ANALIZA: Dacia Duster versus rivalii sai directi
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lansarea noului Dacia Duster animeaza rivalitatile din segmentul SUV-urilor compacte. Iar destinul face ca absolut toate modelele din acest segment sa fie noi pe piata (cazul Duster, Yeti sau ix35) sau sa fi primit foarte recent un facelift (cazurile SX4, Sedici sau Qashqai), astfel ca batalia pe vanzari se anunta una extrem de tare.
Automarket a facut o comparatie in segmentul SUV-urilor cu pret accesibil disponibile pe piata din Romania. Am comparat dimensiunile si caracteristicile esentiale ale unui SUV: ampatamentul, unghiul de atac si unghiul de degajare, dar si volumul portbagajului. Nu am lasat deoparte gama de motorizari si performantele acesteia, alaturi de pretul de achizitie al acestor modele. Jucatorii din comparatia noastra sunt Dacia Duster, Skoda Yeti, Hyundai ix35, Fiat Sedici, Suzuki SX4 si Nissan Qashqai. Desi Nissan Qashqai nu apartine neaparat acestui segment, fiind mai degraba un crossover de alta natura si cu alte calitati, am decis sa il adaugam acestei comparatii pentru a oferi un termen de comparatie publicului interesat de acest model.
DIMENSIUNI
Pentru a realiza o analiza simpla care determina spatiul interior si cel destinat bagajelor, criterii importante pentru achizitia unui SUV, am comparat ampatamentul si capacitatea portbagajului ale modelelor incluse in analiza noastra. Cele doua valori sunt suficiente pentru a crea o idee despre spatiul oferit de modelul in cauza, iar castigatorul la capitolul ampatament este Dacia Duster. Modelul din Mioveni are un ampatament de 2.673 mm, in timp ce modelul cel mai apropiat de acesta, Hyundai ix35, are un ampatament de 2.640 mm. Pe locul trei vine Nissan Qashqai facelift, cu 2.630 milimetri. Pe de alta parte, la capitolul spatiu destinat bagajelor, Dacia Duster vine pe locul doi, fiind surclasat de Hyundai ix35. Clasamentul ramane neschimbat pentru celelalte patru locuri.
CLASAMENT subcategorie AMPATAMENT: 1) Dacia Duster (6p) ; 2) Hyundai ix35 (5p) ; 3) Nissan Qashqai (4p) ; 4) Skoda Yeti (3p) ; 5-6) Fiat Sedici, Suzuki SX4 (2p) ;
CLASAMENT subcategorie VOLUM PORTBAGAJ: 1) Hyundai ix35 (6p) ; 2) Dacia Duster (5p) ; 3) Nissan Qashqai (4p) ; 4) Skoda Yeti (3p) ; 5-6) Fiat Sedici, Suzuki SX4 (2p)
GAMA DE MOTORIZARI
Segmentul SUV-urilor entry-level trebuie sa faca pe plac unei game intregi de consumatori, care doresc fie un motor economic, fie un motor cu un cuplu motor mare oferit la turatii joase, fie un motor care sa ofere un echilibru intre puterea maxima si cuplul motor maxim. Tocmai de aceea, cea mai buna politica pentru un constructor este de a oferi o gama larga de motorizari, pentru a atinge si cele mai neobisnuite cerinte ale consumatorului de rand. Cea mai bogata gama de motorizari din comparatia noastra este cea a lui Skoda Yeti, model oferit alaturi de cinci motoare, urmata de gama Nissan Qashqai. Pe de alta parte, cel mai puternic motor din segment este gasit pe Hyundai ix35, urmat indeaproape de Skoda Yeti. In timp ce coreenii de la Hyundai ofera un 2.0 CRDI de 184 CP si 383 Nm, cehii de la Skoda pun la bataie un TSI de 1.8 litri care dezvolta 160 CP si 250 Nm.
