul este foarte importanta in cazul in care acel vehicul face opriri dese. In cazul testului pe role, masa suplimentara este simulata cu ajutorul rezistentei rolelor, iar automobilul se misca constant pe intreaga durata a testului, motiv pentru care efectul greutatii suplimentare este aproape nul.

Doar o versiune reprezentativa a unui model este testata pe role. Spre exemplu, se testeaza un automobil cu transmisie automata si un automobil cu transmisie manuala, fiecare fiind echipat atat cu un propulsor diesel, cat si cu un motor pe benzina – in functie de disponibilitate. Consumul de carburant al versiunilor superioare si inferioare celor testate este calculat in baza testelor efectuate pe versiunile testate. Daca modelel testate au anumite echipamente optionale – cum ar fi aer conditionat si un sistem audio performant sau geamuri electrice spate, acestea nu sunt luate in considerare.

Echipamentele optionale mentionate mai sus necesita curent electric suplimentar si aduc un plus de greutate in schimbul confortului oferit. Compresorul de aer conditionat este antrenat de motor si mareste consumul automobilului. Pe langa asta, producatorii de automobile vor prezenta cele mai avantajoase cifre de consum. Spre exemplu, modelele de oras vor fi laudate pentru consumul redus de carburant inregistrat in afara orasului. Din pacate pentru majoritate clientilor, aceste modele sunt folosite preponderent in oras, unde nu vor putea beneficia de consumul de carburant pe care l-au visat – si totodata care a fost unul dintre criteriile de alegere ale modelului achizitionat.

Vehiculele testate sunt conduse de persoane instruite special pentru a obtine un consum de carburant cat mai redus si acestia se straduiesc din rasputeri sa obtina valori cat mai bune. Toate vehiculele sunt intr-o stare tehnica perfecta, iar presiunea aerului din anvelope este verificata minutios inaintea testului.

Din pacate, multi posesori auto nu stiu sa exploateze corect vehiculul pe care il conduc, motiv pentru care inregistreaza un consum de carburant exagerat si uzura anormala a unor piese. Educarea consumatorilor ar fi un prim pas pentru realizarea unui consum de carburant cat mai scazut si pentru a micsora emisiile.

Partea buna a testului MVEG de consum este ca toate modelele noi sunt comparate prin aceeasi metoda de catre acelasi organism in aceleasi conditii. Astfel, putem obtine o oarecare comparatie intre modelele respective. Pe langa asta, testul ne ofera niste cifre catre care trebuie sa tindem cand incercam sa conducem economic. Vehiculele hibride nu sunt la fel de economice pe cat par din cauza faptului ca acestea sunt economice doar in mediul urban. Odata ajunse in mediul extra-urban, masa suplimentara a motorului electric si a bateriilor aduce o rezistenta crescuta la inaintare. Pe langa asta, trenul de rulare electric este folosit doar la viteze de 40-50 km/h – in marea majoritate a cazurilor.

Via | Timesonline

Comentarii (62)

  • Road Runner
    trenul de rulare electric
    "trenul de rulare electric" ? Cred ca nu stiti sa traduceti bine powertrain. Altfel articolul este excelent !
    1 0
  • NeoGalaxy
    Simplu
    Consumul teoretic este facut din pix, iar cel real... depinde de conditiile de drum, de setarile masinii, de calitatea combustibilului, de stilul de condus, de calitatea asamblarii, de viteza aerului sau directia lui, de dumul si calitatea si distanta pe care este facut textul... si cred ca mai imi trec prin cap vreo 20 de variabile... nu prea constante si deci... pare un calcul foarte foarte complicat :)))
    0 0
  • Nu cred ca e mare diferenta
    Eu am scos un consum mai mic la orice model de masina pe care am condus-o, acum de pilda am o skoda octavia la care am consumul mediu 5% sub consumul declarat de producator (5.1%). Consumul este facut pe parcusul a peste 4000km si cu un raport de: 70% extern - 30% oras. O mica exceptie este data de toyota aygo, care atunci cand sunt 3 oameni +bagaje consumul pe care-l scot este 4.8% fata de 4.6% cat da constructorul (lucru de inteles datorita motorului mic si a greutatii reduse a masinii.
    Conteaza enorm de mult cat lasi motorul sa mearga in gol, cat de mult franezi, cat de bine sti sa anticipezi traficul. Aceste lucruri, din pacate nu se invata la scoala de soferi.
    1 2
  • pret de o turbina
    Un cunoscut de-al meu a scos o turbina la pensie din cauza subturarii unui diesel pe motiv de consum. Eu am dus masina la service si m-am ocupat de schimbarea turbinei.
    0 0
  • burningflame
    pai...
    daca eu scot un consum MAI MIC decat da producatorul in cartea tehnica, inseamna ca-s profesor nu??? logan 1.6 MPI, brasov-constanta-retur 5,1 l/100km...
