ANALIZA: De ce difera consumul anuntat de producator de cel real?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Inca de la sfarsitul anilor 1970, producatorii de automobile au fost nevoiti sa anunte consumul de carburant al modelelor pe care le produc. Aceasta cerinta a aparut in timpul crizei petrolului din 1973 si a fost apoi ceruta din considerente de mediu. Astazi, cifrele de consum anuntate de producatori sunt unul dintre motivele principale de alegere a unui autovehicul.
Dupa cum probabil ati observat pana acum, consumul de carburant anuntat de producatori difera de consumul real al autovehiculului. Diferentele apar in primul rand din cauza faptului ca producatorii mentionau consumul de carburant la o viteza constanta, care este dificil de atins si pastrat in conditii de zi cu zi. Testele erau realizate in conditii de laborator si erau folositi soferi profesionisti care erau specializati in obtinerea consumurilor scazute de carburant.
Uniunea Europeana a decis ca trebuie sa existe un singur test standard pentru toate modelele disponibile in acest spatiu, motiv pentru care a introdus in 2001 o verificare identica pentru toate modelele de pe piata. Acest tip de test ar trebui sa fie mai relevant decat testele precedente deoarece simuleaza mai bine conditiile cotidiene de rulare. Testele sunt facute in continuare intr-un laborator, iar vehiculele ruleaza pe role care simuleaza rezistenta la inaintare si forta de frecare a unui drum tipic.
Testul consta in doua parti: una este facuta cu motorul rece si simuleaza un traseu urban, pe cand cea de-a doua parte simuleaza un traseu extraurban. Traseul urban are o lungime simulata de 4.9 kilometri, iar traseul extra-urban are o lungime de 6.9 kilometri. Emisiile si carburantul consumat sunt masurate, iar apoi se calculeaza valorile medii ale acestora. Agentia de certificare a vehiculelor recunoaste ca testele de laborator nu reflecta consumul real al automobilelor testate. Singurul avantaj al testelor de consum de carburant realizate in conditii de laborator este ca acestea pot fi controlate 100%.
Din pacate pentru utilizatorii de automobile din lumea intreaga, rolele care simuleaza circularea pe un drum nu pot simula rezistenta vantului sau rezistenta la inaintare adusa de un geam deschis sau un portbagaj auxiliar.
Pe langa asta, suprafetele de rulare difera de la o tara la alta, iar anvelopele folosite au si ele un efect asupra consumului. Pe langa asta, in realitate, soferul va avea ceva greutate in vehicul alaturi de el – macar un bagaj sau o serie de obiecte care cantaresc cateva kilograme – bineinteles, acestea nu sunt prezente la testele de laborator. Greutatea suplimentara aplicata unui vehicul este foarte importanta in cazul in care acel vehicul face opriri dese. In cazul testului pe role, masa suplimentara este simulata cu ajutorul rezistentei rolelor, iar automobilul se misca constant pe intreaga durata a testului, motiv pentru care efectul greutatii suplimentare este aproape nul.Doar o versiune reprezentativa a unui model este testata pe role. Spre exemplu, se testeaza un automobil cu transmisie automata si un automobil cu transmisie manuala, fiecare fiind echipat atat cu un propulsor diesel, cat si cu un motor pe benzina – in functie de disponibilitate. Consumul de carburant al versiunilor superioare si inferioare celor testate este calculat in baza testelor efectuate pe versiunile testate. Daca modelel testate au anumite echipamente optionale – cum ar fi aer conditionat si un sistem audio performant sau geamuri electrice spate, acestea nu sunt luate in considerare.
Echipamentele optionale mentionate mai sus necesita curent electric suplimentar si aduc un plus de greutate in schimbul confortului oferit. Compresorul de aer conditionat este antrenat de motor si mareste consumul automobilului. Pe langa asta, producatorii de automobile vor prezenta cele mai avantajoase cifre de consum. Spre exemplu, modelele de oras vor fi laudate pentru consumul redus de carburant inregistrat in afara orasului. Din pacate pentru majoritate clientilor, aceste modele sunt folosite preponderent in oras, unde nu vor putea beneficia de consumul de carburant pe care l-au visat – si totodata care a fost unul dintre criteriile de alegere ale modelului achizitionat.