Nissan vine la lupta cu un dCi de 2.0 litri care ofera 150 CP si 320 Nm, in timp ce Sedici si SX4 ofera o unitate diesel de 135 CP si 320 Nm, iar Duster are un dCi de 1.5 litri cu 110 CP si 240 Nm. Deoarece in acest segment motorizarile diesel sunt mai importante decat unitatile otto, Dacia Duster a primit un punct in plus deoarece are doua motoare diesel si un motor otto, in timp ce Suzuki SX4 a primit un punct in plus gratie motorului entry-level de 1.5 litri.CLASAMENT: 1) Skoda Yeti (6p) ; 2) Hyundai ix35 (5p) ; 3) Nissan Qashqai (4p) ; 4) Suzuki SX4 (3p) ; 5) Dacia Duster (2p) ; 6) Fiat Sedici (1p)
PERFORMANTE
Dat fiind faptul ca aceste modele au si capacitati off-road, vom puncta separat performantele de pe sosea de cele de pe teren accidentat.
CEA MAI RAPIDA ACCELERATIE 0-100 km/h: 1) Skoda Yeti 1.8 TSI (8.4 secunde) ; 2) Nissan Qashqai 2.0 dCi (9.5 secunde) ; 3) Hyundai ix35 2.0 CRDi (10.1 secunde) ; 4) Fiat Sedici 1.6 i (10.7 secunde) ; 5) Suzuki SX4 2.0 DDIS (11 secunde) ; 60 Dacia Duster 1.6 16v (11.5 secunde);
CLASAMENT subcategorie ACCELERATIE 0-100 km/h: 1) Skoda Yeti (6p) ; 2) Nissan Qashqai (5p) 3) Hyundai ix35 (4p) ; 4) Fiat Sedici (3p) ; 5) Suzuki SX4 (2p) ; 6) Dacia Duster (1p);
CELE MAI BUNE UNGHIURI DE ATAC SI DE DEGAJARE in grade: 1) Dacia Duster (30/36); 2) Hyundai ix35 (24.2/26.9) 3) Fiat Sedici (20.30/31.1); 4) Suzuki SX4 (20.30/31.1) ; 5) Nissan Qashqai (19.2/30.2) ; 6) Skoda Yeti (18.8/17.9) ;
CLASAMENT subcategorie UNGHI DE ATAC/DEGAJARE: 1) Dacia Duster (6p) ; 2) Hyundai ix35 (5p) ; 3-4) Fiat Sedici, Suzuki SX4 (4p) ; 5) Nissan Qashqai (2p) ; 6) Skoda Yeti (1p)
CONSUM
Consumul de carburant este un element important la alegerea oricarei masini, deoarece dicteaza autonomia acestui model. Desi la prima vedere clientii de SUV-uri nu sunt extrem de afectati de acest capitol, cumparatorii de SUV-uri accesibile au motive sa fie cu ochii si pe rubrica unde este afisat consumul de carburant estimat al unui model. Modelele cu cel mai bun consum din segmentul SUV-urilor compacte sunt cele echipate cu un motor diesel, motorizarile otto fiind lasate si de data aceasta in urma. Castigatorul acestei categorii este Nissan Qashqai 1.5 dCi, cu un consum mediu anuntat la doar 5.1 litri la 100 kilometri. Pe locul doi vine Dacia Duster 1.5 dCi, care anunta un conum mediu de 5.3 litri, urmati de Skoda Yeti 2.0 TDI tot cu 5.3 litri. Atat Hyundai ix35, cat si Fiat Sedici si Suzuki SX4, anunta un consum mediu de 5.5 litri pentru versiunile diesel echipate cu motoare de 2.0 litri.
CLASAMENT: 1) Nissan Qashqai (6p) ; 2-3) Dacia Duster, Skoda Yeti (5p) ; 4-5-6) Fiat Sedici, Suzuki SX4, Hyundai ix35 (3p)
MASA PROPRIE
La acest capitol al analizei noastre, am comparat masa proprie a versiunilor 4x2 ale modelelor de mai sus. Regula este simpla %u2013 modelul cel mai usor primeste cele mai multe puncte la aceasta categorie. Dacia Duster este cel mai usor model din comparatia noastra, avand o masa de numai 1.160 de kilograme in versiunea 4x2 1.6 16v. Pe locurile 2 si 3 stau Fiat Sedici si Suzuki SX4 cu o masa de 1.215 kilograme fiecare, iar Nissan Quashqai cantareste 1.297 kilograme, in timp ce Suzuki Yeti are o masa de 1.446 kilograme, iar Hyundai ix35 ocupa ultimul loc din aceasta comparatie, cu o masa de 1.753 kg.