    0 1
  • consum
    Eu am un seat leon 2 cu 1.9 tdi si 105cp.
    Consumul de carte in oras e 6.4. Eu reusesc 6.5 desi nu pot spune ca merg exact in Bucuresti 100% (stau in Popesti Leordeni). Folosesc destul de mult frana de motor si prefer sa ocolesc decat sa stau in coloana.
    In afara insa nu am reusit niciodata sa scot un consum mai mic de 4.7-4.8 (exceptand un drum predeal bucuresti pe o sosea aproape goala cand am ajuns cu 4.2 acasa. Dar dat fiind ca mare parte din drum a fost la vale...).
    In afara folosesc in proportie de 90% cruise control, frana de motor cand vad semnul de localitate. Ideea e ca se poate face o apropiere fata de carte dar niciodata ce scrie acolo.
    Reviziile i le fac cam la 10-11.000, are placute cauciucuri, filtre, am grija ca totul sa fie cat mai bine.
    Nu merg delco subturat dar imi place sa merg legal si cam astea sunt consumurile.
    0 0
  • Eu am o Honda Accord 2.0 benzina 155 cp.
    Brasov - Bucuresti si retur 5,4% dar doar pana in otopeni, deci doar consum extraurban.
    1 2
  • carcotasul 1
    consum
    am un peugeot 307 break diesel 1997 cm3... am parcurs 3777 km cu un consum mediu de 6,2/100 km ... in carte zice 5,8 ... pe autostrada (am zis autostrada nu drum comunal romanesc) consumul a fost mare (viteza la 130 km/h) ... pe alte categorii de drum a fost mai mic ... DAR, in romania am avut si consum apropiat de carte ... cind mergi cu 70 in spatele unui tir zeci de km, la turatie mica aproape de cuplul maxim consumi putin (he,he) ... in oras am realizat si 11 la suta ca stai la cozi la stopuri de inebunesti si atunci papa motorina cu galeata si ai 0 km parcursi ... eu zic ca un consum mediu apropiat de carte se poate inregistra pe distante lungi in diferite conditii punind si alea 20 de conditii pe care le aminteste NeoGalaxy mai sus si inca alte 20 care pot aparea pe traseu plus performantele piesei dintre volan si scaun ... dar sa realizezi consumul cartii este imposibil ... scrie in articol de ce ... ala dat in carte este comparativ intre modele ... dar la altceva nu prea ajuta
    0 0
  • flexus
    Eu am un Chevrolet Camaro cu motor V8 5.7L si consum intre 15 si 35% in oras in functie de trafic. Producatorul zice 14.7% in oras.

    Afara din oras imi ia 9% daca merg la 100km/h in a 6-a cu cruise control, 12% daca merg 140km/h cu depasiri si 15% daca merg mai tare (+- 200km/h). Producatorul declara 8.7% afara.

    Bine, nu prea merg eu asa cuminte niciodata dar morala este ca se pot atinge si nu sunt chiar complet aiurea valorile, conteaza stilul de mers si conditiile foarte mult insa.
    0 0
  • hollandman
    consum mic
    ce vrajeli au astia care le consuma masina 5 % ,, niste laudarosi ,ma mir ca nu a venit nimeni cu 3 % sau 3,5 % la motoare de 1,9
    1 2
  • consum
    Laudarosii ....
    Eu am o masina (nu dau nume ca sunt destul de putine pe strada) cu motor de 1.2 supraalimentat care consuma ziua 2.6 si noaptea 2.2 pesemne noaptea cam doarme si cred ca de aceea consuma mai putin ....
    2 1
  • dizal
    consum afara 3% maxim 3.5%. precizez ca nu mai merge tubina. in orash maxim 6-7. e cea mai tare masina golf 4...ce masina am.
    0 2
  • bradonel
    consum
    logan 1.6 16v consum mediu producator 7.1
    consum mediu CB 7.4
    hyundai i10 1.1 consum mediu producator 5
    consum de la plin la plin 7.5
    1 1
  • Laudarosii 2
    eu am o dacie din 96 si am reusit in afara sa fac un consum de 8 mult mai mic decat cel dat de producator . in oras imi ia 12-13 eu zic k e destul de bn ..... care stiti cat consuma un mustang ?:D
    0 0
  • @hollandman
    @hollandman
    Desi din nick-ul tau banuiesc ca nu stai in RO iti voi raspunde mesajului tau intr-un singur fel.
    Te invit la un drum cu masina mea pe ce distanta extraurbana vrei tu. Daca consuma mai mult de 5 si merg subturat platesc eu toata "consumatia" iar tu te alegi cu placerea drumului si placerea de a fi avut dreptate.
    Daca consuma mai putin de 5 astept plata dublu a "consumatiei" si retragerea cuvintelor.