Vehiculele testate sunt conduse de persoane instruite special pentru a obtine un consum de carburant cat mai redus si acestia se straduiesc din rasputeri sa obtina valori cat mai bune. Toate vehiculele sunt intr-o stare tehnica perfecta, iar presiunea aerului din anvelope este verificata minutios inaintea testului.
Din pacate, multi posesori auto nu stiu sa exploateze corect vehiculul pe care il conduc, motiv pentru care inregistreaza un consum de carburant exagerat si uzura anormala a unor piese. Educarea consumatorilor ar fi un prim pas pentru realizarea unui consum de carburant cat mai scazut si pentru a micsora emisiile.Partea buna a testului MVEG de consum este ca toate modelele noi sunt comparate prin aceeasi metoda de catre acelasi organism in aceleasi conditii. Astfel, putem obtine o oarecare comparatie intre modelele respective. Pe langa asta, testul ne ofera niste cifre catre care trebuie sa tindem cand incercam sa conducem economic. Vehiculele hibride nu sunt la fel de economice pe cat par din cauza faptului ca acestea sunt economice doar in mediul urban. Odata ajunse in mediul extra-urban, masa suplimentara a motorului electric si a bateriilor aduce o rezistenta crescuta la inaintare. Pe langa asta, trenul de rulare electric este folosit doar la viteze de 40-50 km/h – in marea majoritate a cazurilor.
Via | Timesonline
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km
- Noua Toyota Urban Cruiser: SUV compact electric cu până la 184 CP
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- Prima imagine cu viitorul SUV de performanță electric Mercedes-AMG
Conteaza enorm de mult cat lasi motorul sa mearga in gol, cat de mult franezi, cat de bine sti sa anticipezi traficul. Aceste lucruri, din pacate nu se invata la scoala de soferi.
Consumul de carte in oras e 6.4. Eu reusesc 6.5 desi nu pot spune ca merg exact in Bucuresti 100% (stau in Popesti Leordeni). Folosesc destul de mult frana de motor si prefer sa ocolesc decat sa stau in coloana.
In afara insa nu am reusit niciodata sa scot un consum mai mic de 4.7-4.8 (exceptand un drum predeal bucuresti pe o sosea aproape goala cand am ajuns cu 4.2 acasa. Dar dat fiind ca mare parte din drum a fost la vale...).
In afara folosesc in proportie de 90% cruise control, frana de motor cand vad semnul de localitate. Ideea e ca se poate face o apropiere fata de carte dar niciodata ce scrie acolo.
Reviziile i le fac cam la 10-11.000, are placute cauciucuri, filtre, am grija ca totul sa fie cat mai bine.
Nu merg delco subturat dar imi place sa merg legal si cam astea sunt consumurile.
Brasov - Bucuresti si retur 5,4% dar doar pana in otopeni, deci doar consum extraurban.
Afara din oras imi ia 9% daca merg la 100km/h in a 6-a cu cruise control, 12% daca merg 140km/h cu depasiri si 15% daca merg mai tare (+- 200km/h). Producatorul declara 8.7% afara.
Bine, nu prea merg eu asa cuminte niciodata dar morala este ca se pot atinge si nu sunt chiar complet aiurea valorile, conteaza stilul de mers si conditiile foarte mult insa.
consum mediu CB 7.4
hyundai i10 1.1 consum mediu producator 5
consum de la plin la plin 7.5
Desi din nick-ul tau banuiesc ca nu stai in RO iti voi raspunde mesajului tau intr-un singur fel.
Te invit la un drum cu masina mea pe ce distanta extraurbana vrei tu. Daca consuma mai mult de 5 si merg subturat platesc eu toata "consumatia" iar tu te alegi cu placerea drumului si placerea de a fi avut dreptate.
Daca consuma mai putin de 5 astept plata dublu a "consumatiei" si retragerea cuvintelor.