CLASAMENT: 1) Dacia Duster (6p); 2-3) Fiat Sedici si Suzuki SX4 (5p); 4) Nissan Qashqai (3p) ; 5) Skoda Yeti (2p) ; 6) Hyundai ix35 (1p);
PRET
Asa cum ne asteptam, Duster loveste greu in adversarii sai la acest aspect, pretul de pornire al modelului romanesc fiind cu aproape 2000 de euro mai mic decat cel al urmatorului clasat, Suzuki SX4 (10.500 versus 12.250 de euro). Considerat de multi rivalul principal de piata al lui Duster, Skoda Yeti pleaca de la 15.466 de euro cu TVA inclus, pret disponibil pentru versiunea TSI de 1.2 litri si 105 CP.
CLASAMENT PRET: 1) Dacia Duster (6p) ; 2) Suzuki SX4 (5p) ; 3) Skoda Yeti (4p) ; 4) Fiat Sedici (3p) ; 5 Nissan Qashqai (2p) ; Hyundai ix35 (1p)
DESIGN
Capitolul design este intotdeauna un punct sensibil atunci cand vorbim de modele low-cost. Fie ca e vorba de un model de clasa mini, o compacta sau chiar un SUV, designerii unui model low-cost au mainile legate atunci cand trebuie sa deseneze urmatorul model al unui constructor care vrea sa se lupte pe acest segment.
In cazul SUV-urilor, designerii primesc inca o provocare de la ingineri - acestia fiind nevoiti sa lase loc atat in fata, cat si in spate sau in profil pentru a obtine valori cat mai bune ale unghiului de atac/ventral/de degajare. Pentru a elimina pe cat se poate criteriul subiectiv din ecuatie, fiecare membru al redactiei Automarket a votat separat, rezultatul de mai jos fiind un amestec al gusturilor noastre.CLASAMENT DESIGN: 1) Nissan Qashqai (6p) ; 2) Dacia Duster (5p) ; 3) Hyundai ix35 (4p) ; 4) Suzuki SX4 (3p) ; 5) Fiat Sedici (2p) ; 6) Skoda Yeti (1p) ;
CONCLUZII
Daca e sa analizam exclusiv elementele comparabile in acest moment, Dacia Duster castiga in fata concurentei, chiar daca luam in calcul Nissan Qashqai sau Hyundai ix35, modele care pot fi considerate de segment si prestanta superioare. Chiar si in aceste conditii, diferenta finala este una mare, de cinci puncte fata de Nissan Qashqai, principalul criteriu care face diferenta fiind in mod evident pretul scazut al lui Duster. Evident, analiza unor elemente aditionale care pot fi subliniate exclusiv printr-un test comparativ (cum sunt calitatea materialelor sau tinuta de drum) ar declasa Duster si ar puncta mai bine Qashqai si Hyundai ix35, deoarece modelul romanesc este construit mai degraba pentru cei care isi doresc un SUV entry-level decat pentru cei care vor ceva mai mult de la o masina de acest tip.
Una peste alta, Duster a reusit sa castige patru categorii, unele fiind extrem de importante pentru un SUV, indiferent de segmentul din care acesta face parte: Pret, Ampatament, Unghiuri de atac/degajare si Masa proprie. Un start doarte bun pentru un model fara istorie pe segmentul SUV-urilor compacte.
CLASAMENT GENERAL: 1) Dacia Duster (42p) ; 2) Nissan Qashqai (37p) ; 3) Hyundai ix35 (35p) ; 4) Skoda Yeti (31p); 5) Suzuki SX4 (29p) ; 6) Fiat Sedici (25p)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Analiza Automarket
-
Trioul VW Up-Skoda Citigo-Seat Mii va fi dublat în 2012 de cea de-a doua generaţie a grupului Citroen C1-Toyota Aygo-Peugeot 108. La acestea se adaugă alte patru modele noi, totalul modelelor de oraş disponibile în cel mai mic segment de pe piaţă ajungând la 15. (07.10)
-
Automarket a realizat o comparaţie între versiunea europeană a lui Passat şi omologul său american, prezentat ieri la Salonul de la Detroit. (11.01)
-
Automarket a realizat o comparatie complexa intre noul Dacia Duster si cinci rivali ai sai de pe segmentul SUV-urilor accesibile: Skoda Yeti, Hyundai ix35, Fiat Sedici, Suzuki SX4 si Nissan Qashqai. (12.04)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
2.Design Duster mai bun decat ix35?...,iar Yeti mai urat decat fratii Sx4 & Sedici hmm
3.Skoda le face pe toate la confort (Auto motor si sport) si motorizare si aici sa nu ii aud pe aia care spun ca mananca ulei si chestii dastea ca nu tine.