    Daca ai nevoie de referinte suplimentare iti pot da forumul pe care stau si sa vezi consumurile raportate de mine de-a lungul a 2 ani de cand am masina asta.
    1 2
  • Poli_TM
    skoda
    am skoda fabia motor diesel 1.9 sdi fara sa exagerez afara consuma 3.8 % fara sa exagerez si merg si cu 130km/h ,sunt foarte incatat de consum numa asteptam am facut o investitie buna mai ales ca am dat 3000 € pe ea din 2001.
    0 0
  • Becleanu
    la me e la fel
    Eu am polo 6n2 1.4 60 cai, si consuma exact cat scrie in cartea tehnica, 9-10 litri in oras:D, asta dak schimbi pana in 3000 turatii cum zic ei.
    0 1
  • Adi de la Cluj
    @Poli_TM
    stimate domn, parerea mea proprie si personala este ca tu mergeai la vale pe drumul ala pe care zici tu ca ai scos acest consum. Sau poate aveai familia in spate si te impingeau. Scuzati ironia dar este revoltator cum puteti sa scoateti aceste ineptii.
    In atentia unora care obisnuiesc sa exagereze, va rog nu mai mintiti populatia si nu mai scrieti (vorbiti) baliverne ca mai sunt altii ca voi care cred ce spuneti.
    Articolul e de nota 10. Felicitari Automarket.
    1 0
  • Nu dati cu pietre
    Fiat vs Dacia
    Am un Fiat din `86 disel 1.7. In oras consuma aprox 6-7 %, extraurban ajung la un consum de 3,5-4 %. Solenza din`05 de 1,4 mpi pe care o detin de putin timp, in oras papa cam 13-15 % si in afara mai jos de 6% a fost imposibil sa scot.
    0 1
  • Consum Logan 1,5dci 85CP
    Am un Logan 1,5 dci 85 CP. Am mers gol aproape 300 km (traseu Brasov-Bistrita) si am incercat sa vad ce consum minim pot sa scot, pentru ca asa cum merg eu cu el consuma intotdeauna mai mult decat in carte. De data aceea am mers in a cincea cu 60-70 km/h si a consumat 3%. La intoarcere (trseu Bistrita-Brasov) am venit incarcat si am incercat acelasi lucru, dar minimul a fost 3,4%.
    0 1
  • Rus Ioan
    Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark,urban 2,5%.Cred ca glumiti,si la relanti consuma mai mult si voi veniti cu consumuri de 3% fiti seriosi.
    2 0
  • @io & Poli_TM
    Doamne ce mincinosi, asa ceva nu am mai vazut. CUM PUTETI MINTII MA RATATILOR ASA?
    Eu am Passat din 2005 1.9tdi si consuma 6.9 in afara si 10-11% in oras. Sunteti niste ratati amandoi.
    0 0
  • consum
    nu stiu cum scoateti consumuri asa de mici, eu am un opel Corsa C, 1.3 cdti, si imi consuma afara 4.1-5 litri, pana in 120 km/ora, cum depasesc dumnezeu cu mila, ajunge si la 7 %, iar in Bucuresti cam 6,5 - 7%, mers normal, spre subturat as putea spune chiar, deci cum scoate-ti din 1.9 tdi 3,8 % ?, daca compar Corsa cu cealalta masina, adika Logan 1.4, care e cam nesatul, afara in medie 6 %, tot pana in 120 km/ora, si in Bucuresti 8,5 - 9%,
    este bine........dar oricum mai mult decat specifica producatorul
    0 0
  • raspuns si bonus
    Mai GG cred ca nu ai bun simt ca sa vorbesti asa. Nu am scris cele de mai sus doar asa ca sa laud Loganul. Am scris o realitate. Poate ca nu stii cum sa conduci pentru ca intr-adevar sa ai un consum minim.
    Mai am si un Ford Mondeo 2,0 TDDi 90CP, la asta minimul a fost in jur de 5%. Dar consumul mediu e 6,5%. Cred ca tu ai de stat prea mult in cozi interminabile sau folosesti acceleratia intr-un mod cam excesiv.
    Pentru cei care aveti un consum sensibil ridicat fata de cartea producatorului, iar masina nu este noua, un punct bun pentru inceput e sa mergeti la un service pentru a verifica si regla directia. Unghiuri dereglate si roti umflate aiurea sunt primele motive pentru care consuma mai mult. Apoi o a doua chestie poate fi vreun etrier care desi nu e blocat, functioneaza in reluare dupa ce iei piciorul de pe pedala de frana.
    Desigur ca nici nu am amintit de aprinderi sau injectii dereglate, sau alte defectiuni mai mari.