Daca ai nevoie de referinte suplimentare iti pot da forumul pe care stau si sa vezi consumurile raportate de mine de-a lungul a 2 ani de cand am masina asta.
In atentia unora care obisnuiesc sa exagereze, va rog nu mai mintiti populatia si nu mai scrieti (vorbiti) baliverne ca mai sunt altii ca voi care cred ce spuneti.
Articolul e de nota 10. Felicitari Automarket.
Eu am Passat din 2005 1.9tdi si consuma 6.9 in afara si 10-11% in oras. Sunteti niste ratati amandoi.
este bine........dar oricum mai mult decat specifica producatorul
Mai am si un Ford Mondeo 2,0 TDDi 90CP, la asta minimul a fost in jur de 5%. Dar consumul mediu e 6,5%. Cred ca tu ai de stat prea mult in cozi interminabile sau folosesti acceleratia intr-un mod cam excesiv.
Pentru cei care aveti un consum sensibil ridicat fata de cartea producatorului, iar masina nu este noua, un punct bun pentru inceput e sa mergeti la un service pentru a verifica si regla directia. Unghiuri dereglate si roti umflate aiurea sunt primele motive pentru care consuma mai mult. Apoi o a doua chestie poate fi vreun etrier care desi nu e blocat, functioneaza in reluare dupa ce iei piciorul de pe pedala de frana.
Desigur ca nici nu am amintit de aprinderi sau injectii dereglate, sau alte defectiuni mai mari.
Ori sunteti complexati, ori aveti probleme cu dioptriile, ori sunteti beti.
Presupun ca Aygo-ul de care vorbesti e de 1L benzina? Eu am un Peugeot 107 (acelasi motor), pe un singur drum am reusit sa scot 4 pe portiunea Cluj-Oradea, iar in continuare Oradea - Frankfurt 4.1.
Asta a fost prin Septembrie (vreme mai racoroasa dar nu frig si nu foarte cald), viteza intre 100-120.
De atunci, cu faruri si MP3 player + doua persoane, viteza intre 100-130 foarte rar reusesc sa consum numai 5.3, de obicei e mai mult.
Tu cum faci, ce turatie etc?
Merci
Prima valoare 5.5% pana in 100-110km/h, restul dupa....
Asa ca ma incadrez in........buget. )))
Toyota avensis 2004 , 2.0 D4D, 116 cp. consum mixt aprox.6%
VW pasat 2003 , 1,9 tdi. 130 cp. consum mixt. aprox.7%
condus mai sportiv cand conduc mai lejer scade consumul cam cu 0,5-1 l la amandoua masinile, Cu TOYOTA in Romania cu un rezervor (55 l, masina avand rezervorul de 60 l dar niciodata nu incape atat , masina pastrand motorina cam pt.100km) am facut 1000 km +-30km fara a depasi 120km/ora
Eu am Ford Focus 2.0l auto. Consum mediu pe ultimii 40.000 km, majoritatea in oras, 10%
Eventual mai cautati si pe youtube, daca bine tin minte au cei de la top gear un clip cu un Audi A8 4.2 tdi si au reusit sa-l impinga (in conditii absurde de condus totusi) la un consum mediu extern de 7L/100km. Mai citi sau conduceti mai normal dragii mei, vedeti ce minuni se intampla!
Nu stiu daca ati remarcat ca majoritatea constructoriulor nici nu prea au luat in seama acea parte a presei, care i-a acuzat de comunicarea unor informatii false catre clienti. stiti de ce? Datele sunt corecte, dar in anumite conditii, apropiate de cele din laborator. Un vehicul care nu scoate un consum apropiat celui oficial nici in astfel de conditii este DEFECT. Vehiculul sa nu fie in rodaj, cand efectuati teste de consum. Si ar mai fi multe altele. Pa ! O zi buna !
Bucuresti. Traseu zilnic periferie-centru.18 km/zi numai ore de trafic (8-9; 17-18). Viteza medie 12-14 km/h. 12,5 l/100 km.