Ce test rupt :)))))))
Greutatea mai mica e mai buna la ce?////
Siguranta unde apare sau nu e importanta......:)))
PRAF
Clasament personal:
1. Qashqai
2. IX35
3. Duster
4. Yeti
5. Sedici&SX4 (aceeasi masina)
3.
Per total, cred ca pe primul loc ar fi trebuit sa fie ix35, cu toate ca e ceva mai slab decat Qashqai, dar e mai ieftin si are un design pur si simplu sublim. Si Yeti e OK, dar e mult prea scump. Duster as lua doar din patriotism, pentru ca masina nu-mi place deloc. Totusi, abia astept sa o testez.
Bafta!
Cred ca era mult mai bine daca ati fi luat cate o versiune de la fiecare marca si le-ati fi comparat asa.
Apropo de EuroNcap. Tucson a obtnut 4 stele la EuroNcap. Nu stiu de ce facei presupunerea ca ar fi putea obtine mai multe stele decat Duster la EuroNcap. Airbag-urile nu sunt totul. S-a demonstrat la Exeo care are si airbag-uri pt genunchi.
Ce tare, zicea cineva mai sus ca ce naiba, Base nu are net ?! Pai chiar asa....probabil o fi chiar el....tot o luat Duster-ul ala deloc discriminatoriu, unicul exemplar rosu etc etc.
S-o dat de cateva ori cu el si ce o zi....."ha ha ha....ce gluma buna e masina asta......gaozarii aia de la Mioveni se cred mari si tari cu cotetzu asta 4x4.....ha ha ha.....le-am zis-o.....da-o dracu ca o bag in garaj la SPP si au ei grija de ea....o mai iau cand si cand sa ma vada lumea cand merg sa imi cumpar apa minerala de la hyper-market.....ha ha ha"
Dupa cum se spune.....istoria se repeta.....mare adevar a grait cel ce a spus-o pentru prima data. Acelasi tam-tam ca si la lansarea Logan-ului....unii pro(sti) si altii contra.....ca asa si pe dincolo.....romanu se pricepe la toate si se da cu parerea despre toate.
Duster este conceput ca low-cost. PUNCT !!!! Este o masina simpla, de bani putini, masina de tras zi de zi de ea si sa iti faci treaba, ca doar in principiu cam asta este rolul unei masini, este un rau necesar, cam de nelipsit in ultimii zeci de ani.
Va fi clar un succes ca si Logan si Sandero, si daca nu la noi in tara (foarte putin probabil) atunci la vestici, care gandesc cu capul si cu portofelul, nu cu ifosele si cu epatarile ce le au unii in cap.
PS: Foarte tare reclama ce ruleaza mai nou la TV.....cu aia de are partzuri in cap si dupa ce lasa masina la dealer si afla pretul....spune.....".....pffff.....atat de putin pentru valoarea noastra....?!" ABSOLUT DEMENTIALA GANDITA FAZA !!!! Cel putin pentru nivelul de cultura a unora din tara asta (multi de altfel) este perfect caracteristica o replica si parere de genu asta.
ce mai asteapta romanu de la dacia???????
un coupe........oricum ar fi il asteptam cu drag........
si acum din experienta spun cifrele: passat 2.0 tdi - mixt 10.5%, logan 1.5 dci mixt 4.6%, acelasi stil de condus, al meu :D
nu sariti acuma ca e diferenta de greutate si alte aberatii, stiu asta, voiam sa spun ca dci-ul nu consuma 6% urban orice i-ai face, pe cand tdi-ul de 2.0 m-a dus si peste 13%.
si da, sunt cioban si mi-am luat passat si o sa il dau sa imi iau duster.