    0 0
  • pentru GG
    mai draga GG, nu imi dau seama ce ai avut in cap la un asemena post. Passat 1.9 tdi 90 cp consum extraurban 4.5 cu medie de 100km/h pe drumuri din romnaia. Tu fie nu ai Passat din 2005, fie esti prea prost sa-ti dai seama ca exista mai multe motare de 1.9 tdi, de la 90 la 153 de cai. Evident fiecare cu un consum specific. Fie asta, fie ai un jaf de masina neintretinuta de scoate asa consum. Ciocu mic... si mai citeste.
    0 1
  • nedumeritu
    pt. Nu dati cu pietre
    nu dam cu pietre da' faci o comparatie aiurea intre o masina pe motorina si una pe benzina. nu e Fiat vs Dacia, e de fapt motorina vs benzina
    1 0
  • Publispace
    Pt. McLaren
    McLaren data viitoare incearca sa mai si pornesti motorul... ca obosesti de la atata impins, si atunci e de inteles dece scoti consumul atat de mic.
    2 0
  • alexx25
    tdi
    GG, eu am passat din 2007 cu motor 2.0 tdi de 170 de cai. Imi consuma intre 5,2-7 in afara depinde cat ii dau si in oras intre 8,5- 11. Deci ori esti tu mincinos, ori ai motorul busit, ori nu stii sa conduci!!
    0 1
  • andrei
    am meu consuma dublu fata de casrtea tehnica
    am un sharan din 2002 - in cartea tehnica consumul urban e 8 iar mie imi papa 11 ca popa :)) , extern nu am ce comenta in carte e trecut 5,6 iar eu am scos si 4,9
    0 0
  • adrianm
    orientativ
    Vw Jetta 2007.1.9 tdi 105 CP. 2400 km Olanda-Romania media 5,4%. Dupa tuning TCM medie de consum pe 4000 km 6 % ,doar in Romania insa. Testele sunt orientative dar fiind standardizate se poate face o comparatie intre diverse modele ceea ce e f bine.
    0 0
  • marius
    A2 1,4 tdi, intre 3,5 si 4 afara , intre 5 si 6 in oras si aprox 4,2 mediu
    faptul ca folosesti turbina nu inseamna automat si un consum mai mare (ma refer la motoarele diesel) ...diferenta de consum intre un tdi bine folosit si un sdi ar trebui sa fie nula...turbina eficientizeaza arderea combustibilului aducand un important aport de aer (implicit oxigen) deci cel putin teorietic la aceiasi cilindree si aceiasi cai putere un tdi ar trebui sa scoata un consum mult mai bun decat un sdi....in practica cilindreea e aceiasi insa herghelia e mult mai mare la tdi-uri, de aceea nu consuma mai putin decat sdi-urile......referitor la consumuri de 3,8% cu 1,9 sdi sunt purin sceptic....e adevarata ca skoda fabia are o masa redusa, dar la 130 nu scoti cu nici o masina consum de 3,9.......Eu am un A2 1,4 tdi, 75 cp (motor in 3 cilindrii pumpe-duse, pt necunoscatori) si scot consum mediu de 4,2. ...asta in conditiile in care masa totala e doar de 1065 kg (caroserie de aluminiu) . In materie de consum mai importanta este caroseriea si stilul de condus decat motorul. Pot spune ca consumurile de sub 4 in mediul extraurban sunt posibile dar doar cu masini diesel cu masa relativ mica (sub 1100 kg) si cu un coeficient de rezistenta aerodinamica sub 0,30...ia , ziceti cate masini se incadreaza in categoria asta in afara de A2?
    0 1
  • pentru Marius
    Daca nu ma insel, din ceea ce am citit, A2 cu motor 1,2 tdi scoate sub 3%. Parca il laudau cu 2,6-2,8% in afara.
    0 1
  • Catalln
    Consumuri de platforma
    Consumurile astea pe care le dati voi 3 in afara si 5 in oras. (asta in Romania) in timp ce producatorii dau consumu cu 50% pana 100% mai mari de cat va laudati voi sunt vorbe in vant.
    Ori sunteti complexati, ori aveti probleme cu dioptriile, ori sunteti beti.
    2 0
  • as21ro
    @ marius
    te cred... am un prieten cu a2 care scoate cam acelasi consum cu al tau...
    0 1
  • @Drako
    Ciao Draco.
    Presupun ca Aygo-ul de care vorbesti e de 1L benzina? Eu am un Peugeot 107 (acelasi motor), pe un singur drum am reusit sa scot 4 pe portiunea Cluj-Oradea, iar in continuare Oradea - Frankfurt 4.1.
    Asta a fost prin Septembrie (vreme mai racoroasa dar nu frig si nu foarte cald), viteza intre 100-120.
    De atunci, cu faruri si MP3 player + doua persoane, viteza intre 100-130 foarte rar reusesc sa consum numai 5.3, de obicei e mai mult.
    Tu cum faci, ce turatie etc?
    Merci
    0 0
  • @Publispace
    Un raspuns stupid. Aceiasi invitatie ca si amicului hollandman.