Golf V 1.6 acelasi traseu 14-16l/100 km
Din punct de vedere al consumului, am tinut evidenta plin-la-plin (babeste) totdeauna (cum spunea un coleg, e mare vrajeala ce scrie CB). Per total (singurul parametru care conteaza de fapt, dupa mine, este cata benzina bagi in ea si cati bani dai pentru asta la kilometri parcursi), media este 8,42 litri / 100 km (toate conditiile, si iarna cu toti consumatorii porniti, si prin zapada mare, si vara cu aerul conditionat, si cu 9 adulti plus 1 copil si bagaje in locul ramas liber, si doar cu mine, si pe autobahn si offroad, ma rog, intelegeti peisajul). Cel mai mic consum pe un plin a fost 6,25 pe autobahn din Elvetia prin Germania si Austria pana in Ungaria, cu AC pornit numai periodic. Cel mai mare consum pe un plin a fost 12,93 in prima iarna (inca nu aveam roti de iarna), cu toti consumatorii porniti, zapada necuratata, ambuteiaje in oras. Asa-zisul parametru "consum in oras" exprimat in litri la suta de km mi se pare stupid, consumul in oras ar trebui sa se raporteze la minut sau la ora, nu la kilometru, ca una e sa traversezi Bucurestiul in 30 de minute noaptea la ora 2, si alta e sa faci 2-3 ore pe acelasi diametru ziua intre orele 16 si 18. Prin urmare e o mare vrajeala scrisa in carte pentru 'orasul ideal'. Iar la consumul extraurban ar trebui mentionat 'la gol, versiunea fara optiuni, fara AC pornit, fara benzina in rezervor (65 l in rezervor reprezinta o greutate suplimentara care poate creste consumul extraurban cu 0,5 l/100km).
Consum L/100 km
- extraurban 5,2
- urban 7,7
- mixt 6,1
Consumuri reale scoase in zilele mele eco, de liniste si pace sufleteasca sunt:
- extraurban: intre 6,2 si 6,8 la suta
- urban: 12 - 13 la suta (in zilele fara trafic ...ca uitai sa mentionez ca sunt bucurestean) ...iar in zilele cu trafic infernat urca pana la 14% ...IN MODUL ECO CU MOTOR MiVEC, da??? Deci ....DA??? Ati bagat bine la cap ca aici nu trebuie sa mai tastati tot felul de aberatii despre harburi cu consum mic sau masini gen Logan de consuma mai putin decat Hondele hibride??? Nu fiti exagerati ca aici lumea intra sa se informeze, nu sa panicati voi populatia cu consumuri ciudate de nici cei mai profesionisti nu le pot scoate chiar daca se-mpinge masina cu motorul stins. Si sunteti si multi cu gogosile :))) iar pe sosele tot pe voi va intalnesc de va vad masinile scotand fum gros si negru din cauza ca le munciti si le alergati de le sar capacele ...si nu la capacul de la rezervoare ma refer ca la ala umblati foarte des sa bagati de cate 200 lei pe saptamana.
Mai ar fi o solutie: ciupiti-va un pic, ca poate visati cu ochii deschisi cum ca masinutza voastra buna de programul rabla consuma 1% la peste 150 km/h in localitate pe drum forestier =))
Consumul urban in Bucuresti, l-am facut o singura data, prin 2005, toamna, dupa 400 km a iesit 12,5. Foarte mult! Dupa aceea n-am mai vrut sa stiu...
Incarcat cu un metru cub scandura, consum cu putin sub 7 litri/100 in lung, la viteza moderata de 50 in loco si 90 afara. Tot cu acest Toybota am reusit pe autostrada spre cluj si un consum de 12 l, la viteza de 150 km :D In general consuma foarte putin fata de capacitatea motorului, in mediu circa 8, 8.5 litri/100km, vara, cateodata incarcat cu aproape 1 tona, si cu un trafic moderat. BW. In oras la trafic intens e aproape imposibil sa faci un calcul. Semafoare, dopuri, blonde, etc :D