Baieti nu mai comparati mere cu pere. Ce performate are 2tdi fata de 1.5dci ?
In alte ordine de idei, daca cei de la Dacia (= Renault ieftin) mai sunt pupati atat, maine-poimaine vor scoate si supecar-ul "lowcost" :D. Macar daca angajatii de la Dacia ar avea salarii pe masura vanzarilor. Dar aceste "succesuri" nu fac decat sa ingrase francezii de la Renault.
si on-topic : testul putea fi facut mai la sange un pic si sa se mearga numai pe o motorizare nu acuma luam in calcul versiunea 4x4 acuma cea 4x2
Dusterul a fost gandit ca un SUV, nu cross over, asa cum sunt cea mai mare parte din comparativul asta. Pe unde poti baga un Duster, un Yeti de exemplu nu va putea ajunge pentru ca are abilitatile off road net inferioare. Uita-ti la unghiurile fiecareia si sistemele 4x4 de care dispun si veti vedea ca nu prea se pot "pune" cu Dusterul. Doar Nissan si Hyundai se apropie de Duster, insa pierd din start pentru ca sunt mai scumpe.
Asa ca, daca e sa comparam Duster cu SUV-uri (pentru ca Duster e un SUV), trebuie sa ne uitam la alte masini, nu la ce a pus Automarket aici. Iar acele alte masini sunt net dezavantajate pentru ca sunt mult mai scumpe si se pot cumpara mai greu. Cu alte cuvinte, Duster nu prea are concurenta (la un pret asemanator). Ah, ce-mi place marketingul celor de la Renault! :)))
Nu ii iertati!!!! Ce e aia design? Duster-ul trebuie sa fie (obligatoriu) cel mai urat!!!!!!!!!
Nu mai masinile peste 300 CP si cu acceleratie de 6 secunde pana la 100 Km/H pot fi considerate off-road!!!
Mai copiilor!!!!!!!!!! Nu mai scrieti pe net! Duceti-va la scoala si apucati-va sa invatati! Lasati net-ul sa mai respire caci, cat de curand, o sa intoxicati tastele calculatoarelor cu elucubratiile voastre!
SCULAREA!!!!!!!!!
ps: clasamentu pute
@ cie anti dacia - mai domol cu criticile ca nici nu ati vazut masina si nici nu ati incercat-o, iar daca mai sunt si oameni care cumpara masina asta inseamna ca totusi unii nu au nevoie de herghelii si de avioane cu 100 de decibeli in portbagaj ca sa isi rezolve treburile.
in concluzie " MAI DOMOL " fratilor.
La exterior poate sa fie mai frumoasa ca toate dar la interior e leit Logan ( design 2004 ) si din cate stiu eu cine cumpara o masina sta inauntru pe scaunu ala tapan ca banca din parc, umbla la butoanele alea leit Samus (aragaz), sa vezi stabilitate la 150 km/h pe sosea faci slalom in linie dreapta. Siguranta nu mai zic Volvo o sa fie mic copil.
E foarte frustrant sa vad cum majoritatea stramba din nas la dacia iar ei n-au bani nici de un abonament pe toate liniile ratb.
Din partea mea bravo Dacia.
1) trepideaza plafoniera si scoate un zgomot de te scoate din sarite
2) stabilitate 0 la 140 km/h te iau emotiile sa nu se descompuna cumva
3) daca la viteza de 30 km/h virezi brusc stanga dreapta spargi spoilerul in asfalt:))
4) am montat 2 boxe pe fata de 50w si un casetofon la service Dacia normal si s-au apucat dobitocii de taiat mufele si legat pe direct cu toate ca ele se potriveau perfect,si la 1 sapt dupa asta nu se auzea o boxa ca facea scurt,+ ca daca dau volumul in limita bunului simt tremura portierele
5) la vreo 6 luni dupa ce l-am cumparat s-au desfacut suruburile de la portiere si pocneau de le sarau"capacele"
6) am sunat la Garantie Dacia sa intreb daca pot monta o statie si un subwoofer la service autorizat si mi-au sp ca pierd garantia la toata masina=)) pt ca dau gauri in ea sa prind statia si pt ca leg statia a inst electrica
7)aparatul de aer cond pe langa ca are 2 comnzi oprit si pornit face un zgomot de te scoate din sarite + ca ala numai aer cond nu e
si dupa toate astea am aj la concluzia ca mai bn luam 1100
aia are stabilitate si face tot atata zgomot cat asta,ii mai pun si un motor de golf pt ca am vaz ca se poate si o fac racheta=))si cu toate costurile ajungeam undeva la 1000 euro, nu la 7500 :((
daca o fi la fel si duster-ul mai bn va luati aro fratilor;) :))
Ca si concluzie, felicit dacia pentru ca in sfarsit a ajuns lumea sa auda si de romania prin faptul ca exporta ceva chiar bun, nu doar tigani. Mi-as lua duster cu ochii inchisi, dar ca si a doua masina. Nu renunt la s60 inca pentru dacia, dar pentru mers la ski, munte sau orice altceva decat asfalt ca si in palma, as merge pe duster cu ochii inchisi.
Keep up the good work Dacia, si asteptam urmatoarele modele.
Ia-ti BMW cu 400 de mii de km ca ala n-are nici o problema, nu suna nimik la el si nu pierzi garantia cand iti montezi subwoofer. Si cred ca-i valabil si la o 1100 sau la o Mercedes cobra. Eu cred ca te-ai asteptat la prea mult cand ai dat 7500 de euro pe-o masina noua... Si conform sloganului: La valoarea ta...
Logan nu e o masina proasta, ci este condusa de posesori care credeau ca s-au cumparat masina premium noua.
...printre altele vorbesc de cai putere si cuplu ...dar nu vorbesc de raportul greutate / cai putere...unde sx4/sedici cred ca sta foarte bine
...caraghiosa este de asemenea si comparatia performante dinamice..unde la sedici iau in calcul varianta de benzina iar la sx iau in calcul varianta de ddis ...de parca nu ar avea aceleasi motorizari...
...vedeti la paragraful "masa"....avem si un hibrid ... suzuki yeti !!!! =)) ... in plus aici iarasi au tras spuza pe turta lor ...nu au luat in calcul greutatea variantei urbane a lui sx4...au luat cam ce le-a dat lor mai bine ... si ar mai fi de remarcat...ca "mai usor" in acest caz nu cred ca inseamna neaparat si "mai bun" ...cel mult poate sa ne atraga atentia asupra rezistentei caroseriei si a lipsei anumitor dotari...ma indoiesc ca hyundai ..care are ceva traditie in vehicule off-road si-a propus sa faca cea mai grea masina in mod gratuit...ii pot suspecta ca si-au propus sa faca cea mai buna masina...
.... din pacate se vede inca odata cum sunt facute acest gen de articole..."RUSINICA AUTOMARKET" sau felicitari? sunteti pe urmele autobild...
PS. in rest bravo DACIA si la cit mai multe vinzari!!!
Am mers cu Qashqai-ul(1,5 dci),am mers cu Yeti si cu Duster-ul.
Nu pot expune pareri despre celelalte masini doar ca am "auzit" pe undeva,ceva!
Locul 1 detasat Nissan Qashqai.Silentios la rulare(prea silentios),directie precisa,frane bune,confort OK,comenzile la indemana,sistem audio bun.Usile se inchid frumos,masina lucrata caracteristic "japonezilor"(chiar daca e sub brandul renault).Intretinerea nesperat de accesibila..filtre,(filtru de motorin acelasi ca la logan=ieftin)placute frana fata+spate+ulei 680 lei!!Tapiteria scaunelor nu este foarte de calitate,filtrul de polen ascuns bine,volanul imbracat frumos.
Locul 2 .Skoda Yeti....o copie de VW , sub nivelul calitativ al unui VW.Mici defecte de asamblare ,plastice vopsite la interior(specific VW ) foarte sensibile la uzura(zgarieturi).Motorul common rail.....sa vedem fiabilitatea in timp.Filtrele DPF -problema la gama skoda,multe "picate"/infundate in garantie.Rulajul ok,sistemul audio ok ,directia electro asistata cam butala...motorul puternic,cutia merge frumos.
Locul 3 .Dacia Duster care se vrea o copie mai ieftina de renault..Cand m-am dat jos din loganul de serviciu si m-am urcat in duster.....aceelasi interior.Plastic plastic si iar plastic.Vara in logan bordul de plastic negru se incalzeste de zici ca se topeste,ac-ul pe treapta 2,se simte dupa o jumatate de ora.Aceeasi problema va fi si la duster.....Masina ieftina cu materiale ieftine.Dar parca prea ieftine totusi.Motorul de 1,5 dci-110cp(acelasi ca pe quasqai) trage mai slab.Franele bune,directia cam grea...Masina "incheiata" specific romanilor.Luft-uri inegale,la elementele caroseriei,o tripla asezata corect,cealalta mai in interior,mocheta subtire,prinsa in capse metalice pe langa usi(exact ca la logan).Sper ca sub mocheta sa nu fie polistiren...
Miros urat la interior ,exact ca in loganul nou!
Daca va sta la fiabilitate ca un logan(pe benzina) este un lucru bun.Sper ca pe motoarele diesel dacia,sa se fi inlocuit sistemul de injectie delphi cu cel siemens(cum este la nissan)
Coreenii Hyundai&Kia stau bina la fiabilitate,ofera cea mai mare garantie de pe piata,au cele mai noi fabrici si cele mai noi tehnologii in Europa.Rata de rebuturi in procesul de productie este sub 1%.Am mers cu sonata 1500 km, o masina extraordinara!Sunt rivali puternici pentru oricine!
BRAVO DACIA
Lansarea oficiala in showroomurile din Romania este pe 15 aprilie. "Operatiunea Porti Deschise" cu drive-test in zilele urmatoare.
Nu mai mintiti lumea bai nesimtitilor ! In toata reteaua Dacia e aceeasi treaba ! Conferinta de presa pentru Duster si lansare in showroom-uri pe 15 aprilie. Operatiunea "Porti Deschise" - pana pe 18 aprilie, dupa care primii clienti vor intra in posesia Duster-ului.
Atunci veti intelege mai bine cum sta treaba cu comentariile.
Dar probabil ca va intelegeti asa intre voi--in nemernicia voastra.
Mesaj adresat celor care "stiu" cand se scrie "fi" in loc de"fii" si invers. dar ce pretentii sa ai la niste bieti nevinovati manelisti cand fata presedintelui ii trage inainte cu "succesuri".
Nu ma pot abtine sa nu declar ca site-ul Automarket s-a transformat in oficiosul firmei Dacia, asa ca orice articol nu e articol fara pupincurism... sincer, imi place Duster, dar nu mi-as cumpara pentru ca la dotarile de 12 mii nu alegi nici culoarea... si sa ma ierte MMester, dar nu a ales bine comparatiile... nu tu un crash test ???
In rest, colega Andreea de la sondaj arata cool :)
Urez firmei Dacia si colaboratorilor de la Automarket multe... succesuri!
Dar putem noi oare sa scoatem capul in lume si sa spunem: "Da, am facut si noi ceva care se cumpara in toata lumea". Nu putem pentru ca ne-am invatat sa stam in rahat, nu putem sa privim pozitiv si sa avem o atitudine de invingatori. N-am schimbat nimic de la Revolutie, se pare.
Haideti fratilor sa spunem : "Da, Dusterul e o masina buna si sa-i facem propaganda pozitiva si sa credem in fortele Romaniei". Cu atitudinea asta de " Dacia tot Dacie ramane", vom mai sta mult timp in coada Europei, nu avem putere sa credem in noi.
Haideti sa ne schimbam atitudinea si vom fi respectati. Bineinteles sa fim si realisti.
http://www.money.ro/producatori/dacia-duster-versus-concurenta-vezi-cine-se-bate-cu-suv-ul-romanesc.html
akolo cred ca dusteru ar rupe concurenta.
SUV 4x4 inseamna off road.
Cele mai multe masini suv din zilele noastre nu depasesc un logan la capitolul off road.prea de fitze.
Dacia are calitatzi mult mai mari la off road decat concurentzii din acest test