    0 0
  • Pt "NU DATI CU PIETRE"
    Eu am solnitza de aproape 5 ani. Cat dai atata face - a avut un pret de achizitie "fair". Eu o cunosc ceea ce nu se poate spune de dumneata. In oras papa iarna 7,8% acum cand s-a mai incalzit 6,2 - 6,7% . In afara depinde cum ii dau intre 5.5% si 6,5%.
    Prima valoare 5.5% pana in 100-110km/h, restul dupa....
    Asa ca ma incadrez in........buget. )))
    1 1
  • consum
    Consumul de carburant depinde foarte mult de ce "numar porti la pantofi" mai pe urma stilul de condus si nu in ultimul rand experienta soferului. Eu conduc depeste 12 ani am schimbat cam 10 masini si fac anual cam 50.000 de km nu am avut un consum exagerat doar atunci cand eu am baut cateva beri si trebuia sa conduca sotia!
    0 1
  • Majoritatea Sunteti niste mincinosi, sa nu mai pomenesc referitor la consumul afisat in bosrd ca este un rahat pe bat, daca vrei ceva exact puneti testerul pe masina conectat la laptop si mergeti 100km si apoi faceti o medie reala pt oras si inafara........... eu am Audi A4 1.9 TDI din 2002 si mananca 6-7 in afara si 9-11L in oras........ daca merg sport si cuplez powerboxu ia linistit 15 L dar si 170 cai satisfactie ........ :)) deci un motor disel de ~ 2000cm ia in oras in jur de 8-10 L oricum ai merge de economic
    0 1
  • asmaticu
    lasati-ma sa rad...
    E incredibil ce multi cred ceea ce le arata calculatorasul de bord... parca n-ar fi fost pus acolo de producatorul masinii... Regula e simpla: motor mare, masina grea, putere mare= consum mare! din pacate consumurile(reale) n-au prea evoluat in ultimii 40 ani, diferentele sunt atat de mici ca nu cred ca merita pomenite... de exemplu diferentele intre carburatie si injectie...(vezi cat papa Cielo in oras vs Dacia 1300 la 200cmc diferenta...)
    0 0
  • consum
    in MADRID si imprejurimi
    Toyota avensis 2004 , 2.0 D4D, 116 cp. consum mixt aprox.6%
    VW pasat 2003 , 1,9 tdi. 130 cp. consum mixt. aprox.7%
    condus mai sportiv cand conduc mai lejer scade consumul cam cu 0,5-1 l la amandoua masinile, Cu TOYOTA in Romania cu un rezervor (55 l, masina avand rezervorul de 60 l dar niciodata nu incape atat , masina pastrand motorina cam pt.100km) am facut 1000 km +-30km fara a depasi 120km/ora
    1 0
  • Consum
    Ford Focus 1.6 benzina 11-12 % in oras, 6.5-7.5 % afara. Cred ca anumite consumuri foarte mici la modelele diesel sunt obtinute in conditii necorespunzatoare. Nu puteti sa faceti consumuri pe distante mici ptr ca nu stiu cum veti masura carburantul . O masuratoare cat de cat se poate face numai de la plin la plin repetata de cateva zeci de ori si apoi facuta media. Ca ati obtinut 3 sau 4 % pe 30 sau 50 de km cred ca nu este decat consumul pe care ati vrut voi sa-l obtineti.
    1 1
  • consum
    Statele Unite au actualizat anul trecut modul de calcul al consumului, iar acum cifrele sunt mult mai aproape de realitate, luand in consideratie a/c, etc. Datele le puteti gasi la: http://www.fueleconomy.gov/Feg/findacar.htm

    Eu am Ford Focus 2.0l auto. Consum mediu pe ultimii 40.000 km, majoritatea in oras, 10%
    1 0
  • Florentin
    Eu ating consumul oficial
    Nu este adevarat ca sunt diferente semnificative intre consumul teoretic si cel real. Am observat ca majoritatea celor care sustin asa ceva fac teste cu masini obosite, uzate si fara sa-si inlocuiasca filtrele, toate consumabilele, lichidele sau fara sa utilizeze combustibilul corespunzator. Mai mult decat atat, nu cred ca exista un oras in RO, comparabil ca trafic cu un oras din Vest, ca sa poti face testul de oras. Eu am schimbat mai multe masini in ultimii 10 ani si le-am testat pe toate si am obtinut valori ale consumului foarte apropiate de cele comunicate oficial de constructor. 5 la suta cu motor pe benzina. Da, am obtinut acest consum. Mersul economic aproape ce este o arta, cel putin un astfel de sofat se situeaza la limita artei. Exista si un campion care a obtinut chiar valori inferioare celor comunicate oficial de constructori. Si mai e ceva: toti se vaita de consum, dar nu am intalnit pe nimeni care sa conduca economic. Pardon, totusi am mers cu un batran care nu a sarit de 90 la ora pe A1. Era singurul ! Va salut si va dau solutia: motor electric pe fata si generator de electricitate in portbagaj. Combustibilii asa-zisi fosili sunt pentru vitezomani, iar in acest caz polemicile pe consum sunt inutile.
    0 1
  • @misu
    bravo mai caca pe bat..... 170 de cai dintr-un motor diesel de 2 L supraalimentat iti mananca 8-9 litrii (probabil si la un stil de condus aiurea, ca altfel media ar trebui sa stea pe la 7).... stii ca TDI-urile sunt disponibile in mai multe variante de putere? de la 90 cp (acuma 106 cp parca e cel mai mic) - care si scoate cel mai bun consum, 116cp, 135 cp, 153 cp si tot asa? sau la tine nu pare sa aiba vreo relevanta....
    Eventual mai cautati si pe youtube, daca bine tin minte au cei de la top gear un clip cu un Audi A8 4.2 tdi si au reusit sa-l impinga (in conditii absurde de condus totusi) la un consum mediu extern de 7L/100km. Mai citi sau conduceti mai normal dragii mei, vedeti ce minuni se intampla!
    0 0
  • Florentin
    Gerhard Plattner
    Dati si voi o cautare pe Google cu numele Gerhard Plattner si veti afla cum a reusit un simplu jurnalist sa obtina un consum record de 2,6 l la suta cu un motor 1,4 TDI. Consum mediu pe acelasi motor - in jur de 4 la suta. Testul de consum nu se face nici macar cu rezervorul plin, ca sa afli cat mai intra dupa 100 de km. Se face cu o cantitate minima de combustibil, fara bagaje, cu un singur om la bord ( persoana cu greutate normala), cu masina setata perfect, pe drum drept si fara vant etc. Testul nu incepe din momentul demarajului, ci dupa obtinerea vitezei de 90 la ora si printr-un rulaj constant, cu acceleratia relaxata, fara sa se mai schimbe des treptele de viteza. Este posibil doar pe o autostrada neaglomerata. Eu am reusit sa ating consumurile comunicate oficial de constructori cu mai multe masini, deci nu a fost o intamplare. Aceste consumuri sunt obtinute si de multe alte persoane, doar ca ei ignora polemicile inutile. Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva cu afirmatiile mele, cred ca am dreptul la o opinie personala, fie ea si gresita. Va salut din nou.
    0 1
  • Florentin
    Era sa uit
    Era sa uit: nu doar ca trebuie oprita climatizarea cu freon, trebuie luata in calcul o masina care nici nu are kilograme in plus cu aceasta instalatie ( compresor, doua radiatoare, conducte etc.). Asa ca va trebui sa usurati vehiculul cui greutatea corespunzatoare instalatiei de AC, eventual sa renuntati la roata de rezerva( multe masini nici nu mai au), ba chiar la cotiera si alte accesorii trecute ca optionale de constructor si , deci, neluate in calcul la comunicarea consumului oficial.

    Nu stiu daca ati remarcat ca majoritatea constructoriulor nici nu prea au luat in seama acea parte a presei, care i-a acuzat de comunicarea unor informatii false catre clienti. stiti de ce? Datele sunt corecte, dar in anumite conditii, apropiate de cele din laborator. Un vehicul care nu scoate un consum apropiat celui oficial nici in astfel de conditii este DEFECT. Vehiculul sa nu fie in rodaj, cand efectuati teste de consum. Si ar mai fi multe altele. Pa ! O zi buna !
    0 1
  • vlahu'
    NEW KANGOO
    AM UN RENAULT KANGOO 1,5 DCI 85 CP.MENTIONEZ CA PE TRASEUL BACAU-GALATI AM SCOS UN CONSUM DE 4,8%,INDICAT DE COMPUTERUL DE BORD.RENAULT SPUNE CA PE EXTERIOR CONSUMUL ACESTUIA ESTE DE 5%.IDEEA ESTE CA NU AM DEPASIT VITEZA DE 110 KM/H,IAR ACEST TRASEU L-AM FACUT PE E85 PANA IN APROPIERE DE TECUCI.BINEINTELES CONSUMUL A INCEPUT SA CREASCA PE MASURA CE MA APROPIAM DE DOBROGEA,ASTFEL CALCULATORUL INDICANDU-MI IN MOMENTUL CAND AM AJUNS ACASA LA CONSTANTA UN CONSUM DE 5,2%.ASADAR SE POATE SA SCOTI SI UN CONSUM MAI MIC DECAT SPUNE PRODUCATORUL INSA IN CONDITIILE IN CARE AM AVEA CAT MAI MULTE DRUMURI PRECUM E85 BUCURESTI-SUCEAVA
    1 1
  • 4x4
    Suzuki Ignis. Benzina. 99 cp. Tractiune integrala permanenta.
    Bucuresti. Traseu zilnic periferie-centru.18 km/zi numai ore de trafic (8-9; 17-18). Viteza medie 12-14 km/h. 12,5 l/100 km.
    Golf V 1.6 acelasi traseu 14-16l/100 km
    0 0
  • consum
    eu am un aveo sedan 1.4 si consumul in afara e sub cel mentionat de producator, cam 6.2%, iar in Bucuresti imi ia cam intre 9%- 12.5%, fata de 8.9% cat scrie in carte. Am observat ca la acest model cu cat tii motorul mai turat cu atat consumul e mai mic. Ce puteti sa-mi spuneti despre motorul DOHC 1398cc 16V? Cum ar trebui condus sa fie cat mai economic/eficient? (turatii, etc). Mersi
    1 0
  • Ludovic-Stefan Kocsis
    Logan MCV 105CP
    Logan MCV Laureate 1,6/16v (105 CP), 7 locuri, luata in 29 decembrie 2006, in prezent 57000 km.
    Din punct de vedere al consumului, am tinut evidenta plin-la-plin (babeste) totdeauna (cum spunea un coleg, e mare vrajeala ce scrie CB). Per total (singurul parametru care conteaza de fapt, dupa mine, este cata benzina bagi in ea si cati bani dai pentru asta la kilometri parcursi), media este 8,42 litri / 100 km (toate conditiile, si iarna cu toti consumatorii porniti, si prin zapada mare, si vara cu aerul conditionat, si cu 9 adulti plus 1 copil si bagaje in locul ramas liber, si doar cu mine, si pe autobahn si offroad, ma rog, intelegeti peisajul). Cel mai mic consum pe un plin a fost 6,25 pe autobahn din Elvetia prin Germania si Austria pana in Ungaria, cu AC pornit numai periodic. Cel mai mare consum pe un plin a fost 12,93 in prima iarna (inca nu aveam roti de iarna), cu toti consumatorii porniti, zapada necuratata, ambuteiaje in oras. Asa-zisul parametru "consum in oras" exprimat in litri la suta de km mi se pare stupid, consumul in oras ar trebui sa se raporteze la minut sau la ora, nu la kilometru, ca una e sa traversezi Bucurestiul in 30 de minute noaptea la ora 2, si alta e sa faci 2-3 ore pe acelasi diametru ziua intre orele 16 si 18. Prin urmare e o mare vrajeala scrisa in carte pentru 'orasul ideal'. Iar la consumul extraurban ar trebui mentionat 'la gol, versiunea fara optiuni, fara AC pornit, fara benzina in rezervor (65 l in rezervor reprezinta o greutate suplimentara care poate creste consumul extraurban cu 0,5 l/100km).
    0 0
  • luciano
    dacia 1310 din 2003, 6,4-7,2% in afara, 8,5-9,5% in oras, consum mediu calculat la pompa,din plin in plin.Pe timp de iarna, duce undeva la 11-12%.
    1 0
  • nelupurcelu
    fiecare-si lauda .........
    am o bicicleta si am ramas uimit ca la 100 km consuma undeva la 900 de calori vara,iar iarna ceva mai mult tinand cont ca sunt mai imbracat,cred ca producatorul nu a afisat consum de calori la suta.consumul l-am calculat eu in felul urmator:am socotit cat am mancat dupa o suta de km cu bicicleta.singurul lucru pe care l-am pierdut decand umblu cu bicicleta e burta,dar nu-mi pare rau dupa ea.sa aveti o zi buna
    1 1
  • consum fenomenal
    ddddddd
    ba io am o masina care nu consuma deloc. ba mai mult decat atat de fiecare data plec la drum cu rezervorul gol si cand ajung inapoi tot timpul e plin !!!! eeeee ce ziceti de asta???????
    1 1
  • florin
    mare bataie de cap
    la fiecare masina cinteaza in primul rand stilul de condus,si vad tot felul de diferente nu are cum acelasi motor (adica capacitate cilindrica) puse pe caroserii diferite e logic sa aiba consumuri diferite ca sa nu mai punem reglajele care apar in timpul vietii masini ........................asta e parerea mea .MULTUMESC
    1 0
  • consum
    skoda fabia break 1.4 tdi ..consum afara 4.5-5.5 in functie de AC,interior max 6.6...fara exagerari...drum bun tuturor!
    0 0
  • smaily
    cretarilor
    am mers cu noul kangoo pe autostrada soarelui de la jupiter la bucuresti plin plin am dat in ea la 160km cu aer conditionat pornit am mers pe cimp cam 4 km ca era blocat drumu dupa medgidia in localitatea sat nou si prostii stateau pe drumu blocat de un tir rasturnat cu politistii linga ei motor 1.5 55 cp 3 persoane 1 de 120 kg si bagaje si la consum am iesit 13 % E BINE?
    1 1
  • Razvan
    Oameni fara ocupatie
    Waw! Am citit si m-am minunat! Pe serpentine, scos din viteza, la vale, fara frana, Lancerul meu din 2008 are un consum de 5,8%. Cum puii lu Hector sa intrii aici si sa minti in halul asta ca "masina mea, hardughie din 1900 toamna are consum de 3,x%" sau cum parcurg ei baietii cate enshpe sute de kilometri cu doar 4% consum in niste masini pe care le-am condus si eu si le stiu consumul. Am la activ peste suta de mii de km si doar 7 ani de condus ..deci nu-s sofer de week-end. Iar in ceea ce priveste motorul Lancerului: este noua tehnologie MIVEC folosita de japonezi, cei mai renumiti in consumuri mici si tot reusesc sa scot consumuri apropiate de realitate si anume: LA CONSUMUL DIN CARTEA EI MAI ADAUGI UN LITRU LA SUTA DE KM SI ALA E REALUL, nu minciunile voastre de 2 lei! Plus ca taica-miu este de 30 de ani Sef de Parc Auto si Logistica si chestii de-alea de implica urmarirea consumului la fiecare masina din parcul auto care detine peste 2.000 de masini - de la tiruri la limuzine si SUV-uri. Deeeeci - va rog eu sa terminati cu infloriturile ca multi pun botul, cumpara masina de care voi vorbiti si-si iau teapa. Sau daca aveti masina la vanzare si vreti sa-i faceti reclama, face-ti-o in alte parti cum ar fi site-uri de vanzari automobile!!!
    1 1
  • Razvan
    Consumuri reale
    Cum spune si articolul: consumul este intotdeauna mai marisor decat ce scrie in carte. Mitsubishi Lancer 1.5 benzina, motor MiVEC - consumul din carte:
    Consum L/100 km
    - extraurban 5,2
    - urban 7,7
    - mixt 6,1
    Consumuri reale scoase in zilele mele eco, de liniste si pace sufleteasca sunt:
    - extraurban: intre 6,2 si 6,8 la suta
    - urban: 12 - 13 la suta (in zilele fara trafic ...ca uitai sa mentionez ca sunt bucurestean) ...iar in zilele cu trafic infernat urca pana la 14% ...IN MODUL ECO CU MOTOR MiVEC, da??? Deci ....DA??? Ati bagat bine la cap ca aici nu trebuie sa mai tastati tot felul de aberatii despre harburi cu consum mic sau masini gen Logan de consuma mai putin decat Hondele hibride??? Nu fiti exagerati ca aici lumea intra sa se informeze, nu sa panicati voi populatia cu consumuri ciudate de nici cei mai profesionisti nu le pot scoate chiar daca se-mpinge masina cu motorul stins. Si sunteti si multi cu gogosile :))) iar pe sosele tot pe voi va intalnesc de va vad masinile scotand fum gros si negru din cauza ca le munciti si le alergati de le sar capacele ...si nu la capacul de la rezervoare ma refer ca la ala umblati foarte des sa bagati de cate 200 lei pe saptamana.
    Mai ar fi o solutie: ciupiti-va un pic, ca poate visati cu ochii deschisi cum ca masinutza voastra buna de programul rabla consuma 1% la peste 150 km/h in localitate pe drum forestier =))
    2 0
  • opeladi
    Am un opel vectra A an 1996 2,0 16V benzina. Recordul de consum extraurban a fost de 5,94 (plin pe plin) , Bucuresti-Arad, cred ca in 2008, singur in masina, luna mai, uscat, temp cam 20 grade, viteza cca 115 km/h in afara (inclusiv pe autostrada) si 80 km/h in localitati, sambata, trafic redus, plecare din Bucuresti la 2 dimineata, de la Rm Valcea la Sibiu m-a dus un TIR cu 90 km/h CONSTANT, cred ca am pus doar 2 frane!!!, intrarea in toate localitatile cu frana de motor,geamurile inchise, faraAC.
    Consumul urban in Bucuresti, l-am facut o singura data, prin 2005, toamna, dupa 400 km a iesit 12,5. Foarte mult! Dupa aceea n-am mai vrut sa stiu...
    0 0
  • TABela
    Toyota Hilux 2008, cabina simpla, 2.4 D tractiune pe spate:
    Incarcat cu un metru cub scandura, consum cu putin sub 7 litri/100 in lung, la viteza moderata de 50 in loco si 90 afara. Tot cu acest Toybota am reusit pe autostrada spre cluj si un consum de 12 l, la viteza de 150 km :D In general consuma foarte putin fata de capacitatea motorului, in mediu circa 8, 8.5 litri/100km, vara, cateodata incarcat cu aproape 1 tona, si cu un trafic moderat. BW. In oras la trafic intens e aproape imposibil sa faci un calcul. Semafoare, dopuri, blonde, etc :D
    0 0
  • masina mea un gaz din 1969 are consum 0,0l merge cu fumul masinii din fata .....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru